AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #21 Del Skrevet 10. juli 2023 Du har dagpenger? Altså ikke nedsatt arbeidsevne med minimum 50%? Da stiller du svakt mtp omskolering. Det er også vanskeligere å få omskolering når man har høyere utdanning, da man ofte kan bruk en høyere utdanning til andre yrker. Jeg ville heller ha spurt om muligheten for å å jobbspesialist/utvidet oppfølging. Den personen kan hjelpe deg med å se på mulighetene dine på en helt annen måte enn du selv tenker. De har også god kontakt med arbeidsgivere i området. Anonymkode: 7c624...a3a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #22 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Undervisning er en ting jeg har tenkt på men da kunne jeg trenge kurs eller noe i forkant. Og det er ikke så lett å bare få en jobb her heller i konkurranse med lærere. Har prøvd med virkemidler ja. Og gradert sykemelding. Skuldrene blir verre så dataarbeid er ikke aktuelt med mindre det er en liten del av jobben. Jeg vet ikke hvilke jobber jeg kan søke på med min bakgrunn. Tar gjerne i mot forslag. Anonymkode: 5eede...fb4 Her er litt av kjernen, det er ikke sikkert du kan satse på å få en jobb som er tilpasset din bakgrunn, du må bare satse på å finne en annen jobb sånn generelt. Undervisning krever for øvrig en hel del dataarbeid, stort sett alt av retting, tilbakemelding, sensurering, samarbeid og planlegging (og noen ganger også undervisningen) foregår digitalt. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Undervisning på høgskole. Pedagogikkurs er da en del av jobben. Studere med dagpenger. Dette kan du søke om.når du er tatt opp på et studie. Begrenset til 15 stp per semester. Dersom du har aap kan du også søke om.dette. Anonymkode: c44af...aeb For å få jobb på høyskole må man for det første ha master, og masteroppgavene må ha toppkarakter (altså A eller B). Så bør man ha ønske/plan om å ta en phd, som innebærer mye dataarbeid som ts har sagt ikke er aktuelt, Så må det være utlyst stilling, og man må være bedre kvalifisert enn andre søkere. Har ikke ts noe erfaring med undervisning fra tidligere er det lite sannsynlig å i det hele tatt komme til intervju. Og som jeg skrev over er det mye datajobbing i en slik stilling, jeg jobber som vitenskapelig ansatt i akademia selv, det brukes betydelig tid med skjerm og tastatur. Anonymkode: 1a54c...690 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #23 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Undervisning på høgskole. Pedagogikkurs er da en del av jobben. Studere med dagpenger. Dette kan du søke om.når du er tatt opp på et studie. Begrenset til 15 stp per semester. Dersom du har aap kan du også søke om.dette. Anonymkode: c44af...aeb 1) En slik jobb innebærer veldig mye tid foran PC 2) Som hovedregel må man ha doktorgrad for å få slike jobber nå. Ingen regel uten unntak, men det er ikke enkelt å få slike jobber uten. Særlig når man ikke har undervisningserfaring heller. TS vil også høyst sannsynlig gå mye ned i lønn. Hilsen en som jobber i akademia. Hvis du ikke kan jobbe mye foran PC - glem akademia. Anonymkode: 134ef...7bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #24 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Siden 2017 har det vært et politisk mål at bruken av utdannings- og opplæringstiltak i NAV skal øke. Anonymkode: 3163d...a9b Jeg tror det oftest er de unge uten utdanning som får dette. NAV vil ha meg tilbake i den jobben jeg er utdannet til selv om leger fraråder det. Anonymkode: 7b729...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #25 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): De har regler og forholde seg til, så det er ikke enkeltpersoner som avgjør dette. Dersom du menter vedtaket er en menneskelig svikt, så klager jo du jo så blir det flere personer som avgjør dette. Det skal veldig mye til og få omskolering. Har du vært i mye arbeidstrening? Anonymkode: 8a9ba...725 Det er dessverre en del mennesker som jobber i NAV som aldri burde vært der. For eksempel økonomer som aldri har utdannet seg til å jobbe med mennesker i sårbare situasjoner, som innehar minimalt med kunnskap om helse. Alle skandalene i media med feil vedtak er jo eksempel på menneskelig svikt fra veiledere. De har relativt frie rammer, og lovverket er ikke så firkantet, utenom summer, oppmøteplikt dersom man er frisk o.l. Få med deg legen på laget, slik at du får mulighet til arbeid du kan fungere i over tid. Anonymkode: 79b68...a62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #26 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg tror det oftest er de unge uten utdanning som får dette. NAV vil ha meg tilbake i den jobben jeg er utdannet til selv om leger fraråder det. Anonymkode: 7b729...25c Når du sier dette rundt rapporten jeg linket til, viser det at du ikke har giddet å lese den engang. Veien dit du vil i livet er fullstendig avhengig at DU selv tar ansvar for DITT eget liv. Du kan ikke bare selv sitte og tro, mens du skyver alt ansvar for hvordan ditt liv skal være over på Nav og leger. Anbefaler deg å bli den viktigste stemmen i ditt eget liv ved å gjennomføre denne karriereutforskingen Rapporten er publisert 14. juni i år, så den er en rykende fersk oppdatering på hvordan Nav håndterer føringene om at de i mye større grad skal benytte opplæringstiltak. Hvis du faktisk leser denne, ser du at Nav selv implementerer dette i sin nye virksomhetsstrategi fra 2022,; «Vi prioriterer stabil tilknytning til arbeid fremfor raskeste vei til jobb» og at opplæring og utdanning er viktige virkemidler i så måte. Rapporten beskriver undersøkelser som er gjort ved et utvalg Nav-kontorer, hvor veiledere forklarer rundt hvorfor de i liten grad oppfyller målsetningene ved at de sjelden fatter vedtak om utdanningstiltak. De fleste beskriver at de ikke har kunnskap nok om utdanningssystemet og hvilke muligheter forskjellige utdanninger gir til den enkelte søker for varig tilknytning til arbeidslivet. Dette betyr i praksis at om Nav skal støtte DEG i ønsket om utdanning, må DU SELV gi en skriftlig forklaring på hva DU vil utdanne DEG til, hvor og når dette best kan skje, og hva det er med akkurat denne utdannelsen som vil gi akkurat DEG, med DIN bakgrunn og helse, en stabil og varig tilknytning til arbeidslivet. Lykke til! Anonymkode: 3163d...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #27 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Undervisning er en ting jeg har tenkt på men da kunne jeg trenge kurs eller noe i forkant. Og det er ikke så lett å bare få en jobb her heller i konkurranse med lærere. Har prøvd med virkemidler ja. Og gradert sykemelding. Skuldrene blir verre så dataarbeid er ikke aktuelt med mindre det er en liten del av jobben. Jeg vet ikke hvilke jobber jeg kan søke på med min bakgrunn. Tar gjerne i mot forslag. Anonymkode: 5eede...fb4 Du kan begynne med økonomisk rådgivning av unge som gamle, der hvor slikt foregår. Tekst-til-tale er et supert hjelpemiddel for å overkomme det du forteller er hindringen som står i veien for din yrkesaktivitet. Tilrettelegging av arbeidshverdagen har du lovmessig krav på, så kan fint jobbe med all den kompetansen du sitter på som revisor uten å trykke på en eneste tast resten av livet. Hvi du vil jobbe, that is... Anonymkode: 3163d...a9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #28 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan begynne med økonomisk rådgivning av unge som gamle, der hvor slikt foregår. Tekst-til-tale er et supert hjelpemiddel for å overkomme det du forteller er hindringen som står i veien for din yrkesaktivitet. Tilrettelegging av arbeidshverdagen har du lovmessig krav på, så kan fint jobbe med all den kompetansen du sitter på som revisor uten å trykke på en eneste tast resten av livet. Hvi du vil jobbe, that is... Anonymkode: 3163d...a9b Opps, bakvendtfeil; tale -til-tekst, selvfølgelig. Den muligheten finns til og med når du skriver sms på telefonen... Anonymkode: 3163d...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå