AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #21 Del Skrevet 9. juli 2023 Catch22 skrev (10 timer siden): Jeg har alltid vært litt forundret over at organisasjonen «Humanetisk forbund» som skal være et alternativ til religion, synes å aktivt forsøke å bekjempe kristendommen og dens kultur i Norge. Nå kan det vise seg at religionskritikk og bekjempelse av religion, generelt, er Ateistenes hovedaktivitet. Foreningen Ateistene, som ble stiftet på 1970-tallet under navnet Hedningssamfunnet, fikk avslag på sin søknad om registrering som livssynsamfunn og medfølgende statsstøtte. Bakgrunnen for avslaget til Ateistene var at Statsforvalteren i Oslo og Viken mente hovedaktiviteten til organisasjonen var knyttet til å bekjempe religion. Man er ikke et alternativ når man vil bekjempe andre og det er trist å se hvor mange idag som vil begrense ytringsfriheten til å bare gjelde dem selv. Selv tror jeg at sannheten er sterkest av alt og nettopp derfor skal man ha tolleranse for andre og deres meninger. Kom opp med en bedre sannhet så vil folk følge det, og det som ikke har livets rett vil dø ut. Human-Etisk Forbund er nok stort sett bare opptatt av å hate og ødelegge Kristendommen ja. Merk hvordan de holder fullstendig og totalt kjeft når det gjelder andre religioner *kremt* ISLAM *kremt* Triste og tomme mennesker disse humanetikerne/hedningene. Anonymkode: 92d58...f06 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #22 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Men her gjør du den merkelige feilen som jeg bare har sett i dette forumet - du anser ateisme som en tro på linje med kristendom, islam osv. Ateisme er jo fravær av tro. Se det som mat: Hvis kristendom var brød og islam var grønnsaker og hinduismen var gryterett, ville ateismen vært ingenting, en tom tallerken. Se det som hårsveiser: Hvis kristendom var krøller, islam var pannelugg og hinduismen var fletter, ville ateisme vært et skallet hode. Se det som lyd: Hvis kristendom var tale, islam var fuglesang og hinduismen var motorstøy, ville atisme vært total stllhet. Se det som barn: Hvis kristendommen var en barneflokk på fire, islam var et enebarn og hinduismen var tvillinger, ville ateisme vært barnløshet. Se det som sykdom: Hvis kristendom er influensa, islam er beinbrudd og hinduismen er meslinger, ville ateisme vært å være frisk og ikke feile noe. Hva spiser du? Ingenting. Hvordan er håret ditt? Jeg har ikke hår. Hvilke lyder hører du? Ingen. Hva heter barna dine? Jeg har ikke barn. Hva feiler du? Ingenting. Ateisme er fravær av tro. Jeg forstår at for enkelte som har blitt innprentet tro fra så tidlig alder at de ikke husker det, er det nesten umulig å forestille seg at noen ikke tror. Men slik er det. Anonymkode: 7f4d2...2dc Så det du sier er at ateisme er total, naken tomhet. Og det har du jo rett i. Anonymkode: 92d58...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #23 Del Skrevet 9. juli 2023 Dy skulke ha visst hvor mye penger kirken har stjålet av humanistisk på medlems støtte bare på meg. 10 ganger har jeg meldt meg ut av statskirken. Vi giftet oss human etisk forbund for mange år siden. Og meldte oss ut lenge før det. Da vi skulle gifte oss, fikk vi beskjed om å måtte melde oss ut av stats kirken. Noe vi hadde gjort 3 år tidligere. Og måtte da melde oss ut flere ganger før vi klarte det. Så vi holdt på å miste datoen til bryllupet. Vi måtte true med anmeldelser fordi dette er jo svindel. Først da fikk vi bekreftelse. Barna er ikke døpt, aldri meldt de inn i statskirken, og vi meldte også de ut da vi skulle gifte oss, fordi først da oppdaget vi at også de var medlemmer av stats kirken. To år etter bryllupet fikk vi melding om st vi ikke lengre var medlem av humanistiske fordi vi ikke kunne stå i to trossamfunn. Så jeg sa som sant var, at vi har ikke meldt oss inn i nie statskirke. Og slik var det hvert år. Og vi måtte melde oss og barna ut Så skulle Barna konfirmeres . Da hadde vi ikke hørt noe mer på noen år. Får vite at de og vi har vært registrert igjen de siste 4årene i statskirken. Uten vår viten , er vi atter engang flyttet tilbake. 3 ganger måtte vi melde ut Barna igjen på hver konfirmasjon. Selv om vi også hadde fått flere brev i posten om å bekrefte eller avkrefte vårt medlemskap i statskirken og svart nei hver gang. Så sto vi fortsatt der. All den tid vi ufrivillig har stått registrert i stats kirken er penger stjålet fra humanistisk forbund , som vi meldte oss inn i i 2005. Human etisk er opptatt av meneskerettigheter og religions frihet. Og er er godt alternativ til de som ikke tror på guder. Menneskerettigheter er noe jeg kan tro på og forholde meg til. Anonymkode: 4e8d8...815 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #24 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Han er historisk bevist. Anonymkode: 08757...fdf Ok Anonymkode: d11f4...dc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #25 Del Skrevet 9. juli 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jesus er en historisk bevist person. Guds sønn. Den eneste sannheten. Anonymkode: 08757...fdf Han er en historisk skikkelse ja. Det samme er en herskare av andre, tilsvarende predikanter som talte Roma imot på den tiden og kalte seg selv Guds sønn, messias. At det var akkurat Jesus som endte opp med å lede den nye religionen var vel mer en tilfeldighet enn noe annet så vidt jeg har forstått. At han er Guds sønn, er tvert i mot ikke bevist noen plass. Da må man jo begynne med å bevise Gud, og det lar vente på seg. At han skal være noe slags sannhet, er en måte å formulere seg på som er vanskelig for meg å forstå, men jeg antar at det betyr at man skal stole blindt på hva menn 50+ har vedtatt på diverse kirkemøter gjennom et par årtusen uten å stille spørsmål. Anonymkode: 8af8c...31d 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #26 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han er en historisk skikkelse ja. Det samme er en herskare av andre, tilsvarende predikanter som talte Roma imot på den tiden og kalte seg selv Guds sønn, messias. At det var akkurat Jesus som endte opp med å lede den nye religionen var vel mer en tilfeldighet enn noe annet så vidt jeg har forstått. At han er Guds sønn, er tvert i mot ikke bevist noen plass. Da må man jo begynne med å bevise Gud, og det lar vente på seg. At han skal være noe slags sannhet, er en måte å formulere seg på som er vanskelig for meg å forstå, men jeg antar at det betyr at man skal stole blindt på hva menn 50+ har vedtatt på diverse kirkemøter gjennom et par årtusen uten å stille spørsmål. Anonymkode: 8af8c...31d Leser du Bibelen- så leser du Guds ord til mennesket. Har du lyst å bli kjent med Skaperen? Les gamle testamentet. Har du lyst å bli kjent med Jesus? Les evangeliene. Han ER veien, sannheten og livet. Anonymkode: 08757...fdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #27 Del Skrevet 9. juli 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Leser du Bibelen- så leser du Guds ord til mennesket. Har du lyst å bli kjent med Skaperen? Les gamle testamentet. Har du lyst å bli kjent med Jesus? Les evangeliene. Han ER veien, sannheten og livet. Anonymkode: 08757...fdf Men Bibelen utgir det jo ikke for å være Guds ord, slik som Koranen gjør. Kirken er åpen om at Bibelen (NT) er skrevet lenge etter at Jesus var død. Dette i seg selv betyr bpde at det som skrives er tolket av et menneske, men det har også blitt endret av tidens tann før det ble nedskrevet. Den er satt sammen (en del er valgt vekk - hvor er Judasevangeliet og Thomasevangeliet?), redigert, oversatt, tolket, oversatt igjen med ny tolkning også videre også videre. Når man leser Bibelen så må man gjøre det med visshet om at denne altså ikke er Guds ord. Anonymkode: 8af8c...31d 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 9. juli 2023 #28 Del Skrevet 9. juli 2023 De misjonerer jo bare sitt livssyn på lik linje med andre religioner. Hvorfor behandle dem annerledes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #29 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men Bibelen utgir det jo ikke for å være Guds ord, slik som Koranen gjør. Kirken er åpen om at Bibelen (NT) er skrevet lenge etter at Jesus var død. Dette i seg selv betyr bpde at det som skrives er tolket av et menneske, men det har også blitt endret av tidens tann før det ble nedskrevet. Den er satt sammen (en del er valgt vekk - hvor er Judasevangeliet og Thomasevangeliet?), redigert, oversatt, tolket, oversatt igjen med ny tolkning også videre også videre. Når man leser Bibelen så må man gjøre det med visshet om at denne altså ikke er Guds ord. Anonymkode: 8af8c...31d Koranen er hednisk. Og avgudsdyrkelse. Anonymkode: 08757...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 9. juli 2023 #30 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Leser du Bibelen- så leser du Guds ord til mennesket. Har du lyst å bli kjent med Skaperen? Les gamle testamentet. Har du lyst å bli kjent med Jesus? Les evangeliene. Han ER veien, sannheten og livet. Anonymkode: 08757...fdf Og; les evangeliene hvis bli kjent med Gud for Jesus sa; har du sett meg HAR du sett Faderen og 'jeg gjør det ikke av meg selv, men hva Faderen ber meg om'. Derfor; snille Jesus som helbreder og frelser og tilgir uten å mukke alle som kom til Han og som ikke fordømmer noen; Han er som Gud. Han kjenner Gud og vi gjennom Han. Og det står også; Han er Gud. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #31 Del Skrevet 9. juli 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Koranen er hednisk. Og avgudsdyrkelse. Anonymkode: 08757...fdf Hehe ja sikkert, men det var liksom ikke poenget med innlegget. Leste du resten? Anonymkode: 8af8c...31d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 9. juli 2023 #32 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Dy skulke ha visst hvor mye penger kirken har stjålet av humanistisk på medlems støtte bare på meg. 10 ganger har jeg meldt meg ut av statskirken. Vi giftet oss human etisk forbund for mange år siden. Og meldte oss ut lenge før det. Da vi skulle gifte oss, fikk vi beskjed om å måtte melde oss ut av stats kirken. Noe vi hadde gjort 3 år tidligere. Og måtte da melde oss ut flere ganger før vi klarte det. Så vi holdt på å miste datoen til bryllupet. Vi måtte true med anmeldelser fordi dette er jo svindel. Først da fikk vi bekreftelse. Barna er ikke døpt, aldri meldt de inn i statskirken, og vi meldte også de ut da vi skulle gifte oss, fordi først da oppdaget vi at også de var medlemmer av stats kirken. To år etter bryllupet fikk vi melding om st vi ikke lengre var medlem av humanistiske fordi vi ikke kunne stå i to trossamfunn. Så jeg sa som sant var, at vi har ikke meldt oss inn i nie statskirke. Og slik var det hvert år. Og vi måtte melde oss og barna ut Så skulle Barna konfirmeres . Da hadde vi ikke hørt noe mer på noen år. Får vite at de og vi har vært registrert igjen de siste 4årene i statskirken. Uten vår viten , er vi atter engang flyttet tilbake. 3 ganger måtte vi melde ut Barna igjen på hver konfirmasjon. Selv om vi også hadde fått flere brev i posten om å bekrefte eller avkrefte vårt medlemskap i statskirken og svart nei hver gang. Så sto vi fortsatt der. All den tid vi ufrivillig har stått registrert i stats kirken er penger stjålet fra humanistisk forbund , som vi meldte oss inn i i 2005. Human etisk er opptatt av meneskerettigheter og religions frihet. Og er er godt alternativ til de som ikke tror på guder. Menneskerettigheter er noe jeg kan tro på og forholde meg til. Anonymkode: 4e8d8...815 Det du sier er at HE nekter folk å være medlem i statskirken og setter seg på bena om du står der egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #33 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hehe ja sikkert, men det var liksom ikke poenget med innlegget. Leste du resten? Anonymkode: 8af8c...31d Bibelen er Guds ord til menneske. Og det at det er nye tolkninger og forklaringer er en løgn. De er skrevet over på nye språk ja i ettertid. Men det var en grunn for at Bibelen ble delt ut til syv forskjellige språk- til syv forskjellige land. Slik at de kunne sammenlignes og erkjennes. Uansett så vil alle som ser på «national geographic eller historie Chanel» fortelle deg noe annet. Fordi «forskere» har funnet ut noe annet. Anonymkode: 08757...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #34 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men Bibelen utgir det jo ikke for å være Guds ord, slik som Koranen gjør. Kirken er åpen om at Bibelen (NT) er skrevet lenge etter at Jesus var død. Dette i seg selv betyr bpde at det som skrives er tolket av et menneske, men det har også blitt endret av tidens tann før det ble nedskrevet. Den er satt sammen (en del er valgt vekk - hvor er Judasevangeliet og Thomasevangeliet?), redigert, oversatt, tolket, oversatt igjen med ny tolkning også videre også videre. Når man leser Bibelen så må man gjøre det med visshet om at denne altså ikke er Guds ord. Anonymkode: 8af8c...31d Og «kirken» i Norge - hvis du mener statskirken er gjennomsyret med satanisme. Og har INGENTING med Jesus- forkynnelsen av Guds ord og gjøre. Anonymkode: 08757...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #35 Del Skrevet 9. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Bibelen er Guds ord til menneske. Og det at det er nye tolkninger og forklaringer er en løgn. De er skrevet over på nye språk ja i ettertid. Men det var en grunn for at Bibelen ble delt ut til syv forskjellige språk- til syv forskjellige land. Slik at de kunne sammenlignes og erkjennes. Uansett så vil alle som ser på «national geographic eller historie Chanel» fortelle deg noe annet. Fordi «forskere» har funnet ut noe annet. Anonymkode: 08757...fdf Ja ok. Så da mener du også at det er Gud og ikke mennesker som har skrevet ned evangeliene, og at oversettelser ikke inneholder en viss tolkning av innholdet. Jeg skal huske at AnonymBruker 08757...fdf på KG har rett og forskere og teologer tar feil. Legger meg det på minnet. Anonymkode: 8af8c...31d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #36 Del Skrevet 9. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Og «kirken» i Norge - hvis du mener statskirken er gjennomsyret med satanisme. Og har INGENTING med Jesus- forkynnelsen av Guds ord og gjøre. Anonymkode: 08757...fdf Oi heiane! Anonymkode: 8af8c...31d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #37 Del Skrevet 9. juli 2023 20 minutter siden, Lawyam said: Det du sier er at HE nekter folk å være medlem i statskirken og setter seg på bena om du står der egentlig. I følge myndighetene kan man bare være medlem av ett tros-/livssynssamfunn av gangen. Og den Norske Kirke har på arrogant vis kjørt medlemsregisteret opp mot folkeregisteret en gang i året (hvis jeg husker rett), og meldt inn navn de mener burde vært meldt inn. På den måten er det Kirken som har nektet folk medlemsskapet sitt andre steder. Det som var morsomt, var jo at alle disse tvangsinnmeldte fikk stemmerett ved kirkevalget og stemte veldig liberalt. Da kom det beskyldninger fra kirkelyden om at det ikke var "ordentlige" medlemmer som hadde hatt det siste ordet ved valget. Dette hadde ikke vært noe problem for disse folkene tidligere. Den katolske kirken gjorde noe tilsvarende de den meldte inn alle med polsk navn for å få mer penger av staten. Det ble mer bråk ut av det. Anonymkode: 8af8c...31d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 9. juli 2023 #38 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I følge myndighetene kan man bare være medlem av ett tros-/livssynssamfunn av gangen. Og den Norske Kirke har på arrogant vis kjørt medlemsregisteret opp mot folkeregisteret en gang i året (hvis jeg husker rett), og meldt inn navn de mener burde vært meldt inn. På den måten er det Kirken som har nektet folk medlemsskapet sitt andre steder. Det som var morsomt, var jo at alle disse tvangsinnmeldte fikk stemmerett ved kirkevalget og stemte veldig liberalt. Da kom det beskyldninger fra kirkelyden om at det ikke var "ordentlige" medlemmer som hadde hatt det siste ordet ved valget. Dette hadde ikke vært noe problem for disse folkene tidligere. Den katolske kirken gjorde noe tilsvarende de den meldte inn alle med polsk navn for å få mer penger av staten. Det ble mer bråk ut av det. Anonymkode: 8af8c...31d Ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #39 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): I følge myndighetene kan man bare være medlem av ett tros-/livssynssamfunn av gangen. Og den Norske Kirke har på arrogant vis kjørt medlemsregisteret opp mot folkeregisteret en gang i året (hvis jeg husker rett), og meldt inn navn de mener burde vært meldt inn. På den måten er det Kirken som har nektet folk medlemsskapet sitt andre steder. Det som var morsomt, var jo at alle disse tvangsinnmeldte fikk stemmerett ved kirkevalget og stemte veldig liberalt. Da kom det beskyldninger fra kirkelyden om at det ikke var "ordentlige" medlemmer som hadde hatt det siste ordet ved valget. Dette hadde ikke vært noe problem for disse folkene tidligere. Den katolske kirken gjorde noe tilsvarende de den meldte inn alle med polsk navn for å få mer penger av staten. Det ble mer bråk ut av det. Anonymkode: 8af8c...31d Når kirken og staten blander seg sammen. Så har det ikke med å forkynne evangeliet og Guds ord lenger. Anonymkode: 08757...fdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #40 Del Skrevet 9. juli 2023 Catch22 skrev (13 timer siden): Jeg har alltid vært litt forundret over at organisasjonen «Humanetisk forbund» som skal være et alternativ til religion, synes å aktivt forsøke å bekjempe kristendommen og dens kultur i Norge. Det har alltid vært ateisters mål, enten gjennom misjonering eller i de fleste tilfeller med bruk av vold slik man har satt i mange statsateistiske land og fortsatt ser i Kina og Nord-Korea. Ateister har aldri vært tolerante overfor religiøse. Anonymkode: 49ab2...e48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå