Gå til innhold

Beste vikingserie. Vikings VS The Last Kingdom

BerntHulken

Hvilken serie er best?  

21 stemmer

1. 1. Hvilken serie er best?

• Vikings
      11
    • The Last Kingdom
      6
    • De er like bra
      4

Anbefalte innlegg

Hvis du har sett begge, hvilken syns du er best?

Jeg likte Vikings veldig godt da den gikk. Da jeg ble klar over The Last Kingdom tenkte jeg at denne umulig kan være like bra. Men begge har 8.5 i rating på IMDB, riktignok har Vikings flere hundre tusen stemmer mer.

Jeg har faktisk sett The Last Kingdom først i år, og så hele serien på 3 måneder. På en måte ønsker jeg at Vikings skal være best, men klarer ikke la være å tenke på at The Last Kingdom byr på mer action, drama/intriger, mange utrolige flotte scener fra natur og forskjellige steder i England. Det skjer nye plots hele tiden, mens Vikings drar kanskje mer ut.

Vikings ble også dårligere etter Ragnar døde, mens The Last Kingdom syns jeg er like bra hele veien.

Alt i alt føler jeg The Last Kingdom er et lite hakk foran.

Hva mener dere?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BerntHulken skrev (1 time siden):

Hvis du har sett begge, hvilken syns du er best?

Jeg likte Vikings veldig godt da den gikk. Da jeg ble klar over The Last Kingdom tenkte jeg at denne umulig kan være like bra. Men begge har 8.5 i rating på IMDB, riktignok har Vikings flere hundre tusen stemmer mer.

Jeg har faktisk sett The Last Kingdom først i år, og så hele serien på 3 måneder. På en måte ønsker jeg at Vikings skal være best, men klarer ikke la være å tenke på at The Last Kingdom byr på mer action, drama/intriger, mange utrolige flotte scener fra natur og forskjellige steder i England. Det skjer nye plots hele tiden, mens Vikings drar kanskje mer ut.

Vikings ble også dårligere etter Ragnar døde, mens The Last Kingdom syns jeg er like bra hele veien.

Alt i alt føler jeg The Last Kingdom er et lite hakk foran.

Hva mener dere?

Er enig. 😊Likte godt sesong 2 og 3 av Vikings. Ble ikke det samme uten Ragnar. The Last Kingdom holder seg bra utover sesongene. 

Vil og anbefale Black Sails viss du ikke har sett den. Tok litt tid før jeg likte den. Den blir mye bedre. Vil si både 2 og 3 sesongen er kanon bra. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si begge er omtrent like gode. Vikings har en litt høyere popcorn-faktor, den beste protagonisten og er mer badass vikingbasert.

TLK er noe mer historisk korrekt, har generelt bedre skuespillerprestasjoner og føles mer sammenhengende.

Slag og kampscener er vel jevngode, samme kan vi vel si om antagonister. Begge har 4 sterkte sesonger men taper seg litt etterpå, og begge presenterer karakterenes aldringprosesser på en særdeles lite troverdig måte.

Konklusjon: Se begge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Last Kingdom, definitivt.

Bedre skuespill, bedre plott, MER HISTORISK KORREKT, mindre hipster bullshit.

Endret av Entern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (9 timer siden):

The Last Kingdom, definitivt.

Bedre skuespill, bedre plott, MER HISTORISK KORREKT, mindre hipster bullshit.

Det jeg reagerer på med The Last Kingdom er at Uhtred aldri eldes😅 Hvor mange generasjoner overlever han?

I filmen som ble laget burde han jo vært 80 år, men er like ung og sprek som i første sesong😆

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BerntHulken skrev (2 timer siden):

Det jeg reagerer på med The Last Kingdom er at Uhtred aldri eldes😅 Hvor mange generasjoner overlever han?

I filmen som ble laget burde han jo vært 80 år, men er like ung og sprek som i første sesong😆

Godt poeng 😅

Og selvsagt lider han av samme sykdom som ALLE heltene den forfatteren skriver om, han er LITT for bra 😅 egentlig veldig nær å ligne R.E.Howard(min favorittforfatter når det gjelder ting som involverer sverd og sånn)  sine helter, heldigvis ikke like intelligent som disse 😅

Men ellers synes jeg serien er veldig bra 😀

Orker ikke engang komme med standard historikersutring selv om det selvsagt er ting å utsette 😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Valyria83 skrev (På 11.7.2023 den 19.44):

Vil og anbefale Black Sails viss du ikke har sett den. Tok litt tid før jeg likte den. Den blir mye bedre. Vil si både 2 og 3 sesongen er kanon bra. 

Jeg så Black Sails to ganger. Overraskende slutt, men likte den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Man blir mer følelsesmessig engasjert i TLK, og den er god hele veien. Handlingen går mye fortere også.

Vikings taper seg fra sesong 4 og de holdt på altfor lenge.

TLK er rett og slett undervurdert fordi den startet 2 år etter Vikings og kom derfor i skyggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...