AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #21 Del Skrevet 14. juli 2023 Jeg er bare overrasket over at en brun Volvo kan være noens drømmebil😯 Anonymkode: 4d98a...9ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paisley Skrevet 14. juli 2023 #22 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 9.23): Fargen, designet, drivverket...jeg synes denne er perfekt: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=304265383 ...men jeg har egentlig bare 200k til ny bil. Gi meg gode argumenter mot å ta opp lån for denne. Plz! Anonymkode: db7e1...cdd Det er en gammel gubbe bil. Derfor skal du ikke kjøpe den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #23 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jo, alle kan ha elbil Anonymkode: 2c7a9...1b3 Nei det kan man ikke. Anonymkode: d98c4...282 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #24 Del Skrevet 14. juli 2023 Jeg hadde kjøpt drømmebilen hadde jeg hatt råd. Satte selv av 350 000 kr til bil for en tid tilbake. Endte opp med en til 500 000 kr. Angrer ikke et sekund! Anonymkode: 088f2...4e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #25 Del Skrevet 14. juli 2023 Du kommer til å tape sykt mye penger. Bilen taper seg fortere i pris enn det du klarer å betale ned. Man tar ikke 200K i lån på bil, med mindre du kan betale sykt mye pr.mnd og da er den ikke billig å kjøre. Hjelper jo lite om bilen går på 0,2 l pr.mil om lånet overstiger vanlig drivstoff priser. I tillegg bør du ha super forsikring på en slik bil, og den er dyrere enn andre . Har det selv og uten den hadde også jeg tapt mye penger. Min regel er max 30.000kr i lån på bil. Regnet ut fra min økonomi. Og med renter nå, blir denne bilen mye dyrere enn de 200K. Selv kjøpte jeg bil for 150K. Men den casha jeg ut. Så den koster meg ikke mer enn tapet på bilen. Og må si det føles mye bedre å vite at bilen er 100% ferdig betalt. Liker den godt. Men vurderer å selge den før jeg taper for mye. Anonymkode: d98c4...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 14. juli 2023 #26 Del Skrevet 14. juli 2023 On 7/12/2023 at 10:07 AM, AnonymBruker said: Fin bil, så det er bare å få handla! 😊 Har du økonomi til å leve greit selvom du låner penger til denne og det er det du virkelig ønsker deg, hvorfor ikke unne seg en fin bil? Men husk å ta med forsikring og vedlikehold i regnestykket ditt også, da dette også fort blir noen 1000 lapper i mnd. om en alltid skal være 110% fornuftig blir det ikke mye å glede seg over her i livet. 🙈 Anonymkode: 0ea6e...ed1 TS ba om å bli snakket bort fra det, ikke inn i det . . . ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2023 #27 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jo, alle kan ha elbil Anonymkode: 2c7a9...1b3 Haha nei. Jobben kjøpte akkurat inn mustang el bil. Jeg skulle kjøre og kom ikke halvveis enda bilen var fulladet. I Finnmark er det fort laaangt mellom ladesrasjoner og du får ikke lada med stikkontakt på fonnmarksvidda. Anonymkode: 616b6...a37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 14. juli 2023 #28 Del Skrevet 14. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 9.23): Fargen, designet, drivverket...jeg synes denne er perfekt: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=304265383 ...men jeg har egentlig bare 200k til ny bil. Gi meg gode argumenter mot å ta opp lån for denne. Plz! Anonymkode: db7e1...cdd Jeg kjøpte en brukt litt dyrere premium bil for 14 år siden som jeg har fortsatt. Den er godt holdt og er fortsatt like fin. Verditapet betyr ikke så mye nå. Denne bilen kan du ha i mange år om den behandles fint og du overholder servicene. Men har du andre store og dyre lån å betale på skal du kjøpe en pent brukt kjedelig bruktbil til 50 000 kroner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #29 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du kommer til å tape sykt mye penger. Bilen taper seg fortere i pris enn det du klarer å betale ned. Man tar ikke 200K i lån på bil, med mindre du kan betale sykt mye pr.mnd og da er den ikke billig å kjøre. Hjelper jo lite om bilen går på 0,2 l pr.mil om lånet overstiger vanlig drivstoff priser. I tillegg bør du ha super forsikring på en slik bil, og den er dyrere enn andre . Har det selv og uten den hadde også jeg tapt mye penger. Min regel er max 30.000kr i lån på bil. Regnet ut fra min økonomi. Og med renter nå, blir denne bilen mye dyrere enn de 200K. Selv kjøpte jeg bil for 150K. Men den casha jeg ut. Så den koster meg ikke mer enn tapet på bilen. Og må si det føles mye bedre å vite at bilen er 100% ferdig betalt. Liker den godt. Men vurderer å selge den før jeg taper for mye. Anonymkode: d98c4...282 Enig i at bil koster penger å ha, men jeg lurer da på hva du bruker pengene dine på som bare blir mer verdt ettersom tiden går? Om en skal følge denne tankegangen at bil bare er dyrt og helst ikke skal koste noe underveis kan du jo heller ikke gjøre noe annet, for det meste vi betaler for taper seg i verdi/har ingen annenhåndsverdi i det hele tatt. Reise/ferie koster bare penger og har ingen (penge) verdi når den er over. Alt stasj du kjøper til huset taper seg stort sett i verdi. Klær taper seg i verdi. osv. (finnes selvfølgelig unntak, enkelte spesielle ting stiger i verdi, men dette gjelder biler også.) Anonymkode: 0ea6e...ed1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå