Gå til innhold

Giftering i helsevesenet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som er gift og jobber i helsevesenet, hva gjør du med ringen? Gifter meg i sommer. Jobber på sykehus, så kan ikke ha den på der. Ta den av og på hver dag? Eller bare bruke ring i helger og ferier? Hva gjør dere? 

Anonymkode: 05f77...5f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger den på nøkkelknippet når jeg skifter i garderoben. 

Anonymkode: 195e4...3b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kollega som hadde ringen i et kjede rundt halsen, under klærne. Selv tar jeg den av og på hele tiden. Jeg dusjer ikke med den, vasker ikke badet o.l med den. Faktisk sover jeg ikke med den engang. Bruker den på dagtid når den ikke er i veien. 

Anonymkode: fda34...206

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger den i bilen.

Anonymkode: 072f9...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Henger den på nøkkelknippet når jeg skifter i garderoben. 

Anonymkode: 195e4...3b1

Blir den ikke slitt/ripete da? 

Anonymkode: 05f77...5f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pilleboks fra tupperware jeg legger den i, og den har jeg i bilen, eller veska. 

Anonymkode: ae6e9...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Legger den i bilen.

Anonymkode: 072f9...b0b

God ide. Var bare å huske det da🤔😅

Anonymkode: 05f77...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kolleger som tar ringen av hver gang de kommer på jobb og på igjen så fort de er ferdig med skiftet. Jeg bruker bare ringen når jeg har fri, er redd for å rote den bort på jobb.

Anonymkode: 7bd17...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har kolleger som tar ringen av hver gang de kommer på jobb og på igjen så fort de er ferdig med skiftet. Jeg bruker bare ringen når jeg har fri, er redd for å rote den bort på jobb.

Anonymkode: 7bd17...700

Jeg er også så redd for å rote den bort! Og den sitter jo ganske godt, så tenker det er stress å skulle ta den av hele tiden. Spørs om jeg må få meg ny jobb 😂

Anonymkode: 05f77...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Blir den ikke slitt/ripete da? 

Anonymkode: 05f77...5f6

Jeg henger den også på nøkkelknippet, har gjort det hver vakt siden 2009, ringen er like fin enda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn nøkkel-lenke/bånd rundt halsen med id-kort og greier på, jeg hekter den på karabinkroken der. Vi gikk for enkle ringer fordi jeg var sikker på at jeg kom til å miste den omtrent ukentlig, men det har nå fungert fint et par år allerede (bank i bordet!). 

Anonymkode: f5077...041

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir den ikke slitt/ripete da? 

Anonymkode: 05f77...5f6

De blir slitt og ripete selv om man har de på fingeren også. Har hatt den på fingeren i 6 år og rent objektivt er den ikke like shiny og glinsende som da jeg først tok den på (... men det er ikke jeg heller 😛 )

Hadde sansen for de som har den i et kjede rundt halsen.
Om du er litt hobby-nerd som kan du leke Frodo (jeg håper dog gifteringen er litt mer koselig enn Den Ene Ring)
 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger den i skinnlomma på navneskiltet mitt så har jeg den alltid «på brystet» 😊

Anonymkode: a2fa7...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ikke vits å bruke den på et halskjede. De fleste har vel retningslinjer for at smykker/øredobber/ringer/armbånd skal være av. 

Viktigste er at du lager deg en fast rutine. Feks legger den i en liten boks i garderobeskapet før hvert skift. Ikke legg den hjemme noen ganger, i bilen andre ganger, noen ganger i garderoben osv. da er det fort gjort å miste kontrollen, glemme den, miste den…

Forsikring (innbo? Reise? Jobben sin?) gjelder vel også kun dersom et eventuelt tyveri er gjort på et låsbart skap/garderobe (muligens det må være en godkjent kodelås, nøkkellås). Så skulle du legge ringen i vesken og mistenke at noen har vært å stjålet så blir det neppe dekket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luckiness skrev (1 minutt siden):

Er vel ikke vits å bruke den på et halskjede. De fleste har vel retningslinjer for at smykker/øredobber/ringer/armbånd skal være av. 

Viktigste er at du lager deg en fast rutine. Feks legger den i en liten boks i garderobeskapet før hvert skift. Ikke legg den hjemme noen ganger, i bilen andre ganger, noen ganger i garderoben osv. da er det fort gjort å miste kontrollen, glemme den, miste den…

Forsikring (innbo? Reise? Jobben sin?) gjelder vel også kun dersom et eventuelt tyveri er gjort på et låsbart skap/garderobe (muligens det må være en godkjent kodelås, nøkkellås). Så skulle du legge ringen i vesken og mistenke at noen har vært å stjålet så blir det neppe dekket.

Takk for tips. Helt sikkert lurt å ha en god rutine. Å ha den i halskjede er uaktuelt, da jeg ikke kan bruke det heller. Det samme gjelder nøkkelbånd rundt halsen.

Anonymkode: 05f77...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den kun i helger og ferier. Altfor redd for å rote den bort på jobb.

Jeg ser flere har gifteringen i nøkkelbånd rundt halsen, men nøkkelbånd er jo ikke anbefalt å bruke pga hygieniske grunner. Og en ring midt på brystet vil også ha fått på seg MANGE bakterier ila en arbeidsdag.... 

Anonymkode: 2ceae...eb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker den kun i helger og ferier. Altfor redd for å rote den bort på jobb.

Jeg ser flere har gifteringen i nøkkelbånd rundt halsen, men nøkkelbånd er jo ikke anbefalt å bruke pga hygieniske grunner. Og en ring midt på brystet vil også ha fått på seg MANGE bakterier ila en arbeidsdag.... 

Anonymkode: 2ceae...eb7

Man har den jo under klærne ... så den får ikke noe mer bakterier på seg enn den ville fått om du hadde hatt den på fingeren. Det er ikke noe i veien for å ta den tilbake på fingeren og så ta den vanlige håndvasken. Vil tippe de fleste som jobber i helsevesenet tar en god håndvask før de går fra jobb uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen tar den bare på når han skal noe, den har fast plass på badet hjemme. 

Hadde ikke likt det om han begynte å skulle ta den av og på, han den i kjede, og slikt. For da kan jeg love at den hadde vært mistet temmelig raskt. 

Anonymkode: 73de6...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even Tuell skrev (10 timer siden):

Man har den jo under klærne ... så den får ikke noe mer bakterier på seg enn den ville fått om du hadde hatt den på fingeren. Det er ikke noe i veien for å ta den tilbake på fingeren og så ta den vanlige håndvasken. Vil tippe de fleste som jobber i helsevesenet tar en god håndvask før de går fra jobb uansett.

Ikke snakk om at ringen får bakterier på seg, men  at den avgir bakterier. 

De som er gift på min arbeidsplass tar den av og legger den i en smykkepose vi har fått av jobben. Der ligger alle smykker også øredobber. Mobil og smykker låser vi inn i skapet vårt.

Anonymkode: a83f7...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke snakk om at ringen får bakterier på seg, men  at den avgir bakterier. 

De som er gift på min arbeidsplass tar den av og legger den i en smykkepose vi har fått av jobben. Der ligger alle smykker også øredobber. Mobil og smykker låser vi inn i skapet vårt.

Anonymkode: a83f7...c68

For at den skal kunne avgi bakterier, må den komme i kontakt med dem skal kunne smitte. Men i et kjede under klærne vil den jo ikke komme i kontakt med noe. Den vil ikke smitte gjennom klær, i så fall vil resten av kroppen din smitte betydelig mindre. Kroppen er jo en bakteriefabrikk og ringen er til sammenligning bare et bakterielager.

Med mindre du er gift med Sauron, så tyter det ikke ondskap og pest fra en ring du har under klærne.
(og er du gift med Sauron, så jobber du neppe i helsevesenet :-p)

Endret av Even Tuell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...