AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #41 Skrevet 9. juli 2023 «Menn er mindre syke, tar mer risiko og oppsøker sjeldnere hjelp, samtidig som de bidrar med mest skatteinntekter og påtar seg flest drittjobber i vår essensielle infrastruktur. Derfor er det kanskje ikke rart at flere og flere menn ønsker å bygge ned staten,» han hevder menn koster mindre, men menn føder ikke skattebetalerne som skal pleie han på gamlehjemmet om noen år Anonymkode: ffaca...5d0 8 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #42 Skrevet 9. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Godt spørsmål. I dagens samfunn er det helst mennesker født som menn som føler seg som kvinne, bytter kjønn på papiret, tar et kvinnelig navn og sparer til langt hår, og bruker store deler av tiden sin til å skrike ukvemsord til de som ikke synes de er kvinnelige nok til å bruke kvinnefasiliteter. Vi andre kvinner som er født jente er bare cis eller fødepersoner. Og dette er bestemt av biologiske menn i alle mulige varianter. Anonymkode: f092d...ac5 Det er viktig å merke seg at dette først er bestemt av biologiske kvinner og menn som har redusert kjønn til kjønnsorganer og reproduktivetet. Jeg ser at alle forsøk på å snakke om kjønnsidentitet blir kontant avvist som ideoglogi og groooming av barn. Så dere har i grunn bare dere selv å takke. Anonymkode: aa39a...94d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #43 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men... hvorfor alltid denne motstanden mot følelser? Også gutter og menn tar skade av å undertrykke følelser. Anonymkode: 1ac06...56d Det kan jeg personlig skrive under på, undertrykking av følelser kan ødelegge hele livet ditt!!! Hilsen mann. Anonymkode: 0f4b6...7f3 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #44 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): «Menn er mindre syke, tar mer risiko og oppsøker sjeldnere hjelp, samtidig som de bidrar med mest skatteinntekter og påtar seg flest drittjobber i vår essensielle infrastruktur. Derfor er det kanskje ikke rart at flere og flere menn ønsker å bygge ned staten,» han hevder menn koster mindre, men menn føder ikke skattebetalerne som skal pleie han på gamlehjemmet om noen år Anonymkode: ffaca...5d0 Kvinner gjør jo heller ikke dette i tilstrekkelig grad lenger, som er grunnen til at vi har gått fra å ha en befolkning bestående av mindre enn 2% innvandre til en på over 20% på kun 30 år. Anonymkode: effeb...a26 3
Bombasi Skrevet 9. juli 2023 #45 Skrevet 9. juli 2023 Ricky S skrev (26 minutter siden): Avslutningen gjorde meg faktisk usikker på om vi rett og slett blir trolla her, for det var nesten så arketypisk mannosfære som det går an å bli. Enig. Dette var historieløs og pompøs mannsjåvinisme uten argumentasjoner, og var nesten i grenseland mot usaklig. Kronikken var åpenbart ment som en appell mot kvinner om at de måtte skjerpe seg, og var ikke ment som et debattinnlegg. Dette avsnittet sa det meste: Sitat Jeg ber dere derfor, kjære kvinner, om å tenke på mennene i deres liv. Tenk på deres fedre, ektemenn, sønner og brødre. Tenk på disse mennene dere tross alt elsker, og se dem slik de er, på godt og vondt. Hvordan de biter i seg følelser, bygger platting, vasker bilen og tidvis er litt bryske. Men han nevner selvfølgelig ikke en døyt om hva menn bør gjøre i møte med det moderne samfunnet for å bli bedre og å tilpasse seg, hva menn bør gjøre for å løse sine egne problemer, hva kvinner oppigjennom årene har blitt utsatt for og hva kvinner både bidrar med og biter i seg rundt en mann. For ikke snakke om at den moderne tiden har ført mange kvinner til å jobbe 100% samtidig som de enda tar seg av både barn, familie, husholdning og... ironisk nok ofte... mannen sin! Hadde jeg vært kvinne så ville jeg blitt provosert. Eller, jeg ble egentlig provosert, og det som mann! 9 8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #46 Skrevet 9. juli 2023 *KG til vanlig* "ingenting er mindre attraktivt enn menn som sutrer og syns synd på selv!" *KG etter denne kronikken* "hvorfor utrykker ikke menn følelser?!?! Jeg forstår ikke" Anonymkode: effeb...a26 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #47 Skrevet 9. juli 2023 Bombasi skrev (Akkurat nå): Enig. Dette var historieløs og pompøs mannsjåvinisme uten argumentasjoner, og var nesten i grenseland mot usaklig. Kronikken var åpenbart ment som en appell mot kvinner om at de måtte skjerpe seg, og var ikke ment som et debattinnlegg. Dette avsnittet sa det meste: Men han nevner selvfølgelig ikke en døyt om hva menn bør gjøre i møte med det moderne samfunnet for å bli bedre og å tilpasse seg, hva menn bør gjøre for å løse sine egne problemer, hva kvinner oppigjennom årene har blitt utsatt for og hva kvinner både bidrar med og biter i seg rundt en mann. For ikke snakke om at den moderne tiden har ført mange kvinner til å jobbe 100% samtidig som de enda tar seg av både barn, familie, husholdning og... ironisk nok ofte... mannen sin! Hadde jeg vært kvinne så ville jeg blitt provosert. Eller, jeg ble egentlig provosert, og det som mann! Det var jo kvinner selv som kjempet om retten til å jobbe. Dette har også senket kjøpekraften til mannen betraktelig, da det en dobbelt så mange arbeidstakere. Dette er et hull kvinner har gravd og dratt menn ned i. Anonymkode: effeb...a26
Bombasi Skrevet 9. juli 2023 #48 Skrevet 9. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var jo kvinner selv som kjempet om retten til å jobbe. Dette har også senket kjøpekraften til mannen betraktelig, da det en dobbelt så mange arbeidstakere. Dette er et hull kvinner har gravd og dratt menn ned i. Anonymkode: effeb...a26 Det er jeg ikke enig i. At kvinner i et moderne samfunn ønsket seg bort fra husmorrollen er for meg en selvfølge, og det burde menn hensyntatt i større grad. Herav bidratt til at kvinner skal få sine liv til å fungere med både jobb, familie og hjem. Og da må selvfølgelig kvinner avlastes fra den gamle husmorrollen. Men det har i liten grad skjedd, særlig hos den eldre generasjonen, men det er også et utbredt problem hos den yngre. Heldigvis har mange menn blitt bedre og mer likestilte, og det er det som er løsningen, men vi har en lang vei å gå. Kronikkforfatteren vil ha det til at man må 30 år tilbake i tid fordi menn liksom har blitt offer for den moderne likestillingskulturen. Menn har blitt sett, hørt og hensyntatt i millioner av år. Det er ikke menns tur til å bli prioritert igjen. Det er menns tur til å tilpasse seg. Endret 9. juli 2023 av Bombasi 11 6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #49 Skrevet 9. juli 2023 Jeg synes han skriver så masse tull at jeg verken klarer å ta det seriøst eller gidder å argumentere mot. Håper han ikke har tenkt å bli psykolog. Jeg noterer meg navnet hans for sikkerhets skyld. Anonymkode: 0fb72...d81 10 2
herzeleid Skrevet 9. juli 2023 #50 Skrevet 9. juli 2023 Bombasi skrev (6 minutter siden): Kronikkforfatteren vil ha det til at man må 30 år tilbake i tid fordi menn liksom har blitt offer for den moderne likestillingskulturen. Hvor mener du han skriver dette? Sitat Menn har blitt sett, hørt og hensyntatt i millioner av år. Det er ikke menns tur til å bli prioritert igjen. Det er menns tur til å tilpasse seg. Kvinner og menn har både blitt og ikke blitt sett, hørt og hensyntatt gjennom menneskets historie. "Min og din tur" fremstår som en lite hensiktsmessig tilnærming til problemstillingen og lesing av historien. 2
herzeleid Skrevet 9. juli 2023 #51 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes han skriver så masse tull at jeg verken klarer å ta det seriøst eller gidder å argumentere mot. Håper han ikke har tenkt å bli psykolog. Jeg noterer meg navnet hans for sikkerhets skyld. Anonymkode: 0fb72...d81 Likevel klarer du tilsynelatende ikke peke på noe konkret eller komme med annet enn ufinheter? 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #52 Skrevet 9. juli 2023 herzeleid skrev (Akkurat nå): Likevel klarer du tilsynelatende ikke peke på noe konkret eller komme med annet enn ufinheter? Det meste er sannsynligvis sagt av andre allerede. Han sier jo faktisk ingenting nytt, alt er klisjeer sagt av andre menn tidligere. Alt er kvinners feil, stakkars menn. La dem nå for guds skyld få bygge plattingen sin og være litt bryske, slik som ordentlige mannfolk skal. Synes du seriøst at han gir et bra bilde av menn? At det han skriver er korrekt og meningsfullt? Anonymkode: 0fb72...d81 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #53 Skrevet 9. juli 2023 1 hour ago, Elooon said: Helt riktig. En mann har penis, er mandig, ikke så opptatt av å snakke om følelser som kvinner er, gutter og menn er ofte villere enn jenter og kvinner, mer rastløs og sitter mindre i ro, tar mer sjanser, og hva er greit med å kaste diagnoser på folk, gi på medisiner, be folk sitte stille, nærmest tvunget til å snakke om følelser osv? Hvorfor skal feminismen gå for langt? Det er ikke greit. Gutter/menn er gutter/menn og kommer alltid til være det. Lik det eller ei. Det er ikke noe feminismen kan endre på. Du har jo selv profilbilde av en fyr som har diagnoser. Anonymkode: 1bcf2...0e9
Bombasi Skrevet 9. juli 2023 #54 Skrevet 9. juli 2023 (endret) herzeleid skrev (12 minutter siden): Hvor mener du han skriver dette? Kvinner og menn har både blitt og ikke blitt sett, hørt og hensyntatt gjennom menneskets historie. "Min og din tur" fremstår som en lite hensiktsmessig tilnærming til problemstillingen og lesing av historien. Hele kronikken er et utrop til et moderne samfunn om at man må se på menn slik menn var, og ikke slik menn bør være i et moderne samfunn. Jeg skjønner ikke at jeg må si det, men kvinner har da alltid stått langt bak menn, i et utrolig kjønnsskjevt samfunn. At samfunnet nå i det siste har blitt mer likestilt og mange av oppgavene og utfordringene har blitt fordelt, problematiseres av kronikkforfatteren, fordi menn får liksom ikke være menn lenger. Det er ikke menns tur til å være menn. Det er menns tur til å tilpasse seg. Blir helt matt av kronikken. Den bidrar ikke til noe annet enn polarisering, og bygger opp incelsbegrepet enda mer på generelt grunnlag. Og det trenger ingen. Endret 9. juli 2023 av Bombasi 5 6
Gjest Refreng Skrevet 9. juli 2023 #56 Skrevet 9. juli 2023 Han får gutter og menn til å høres ut som udyr som trenger trenes som hunder for at de ikke skal utagere og bli voldelige. Jeg tror ikke menn er så ille, jeg da. Jeg tror ikke gutter er tikkende bomber vi må kontrollere så de ikke skader oss. 29 minutter siden, Bombasi said: Men han nevner selvfølgelig ikke en døyt om hva menn bør gjøre i møte med det moderne samfunnet for å bli bedre og å tilpasse seg, hva menn bør gjøre for å løse sine egne problemer, hva kvinner oppigjennom årene har blitt utsatt for og hva kvinner både bidrar med og biter i seg rundt en mann. For ikke snakke om at den moderne tiden har ført mange kvinner til å jobbe 100% samtidig som de enda tar seg av både barn, familie, husholdning og... ironisk nok ofte... mannen sin! Hadde jeg vært kvinne så ville jeg blitt provosert. Eller, jeg ble egentlig provosert, og det som mann! Jepp. Det er ikke som om alle kvinner føler at de lever så jævla naturlig og i tråd med seg selv heller. Vi lever tross alt i et "unaturlig" samfunn som er langt fra det vi gjorde som enklere dyr. Men, man forstår at det å leve i et komplekst samfunn krever tilpasning, det krever at man noen ganger må oppføre seg på en måte som går imot det man egentlig har lyst til og føler er naturlig. Jeg tror mange menn og kvinner gjør dette offeret relativt ofte. Vi er vant til det, vi føler ikke at det trengs å sies. Men det gjør åpenbart det når noen tror at alle menneskene rundt dem lever enkle liv som føles naturlig for dem. Nei, vi bare aksepterer prisen av å leve i et moderne samfunn. Enkelte går selvsagt den veien at de for eks kjøper seg landbruk og føler det er en mer naturlig livsstil- og all ære til det. De jobber i det minste mot å leve mer i tråd med hva de selv vil. Det er en utfordring det også.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #57 Skrevet 9. juli 2023 1 hour ago, Elooon said: En mann har penis, er mandig, ikke så opptatt av å snakke om følelser som kvinner er, gutter og menn er ofte villere enn jenter og kvinner, mer rastløs og sitter mindre i ro, tar mer sjanser, og hva er greit med å kaste diagnoser på folk, gi på medisiner, be folk sitte stille, nærmest tvunget til å snakke om følelser osv? Hvorfor skal feminismen gå for langt? Det er ikke greit. Gutter/menn er gutter/menn og kommer alltid til være det. Lik det eller ei. Det er ikke noe feminismen kan endre på. 7 minutter siden, AnonymBruker said: Du har jo selv profilbilde av en fyr som har diagnoser. Anonymkode: 1bcf2...0e9 Edit: Og Elon har sagt han er diagnoser mange kritiserer for å være diagnoser(asperger og bipolar) som blir "kastet etter folk" og Elon har sagt han tar medsiner mor depresjon og overvekten han slet med. Anonymkode: 1bcf2...0e9
Gregarious Skrevet 9. juli 2023 #58 Skrevet 9. juli 2023 Bombasi skrev (3 minutter siden): Hele kronikken er et utrop til et moderne samfunn om at man må se på menn slik menn var, og ikke slik menn bør være i et moderne samfunn. Jeg skjønner ikke at jeg må si det, men kvinner har da alltid stått langt bak menn, i et utrolig kjønnsskjevt samfunn. At samfunnet nå i det siste har blitt mer likestilt og mange av oppgavene og utfordringene har blitt fordelt, problematiseres av kronikkforfatteren, fordi menn får liksom ikke være menn lenger. Det er ikke menns tur til å være menn. Det er menns tur til å tilpasse seg. Blir helt matt av kronikken. Men da er kanskje din versjon av hva menn "bør" være forskjellig fra andre menn? Det absolutt verste en kan gjøre er å latterliggjøre disse utfordringene, både for mannen men også for kvinnene. Vi ser allerede starten av ett mer konservativt samfunn.
Gjest Elooon Skrevet 9. juli 2023 #59 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Visste du at det finnes jenter med ADHD også? Anonymkode: d2044...cda Visste jeg godt. Det endrer ikke det at en del gutter får en diagnose eller mistenkt for alt mulig bare for de ikke sitter i ro på samme måte som jenter. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du har jo selv profilbilde av en fyr som har diagnoser. Anonymkode: 1bcf2...0e9 Og? Folk får feil diagnoser og blir mistenkt av den grunn alt på grunn en er urolig eller vill. Oftest gutter/menn. Det betyr ikke at det ikke finnes mennesker med rett diagnoser her i verden. Dette er jo snakk om at gutter og menn må få være gutter og menn. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Edit: Og Elon har sagt han er diagnoser mange kritiserer for å være diagnoser(asperger og bipolar) som blir "kastet etter folk" og Elon har sagt han tar medsiner mor depresjon og overvekten han slet med. Anonymkode: 1bcf2...0e9 Den forsto jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #60 Skrevet 9. juli 2023 1 minutt siden, Elooon said: Visste jeg godt. Det endrer ikke det at en del gutter får en diagnose eller mistenkt for alt mulig bare for de ikke sitter i ro på samme måte som jenter. Og? Folk får feil diagnoser og blir mistenkt av den grunn alt på grunn en er urolig eller vill. Oftest gutter/menn. Det betyr ikke at det ikke finnes mennesker med rett diagnoser her i verden. Dette er jo snakk om at gutter og menn må få være gutter og menn. Den forsto jeg ikke. Du kritiserer at gutter/menn får kastet diagnoser etter seg og blir medisinert for alt. Men Elon Musk du har profilbilde av er nettopp en slik mann. For 30 år siden ville han aldri fått aspergerdiagnosen. Elon er en av de som får diagnoser i dagens samfunn, men ikke ville fått det for noen tiår siden. For noen tiår siden så hadde alle sagt "Elon fungerer helt greit. Han er litt rar og impulsiv, men han klarte å fullføre skolen og han tjener sine egne penger, da skal han ikke ha noen diagnose". Anonymkode: 1bcf2...0e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå