Gå til innhold

Livs liv som mamma

liv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sunket litt i allefall. Kan jo hende han har lagt seg i en litt annen stilling eller noe, at det er derfor den ser lavere ut. Ser i allefall lavere ut for meg, ovenfra...

Neste kontroll er 21 juli. Da er det en annen jordmor for min vanlige er på ferie.

Har ikke fått feriepengene fra Kanvas, barnehagekjeden jeg jobbet for et par mnd. Spurte de i våres når de kom og de sa 30 juni. Men jeg har ikke fått noe feriepenger derfra enda. Sendte de en mail i går kveld og spurte om jeg var blitt glemt så vi får se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennande med sunken mage! :)

Håpar du får pengane dine snart, er ikkje noko kjekt å gå å vente på noko som du eigentleg skulle hatt for ei stund sida..

Har du og mannen planar i august, forresten? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ingen planer for august :) Annet enn at jeg går arbeidsledig/sykemeldt og mannen skal jobbe en del. Er det da dere har tenkt dere på biltur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde hatt litt hjelp til å installere den oppvaskmaskinen i og med at vi ikke har gjort det før og det mangler monteringsanvisning (Har du den liggende siss? Altså ikke bruksanvisningen men den om monteringen)

Har sendt noen mails om prisforespørsel og det ser ut til at det koster rundt 1500 kr å få borret et hull i et rør og koblet til en slange. Jess da! Tror vi prøver selv først så får vi heller ringe etter nødhjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir i august me reiser på tur, ja. Me har jo ikkje hus då, så då er det like greit å reise på ferie.. ;)

R har ferie frå mandag 7. august, så me reknar med å reise frå Bergen lørdag 5. Då skal me innom et par plassar, men søndag-mandag 13.-14. august antar eg at me nærmar oss Oslo, me skal besøka nokon i Bærum også. Så den veka frå mandag til torsdag 14.-17. blir me nok i nærheten av Oslo.

Men ingenting er jo heeeeilt sikkert, men ferie blir det. Så at me kjem til Oslo, ja det gjer me, men akkurat eksakte datoar er litt vanskelig å setja så langt på førehand, om du skjønar.

Men det hadde jo vore kjekt å treft kvarandre, kanskje? Viss de har lyst til det altså? :) Artig å sjå magen din før pjokken kjem ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp kjempe kjedlig.. I allefall når jeg tror jeg klarer det selv... Men det var det med tror, forsikring og vannlekasjer som setter mannen litt ut av spill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja Linn3c, det hadde vært koselig å treffe dere :) Du kan jo få mobilnr så kan vi avtale mens dere er på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg snakket med lønning og jeg får vist feirepengene for neste år sammen med lønna i juli. Skummelt. Må jeg ikke betale ekstra skatt på de da? Jeg har jo ikke bedt om å få de utbetalt. Helst skulle jeg sett at de ikke kom før på våren neste år!

Da setter jeg i allefall opp ferie i januar så må jeg bare klare å ikke røre de pengene. Får stikke til banken og be de sperre de inne et sted nettbanken ikke når de eller noe sånt. Er alt for lett å overføre når en vil kjøpe noe! og for å ikke snakke om førjulsstria ;) Må ikke forsvinne til juleting! Skal brukes på å utsette permisjonstiden litt!

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er skjema til trygdekontoret fylt ut. Vanskelig å få alt til å gå opp men nå har vi klart å dekke ut august 2007 tror jeg. Håper på barnehageplass fra da ja ;) Selv om lille gull bare er 11 mnd og det er stor manko på plasser i Oslo!

jeg er hjemme dra 30.8 06 og til og med 12.6.07 så er mannen er hjemme fra 13.6 så da satser jeg på i allefall en sommerjobb. Kiwi om ikke annet. Og så har jeg jo rett på arbeidsledighetstrygd om jeg ikke får noe. Får jeg jobb tildigere altså at jeg f.eks får jobb fra 1. juni så kan mannen få noen av mine uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har shoppet i dag! halv pris av rød pris på Lindex ved stortinget. (Bygger om).

6 par sokker

2 strømpebukser

1 bukse

1 joggebukse

3 gensere

4 langarmede bodyer.

Alt bortsett fra sokkene i størrelse 62 da. Totaltpris 253 kr :)

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ahh. Jeg har klart å ikke lukke fryserdøren helt igjen tidligere i dag. Har gått greit med det meste men isbitene var ikke frøset ferdig enda :( Og jeg vil ha isbiter... Nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, velkommen hjem! Hadde dere det hyggelig? Hvorfor har jeg trodd at dere kommer hjem først i dag? :klø:

Det er alltid gøy med shopping på salg, en får jo så mye for pengene da.

Jeg pleier å la mamma og pappa passe pengene jeg prøver å sette til siden. Så ber jeg dem nekte å gi meg dem dersom jeg vil ha dem til noe jeg absolutt ikke trenger eller ikke har tenkt å buke dem til :ler: Skikkelig barnslig, men eneste måten for meg å ikke bruke dem opp på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det er et alternativ det IdaC men jeg bør liksom være voksen nok til å klare å spare selv da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det er ikke lett å spare penger. :riste: Jeg har en konto som jeg overfører penger til nedbetaling av studielånet - jeg må ha dem på en egen konto uten bankkort, for jeg klare ikke å la dem være hvis de står på lønnskontoen.

Så mye du fikk for pengene når du shoppa i dag - moro med barnetøy! :hjerte:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...