Gå til innhold

Naboen har kjøpt Cane Corso med kuperte ører


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 5.37):

Er jeg urimelig om jeg spør naboen om han kan bruke munnkurv på den?

Anonymkode: b861a...cbf

Tenker shih tzuen min er mer aggressiv enn den der 😄

Han er søt og ser ut som han har downs, men er en ond liten satan 😄

Anonymkode: 65dfb...5e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Honey Dew skrev (3 minutter siden):

Siden mennesket er de verste dyrene, er du også redd en mann med tattoveringer og piercinger over hele kroppen. Han ser jo veldig fatlig ut...

Herrefred. Snakk om å vranglese. Lurer veldig på hvor jeg har sagt at jeg er redd for hunder med et spesielt utseende. 
Jeg har nevnt en to-tre raser…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Honey Dew said:

Beklager, men jeg klarer ikke å ta folk som er redde pga utseende på alvor.

Du bekrefter noe av grunnlaget for hvorfor folk er redd for slike hunder. Eierne har ikke normalt utviklet empati.
Det kom også godt frem i den siste "Fra bølle til bestevenn".

 

1 hour ago, Honey Dew said:

Schæfere, retrievere, labradorer, irsk ulvehund, kongepudler og rottweiliere samt andre store raser kan også være drapsmaskiner.

Og derfor skal alle raser være lov? Eller ønsker du at de raser du nevner også skal forbys?

Regner med at du har underlag for å si at Golden Retriever og Kongepuddel er drapsmaskiner? Noen land hvor disse er forbudt eller underlagt restriksjoner?

Anonymkode: b861a...cbf

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kan være at f.eks hunden spiser bæsj. Derfor har den munnkurv. Eller spiser padder på tur. 

Anonymkode: 8a42b...cc3

Jeg har en sånn en, eller han spiser de ikke, han skal bære dem med seg, men han får jo allikevel i seg giften. Ikke veldig kult med slim, oppkast og pusteproblemer, så her er det munnkurv på turer når det er mørkt i paddesesongen. 

Anonymkode: e9125...1da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker shih tzuen min er mer aggressiv enn den der 😄

Han er søt og ser ut som han har downs, men er en ond liten satan 😄

Anonymkode: 65dfb...5e1

Men med et kjevtrykk som en pølseklype. Cane corso derimot har kjevetrykk som en kjøttkvern…..

idiotisk sammenlikning

Anonymkode: 28ac1...d00

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (18 timer siden):

Er hundene til narkomane eller kriminelle farligere enn andre hunder nå?

Hvis du feks begår underslag på jobben, så er hunden din potensielt farligere enn andre?

Ikke gjør deg til. Du skjønner hva hun mener..  Jo, Moxnes kan sikkert ha hund selv om han bøffer solbriller.

Anonymkode: be45d...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke gjør deg til. Du skjønner hva hun mener..  Jo, Moxnes kan sikkert ha hund selv om han bøffer solbriller.

Anonymkode: be45d...abd

Da spør jeg deg da. Hvorfor tenker du at hundene til narkomane er farligere enn andre hunder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (2 timer siden):

Da spør jeg deg da. Hvorfor tenker du at hundene til narkomane er farligere enn andre hunder?

Nei ikke vesens narkomane. Men i forbindelse med gjenger er en klassiker.. Og det er ikke bare en brøkdel av disse som er kriminelle. Og de har ofte fete gullkjeder rundt halsen. Hvis man skulle være i tvil om man faktisk står midt oppi en gjeng eller ikke.

Anonymkode: be45d...abd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (2 timer siden):

Da spør jeg deg da. Hvorfor tenker du at hundene til narkomane er farligere enn andre hunder?

Fordi narkomane ofte er ustabile, aggressive, har vanskeligheter med å ivareta dyrene sine på en trygg og god måte. Det kan også gjøre dyrene ustabile, utrygge og utagerende. 

Anonymkode: bcba9...c83

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi narkomane ofte er ustabile, aggressive, har vanskeligheter med å ivareta dyrene sine på en trygg og god måte. Det kan også gjøre dyrene ustabile, utrygge og utagerende. 

Anonymkode: bcba9...c83

Tror deg på den i det store og det hele. Adferden hos en narkoman avhenger mye om de går på sentralstimulerende eller sentraldempende stoffer. Men før i tiden traff jeg stadig på en narkoman-light, daglig cannabis bruker(dempende), når jeg var ute og luftet hunden. Han hadde overtatt en nervøs/aggressiv Schæfer.

Man kunne kanskje  tro at dette var en dårlig idé. Han var i overkant laidback ja, men det ble etterhvert hunden hans også. Han brydde seg på den måten: "nå må du slappe litt av, gi nå faen i det da.. osv." Uten å være hverken høylydt eller forbannet. Denne hunden ble faktisk veldig mye bedre i gemyttet takket være hans væremåte.

Hunden ble brått syk og måtte ha en dyr operasjon, noe han ikke hadde penger til, og da måtte hunden altså bøte med livet. Jeg synes det var trist og angrer i dag på at jeg ikke kjapt fikk i gang en innsamling til utgiften hans. Han ble i nabolaget oppfattet som 100% ufarlig og svært hyggelig å snakke med. Tror derfor jeg hadde fått inn endel kroner til han, så hadde jeg evt sponset resten. Det var egentlig veldig trist hele greia..

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men med et kjevtrykk som en pølseklype. Cane corso derimot har kjevetrykk som en kjøttkvern…..

idiotisk sammenlikning

Anonymkode: 28ac1...d00

Er det?

Det viser bare at folk som avler større hunder er opptatt av mentalt stabilitet og godt gemytt mens folk som kjøper og avler små hunderaser som er redd sin egen skygge og såvidt klarer puste selv ikke er det. Studier har vist at små hunderaser biter tre ganger så ofte sammenlignet med større raser

Da er det veldig rikt for de med små hunder å slenge dritt om store hunderaser og dens eiere etterpå, likegyldig av skadepotensial.

Anonymkode: 281fa...3b9

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det?

Det viser bare at folk som avler større hunder er opptatt av mentalt stabilitet og godt gemytt mens folk som kjøper og avler små hunderaser som er redd sin egen skygge og såvidt klarer puste selv ikke er det. Studier har vist at små hunderaser biter tre ganger så ofte sammenlignet med større raser

Da er det veldig rikt for de med små hunder å slenge dritt om store hunderaser og dens eiere etterpå, likegyldig av skadepotensial.

Anonymkode: 281fa...3b9

En av de teiteste generaliserende holdninger jeg har hørt på lenge. Når det kommer til avl, og hvem som er seriøs og ikke...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (2 minutter siden):

En av de teiteste generaliserende holdninger jeg har hørt på lenge. Når det kommer til avl, og hvem som er seriøs og ikke...

Det er ikke en holdning, det er en sannhet. Det er bare å ta en titt på rasegruppene så ser du fort at det er langt mer fokus på helse og mental helse i raser for større raser, det reflekteres også godt med alt fokuset dette har fått fra mattilsynet, dyrevernsgrupper og div.

Anonymkode: 281fa...3b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det?

Det viser bare at folk som avler større hunder er opptatt av mentalt stabilitet og godt gemytt mens folk som kjøper og avler små hunderaser som er redd sin egen skygge og såvidt klarer puste selv ikke er det. Studier har vist at små hunderaser biter tre ganger så ofte sammenlignet med større raser

Da er det veldig rikt for de med små hunder å slenge dritt om store hunderaser og dens eiere etterpå, likegyldig av skadepotensial.

Anonymkode: 281fa...3b9

Rar påstand. Her var det vel snakk om fysikk - en hund på 50 kg har naturlig nok større skadepotensiale enn en hund på 6 kg. Avl på svake individer skjer dessverre uavhengig av størrelse på hundene. 

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Studier har vist at små hunderaser biter tre ganger så ofte sammenlignet med større raser

Link?

Uansett så blir det latterlig patetisk når eiere av store kamphunder bruker som argument at chihuahua også er farlige...

 

 

 

Anonymkode: b861a...cbf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke en holdning, det er en sannhet. Det er bare å ta en titt på rasegruppene så ser du fort at det er langt mer fokus på helse og mental helse i raser for større raser, det reflekteres også godt med alt fokuset dette har fått fra mattilsynet, dyrevernsgrupper og div.

Anonymkode: 281fa...3b9

Avl og gode gener hjelper ikke mye når hunden har blitt solgt til idioter. Vi snakker om adferdsmønster her. Og potente hunder som kan utgjøre stor skade. En sinna Pomerianer kan du jo bare ta tak i og vaske panseret på bilen med. Så farlig er det.

Og når det kommer til det du er så opptatt av. Dokumentasjoner og statistikker. Så kjenner jeg godt til en oppdretter av småhund type. Der brukes det viktig og riktig engasjement i pregningstiden, som noe. Og oppdretter har en sunn veiledning og filosofi til kjøpere. Du kan dra med denne i statistikken din. Da har du alle fall ett unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men med et kjevtrykk som en pølseklype. Cane corso derimot har kjevetrykk som en kjøttkvern…..

idiotisk sammenlikning

Anonymkode: 28ac1...d00

Chihuahua og pomerianer så mye mer psykisk ustabile enn de store hundene, -dobermann, som også er ustabil. Jeg har hatt både små og store hunder og jeg vil si at de største hundene et de som et mest stabile.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Link?

Uansett så blir det latterlig patetisk når eiere av store kamphunder bruker som argument at chihuahua også er farlige...

 

 

 

Anonymkode: b861a...cbf

Dachs og chiahuahua er på toppen av listen av hunder som biter mest.

https://www.f-b.no/nyheter/nyheter/gjett-hvilken-av-disse-rasene-som-biter-oftest/s/2-2.952-1.8374140

Endret av Honey Dew
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Link?

Uansett så blir det latterlig patetisk når eiere av store kamphunder bruker som argument at chihuahua også er farlige...

 

 

 

Anonymkode: b861a...cbf

Bare det at du bruker ordet "kamphund" viser hvor kunnskapsløs du faktisk er.

Det var ikke denne studien jeg ref til, studien jeg refererte til ble postet på abcnyheter for noen år tilbake, men jeg finner den ikke i farten.

Men det finnes mange andre å ta av som støtter begge mine utsagn, jeg kan gjerne grave opp noen som referer til de enorme helseproblemene til svært mange små hunderaser fordi mentaliteten med at "De er så små så det gjør ikke noe" eller at eiere av mindre hunderaser generelt har mindre fokus på oppdragelse (som de nevner om i studie nr to jeg linket til)


 

Sitat

small dogs had a higher odds of aggressive behaviour than medium-sized and large dogs, but there was no difference between medium-sized and large dogs
https://www.nature.com/articles/s41598-021-88793-5



A chi-square test of independence was performed which revealed a statistically significant difference between large dogs and small dogs regarding the completeness of house-training. Specifically, large dogs were more likely to be fully house-trained than small dogs.......
Larger dogs have also been shown to be more likely to be trained than smaller dogs (Masters and McGreevy, 2008), whereas smaller dogs are perceived to be more disobedient, more aggressive, and excitable, and more anxious and fearful (Arhant et al., 2010).
There was a statistically significant difference in the likelihood that smaller dogs (66.8%) versus larger dogs (95.0%)

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1558787819300991?via%3Dihub

 

Anonymkode: 281fa...3b9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (20 minutter siden):

Dachs og chiahuahua er på toppen av listen av hunder som biter mest.

https://www.f-b.no/nyheter/nyheter/gjett-hvilken-av-disse-rasene-som-biter-oftest/s/2-2.952-1.8374140

Som en annen sier. En latterlig sammenligning. Og hva hvis en stor potent farlig hund ikke er stabil? Det er eiere som gjør de ustabile, ikke nødvendigvis gener i en stamtavlebok.

Anonymkode: be45d...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...