Gå til innhold

Hvorfor bidra i samfunnet? (Bitter og evig singel mann)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og det jo godt mulig noen av dere kvinner her som svarer faktisk ikke bryr dere så mye som slikt. Ok, flott! Da er jo dere noen positive unntak i mengden, men det hjelper jo ikke TS så mye vill jeg påstå!?=)

Anonymkode: 7cc5d...adb

AnonymBruker
Skrevet
danbanan skrev (18 minutter siden):

Alltid handling foran ord vettu!

Jeg har ingen anelse om hvorfor en del kvinner her inne skriver noe helt annet en hva mange menn selv erfarer ute i den virkelige verden. Kanskje kvinner her inne mangler litt selvinnsikt, eller bare sier ting for å sett seg selv i litt bedre i lys? Eller er kvinner her så "mye bedre" en kvinner IRL? 

For meg er det vanskelig å forstå, men det ene utelukker ikke det andre. Så klart alle ønsker en partner som er snill og god, hvem gjør ikke det?

Eller kanskje du ikke har møtt oss alle, å ikke kan snakke for alle sammen? 🤔

Anonymkode: 8be6c...94f

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
danbanan skrev (35 minutter siden):

Dere er ikke så ulike som du liker å tro, det har nok  jeg og mange andre menn erfart. Er visse universale ting dere ønsker fra en mann, dette er bare enkel biologi😉

Kvinner er enkle, vet sjelden av de vil. Derfor bør du ta kommandoen og styringen ved date/forhold.

Anonymkode: bd53a...bd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og det jo godt mulig noen av dere kvinner her som svarer faktisk ikke bryr dere så mye som slikt. Ok, flott! Da er jo dere noen positive unntak i mengden, men det hjelper jo ikke TS så mye vill jeg påstå!?=)

Anonymkode: 7cc5d...adb

Fordi? Er det umulig for han å møte noen som vil bli glad i han?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
danbanan skrev (17 minutter siden):

Sier det igjen, menn her som dater kvinner vet nok bedre hva kvinner generelt finner attraktivt. Dater du kvinner? Har tanken slått deg at du kanskje mangler innsikten til å forstå alt du finner attraktivt hos motsatte kjønn? Handler om biologi som sagt!

Men samme det, du skal ha din meninger og det er helt lov. Jeg bare snakker ut ifra erfaringer, både personlig og hva jeg observerer der ute IRL.

God helg!😉

Du prøver å mansplaine kvinner, for en kvinne 😂 Unnskyld meg i noen minutter så jeg blir ferdig med å le.

Det at du går for en spesifikk type kvinner, og de ikke vil ha deg fordi du ikke oppfyller deres krav, sier ingenting om hvordan kvinner flest er og hva kvinner flest ønsker seg. Og hvem vet om ikke disse kvinnene oppfatter de elendige holdningene du har til kvinner, og finner på unnskyldninger for å bli kvitt deg. 

Anonymkode: 6383a...b61

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
danbanan skrev (19 minutter siden):

Alltid handling foran ord vettu!

Jeg har ingen anelse om hvorfor en del kvinner her inne skriver noe helt annet en hva mange menn selv erfarer ute i den virkelige verden. Kanskje kvinner her inne mangler litt selvinnsikt, eller bare sier ting for å sett seg selv i litt bedre i lys? Eller er kvinner her så "mye bedre" en kvinner IRL? 

Jeg tenker at det menn selv erfarer ute i den virkelige verden, også handler om hvilke kvinner de velger å date. Man velger jo gjerne ut fra preferanser - både bevisste og underbevisste - og går kanskje etter samme "type" kvinne gang på gang, i stedet for å kaste nettet litt videre, for å si det sånn. Dermed ender man opp å date kvinner med mange av de samme egenskapene, fordi man velger for snevert, og det blir en selvoppfyllende profeti.

Det kan også hende at flere av oss kvinner som svarer her, rett og slett er i forhold med helt vanlige menn, og derfor svarer som vi gjør nettopp fordi vi har grunnlag for å uttale oss.

Anonymkode: 8b199...708

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
Rosalilje84 skrev (30 minutter siden):

Mange kvinner får høre sånt MASSE. "Du må senke kravene hvis du skal få deg en mann". "Tror du virkelig at en kjekk mann vil annet enn lett moro med deg?" "Nei, kvinner på 35 er ikke i samme "liga" som menn på 35, da alle menn foretrekker unge damer". Og så videre. HELE tiden.

Tror nok det er kjekke menn der ute som er ute etter noe seriøst med damer som deg også. Spørsmålet er hvor du leter. Som mann og preferanser for asiatere, så ser jeg ikke til storbyjenter, for de vil som regel være mere opptatt av penger og status. Da finner jeg meg heller ei ute på bygden, som er mindre opptatt av dette. Og jeg kunne godt ha funnet meg ei som er 20 år yngre, men jeg gjør det ikke, for jeg liker ei moden dame med innsikt, noe som stort sett kommer med alderen. At det er mindre sex jo eldre man blir, vel, det får gå sin gang, noen kompromisser blir det jo. 

Skrevet
danbanan skrev (30 minutter siden):

Sier det igjen, menn her som dater kvinner vet nok bedre hva kvinner generelt finner attraktivt. Dater du kvinner? Har tanken slått deg at du kanskje mangler innsikten til å forstå alt du finner attraktivt hos motsatte kjønn? Handler om biologi som sagt!

Men samme det, du skal ha din meninger og det er helt lov. Jeg bare snakker ut ifra erfaringer, både personlig og hva jeg observerer der ute IRL.

God helg!😉

Nei. Ikke helt. Menn som lykkes med forhold, vet hva kvinner vil ha og hvordan de fungerer. Menn som dater forskjellige damer hele tiden, og ikke klarer å holde på interessen til ei eneste dame, vet det ikke. De vet hvordan de får seg et ligg for en natt. That's it. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker at det menn selv erfarer ute i den virkelige verden, også handler om hvilke kvinner de velger å date. Man velger jo gjerne ut fra preferanser - både bevisste og underbevisste - og går kanskje etter samme "type" kvinne gang på gang, i stedet for å kaste nettet litt videre, for å si det sånn. Dermed ender man opp å date kvinner med mange av de samme egenskapene, fordi man velger for snevert, og det blir en selvoppfyllende profeti.

Det kan også hende at flere av oss kvinner som svarer her, rett og slett er i forhold med helt vanlige menn, og derfor svarer som vi gjør nettopp fordi vi har grunnlag for å uttale oss.

Anonymkode: 8b199...708

Nettopp. Det nytter for eksempel ikke å klage på at mange kvinner fikser på utseendet, når man utelukkende velger damer med unaturlig store pupper, trutmunn og tatoverte bryn. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Diry72 skrev (4 minutter siden):

Tror nok det er kjekke menn der ute som er ute etter noe seriøst med damer som deg også. Spørsmålet er hvor du leter. Som mann og preferanser for asiatere, så ser jeg ikke til storbyjenter, for de vil som regel være mere opptatt av penger og status. Da finner jeg meg heller ei ute på bygden, som er mindre opptatt av dette. Og jeg kunne godt ha funnet meg ei som er 20 år yngre, men jeg gjør det ikke, for jeg liker ei moden dame med innsikt, noe som stort sett kommer med alderen. At det er mindre sex jo eldre man blir, vel, det får gå sin gang, noen kompromisser blir det jo. 

Jeg er gift, så jeg har vært ute av markedet i flere år. Mannen er yngre, kjekkere og bedre enn meg. Likevel ville han av en eller annen grunn ha meg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke fokuser så mye på kvinner, men gjør noe for å gjøre deg selv lykkelig! Så følger det andre etter. Men du må starte med deg selv! For den mentaliteten du viser her er destruktiv, og kvinner sanser slikt ganske kjapt.. Tror ikke utseende har så mye å si men hvordan utstråling du har. Så begynn med å gjøre noe som gjør deg glad. Når du er glad tiltrekker du deg glade mennesker😊

Hva med å trene for bedre kroppsholdning og helse? For deg! 

Anonymkode: 64c16...89e

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Er du åpent for å date en litt overvektig, utrent kvinne som er eldre enn deg?

Hva er det du vil frem til? At jeg skal være åpen for absolutt alle damer i alle aldre, uansett livssituasjon og hvordan de ser ut? Si det til damene som er evig single og se hvordan reaksjonen blir.

Holder for meg selv hvilke preferanser jeg har, men hvis du tror at jeg som snart 40-åring er så desillusjonert at jeg tror jeg har sjans på "instababes" på 22 eller 25 år. tar du feil.

At jeg kun ser for meg et forhold hvor fremtidige barn er en mulighet, snevrer inn aldersspekteret.

Anonymkode: df7af...c39

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det du vil frem til? At jeg skal være åpen for absolutt alle damer i alle aldre, uansett livssituasjon og hvordan de ser ut? Si det til damene som er evig single og se hvordan reaksjonen blir.

Holder for meg selv hvilke preferanser jeg har, men hvis du tror at jeg som snart 40-åring er så desillusjonert at jeg tror jeg har sjans på "instababes" på 22 eller 25 år. tar du feil.

At jeg kun ser for meg et forhold hvor fremtidige barn er en mulighet, snevrer inn aldersspekteret.

Det lønner seg å være åpen faktisk. Det er på den måten man møter nye mennesker og den dama som du er hyggelig mot i baren kan ha en venninne som passet deg midt i blinken som du ellers ikke ville møtt.

Anonymkode: a1d21...7a2

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du ser rundt deg så er det mange som både er feit, "ferdig", har rundet 40 og som har en partner. 

Jeg møter deg på bildet du har på virkeligheten og forstår at det kan føles sånn, spesielt hvis man ikke har hatt så mye hell. Ikke hell med foreldrene man fikk tildelt og som er de som påvirker en mest i de viktigste årene i ens liv. Ikke hell med skolen, fordi ingen fulgte deg opp - kanskje har du også en diagnose? (ikke at det spiller noen rolle). Ikke hell når du forsøkte å tilnærme deg jenter. 

Det jeg vil si til deg er at du har en verdi, men jeg vil anbefale deg å droppe dating-sider og heller melde deg inn i foreninger/frivillig arbeid hvor du kan treffe andre og vise hvem du er. Det jeg vil anbefale deg er at når du gjør dette, har fokus på og viser nysgjerrighet for andre mennesker - forsøk å vær noe for andre mennesker fremfor å ha fokus på alt du ikke har fått. Det er ingen som orker å tilbringe tid på noen som er evig bitter. De fleste som søker en partner ønsker en som kan tilføre noe positivt - en som er snill, som tar initiativ og har noe å by på når det gjelder personlighet; støtte, lojalitet. De fleste kvinner setter også pris på sårbarhet hos en mann. Men det er altså stor forskjell på evig bitter og sårbar. Vær åpen for andres perspektiv, forsøk å ikke gå i forsvar og vær ærlig i møte med andre at du gjerne ønsker en partner. 

Men glem aldri at et partnerskap innebærer at dere ser hverandre - det skal ikke bare være hun som ser og møter deg på alt. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange damer i Oslo får barn når de er 38-42, så det er ikke et argument. Du sier at ingen damer vil ha deg, samtidig ønsker du deg en spesiell type dame. 

• Liker 5
Annonse
Skrevet

Så ingen gifte menn er skallede, lave, lavtlønnete eller overvektige etter din mening? Og alle menn i forhold er over gjennomsnittet kjekke? Interessant. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg syns du virker som en fin kar, om dette handler om degselv 😊

Kanskje det ikke kommer fler, men det er trist måte å tenke på, så håper den til tider hvertfall blir erstatter med, at det kanskje kan. 

Takk for komplimentet. Det handler vel kanskje om en periode i livet, men jeg har vært innom forhold, hatt sex, fått barn og er skilt, så jeg har jo opplevd noe av livets etapper.

Nå er jeg jo singel og trives jo greit med det, hadde vært morsomt å oppleve sex igjen, men det er ingen katastrofe om det ikke skjer så jeg er bedre rustet til å avvise nå enn det jeg var før. Kanskje litt mer kravstor også.

• Liker 1
Skrevet
Agaton skrev (12 timer siden):

Hvorfor ikke? Fordi da må du håndtere mennesker som ikke er enige med deg? Fordi da får vi flere mennesker som ikke ønsker at andre skal definere hvordan de skal leve livene sine, og som ikke gidder å leve det middelmådige livet du lever?  Bare fortsett, du. 

Du vet jo ikke noe om livet jeg lever. Jeg hentet ut fra innlegget ditt det jeg anser som lite hensiktsmessig å føre videre, nemlig den grove grupperingen. «Ikke hør på menn», «ikke hør på kvinner» er et rart råd spør du meg. 

Skrevet
Rosalilje84 skrev (9 timer siden):

Nei. Ikke helt. Menn som lykkes med forhold, vet hva kvinner vil ha og hvordan de fungerer. Menn som dater forskjellige damer hele tiden, og ikke klarer å holde på interessen til ei eneste dame, vet det ikke. De vet hvordan de får seg et ligg for en natt. That's it. 

Menn som lykkes i forhold har nettopp mange av de egenskapene jeg har nevnt, det som er hele poenget mitt her. Fleste normale karer klarerer å få seg ett ligg i ny og ne hvis man har noe som helst peiling på hvordan kvinne kjønnet fungerer og man ikke ser ut som ett troll! 

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du for å finne ei jente da, ts? Når du møter noen du liker, flørter du? Jeg tror faktisk at noen fra ung alder er bevisst at de gutte/ jente - «galen». De finner finurlige måter å flørte på. Uansett om en ser slik eller sånn ut. Driven er stor. En søker mysteriet med å søke en kjæreste. En blir også flink til det fordi en er så interessert. Og når man er såååå interessert i noe, da lykkes man. 

Anonymkode: d07fb...7ec

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...