Kokeplate Skrevet 10. juli 2023 #101 Del Skrevet 10. juli 2023 Spitzy skrev (1 minutt siden): Ja… og så? Tror du « det skal lønne seg og være rik» partiet hadde endret dette? Vi må vel tilbake til da Arbeiderpartiet var Arbeiderpartiet for og finne flertall, og det er fordi det er nettopp arbeidere de fleste er. Hvem « vanlige folk « er får jeg ikke helt taket på, men det er nok flere som anser seg som vanlige enn rike. Bare en presisjon. Tror nok offentlig ansatte-partiet aldri vil bli et arbeiderparti igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 10. juli 2023 #102 Del Skrevet 10. juli 2023 Fant80 skrev (1 time siden): Man er rett og slett ikke smart,eller tenker på ens eget beste,dersom man stemmer Høyre og er ufør eller syk. Har sett en og annen ufør her som stemmer på partiet som lett vil kaste han/hun under bussen uten å blunke. Det minner meg så enormt mye om de jødene som hjalp Naziene under WW2. Ikke i samme ekstreme grad selvsagt,men mange likheter. Du bør holde deg unna blå side punktum. Det er Høyre som tar roret om du stemmer FrP feks. Man bør ikke gå lenger mot Høyre en SV for å sikre seg selv et verdig liv. SV vil jo rasere og ødelegge alt. Hjelper ikke at alle er «like» hvis vi alle er sultne, nakne og husløse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 10. juli 2023 #103 Del Skrevet 10. juli 2023 GP950mAh skrev (1 minutt siden): Høyre styrket en rekke ytelser og innførte nye rettigheter. Det var derfor pengebruken økte såpass mye som den gjorde. Og for å få penger til det omrprioriterte man fra andre steder, slik de rødgrønne også gjorde i sin tid. Og der overser du fakta igjen. Pengebruken økte fordi antallet stønadsmottakere økte i alle grupper (og kanskje særlig pensjonistgruppen), samt at inflasjon og G ble stadig oppregulert med tiden, på tross for at Høyre kuttet. Men jeg gidder ikke repetere meg selv mer, for du virker å ha særlig interesse av å forsvare Høyre på tross av fakta. Jeg skal avslutte med mitt hovedbudskap: Er du opptatt av uføretrygd, AAP, alderspensjon, dagpenger og andre støtte- og stønadsordninger, enten fordi du mottar dette eller fordi du frykter kutt i sikkerhetsnettet ditt, fordi overklassen og rike skal få mer, så stemmer du ikke Høyre. 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 10. juli 2023 #104 Del Skrevet 10. juli 2023 (endret) 7 minutter siden, Kokeplate said: Og folk som burde vært innlagt kastes altså ut likevel. Å ja, så du mener en ny regjering kan reversere tiår med politikk og trylle frem tusenvis av sykehusplasser sånn helt ut av det blå? Endret 10. juli 2023 av 000VF000 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 10. juli 2023 #105 Del Skrevet 10. juli 2023 Bombasi skrev (57 minutter siden): Jeg mener at er du ufør, på AAP, er pensjonist eller på andre områder får stønader fra velferdssystemet, så bør du ikke stemme Høyre. Høyre har klart og tydelig satt middelklassen og oppover, og gjerne de rike, øverst på agendaen. Velferdssystemet har aldri hatt så mye kutt som det hadde med Høyre i 8 år. Ironien er at Ap/Sp ikke har reversert noe av betydning rundt grepene Høyre tok, men det sitter hardere i for Ap/Sp å gjennomføre kuttene. Kanskje vi får se reverseringer når det begynner å nærme seg stortingsvalg igjen.. Jeg mener at Rødt og SV er partiene som er for de med stønader, hvis det er stønadene man har som hovedsak. Noen må jo skape noe i dette landet hvis det skal bli noe å fordele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 10. juli 2023 #106 Del Skrevet 10. juli 2023 8 minutter siden, GP950mAh said: Støtter at flere får døgnbehandling når det ikke er nødvendig med innleggelse. Er det behov for innleggelse burde de få det, at det gjøres feil her forsvarer jeg ikke. Så bra. Jeg synes også døgnbehandling er greit. Men, det har blitt en sovepute som har ført til en uthuling av helsevesenet. Akkurat slik de har uthulet forsvaret. Det ser bra ut på papiret, men i praksis er det nær en katastrofe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ost Skrevet 10. juli 2023 #107 Del Skrevet 10. juli 2023 Kommunene med de rikeste her i landet har 50%+ stemmer til Høyre. Burde vel si seg selv at uføre ikke burde stemme på Høyre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 10. juli 2023 #108 Del Skrevet 10. juli 2023 Bombasi skrev (3 minutter siden): Og der overser du fakta igjen. Pengebruken økte fordi antallet stønadsmottakere økte i alle grupper (og kanskje særlig pensjonistgruppen), samt at inflasjon og G ble stadig oppregulert med tiden, på tross for at Høyre kuttet. Pengebruken økte fordi Høyre prioriterte å styrke velferden, tross mytene fra venstresiden om kutt i velferden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 10. juli 2023 #109 Del Skrevet 10. juli 2023 000VF000 skrev (3 minutter siden): Å ja, så du mener en ny regjering kan reversere tiår med politikk og trylle frem tusenvis av sykehusplasser sånn helt ut av det blå? Jeg mener de kan gjøre det verre enn det var ved overtakelsen, noe de har klart med glans. Dette er psykopater som prøver å leke å styre et land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 10. juli 2023 #110 Del Skrevet 10. juli 2023 Kokeplate skrev (26 minutter siden): Hvilke Høyrefolk benekter det? Har selv vært et "offer" for kutt i pasient-transport da jeg fikk jevnlig behandling for synet. Har aldri hørt så mye unnskyldninger og bortforklaringer før i hele mitt liv. Både på online forum og i virkeligheten. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 10. juli 2023 #111 Del Skrevet 10. juli 2023 2 minutter siden, Kokeplate said: Jeg mener de kan gjøre det verre enn det var ved overtakelsen, noe de har klart med glans. Dette er psykopater som prøver å leke å styre et land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 10. juli 2023 #112 Del Skrevet 10. juli 2023 ltfutt skrev (Akkurat nå): Har selv vært et "offer" for kutt i pasient-transport da jeg fikk jevnlig behandling for synet. Har aldri hørt så mye unnskyldninger og bortforklaringer før i hele mitt liv. Både på online forum og i virkeligheten. Du glemte å svare på hvilke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 10. juli 2023 #113 Del Skrevet 10. juli 2023 Kokeplate skrev (Akkurat nå): Du glemte å svare på hvilke. Nei. Jeg behøver ikke å nevne navn. Men ser noen som er aktive i denne tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 10. juli 2023 #114 Del Skrevet 10. juli 2023 Syke og eldre vil alltid være en salderingspost enn så lenge vi ikke klarer å produsere noe og vi representerer utgifter for et samfunn. Denne tråden ble veldig hjelpsom og det er flott å se dere diskutere. Lærer stadig noe her jeg. Vennlig hilsen TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 10. juli 2023 #115 Del Skrevet 10. juli 2023 Bombasi skrev (28 minutter siden): Men tendensen er at Høyre alltid "omprioriterer" på bekostning av syke, eldre og barn, for å prioritere overklassen og rike. Det er høyrepolitikk i praksis. Og det er dette folk med uføretrygd, AAP, pensjon og andre stønadsordninger må tenkte på når de stemmer, og ikke la seg blende av de små valgkampene som Høyre kjører (og ofte ikke innfrir) for å kompensere for stemmetapet for å kjøre grupperinger i grøfta og skape enda større forskjeller. Nei, de ønsker å insentivere til å skape verdi for samfunnet. Det er tross alt det alle, inkludert de på trygd, lever av. Summen av samfunnets verdiskapende arbeid. Penger er bare et redskap som får en verdi først når det kan byttes i varer og tjenester. Så å fordele penger har ingen betydning med mindre noen også skaper noe som kan kjøpes for dem. Det er det er arbeidet vårt som har verdi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 10. juli 2023 #116 Del Skrevet 10. juli 2023 Kristen skrev (1 time siden): Nei var noe folk som mistet ett eller annet. Hadde ikke hodet med meg da. Bare stryk den opplysningen. Neida. De innførte karensåret og lover regelrett kutt i AAP/uføre. Med all respekt så er næringspolitikk et ganske sammensatt felt. Jeg stemmer selv SV, og mener selv de har en god og bærekraftig næringspolitikk. Det samme gjelder AP (minus grønt fokus tildels) og endel hos Venstre også. Ingen partier eier ett felt selv om de skriver det på en plakat. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruffen29 Skrevet 10. juli 2023 #117 Del Skrevet 10. juli 2023 Måten de herjet med mennesker som lå nede ved å innføre karensåret og å prøve å bølle folk uti jobb er noe av det skrekkeligste jeg har sett innenfor norsk politikk i nyere tid. Direkte menneskefiendtlig var det. Det gjorde at jeg fikk opp øynene for hvor farlige de er. De sier at man ikke skal unne noen vondt, men tror enkelte av dem kunne hatt godt av å kjent på det selv hvordan det er å være langt nede og å bli behandlet slik. 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 10. juli 2023 #118 Del Skrevet 10. juli 2023 AprilLudgate skrev (1 minutt siden): Neida. De innførte karensåret og lover regelrett kutt i AAP/uføre. Med all respekt så er næringspolitikk et ganske sammensatt felt. Jeg stemmer selv SV, og mener selv de har en god og bærekraftig næringspolitikk. Det samme gjelder AP (minus grønt fokus tildels) og endel hos Venstre også. Ingen partier eier ett felt selv om de skriver det på en plakat. Men det har ee i realiteten ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 10. juli 2023 #119 Del Skrevet 10. juli 2023 GP950mAh skrev (24 minutter siden): Støtter at flere får døgnbehandling når det ikke er nødvendig med innleggelse. Er det behov for innleggelse burde de få det, at det gjøres feil her forsvarer jeg ikke. Høyre styrket en rekke ytelser og innførte nye rettigheter. Det var derfor pengebruken økte såpass mye som den gjorde. Og for å få penger til det omrprioriterte man fra andre steder, slik de rødgrønne også gjorde i sin tid. Styrket Høyre en rekke velferdsytelser og rettigheter? Kan jeg spørre hvilke? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 10. juli 2023 #120 Del Skrevet 10. juli 2023 ruffen29 skrev (1 minutt siden): Måten de herjet med mennesker som lå nede ved å innføre karensåret og å prøve å bølle folk uti jobb er noe av det skrekkeligste jeg har sett innenfor norsk politikk i nyere tid. Direkte menneskefiendtlig var det. Det gjorde at jeg fikk opp øynene for hvor farlige de er. De sier at man ikke skal unne noen vondt, men tror enkelte av dem kunne hatt godt av å kjent på det selv hvordan det er å være langt nede og å bli behandlet slik. Ja, det var nok forferdelig å måtte søke en annen ytelse etter flere år på aap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå