Gå til innhold

Skulle begynt før..

Flowery

Anbefalte innlegg

Nå er det 9 uker igjen og jeg føler at tiden går så fort!

Først tenkte jeg at jeg måtte få unna julen før jeg tok meg en tur på loftet for å se hva vi har av babytøy. Nå som julen er over, fyker tiden av gårde!

Jeg har vært på loftet og laget meg en liste over hva vi trenger og hva vi har. Jeg ser at det med klærne ikke blir noe problem. Det er jo egentlig ikke så mye man trenger. Man vasker jo fort.

Jeg kom fram til at vi får satse på brillebukser. De er veldig praktiske. Så det må jeg kjøpe. Hadde ikke det fra sist. Da trenger man ikke skjorter og truser. Så er det egentlig bare noen pysjamaser, bukser, gensre og sokker man trenger av klær. Og der er jeg så å si i mål.

Kremer og slikt skal jeg ta meg en tur på apoteket og spørre meg fram. Så det er ordnet på et øyeblikk. Da bare kjøper jeg det de anbefaler.

Det jeg husker fra sist, er at jeg ikke hadde kjøpt ammeinnlegg. Og heller ikke slik brystbeskyttelse (plastkopper man legger utenpå brystet når man ammer) når man er sår. Da måtte vi ut å kjøpe rett etter fødselen. Den turen skal jeg spare meg denne gangen. Så det skal jeg ha på plass.

Min mor har kjøpt dyne, pute, sengetøy, sprinkelbeskytter, laken, tisselaken, osv. Det var helt nydelig! Alt var i hvitt og sånn type som ser ut som det er brodert. Virkelig lekkert!

Det jeg stresser mest med, er utstyret. Vogn, seng, stellebord, kommode.

Vognen må jeg hente, men har for liten bil så vi er avhengig av at min far må kjøre oss. Jeg blir stresset av å være avhengig av andre!

Med sengen lurer jeg på hva vi skal velge. Vi har en seng på loftet. Den har en grusom farge, men går an å male. Lurer på å male den hvit.

Men så har jeg sett en seng på Babyland som er brun. Den er sikkert beiset. Den var veldig fin. Så jeg lurer på om vi heller skal kjøpe den. Madrass må vi kjøpe uansett, så det blir bare sengen i tillegg (ca 1000 kr). Er så i tvil!! :grine: Og nå bruker jeg masse tid på å fundere på dette!!

Stellebord har vi tenkt å kjøpe. Men igjen må vi vente fordi det var noen som sa at de kanskje visste om noen som skulle selge et. Det er jo greit å kjøpe brukt hvis det er mulig. Men igjen må vi bare vente! :forvirret: Føler jo at jeg ikke får gjort noe. Bare vente og vente. :grine:

Så er det dette med kommoden. Vil ha kommode i samme farge som sengen. Og vi har jo ikke bestemt oss for det ennå.. :grine: Jeg ser for meg at jeg løper rundt å kjøper dette etter at babyen er født. :tristbla:

Det var ihvertfall godt å få skrevet det ned. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner akkurat hvordan du har det. :enig_anim:

Tenkte også at jeg skulle få unna jula før jeg begynte å handle noe.

Dette er første barnet vårt og denne uka fikk jeg bittelitt panikk. Hadde bare vogn.

Så da var det ut med svigersøs og handle klær og kluter og ammeinnlegg og dynetrekk og dyner og ja, ble ganske mye til slutt. Er litt mer rolig nå. Seng har vi sett på Ikea og vet hvilken vi skal ha. Og bilsetet får vi låne av bestevenninna mi (vi har dessuten ikke bil, så vi låner vel bare svigersenes når vi skal hjem fra sykehuset).

Men likevel, skulle ønske jeg begynte før, nå er jeg konstant sliten og får kynnere av å tenke på å gå. ugg

Vi får vel barna våre uansett tenker jeg. :):danse:

I verste fall får vi sende ut besteforeldrene for å handle om knøttet plutselig kommer og vi trenger noe, og det er i grunn billigere for oss det.... :sjarmor:

Mange barn har du fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt fra før og får gutt nå.

Den største tvilen er hvilken farge vi skal kjøpe på sengen. Når det er avgjort, så tror jeg resten vil gå av seg selv.

Noen som har synspunkter på det med seng? Vi har nå sengetøy hvor alt er hvitt. Blir det for mye med hvit seng? Hva med alt hvitt mot en brunbeiset seng?

Vi får bilsete med vognen vi kjøper, så det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg veldig godt igjen i det dere skriver...

dere har jo en fordel som vet hva kjønn det blir...

går rundt berre å stresser å lurer på hvor jeg skal begynne.....

har endelig fått unna jula så no står barnerommet for tur...

det blir vår førstefødde og kjøpte nytt hus i sommer så vi har litt å stri med...

har fødselsangst så det holder og er så heldig at når jeg for engangs skyld er forholdsvis rolig med alt jeg skal gjøre, blir jeg godt på minnet om det fra svigerinner og søstre....og om ikkje det er nok så stresser dei meg opp med å fortelle hvor sliten å trist jeg er i forhold til hva dei var.... :sur:

Av og til skulle jeg ønske att vi bodde langt fra familiene så vi kunne styre oss selv... :tristbla:

vi har bestemt oss for å kjøpe brukt på det meste....har korg frå før og får låne klede å sengkle fra søsken......er litt usikker på hvor mye vi virkelig trenger før bebin kommer..... skulle gjerne hatt slik handleliste på hva man trenger....men det tror jeg at der er i bladet `gravid`som vi fikk med jordmor...

vi skal i hvertfall kjøpe: kombi vogn, komode, stellebord, bilsete.

også må vi senere ha: sprinkelseng, beresele, leikegrind, ++++

har vist ikkje helt kontroll enda....men skulle den lille komme før alt er klart så har vi foreldre og søsken som ordner det meste.....so det går nok bra....

det viktigaste er jo at bebin har en plass å sove,klede og bleier....so ordner resten seg etterhvert.... :)

9 uker igjen.......hjelp...... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk fått gjort en del i helgen. Var på Ikea og fant en kommode som passer både til hvit og brun seng. Den hadde slike plastglass foran og kan dermed brukes til alt. :)

Så var vi på loftet og fant sengen som vi hadde der. Prøvde å sette den sammen og så at det manglet noen deler så da kan vi ikke bruke den. Da var det ikke noe å lure på lenger. :sjarmor: Så nå skal vi kjøpe den brune sengen som jeg har sett på før.

Vognen blir hentet denne uken. Har laget en avtale.

Sengen kan vi kjøpe når som helst og kommoden er kommet i hus. Så nå venter vi bare på svar om stellebordet.

Hadde besøk av en venninne i dag som gav meg gode råd angående salver, kremer oljer osv. Så nå er det bare å gå og kjøpe dem.

Phu! Føler jeg har kommet ganske langt nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne dele tipsene om kremer og salver og slikt...

Jeg AAAAAAANER ikke hva jeg skal se etter og passe på.

:)

Så "kjekt" at det manglet noen deler på senga da. Så får du den fine du hadde lyst på. :)

Skal på Ikea vi også denne uka. Gleder meg masse. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk tips om Weleda stellekrem. Den får du på helsekostbutikk. Hun som tipset sa at dersom det er en rød flekk, forsvinner den med èn gang. Så den skal jeg kjøpe.

Så sa hun at hun likte Weleda badeolje og Lavera såpe. Der er jeg ikke like sikker. Jeg var innom helsekosten og luktet på andre produkter fra Weleda (de hadde ikke badeoljen) og det luktet kjempesterkt. Omtrent som solkrem! :overrasket: Så jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe det.

Jeg gikk inn til en venninne som jobber på parfymeri. Hun sa at jeg måtte passe på at oljen er så ren som mulig. At jeg må lese bakpå. Det er faktisk mange av babyproduktene som har benzin og parafin i seg! :overrasket: Jeg gikk inn i en butikk og leste bakpå Natusan sine babyprodukter og det var parafin i alt! :overrasket:

Så nå skal jeg gå på apoteket og se hva de har der. Tror de har noe som heter Babyline e.l. Skal lese litt om dem. Men som sagt Weleda stellekrem, den skal jeg kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå skal jeg gå på apoteket og se hva de har der. Tror de har noe som heter Babyline e.l. Skal lese litt om dem. Men som sagt Weleda stellekrem, den skal jeg kjøpe.

Babyline kom best ut i test ift innhold av skadelige stoffer! :)

Og jeg har også lest mye positivt om den stellekremen til Weleda, så den skal jeg kjøpe.

Ikke kjøp Natusan ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyline kom best ut i test ift innhold av skadelige stoffer!  :)

Og jeg har også lest mye positivt om den stellekremen til Weleda, så den skal jeg kjøpe.

Ikke kjøp Natusan ihvertfall.

Det var gode tips! :)

Ellers kan jeg bare signere hovedinnlegg mtp mye å gjøre kontra relativt liten tid igjen... Men det begynner å hjelpe seg nå - heldigvis, det meste i hus! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...