Gå til innhold

Dyr hudkrem vs billig

Gjest Lykkedykker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ser på ingredienslister og det er ingen ingrediens i dyre kremer som rettferdiggjør en slik pris. De virkningsfulle og gode ingrediensene finnes i flere kremer. Er en hudpleienerd og følger flere dermatologer på sosiale medier, og det som går igjen er at dyr hudpleie ikke har bedre ingredienser, faktisk har mange av de irriterende ingredienser. La Mer f.eks., kremene blir sunget til under produksjon (ja, det er faktisk sant),altså bare svada og tull.

CeraVe og La Roche Posay er merker med gode ingredienser. Disse to går igjen når hudpleieprodukter anbefales. Ingen tull, bare hudpleie som har ingredienser som er bra for huden.

Jeg har brukt MYE penger på hudpleie, men nå bruker jeg kun CeraVe, La Roche, TO, etc., og produktene jeg bruker er anbefalt av hudlegene jeg følger på sosiale medier.

Anonymkode: 5fb7f...1e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ser på ingredienslister og det er ingen ingrediens i dyre kremer som rettferdiggjør en slik pris. De virkningsfulle og gode ingrediensene finnes i flere kremer. Er en hudpleienerd og følger flere dermatologer på sosiale medier, og det som går igjen er at dyr hudpleie ikke har bedre ingredienser, faktisk har mange av de irriterende ingredienser. La Mer f.eks., kremene blir sunget til under produksjon (ja, det er faktisk sant),altså bare svada og tull.

CeraVe og La Roche Posay er merker med gode ingredienser. Disse to går igjen når hudpleieprodukter anbefales. Ingen tull, bare hudpleie som har ingredienser som er bra for huden.

Jeg har brukt MYE penger på hudpleie, men nå bruker jeg kun CeraVe, La Roche, TO, etc., og produktene jeg bruker er anbefalt av hudlegene jeg følger på sosiale medier.

Haha! Sunget til?! Regner med det minst er av Celine Dion til den prisen! 

Anonymkode: e3e14...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Haha! Sunget til?! Regner med det minst er av Celine Dion til den prisen! 

Kremen inneholder vanlige ingredienser. De gode ingrediensene som kan brukes i hudpleie er mye forsket, rimelige for de fleste produsenter og alle kan bruke disse i produktene sine, så da må disse luksusproduktene inneholde noe ekstra (gjerne noe som hemmeligholdes) og i La Mer sitt tilfelle er det synging.😄 Det sier jo litt. Det er noen alternative som faktisk tror det funker, det sier jo også litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du ser på ingredienslisten til La Mer er det helt vanlige og rimelige ingredienser, og en krem på apoteket med samme ingredienser, uten de potensielt irriterende ingredienser som La Mer har, får du for 199,- kroner. Det er idioti å bruke så mye penger på en krem, men hvis man vil det så må man få lov til det, men det er jo å kaste penger ut av vinduet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Cassandra Bankson om La Mer. Hun forteller at kremen utsettes surkling-lyder😄

(Sorry for mange innlegg, har ferie og ble litt for engasjert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I love it😍🤣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Wtf 😂aldri vært særlig opptatt av hudprodukter, men må si jeg er nå ganske så fascinert😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har prøvd dyre merker som Dior og billige som Nivea, merker ingen forskjell. 

Anonymkode: 09ef4...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ekstremt vanskelig hud, og merker forskjell.  Nå er det snakk om Dermalogica versus for eksempel La Roche Posay (som overhodet ikke passet min hud), ikke kremer i mangetusenkronersklassen.

Det som blir dyrt med problemhud, er å kjøpe mange billige kremer som gjør huden verre, og som man dermed bare må gi bort uansett.

Anonymkode: 117f3...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ekstremt vanskelig hud, og merker forskjell.  Nå er det snakk om Dermalogica versus for eksempel La Roche Posay (som overhodet ikke passet min hud), ikke kremer i mangetusenkronersklassen.

Det som blir dyrt med problemhud, er å kjøpe mange billige kremer som gjør huden verre, og som man dermed bare må gi bort uansett.

Anonymkode: 117f3...6c7

Men merker som La Posay og CeraVe er kvalitetsmerker, med ypperlige ingredienser, men har man problemhud kan det være vanskelig å finne produkter da det kan være mye en reagerer på. Det jeg mente var at det er viktig å se på ingredienslisten. Billige produkter med parfyme og alkohol er ikke bra, men mange av disse «luksus-produktene» inneholder vanlige ingredienser som finnes i hudpleie, og en gjenganger er at disse ofte inneholder parfyme for følelse av velvære.

Paulas Choice er også et bra merke, litt dyrere enn CeraVe f.eks. Igjen, ingredienser er alfa og omega og du trenger ikke å bruke store summer for å finne gode produkter.

Noen av merkene har samme produsent og produseres samme plass, men har forskjellig prislapp bare på grunn av navnet på produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...