AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #21 Del Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Når du har barn har du familie. Familie er hva man skaper ut av det man har. Så et godt liv kan man da få uten mann.. Anonymkode: d427f...fd0 Nei, ikke jeg. Anonymkode: 5f05b...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 12. juli 2023 #22 Del Skrevet 12. juli 2023 (endret) Fokuser på enkle og gode arbeidsoppgaver. Ta vare på deg selv, venner og familie. Tren på en måte som gleder deg. Sett av litt tid hver dag til noe nyttig. En vanlig feil er å strekke strikken så langt at den ryker. Har man gjort det, så har man funnet ut hva man ikke kan gjøre, og kan forholde seg til det. Da slipper man å strekke strikken for langt en gang til, og oppnår en forståelse for når man må stoppe/snu. Endret 12. juli 2023 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 12. juli 2023 #23 Del Skrevet 12. juli 2023 Tradegy skrev (18 minutter siden): Gi tiden tid. Den verste å tilgi, er som oftest seg selv. Handler det om noe straffbart, så justerer det seg. Så lenge man ikke bevisst har ødelagt andre sine liv, tror jeg det meste kan lindres med terapi. Så kommer det an på alvorlighetsgrad og motivasjon. Hvordan gir man tiden tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #24 Del Skrevet 12. juli 2023 Anbefaler deg å lese boka "den edle kunsten å gi f**n, av Mark Manson. Litt amerikansk og selvhjelpsbok-klisjé, men den har flere gode poenger. Litt tough love, men jeg mener det med kjærlighet: Du har skyld i det som skjedde, men hvordan du lever videre nå er ditt ansvar. Aksept av at livet er jævlig noen ganger og at vi alle tar dumme valg. Ingen går gjennom livet uten å oppleve vanskelige perioder. Og det er ikke noe unikt med å gå på trynet. Så da får man reise seg og gå videre ❤️ Anonymkode: 04097...f4a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #25 Del Skrevet 12. juli 2023 Elooon skrev (35 minutter siden): Som ikke kan endres på nå og som jeg ikke får gjort noe med. Det kommer til å påvirke meg de neste årene, men sånn er det. Takket være meg selv og dumheten min. Har alt begynt å påvirke meg med at jeg prøver å være minst mulig alene hvis dere skjønner hva jeg mener. Vil ikke tenke på det men tenker på det likevel. Det er tøft. Kan ikke gå innpå hva denne feilen jeg har gjort er, og kan ikke snakke med noen om det, jeg er ikke en gang noe flink å snakke om problemer. Så jeg prøver her med ett spørsmål eller to eller tre, og spørsmålet mitt blir hvordan jeg skal akseptere denne store feilen, og at det som er skjedd er skjedd? Hva gjør dere andre når dere gjør eller har gjort store feil/valg i livet som dere ikke kan gjøre noe med likevel? Kommer tristheten og sinne mot en selv til å forsvinne? Jeg har aldri følt meg så elendig noen gang og jeg hater det. Kan ikke gjøre noe med det? Aksepterer situasjonen og går videre med livet ASAP! Anonymkode: 4e7ef...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 12. juli 2023 #26 Del Skrevet 12. juli 2023 Adrenalina1 skrev (2 minutter siden): Hvordan gir man tiden tid? Tenk deg at du er i sorg for din tabbe. Sorg kommer kanskje i stormkast, som med tiden svekkes til kuling, så til bris og senere til flau vind. I stedet for å tenke for mye på tabben så kan man fokusere på noe annet, som f.eks å hjelpe ei gammel tante. Da går tiden uten full tabbefokus. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #27 Del Skrevet 12. juli 2023 Det viktigste er å akseptere det som har skjedd. Vær helt ærlig med deg selv om hva som ligger i bunnen av det dårlige valget. Det betyr å gå i seg selv og undersøke hva slags egenskaper du har eller mangler som har gjort at du har gått veien ned mot dette dårlige valget. Har du en avhengighet? Er du generelt egoistisk og mangler empati for andre? Har du dårlig impulskontroll? Tåler du kritikk dårlig? Føler du deg ofte som et offer om ting ikke går din vei? Vi har alle personlighetstrekk som ikke er så bra eller som kunne vært bedre. Jeg har noen av de jeg nevnte over. Disse ligger som oftest i bunnen av de dårlige valgene vi tar. Når vi er ærlige med oss selv om hvem vi virkelig er, både svakheter og styrker, så er det lettere å styre seg selv vekk fra dårlige valg og mot gode valg. Aksepter denne dårlige tingen som har skjedd. Du kan ikke endre på det, men du kan bruke det til et springbrett for å bli mer selvbevisst og ta bedre valg i fremtiden. Anonymkode: 92045...e85 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 12. juli 2023 #28 Del Skrevet 12. juli 2023 Dersom man ikke kan gjøre noe med det, så må man rett og slett bare gå videre med livet og ikke rote det til med å sture over ting man ikke får gjort noe med. Javel..du har kanskje vært en idiot, men det eneste du kan gjøre er å lære av dette og å ikke være like dum en gang til. Kanskje må du fikse problemer som kommer av dette, en etter en, men det hjelper lite å gråte over spilt melk, selv om det får følger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 12. juli 2023 #29 Del Skrevet 12. juli 2023 Elooon skrev (1 time siden): Som ikke kan endres på nå og som jeg ikke får gjort noe med. Det kommer til å påvirke meg de neste årene, men sånn er det. Takket være meg selv og dumheten min. Har alt begynt å påvirke meg med at jeg prøver å være minst mulig alene hvis dere skjønner hva jeg mener. Vil ikke tenke på det men tenker på det likevel. Det er tøft. Kan ikke gå innpå hva denne feilen jeg har gjort er, og kan ikke snakke med noen om det, jeg er ikke en gang noe flink å snakke om problemer. Så jeg prøver her med ett spørsmål eller to eller tre, og spørsmålet mitt blir hvordan jeg skal akseptere denne store feilen, og at det som er skjedd er skjedd? Hva gjør dere andre når dere gjør eller har gjort store feil/valg i livet som dere ikke kan gjøre noe med likevel? Kommer tristheten og sinne mot en selv til å forsvinne? Jeg har aldri følt meg så elendig noen gang og jeg hater det. Da er det å finne fram sinnrobønnen som også kan passe her: gi meg sinnsro til å godta de ting jeg ikke kan forandre. Mot til å forandre de ting jeg kan, og forstand til å se forskjellen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #30 Del Skrevet 12. juli 2023 Litt motsatt, hadde du ikke følt deg elendig etter et katastrofalt dårlig valg hadde du vært en skamløs, empatiløs, følelsesløs person. Det er du i alle fall ikke. Det er sunt å gå gjennom en periode der man kjenner konsekvensene. Det betyr at man er et normalt menneske i stand til å føle anger, skam, sorg og fortvilelse. Helt normale følelser. Anonymkode: b7565...e88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 12. juli 2023 #31 Del Skrevet 12. juli 2023 Plutselig fikk jeg for meg at du er Geir Bakke. Jeg håper på det aller sterkeste at Lillestrømfansen ikke bærer nag, men tror du bør flytte, og kanskje lenger enn til Vålerenga. Kanskje Bærum? Å gå fra Lillestrøm til Vålerenga er veldig risikabelt, jeg tror det tryggeste er å gå videre, reise lengre. Dansk fotball? Rosenborg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 12. juli 2023 #32 Del Skrevet 12. juli 2023 38 minutter siden, Adrenalina1 said: Hvordan gir man tiden tid? Tja, vil jo nesten si det er vanskeligere å forklare hvordan man ikke gir tiden tid.. Det er jo ikke noe man velger, akkurat 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #33 Del Skrevet 12. juli 2023 Det som er helt sikkert er at gjort er gjort, og spist er spist. Uansett hva som skjer kan du aldri få noe ugjort, og da er det bedre å bare akseptere at ting er som de er. Anonymkode: 34755...ca6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #34 Del Skrevet 12. juli 2023 Nasket solbriller på Gardermoen går jeg ut i fra 😔 Anonymkode: 8c181...d9b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #35 Del Skrevet 12. juli 2023 Du får ta konsekvensene av dine handlinger. Finn ut hvorfor du gjorde det, hva som skal til for at det ikke skjer igjen og lever videre. Om det er har gått ut over andre enn deg selv, da må du oppriktig beklage for det du har gjort til de. Anonymkode: 5b11a...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #36 Del Skrevet 12. juli 2023 Radical acceptance, handler om å akseptere ting som de er. Står mye om det på nettet. Anonymkode: 1ec4b...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #37 Del Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nasket solbriller på Gardermoen går jeg ut i fra 😔 Anonymkode: 8c181...d9b Den var ødeleggende. Det er bare å starte på nytt. Alle vet at du er en glimrende retoriker og det bør gi gode jobbmuligheter. Rødt må reddes av andre sterke retorikere, som f.eks. Dag Gladmann Sørheim. Anonymkode: c7827...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #38 Del Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han kan ikke si hva det gjelder for da fylles tråden opp av fordømming og negativitet. Det er det motsatte av hva som trengs. Anonymkode: 2d731...338 Likevel en realitet. Anonymkode: 663cc...a12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #39 Del Skrevet 12. juli 2023 Elooon skrev (1 time siden): Ja jeg kan rett og slett ikke gå innpå hva det er og forstår hvis det virker rart, så spørsmålet blir hvordan håndtere store feil man gjør i livet videre uten å ende opp med å føle seg helt elendig. Flott å se svarene jeg får og takker for dem, uansett om det kan være vanskelig for folk å svare når dere ikke vet hva det gjelder, men ser flotte tips og det jeg trenger. Det har du rett i. Se fremover er alltid viktig. Du burde tatt tråden som anonym. Anonymkode: 663cc...a12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #40 Del Skrevet 12. juli 2023 Aksept er det viktigste. Aksept for at gjort er gjort og man ikke kan endre noe, så man må forsone seg med at sånn ble det og prøve å gjøre det beste i livet uansett. Om du sliter med å klare å akseptere det og forsone deg med det anbefaler jeg å begynne på kurs for yoga og meditasjon og dra på foredrag med buddhistiske guruer og sånt. De er gode på å hjelpe en til denne mentaliteten om aksept og forsoning Anonymkode: 751b4...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå