AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #61 Del Skrevet 9. juli 2023 Jeg har absolutt null tro på helbredelse pga tro og bønn til Gud og Jesus. De gangene kristne mennesker har blitt friske fra diverse sykdommer, er det pga tilfeldigheter, medisiner som har hatt effekt eller rett og slett en god dose flaks. I visse tilfeller tenker jeg det også kan være feildiagnoser, sånn at prognosene i utgangspunktet ikke var så alvorlige som først forespeilet. Anonymkode: a9ac9...3de 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #62 Del Skrevet 9. juli 2023 Ts her Mange som fornekter bønn som "medisin", har ikke selv vært i en situasjon der det står om livet og ingen leger eller andre ting kan hjelpe de. Anonymkode: fa78b...750 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 9. juli 2023 #63 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har absolutt null tro på helbredelse pga tro og bønn til Gud og Jesus. De gangene kristne mennesker har blitt friske fra diverse sykdommer, er det pga tilfeldigheter, medisiner som har hatt effekt eller rett og slett en god dose flaks. I visse tilfeller tenker jeg det også kan være feildiagnoser, sånn at prognosene i utgangspunktet ikke var så alvorlige som først forespeilet. Anonymkode: a9ac9...3de Men nå er manglende tro på helbredelse ikke særlig virksom heller, vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 9. juli 2023 #64 Del Skrevet 9. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ts her Mange som fornekter bønn som "medisin", har ikke selv vært i en situasjon der det står om livet og ingen leger eller andre ting kan hjelpe de. Anonymkode: fa78b...750 2. Korinter 12:9-10 N11BM men han svarte: «Min nåde er nok for deg, for kraften fullendes i svakhet.» Derfor vil jeg helst være stolt av mine svakheter, for at Kristi kraft kan ta bolig i meg. Og derfor er jeg fylt av glede når jeg for Kristi skyld er svak, blir mishandlet, er i nød, i forfølgelser og i angst. For når jeg er svak, da er jeg sterk. Det betyr; Mange søker ikke Gud før det føles som sistevalg. Det er siste utvei å rope på Gud. Nettopp fordi de ikke regner med Han. De har gitt opp alt annet og det er ofte slik at det er at det er DA hjelpen kommer. Din venn virker å være der og har funnet styrke i det. Det er ofte da hjelpen kommer. Endret 9. juli 2023 av Lawyam 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #65 Del Skrevet 9. juli 2023 Utrolig spesielt å se hva nordmenn får seg til å tro på. Folk her høres ut som amerikanske gladkristne. Trodde ikke det fantes slike i Norge lengre. Anonymkode: d03dc...2ca 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #66 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Utrolig spesielt å se hva nordmenn får seg til å tro på. Folk her høres ut som amerikanske gladkristne. Trodde ikke det fantes slike i Norge lengre. Anonymkode: d03dc...2ca Vi er mange! Anonymkode: 26a7f...aba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #67 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bønn virker alltid. Anonymkode: 26a7f...aba Du kan da ikke mene dette når du ser hva som skjer med dypt religiøse mennesker daglig??? Anonymkode: 85ec4...ac3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #68 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan da ikke mene dette når du ser hva som skjer med dypt religiøse mennesker daglig??? Anonymkode: 85ec4...ac3 Altså hva som skjer av grusomheter med dem. Anonymkode: 85ec4...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 9. juli 2023 #69 Del Skrevet 9. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså hva som skjer av grusomheter med dem. Anonymkode: 85ec4...ac3 Det er ikke Gud. Vi bor i en verden som ikke er et spesielt trygt sted. Er det altfor mange som foruten å klage på hvor mye vondt det er i verden prøver å gjøre noe for at de som lider ikke skal lide? 'Gjør noe Gud, for JEG må lakke neglene'...eller er opptatt med å 'bite de' fremfor å bruke de hendene, føttene, munnen Gud gav oss - helt sikkert til et formål.... Nesten sikker på at Han sier 'move your ass'. Det er mange eksempler på det i Bibelen; mye i Eliah. Moses fikk også spørsmål fra Gud; hvorfor spør du meg? Gjør det! Hva sa Jesus og også Peter mfl da? Sa ikke; Gud helbred de, vær så snill, please, please, please! De sa 'stå opp og gå', 'bli frisk'! Fordi de visste det var Guds vilje! Og ikke fordi de lurte på OM Han ville i DET tilfellet hvis Han var i 'healing-mood'. Det er tro! 'Har du lyst?" er tvil! Denne verden har lover. Naturlover som tyngdekraft. Troens lov er en egen lov. Den sier; 'tro og det blir som du tror'. Jesus sa at vi kunne be et fjell kastet i vannet (fjell er bilde på utfordringer, noe stort og vanskelig, som sykdom) og hvis vi ikke tvilte ville det forsvinne. Vi skulle snakke til problemet, be det forsvinne, men ikke jatte med det eller se på det som uovervinnelig. Vi, troende, fikk den makten, av Jesus, men tviler av og til på at vi har den eller vet ikke at vi har den! Endret 9. juli 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 9. juli 2023 #70 Del Skrevet 9. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her Mange som fornekter bønn som "medisin", har ikke selv vært i en situasjon der det står om livet og ingen leger eller andre ting kan hjelpe de. Anonymkode: fa78b...750 Nei. Det er ikke derfor, nei. Vi er ikke overtroiske. Det er oppfunnet. Det er helt utrolig arrogant å tro at folk som har andre som ber for dem har større sjanse her i livet enn de som er alene/i mindretall. Endret 9. juli 2023 av Rotemor Skrivefeil 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 9. juli 2023 #71 Del Skrevet 9. juli 2023 Rotemor skrev (12 minutter siden): Nei. Det er ikke derfor, nei. Vi er ikke overtroiske. Det er oppfunnet. Det er helt utrolig arrogant å tro at folk som har andre som ber for dem har større sjanse her i livet enn de som er alene/i mindretall. Har andre å be for seg? Det er bare å spørre og det er bare å be selv. Bedre å ha prøvd enn å la være fordi noen påstår det er 'overtroisk'. Det skader ikke å få forbønn og å be. Det verste som kan skje er at det ikke skjer noe. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #72 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Utrolig spesielt å se hva nordmenn får seg til å tro på. Folk her høres ut som amerikanske gladkristne. Trodde ikke det fantes slike i Norge lengre. Anonymkode: d03dc...2ca Hadde du vært vitne til dette selv, så hadde du ikke tvilt. Handicappede som plautselig kan reise seg fra rullestolen feks. Anonymkode: 74473...cfe 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #73 Del Skrevet 10. juli 2023 Jeg har egentlig bare hørt om folk som ble mirakuløst frisk fra kreft ved vannfaste, men er det noe jeg hadde gitt min kjære uten å blande inn min egen tro (eller mangel på sådan); så er det hans siste ønske. Kjør på. Hva har dere egentlig å tape dersom sykehuset har gitt opp? Anonymkode: 26edf...984 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #74 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har egentlig bare hørt om folk som ble mirakuløst frisk fra kreft ved vannfaste, men er det noe jeg hadde gitt min kjære uten å blande inn min egen tro (eller mangel på sådan); så er det hans siste ønske. Kjør på. Hva har dere egentlig å tape dersom sykehuset har gitt opp? Anonymkode: 26edf...984 Jeg tenkte å sjekke ut privat legebehandling som er lengre fremme enn offentlig helsevesen. Ts Anonymkode: fa78b...750 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 10. juli 2023 #75 Del Skrevet 10. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenkte å sjekke ut privat legebehandling som er lengre fremme enn offentlig helsevesen. Ts Anonymkode: fa78b...750 Hei Først av alt TS, du og dine har min dypeste medfølelse. Du kan be om en 2nd opinion fra det offentlige også. Be om at journal blir overført til det sykehuset som spesialiserer seg på sykdommen (om det finnes et) Be om å få utlevert sykehus journal og ta det med til det private. Å gå til utlandet ser jeg for meg kan være vanskelig, om du ikke har noen bekjente eller en annen vei inn. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjør på. Hva har dere egentlig å tape dersom sykehuset har gitt opp? Det du har å tape er tiden du har igjen å leve. Det å bruke tid på ting som er nyttesløst kan for bli noe man angrer på, spesielt nå. Edit: Om vedkommende har privat forsikring er det kanskje mulig å kontakte dem, både med tanke på å få dekket utgifter, men også valg av private sykehus og eventuelt sykehus i utlandet. Endret 10. juli 2023 av Midgard 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #76 Del Skrevet 10. juli 2023 Midgard skrev (3 timer siden): Hei Først av alt TS, du og dine har min dypeste medfølelse. Du kan be om en 2nd opinion fra det offentlige også. Be om at journal blir overført til det sykehuset som spesialiserer seg på sykdommen (om det finnes et) Be om å få utlevert sykehus journal og ta det med til det private. Å gå til utlandet ser jeg for meg kan være vanskelig, om du ikke har noen bekjente eller en annen vei inn. Det du har å tape er tiden du har igjen å leve. Det å bruke tid på ting som er nyttesløst kan for bli noe man angrer på, spesielt nå. Edit: Om vedkommende har privat forsikring er det kanskje mulig å kontakte dem, både med tanke på å få dekket utgifter, men også valg av private sykehus og eventuelt sykehus i utlandet. Har ikke privat forsikring men arv på en del hundretusener. Ts Anonymkode: fa78b...750 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #77 Del Skrevet 2. november 2023 man kan jo se hvordan det gikk med Steve Jobs til slutt... Anonymkode: 7144f...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. november 2023 #78 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (På 9.7.2023 den 11.08): Ts her Mange som fornekter bønn som "medisin", har ikke selv vært i en situasjon der det står om livet og ingen leger eller andre ting kan hjelpe de. Anonymkode: fa78b...750 Nei, det må være forferdelig. Men bare fordi andre ting ikke fungerer så betyr ikke det at bønn gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. november 2023 #79 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (På 9.7.2023 den 22.51): Hadde du vært vitne til dette selv, så hadde du ikke tvilt. Handicappede som plautselig kan reise seg fra rullestolen feks. Anonymkode: 74473...cfe Dette er gransket mange ganger. Utallige artikler, dokumentarer, osv. om hvordan griske folk bruker religion for å tjene penger på å svindle andre med falske helbredelser og lignende. Det er ikke reelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #80 Del Skrevet 3. november 2023 diddums skrev (På 7.7.2023 den 20.38): Det er gjennomført flere store seriøse studier på dette blant annet av Templeton foundation og Duke university,m, som viser at forbønn ikke har noen effekt. Bibelen sier at satan styrer denne verden.da inkl vitenskapen. Anonymkode: ea64a...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå