AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #1 Del Skrevet 7. juli 2023 Hvordan kommer det seg at skurkene gjør mange gode poeng i noen filmer, og helter bevarer bare status quo? Jeg har observert denne trenden i mange år nå i Hollywood, selv om jeg ikke ønsker å fokusere på spesifikke eksempler, da det bare vil henge den ned i spesifikke plotpunkter. Antagonistene starter med å gjøre svært nøyaktige observasjoner om den forferdelige tilstanden i verden i dag; om ulikhet, urettferdighet, svik...men så tar filmen en vending for å vise publikum at disse faktisk er de slemme gutta. Og får dem til å gå ekstremt til verks og bestemme seg for å sprenge en by eller noe i den retningen. Og heltene tar stort sett aldri opp poengene sine om ulikhet og urettferdighet, de kjemper bare for å stoppe dem fra å gjøre det ekstremt gale - og når det er over og de lykkes, lar de det bare være som det. Så alt de oppnår er å bevare status quo. Og dette er ikke alltid dårlige B-filmer, men også noen av tidenes best filmer. Denne fortellingen ser ut til å gjenta seg om og om igjen. Anonymkode: 88956...ec7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #2 Del Skrevet 7. juli 2023 Fordi de beste skurkene er de som mener de selv er de snille. En skurk som er slem for slemhetens skyld er kjedelig og flat. Anonymkode: 0924b...ed8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 9. juli 2023 #3 Del Skrevet 9. juli 2023 Familien vil jo bare ikke ha inntrengere i det fine huset sitt, og så vil de jo bare ha mat. 😊 Texas Chainsaw Massacre 😍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 9. juli 2023 #4 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 7.7.2023 den 15.42): Fordi de beste skurkene er de som mener de selv er de snille. En skurk som er slem for slemhetens skyld er kjedelig og flat. Anonymkode: 0924b...ed8 Akkurat. Så nettopp en ganske bra film om dette temaet, What happened to monday. (Regi Tommy Wirkola) Grusomhet satt i system for å redde verden fra overbefolkning… Den israelske historikeren Harari har vel også dette som poeng når han beskriver den etterhvert så famøse politiske retningen nasjonalsosialismen. Den ønsket også en bedre verden, der det ikke var sult og å rendyrke det de oppfattet som det friske i menneskets genmateriale. Men, så var det disse metodene da… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 9. juli 2023 #5 Del Skrevet 9. juli 2023 Det irriterer meg veldig med Game of Thrones, for jeg tolket litt - ut fra bøkene i all fall - at white walkers var satt på jorden for å beskytte naturen mot mennesker, at de hadde et mer eller mindre edelt motiv i bunn, at det er en logisk årsak bak det som skjer. Men i den elendige siste sesongen så bare drepte de hele gjengen, og så fikk man aldri vite hva som var poenget med dem eller formålet deres, de var bare en gjeng med is-zombier. Jeg håper den siste boka går litt mer inn på det. Ellers så synes jeg det er litt festlig å tenke på at sånn Ultron og Thanos og alle de som finner ut at det smarteste er å mer eller mindre utslette menneskeheten fordi vi er så jævlige, er skurker. Men Gud som druknet hele fuckings jorda unntatt Noah og en håndfull dyr av samme grunn, han er en en helt liksom 😂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #6 Del Skrevet 9. juli 2023 3 hours ago, Cuntzilla said: Det irriterer meg veldig med Game of Thrones, for jeg tolket litt - ut fra bøkene i all fall - at white walkers var satt på jorden for å beskytte naturen mot mennesker, at de hadde et mer eller mindre edelt motiv i bunn, at det er en logisk årsak bak det som skjer. Men i den elendige siste sesongen så bare drepte de hele gjengen, og så fikk man aldri vite hva som var poenget med dem eller formålet deres, de var bare en gjeng med is-zombier. Jeg håper den siste boka går litt mer inn på det. Ellers så synes jeg det er litt festlig å tenke på at sånn Ultron og Thanos og alle de som finner ut at det smarteste er å mer eller mindre utslette menneskeheten fordi vi er så jævlige, er skurker. Men Gud som druknet hele fuckings jorda unntatt Noah og en håndfull dyr av samme grunn, han er en en helt liksom 😂 Anonymkode: 3bb08...f8b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 7.7.2023 den 15.39): Hvordan kommer det seg at skurkene gjør mange gode poeng i noen filmer, og helter bevarer bare status quo? Jeg har observert denne trenden i mange år nå i Hollywood, selv om jeg ikke ønsker å fokusere på spesifikke eksempler, da det bare vil henge den ned i spesifikke plotpunkter. Antagonistene starter med å gjøre svært nøyaktige observasjoner om den forferdelige tilstanden i verden i dag; om ulikhet, urettferdighet, svik...men så tar filmen en vending for å vise publikum at disse faktisk er de slemme gutta. Og får dem til å gå ekstremt til verks og bestemme seg for å sprenge en by eller noe i den retningen. Og heltene tar stort sett aldri opp poengene sine om ulikhet og urettferdighet, de kjemper bare for å stoppe dem fra å gjøre det ekstremt gale - og når det er over og de lykkes, lar de det bare være som det. Så alt de oppnår er å bevare status quo. Og dette er ikke alltid dårlige B-filmer, men også noen av tidenes best filmer. Denne fortellingen ser ut til å gjenta seg om og om igjen. Anonymkode: 88956...ec7 Vi har vel hatt en anti-helt bølge i filmer og serier ganske lenge nå. Trenden tok særlig av etter Sopranos serien. Anonymkode: 14808...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #8 Del Skrevet 11. juli 2023 Thanos🥰 Anonymkode: faede...1ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #9 Del Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Thanos🥰 Anonymkode: faede...1ea Ble sendt før jeg ble ferdig. Han hadde jo et poeng, men kanskje han heller skulle lagd flere planeter for å få flere ressurser. Anonymkode: faede...1ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #10 Del Skrevet 11. juli 2023 On 7/9/2023 at 10:19 PM, Cuntzilla said: Det irriterer meg veldig med Game of Thrones, for jeg tolket litt - ut fra bøkene i all fall - at white walkers var satt på jorden for å beskytte naturen mot mennesker, at de hadde et mer eller mindre edelt motiv i bunn, at det er en logisk årsak bak det som skjer. Men i den elendige siste sesongen så bare drepte de hele gjengen, og så fikk man aldri vite hva som var poenget med dem eller formålet deres, de var bare en gjeng med is-zombier. Jeg håper den siste boka går litt mer inn på det. Ellers så synes jeg det er litt festlig å tenke på at sånn Ultron og Thanos og alle de som finner ut at det smarteste er å mer eller mindre utslette menneskeheten fordi vi er så jævlige, er skurker. Men Gud som druknet hele fuckings jorda unntatt Noah og en håndfull dyr av samme grunn, han er en en helt liksom 😂 Når det er sagt så toner de fleste kristne ned veldig Guds oppførsel i Det gamle testamentet. Anonymkode: 833e4...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 11. juli 2023 #11 Del Skrevet 11. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når det er sagt så toner de fleste kristne ned veldig Guds oppførsel i Det gamle testamentet. Anonymkode: 833e4...152 Siden Gud er en misgonyistisk, homofob, narsissistisk, sadistisk, morderisk, hevngjerrig, sjalu, selvopptatt, hyklersk og megaloman mega-drittsekk, så toner vel de fleste kristne ned det meste som står i bibelen. Men det er en annen diskusjon Endret 11. juli 2023 av Cuntzilla 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 11. juli 2023 #12 Del Skrevet 11. juli 2023 Cuntzilla skrev (På 9.7.2023 den 22.19): Det irriterer meg veldig med Game of Thrones, for jeg tolket litt - ut fra bøkene i all fall - at white walkers var satt på jorden for å beskytte naturen mot mennesker, at de hadde et mer eller mindre edelt motiv i bunn, at det er en logisk årsak bak det som skjer. Men i den elendige siste sesongen så bare drepte de hele gjengen, og så fikk man aldri vite hva som var poenget med dem eller formålet deres, de var bare en gjeng med is-zombier. Jeg håper den siste boka går litt mer inn på det. Ellers så synes jeg det er litt festlig å tenke på at sånn Ultron og Thanos og alle de som finner ut at det smarteste er å mer eller mindre utslette menneskeheten fordi vi er så jævlige, er skurker. Men Gud som druknet hele fuckings jorda unntatt Noah og en håndfull dyr av samme grunn, han er en en helt liksom 😂 I bøkene forklares aldri The Others. I serien er de noe The Children lagde som våpen mot menneskeheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 11. juli 2023 #13 Del Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Når det er sagt så toner de fleste kristne ned veldig Guds oppførsel i Det gamle testamentet. Anonymkode: 833e4...152 Det er fordi de ikke forstår hvorfor Han gjør det Han gjør. Finnes eldre jødiske skrifter som forklarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 11. juli 2023 #14 Del Skrevet 11. juli 2023 (endret) Entern skrev (57 minutter siden): I bøkene forklares aldri The Others. I serien er de noe The Children lagde som våpen mot menneskeheten. Nå må du lese det du svarer på da, det er derfor jeg håper det kommer frem i siste boken - alle bøkene er ikke gitt ut enda, bokserien er ikke ferdig Endret 11. juli 2023 av Cuntzilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. juli 2023 #15 Del Skrevet 13. juli 2023 Cuntzilla skrev (På 11.7.2023 den 18.20): Nå må du lese det du svarer på da, det er derfor jeg håper det kommer frem i siste boken - alle bøkene er ikke gitt ut enda, bokserien er ikke ferdig Tviler på at den noengang blir det heller dessverre 😑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #16 Del Skrevet 15. juli 2023 Cuntzilla skrev (På 11.7.2023 den 18.20): Nå må du lese det du svarer på da, det er derfor jeg håper det kommer frem i siste boken - alle bøkene er ikke gitt ut enda, bokserien er ikke ferdig Tv serien er jo ferdig for lenge siden. Anonymkode: 0c790...fa5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 15. juli 2023 #17 Del Skrevet 15. juli 2023 (endret) Filmen The Rock(1996) er en av mine favoritter. Sjefskurken prøver å gjøre det rette, han ønsker å hjelpe de som han føler ble sviktet av myndighetene. Han prøver å unngå unødvendige dødsfall. Men så går ikke ting som planlagt. Selvsagt ikke legitimt det han gjør(true med kjemiske våpen), men han har et mål man kan sympatisere med. Og han har ikke tenkt til å bruke kjemiske våpen, det er en bløff. Endret 15. juli 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 15. juli 2023 #18 Del Skrevet 15. juli 2023 (endret) On 7/9/2023 at 10:07 PM, Bacteria said: Akkurat. Så nettopp en ganske bra film om dette temaet, What happened to monday. (Regi Tommy Wirkola) Grusomhet satt i system for å redde verden fra overbefolkning… Den israelske historikeren Harari har vel også dette som poeng når han beskriver den etterhvert så famøse politiske retningen nasjonalsosialismen. Den ønsket også en bedre verden, der det ikke var sult og å rendyrke det de oppfattet som det friske i menneskets genmateriale. Men, så var det disse metodene da… Nazistene er vel så nærme man kommer superskurker i det virkelige liv. Det var ren ondskap og egoisme det de drev med. Endret 15. juli 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 15. juli 2023 #19 Del Skrevet 15. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tv serien er jo ferdig for lenge siden. Anonymkode: 0c790...fa5 Bokserien er ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2023 #20 Del Skrevet 15. juli 2023 Cuntzilla skrev (1 time siden): Bokserien er ikke. Men hva er poenget med bøkene når tv serien finnes? Anonymkode: 0c790...fa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå