Gå til innhold

Clearbøue Fertilitsmonitor viser feil EL?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har uregelmessig syklus pga pcos (mellom 29-34). Målte EL med Clearblue sin Fertilitesmonitor første gang denne runden. Fikk 3 dager med høy, og så 2 med maks, og la godt med aksjer disse dagene. TR pleier alltid å komme 13-14 dager etter EL. 

Jeg tok en graviditetstest med monitoren før vi dro på ferie som var 11dpo. Negativ. Men denne leter vel etter ganske høy hcg?

Nå er jeg 2 dager etter forventa mens uten noe TR. Men hatt masse murringer, vært småkvalm osv. Så pga den negative testen tror jeg TR kommer 😕 Men, så rart at EL skal vises på monitoren om det ikke var tilfelle? Da må jeg jo dobbeltteste neste runde.. Noen med lik erfaring? 

ps: Er på ferie to dager til så vil ikke ta noe test tilfelle den er negativ og jeg blir så deppa, håper jo helt til mens evnt kommer 😌🤞🏼

Anonymkode: 86cf0...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er jo ikke slik at du blir gravid bare fordi du har hatt eggløsning og lagt inn aksjer.... 

Anonymkode: 4a27c...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker du må senke forventningene til å bli gravid bare fordi du har hatt eggløsning og sex. 

Anonymkode: 27515...883

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Haha, for noen useriøse svar. Det vet jeg kjempegodt. Vi har prøvd en del runder. Jeg har allerede et barn fra før og har også opplevd en MA. 
Spørsmålet mitt er om noen har opplevd at eggløsningstesten viser feil - for jeg pleier alltid (uten unntak siste året) å ha mensen 13-14 dager etter EL..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at med pcos er det stor sannsynlighet for å få falsk positiv eggløsning tester. :( Så en positiv test betyr ikke at du hadde eggløsning. Jeg har pcos og tok uendelig tester når vi prøvde og fikk masse sterke positive eggløsning tester uten at jeg hadde eggløsning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

TS her. Haha, for noen useriøse svar. Det vet jeg kjempegodt. Vi har prøvd en del runder. Jeg har allerede et barn fra før og har også opplevd en MA. 
Spørsmålet mitt er om noen har opplevd at eggløsningstesten viser feil - for jeg pleier alltid (uten unntak siste året) å ha mensen 13-14 dager etter EL..

Useriøse svar er det ikke. Å skrive man ikke kan ta graviditetstest fordi man blir deppa gjør jo at man har lyst å kanskje gi råd om at man må senke skuldrene. Utover det - eggløsningstest er nokså presis, den forteller om dagene nivåene er på sitt høyeste, men egget kan jo likevel både slippe før eller etter uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Useriøse svar er det ikke. Å skrive man ikke kan ta graviditetstest fordi man blir deppa gjør jo at man har lyst å kanskje gi råd om at man må senke skuldrene. Utover det - eggløsningstest er nokså presis, den forteller om dagene nivåene er på sitt høyeste, men egget kan jo likevel både slippe før eller etter uansett. 

Joda, men råd om å senke skuldrene med dette prøvingsgreiene er jo noe jeg vet etter å ha vært gravid to ganger før prøvd i en del måneder nå. Så ingen urealistiske forventninger til at bare det er sex+EL så skal det klaffe, jeg vet åssen dette funker :) 

Sofakona skrev (53 minutter siden):

Husk at med pcos er det stor sannsynlighet for å få falsk positiv eggløsning tester. :( Så en positiv test betyr ikke at du hadde eggløsning. Jeg har pcos og tok uendelig tester når vi prøvde og fikk masse sterke positive eggløsning tester uten at jeg hadde eggløsning 

Jeg er bare ute etter noen andre erfaringer, så takk for at du deler! Jeg fikk påvist pcos nå i våres, og ante ingenting om dette ved første barn og hen kom til etter bare 2 forsøk. Ingen som snakket om falske ELer hos verken gyno eller fertilitetsundersøkelse.  Søren ikke lett å forstå disse kroppene! 

Vi lurer på å gå for IVF ila høsten pga alder. Har fått resepter og alt, så helt opp til oss. Men vi får se åssen det blir. Føles kanskje riktig vei å ta om det aldri går uten hjelp..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Joda, men råd om å senke skuldrene med dette prøvingsgreiene er jo noe jeg vet etter å ha vært gravid to ganger før prøvd i en del måneder nå. Så ingen urealistiske forventninger til at bare det er sex+EL så skal det klaffe, jeg vet åssen dette funker :) 

Jeg er bare ute etter noen andre erfaringer, så takk for at du deler! Jeg fikk påvist pcos nå i våres, og ante ingenting om dette ved første barn og hen kom til etter bare 2 forsøk. Ingen som snakket om falske ELer hos verken gyno eller fertilitetsundersøkelse.  Søren ikke lett å forstå disse kroppene! 

Vi lurer på å gå for IVF ila høsten pga alder. Har fått resepter og alt, så helt opp til oss. Men vi får se åssen det blir. Føles kanskje riktig vei å ta om det aldri går uten hjelp..

Prøv eventuelt noe som heter iui først:) vi bør gravid første forsøk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Prøv eventuelt noe som heter iui først:) vi bør gravid første forsøk 

Takk for tips! Vi har allerede vært til utredning og fikk IVF anbefalt. Men kan vudere å spørre om det evnt ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt fertilitetsmonitor, men clearblue sine digitale avanserte EL tester som blinker på dager med høy fertilitet og viser fast smiley ved eggløsning. Jeg har PCOS og har dessverre mange erfaringer med at denne viser falsk positiv ja… Når jeg etter noen runder har dobbeltsjekket de faste smilyene med en ekstra billig strimmeltest så har de vært sterke i farge, men ikke helt positive, selv om den avanserte testen har vist positiv.

De billige strimmeltestene er hvertfall mye mer riktige på min kropp, enn den avanserte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El kan vise feilaktig med pco.

Når monitoren viste høy betyr det vel samme som positiv eltest ? Dvs el kan komme 1-3 dager ETTER siste dag med høy? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Jeg tok graviditetstest i dag, og kan melde om jeg faktisk er blitt gravid nå. Så da stemnte nok EL men slo bare ikke ut så tidlig ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...