Gå til innhold

Kan uføre tørre å stemme på Høyre?

Gjest Kristen

Anbefalte innlegg

Hvis du ønsker å få enda mindre å rutte med, enda strengere regler rundt dette med NAV, gjøre det enda vanskeligere for dine medmennesker som også trenger uføretrygd, så værsågod å stemme på Høyre. Men jeg kommer aldri til å tilgi deg for det isåfall. Erna vil gjeninnføre karensåret (14mnd uten støtte fra nav), fjerne ung ufør-tillegg, skjerpe inn reglene og gjøre det enda vanskeligere for syke å få økonomisk støtte. Høyre vil også at den økonomiske støtten fra nav bare skal bli mindre og mindre. Privilegerte folk som er friske og har god inntekt er faktisk så naive at de tror at man får hjelp av nav hvis man blir syk og ikke kan jobbe. Jeg har en uhelbredelig sykdom, og har nå etter 15 år som syk fremdeles bare fått avslag på uføretrygd. Det finnes ingen behandling for min sykdom, men nav mener at jeg ikke har prøvd alt jeg kan for å bli frisk. De overkjører alle leger, spesialister og behandlere. Fikk det nyeste avslaget om ufør fra Trygderetten igår, med info om 16 måneders saksbehandlingstid for anken min.. Hvis ikke denne situasjonen løser seg snart, så orker jeg ikke å leve mer. Høyre-regjeringen tar livet av folk med sine umenneskelige regler.. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kristen
Pladask skrev (1 minutt siden):

Hvis du ønsker å få enda mindre å rutte med, enda strengere regler rundt dette med NAV, gjøre det enda vanskeligere for dine medmennesker som også trenger uføretrygd, så værsågod å stemme på Høyre. Men jeg kommer aldri til å tilgi deg for det isåfall. Erna vil gjeninnføre karensåret (14mnd uten støtte fra nav), fjerne ung ufør-tillegg, skjerpe inn reglene og gjøre det enda vanskeligere for syke å få økonomisk støtte. Høyre vil også at den økonomiske støtten fra nav bare skal bli mindre og mindre. Privilegerte folk som er friske og har god inntekt er faktisk så naive at de tror at man får hjelp av nav hvis man blir syk og ikke kan jobbe. Jeg har en uhelbredelig sykdom, og har nå etter 15 år som syk fremdeles bare fått avslag på uføretrygd. Det finnes ingen behandling for min sykdom, men nav mener at jeg ikke har prøvd alt jeg kan for å bli frisk. De overkjører alle leger, spesialister og behandlere. Fikk det nyeste avslaget om ufør fra Trygderetten igår, med info om 16 måneders saksbehandlingstid for anken min.. Hvis ikke denne situasjonen løser seg snart, så orker jeg ikke å leve mer. Høyre-regjeringen tar livet av folk med sine umenneskelige regler.. 

Har du lenker til all denne informasjonen om Høyre? Jeg har også i lange tider vurdert å bli sofavelger og om alt dette stemmer, er det godt mulig jeg blir nettopp det. Jeg ser egentlig ikke noe parti snart jeg tør stemme på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer virkelig folk å stemme på et politisk parti i dette landet igjen??!!

Aldri mer!

Høyre vil gjøre alt AP har driti seg ut på, bare enda værre! Erna har ingen plan for å hjelpe de som trenger det mest! Hun vil ha alle, uansett helse og kapasitet, ut i arbeid slik at hun kan få inn enda mere skattepenger. Hun har alltid jobbet for de velstående og gitt blaffen i de fattige. Hun bryr seg null om deg som er kronisk syk! Hun driter i om barna dine trenger briller eller tannregulering! Forskjellene økte betydelig etter Høyre overtok styringen. Erna sikter seg inn på toppjobb i EU!

Ta dere sammen folkens! Ser dere ikke at dere blir spillt ut etter alle kunstens regler? Hele drittgjengen på stortinget består av løgnere, snyltere, kriminelle, skattesluntrere og solbrilletyver! Hele gjenen er gjennomsyret korrupt!

Aldri mer skal jeg stemme på et politisk parti i Norge.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristen

Jeg skal prøve å holde meg saklig: 

Rødt: Vil ha Equinor av børs noe som blir katastrofe. 
SV: Også en merkelig økonomisk politikk. 
AP: Jeg vet ikke. Noen overbevis meg! 
SP: Er lakseskatten distriktsvennlig? 
Venstre: Støtteparti til Høyre. 
Krf: Tja… nei…

Høyre: God på næringsliv men jeg vet ikke om jeg tør. 
FrP: Er ikke de populister da? 

Etterhvert valg enten det er lokalvalg eller Stortingsvalg er jo umulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det veldig mange subjektive overbevisninger på begge sider som ikke har rot i faktiske forhold. For å se hvor mye penger som sløses på helsevesenet kan man hente ut data fra USA og Canada. Det ene drives i hovedsak privat og det andre offentlig. Tallene viser at USA sitt helsevesen koster skattebetalerne langt mer penger enn Canada sitt offentlige. Drar vi paralleller til Norge ser vi altså at private er dyrere i drift enn offentlige. Det er penger som heller kunne blitt brukt på å bedre levekårene for uføre. 

Så kan vi se på næringsliv. Har Rødt og SV mye næringsfientlig politikk? Absolutt. Å øke skattene for alle som tjener 750k og mer er drøyt. Heldigvis gikk regjeringen bort fra det. Du vet godt selv hva de rødgrønne gjør for å svekke næringslivet ts så spørsmålet blir da å se på hva høyresiden gjør for å svekke det. Viktig å se på begge sider. Her kommer noen eksempler: 

1 Boligpriser som hindrer unge hoder i å bo i byene svekker et land sitt bnp. Det er statistikk som viser det 

2 Med karensår og det som er blir flere uføre. Det er skadelig for økonomien. 

3 Manglende vilje på fremtidige investeringer. Vi kan naturligvis ikke kutte ut oljen som mdg vil, men det betyr ikke at vi ikke må se framover. Vi må utvikle nye næringer samtidig som vi fortsetter å hente opp olje. Det gjør oss mer konkurransedyktige i et lengre perspektiv.

4 Undersøkelser viser at de beste gründerne ofte har kombinasjonen høy IQ og adhd. En utfordring med denne gruppen er at de sjeldent fanges opp før de er ferdig med skolegangen. Det betyr at de går gjennom skolen uten å vite at de har adhd. Med høyreskolen får de altså dårlige karakterer og lav selvtillit. Det åpner ikke akkurat dørene for å bli gründer...

5 Privatisering for å privatisere. Ta jernbanen som eksempel. Hvilken forskning brukte høyresiden da de sa at privatisering ville gi raskere og billigere tog? Det er viktig å ta utgangspunkt i forskning og statistikk istedenfor ideologiske overbevisninger. Sistnevnte minner skummelt mye om kommunisme og fascisme. Det er bedre å privatisere ting som det gir fordeler å privatisere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (49 minutter siden):

Høyre vil gjøre alt AP har driti seg ut på, bare enda værre! Erna har ingen plan for å hjelpe de som trenger det mest! Hun vil ha alle, uansett helse og kapasitet, ut i arbeid slik at hun kan få inn enda mere skattepenger. Hun har alltid jobbet for de velstående og gitt blaffen i de fattige. Hun bryr seg null om deg som er kronisk syk! Hun driter i om barna dine trenger briller eller tannregulering! Forskjellene økte betydelig etter Høyre overtok styringen. Erna sikter seg inn på toppjobb i EU!

Erna økte trygdene og innførte en rekke nye rettigheter som de svake nyter godt av i regjering og økte den samlede andelen av BNP som går til sosial beskyttelse (offentlige tjenester og ytelser). At de omfordelte i statsbudsjettet for å få penger til satsingeer er ikke noe unikt for Høyre, det gjorde de rødgrønne i regjering også, og det gjør dagens regjering.

For Norge ville det være bedre om vi gikk inn i EU og fikk stemmerett og innflytelse over lovene og direktivene vi uansett tar inn, men det er ikke aktuelt med det første, det er ikke flertall for det. Derfor vil Erna ikke få noen jobb i EU, det er bare en tøvete konspirasjonsteori fra nasjonalistene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kristen
GP950mAh skrev (4 timer siden):

Erna økte trygdene og innførte en rekke nye rettigheter som de svake nyter godt av i regjering og økte den samlede andelen av BNP som går til sosial beskyttelse (offentlige tjenester og ytelser). At de omfordelte i statsbudsjettet for å få penger til satsingeer er ikke noe unikt for Høyre, det gjorde de rødgrønne i regjering også, og det gjør dagens regjering.

For Norge ville det være bedre om vi gikk inn i EU og fikk stemmerett og innflytelse over lovene og direktivene vi uansett tar inn, men det er ikke aktuelt med det første, det er ikke flertall for det. Derfor vil Erna ikke få noen jobb i EU, det er bare en tøvete konspirasjonsteori fra nasjonalistene.

Ja, der var et drabelig hopp i trygda husker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (8 timer siden):

Nei å gå inn i EU vil ta fra oss absolutt alt av rett til å ta egnebeslutninger. EU er et tyrrani som allerede har ødelagt enormt mye! Norge som et lite land ville fått latterlig lite innflytelse i det sirkuset uansett. Dette kom tydelig frem i debatten på NRK nylig da temaet EU medlemskap igjen stod på agendaen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (2 timer siden):

Nei å gå inn i EU vil ta fra oss absolutt alt av rett til å ta egnebeslutninger. EU er et tyrrani som allerede har ødelagt enormt mye! Norge som et lite land ville fått latterlig lite innflytelse i det sirkuset uansett. Dette kom tydelig frem i debatten på NRK nylig da temaet EU medlemskap igjen stod på agendaen.

Sludder og vås, som fullverdige EU-medlemmer vil Norge få seter i det folkevalgte parlamentet som nordmenn kan stemme inn, plass i kommisjonen og vetorett vi kan bruke for å stanse lover vi ikke ønsker innført før de blir vedtatt. Frem til Juli var det Sverige som hadde presidentskapet i EU som setter agendaen for hele EU.

Det tyder ikke på at nasjonalistenes påstand stemmer, Sverige og andre EU-land er svært godt fornøyde med innflytelsen og makt de har, og ønsker ikke den norske modellen med å stå på gangen med lua i hånda mens resten av europa bestemmer for oss.

EU er den demokratisk organisasjon, bestående av 27 medlensland som alle har makt og innflytelse over alle beslutninger som tas og er svært godt fornøyde med det.

Endret av GP950mAh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Kokeplate said:

Du burde stemme Høyre om du er enig i Høyres politikk.

En litt artig ting, jeg får ikke lese Høyres partiprogram uten å bekrefte at jeg vil ha nyhetsbrev fra de. Denne meldingen popper opp straks jeg går til hoyre.no.

😡

Nei ellers takk, jeg vil lese først.

(Ikke deg jeg er sint på, Kokeplate. Men Høyre, hva fan er dette? En sånn nettside irriterer meg virkelig)

høyre.png

Endret av ops2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (39 minutter siden):

En litt artig ting, jeg får ikke lese Høyres partiprogram uten å bekrefte at jeg vil ha nyhetsbrev fra de. Denne meldingen popper opp straks jeg går til hoyre.no.

😡

Nei ellers takk, jeg vil lese først.

(Ikke deg jeg er sint på, Kokeplate. Men Høyre, hva fan er dette? En sånn nettside irriterer meg virkelig)

høyre.png

Var bare å klikke på krysset her, så forsvant det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer til å stemme Høyre. Fokus på næringslivet er essensielt for å skape verdier og arbeidsplasser, og jeg er også helt på linje med Høyre når det gjelder skole og utdanning. Jeg har tidligere vært hardnakket motstander av EU; men etter at den norske krona har rast tror jeg det vil være lurt å knytte den mot euro, samt at med krig i Europa er avtaler og samarbeid over landegrensene viktigere enn noen sinne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (3 timer siden):

124914417_2542588029375127_4789774451523

En uriktig fremstilling fra venstresiden. Det er ikke skattekutt de store pengene har gått til, de har gått til mer politi, infrastruktur, økte trygder og innføring av nye rettigheter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristen
viren skrev (1 time siden):

Jeg kommer til å stemme Høyre. Fokus på næringslivet er essensielt for å skape verdier og arbeidsplasser, og jeg er også helt på linje med Høyre når det gjelder skole og utdanning. Jeg har tidligere vært hardnakket motstander av EU; men etter at den norske krona har rast tror jeg det vil være lurt å knytte den mot euro, samt at med krig i Europa er avtaler og samarbeid over landegrensene viktigere enn noen sinne.

Å knytte krona med euro er kanskje lurt siden raset i kronekursen tydelig har vist at vi i dyrtid ikke er en sterk valuta. Jeg er enig med deg i at krigen tyder på at vi bør forsterke samholdet i NATO og EU. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
GP950mAh skrev (57 minutter siden):

En uriktig fremstilling fra venstresiden. Det er ikke skattekutt de store pengene har gått til, de har gått til mer politi, infrastruktur, økte trygder og innføring av nye rettigheter. 

Økte trygder???? Tog som ikke engang er rullestolvennlige??? Nye rettigheter??? Mer politi som skyter folk i blinde og henlegger voldssaker? Regner med du koser deg noe jævlig i den naive, virkelighetsfjerne bobla di.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristen skrev (13 timer siden):

Ja, der var et drabelig hopp i trygda husker jeg. 

ERNA INNFØRTE KARENSÅR, FJERNA UNG UFØR-TILLEGG, KORTA INN AAP-TID, FJERNA EN HEL HAUG AV STØNADER FOR DE SVAKESTE, GJORDE DET ENDA VANSKELIGERE Å FÅ ØKONOMISK STØTTE AV NAV… For hva? For at de rike skal bli rikere. Stemmer du Høyre er du enten egoistisk og slem, eller naiv og uvitende. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristen
Pladask skrev (3 minutter siden):

ERNA INNFØRTE KARENSÅR, FJERNA UNG UFØR-TILLEGG, KORTA INN AAP-TID, FJERNA EN HEL HAUG AV STØNADER FOR DE SVAKESTE, GJORDE DET ENDA VANSKELIGERE Å FÅ ØKONOMISK STØTTE AV NAV… For hva? For at de rike skal bli rikere. Stemmer du Høyre er du enten egoistisk og slem, eller naiv og uvitende. 

Når du stempler meg så stereotypt og enkelt gidder jeg nesten ikke forklare deg at Høyre kommer til å føre en politikk som gir rentenedgang på sikt og billigere mat i butikkene. Du oppfører deg ikke pent nå. Jeg burde ikke verdige noe sånt med et svar egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pladask skrev (14 minutter siden):

Når gjorde "Erna" det?

Eller bare hakket smartere enn de som stemmer noe lengre til venstre.

Endret av Kokeplate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...