waco Skrevet 6. november 2002 #41 Del Skrevet 6. november 2002 Anie, at en kvinne kaller; "å-gå-hjem-drita-med-en-kar-hun-akkurat-møtte-på-pub-og-deretter-la-seg-i-samme-seng-med-han-ukjente-for-å-tilslutt-"sove"-og-helt-tilslutt-våknet-av-han-pulte-på-henne" for å ta forholdsregler... ja der fikk vi bevist for "objektive" damer er. Kanskje de rett og slett burde utelukkes fra debatten? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. november 2002 #42 Del Skrevet 6. november 2002 kan du vær så snill å vise meg hvor du ser at en kvinne har sagt det waco??? quote den av oss voldektslystne kvinner som har sagt at det å drasse med en til ons for så å ikke ha lyst allikevel, er å ta ansvar! eller la vær å sleng ut at vi sier det!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 6. november 2002 #43 Del Skrevet 6. november 2002 Hvem burde utelukkes for denne debatten sa du waco??? Det er jo snakk om kvinnenes forhåndsregler her ikke sant, og er det ikke da rett og rimelig at også de får komme med sine utsagn :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 6. november 2002 #44 Del Skrevet 6. november 2002 Jeg må le litt nå, for det Waco sier er jo en klassisk episode. Jeg husker en gang for noen år siden hvor en haug med venninner og meg selv var på pub og koste oss. Plutselig ser jeg en av venninnene mine på vei ut døren med en kar jeg visste hun ikke kjente (hun tåler ikke alkohol så godt og kunne knapt gå rett). Jeg fikk huket tak i henne... mannen begynte å lage bråk men ble tatt av vaktene. Gudene vet hva som kunne ha skjedd den kvelden. Mange jenter er svært uforsiktige og jeg har noen av dem i min venninnekrets. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 6. november 2002 #45 Del Skrevet 6. november 2002 Kjære Anie og Aline, det sto i mandagens utgave av Dagbladet, det var en historie om stakkars vesle "berit" som hadde blitt uføretrygdet etter å ha blitt "voldtatt" av en ukjent mann hun inviterte hjem til madrassen sin, for å siden sovne. At karen begynte å ha sex med henne, fraskriver henne samtidig for ansvar? Hva annet kan man forvente i en slik situasjon. Ja, når dere forsvarer slike invitasjoner og oppmuntring til voldtekter, ja da må jeg nesten få lov til å spørre spørsmål angeånde deres deltagelse i denne debatten her. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. november 2002 #46 Del Skrevet 6. november 2002 Jeg har vært uforsiktig selv jeg, jeg har vært på nachspill og ons i både full og edru tilstand, men jeg har da aldri påstått at jeg i den perioden av mitt liv tok veldig mye ansvar for å unngå voldelige menn. Men jeg ville den dag i dag, ikke lagt ansvaret på meg dersom jeg ble voldtatt, selv med min oppførsel! Nå er jeg blitt voksen, og jeg tar ansvar i den forstand jeg synes er mulig uten å bure meg inne, og jeg kan ikke se at noen har sagt at det å bli med fremmede alene hjem er å ta ansvar slik waco påstår at vi er teite nok til å si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorian Skrevet 6. november 2002 #47 Del Skrevet 6. november 2002 Waco: Igjen beviser du hvor lite du egentlig skjønner Hvis du våknet av at en av gutta du var på fest med drev og r*vp**te deg, ville du nok også følt det som et overgrep... dorian - greier ikke å holde smella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 6. november 2002 #48 Del Skrevet 6. november 2002 Waco, hvor har jeg skrevet at jeg forsvarer slike innspill fra kvinner. Jeg har aldri skrevet at jeg ikke syns at kvinnene bør ta forhåndsregler.... Les gjerne alle mine innlegg på nytt igjen, kanskje du da kan få med deg innholdet av det jeg skriver. Jeg er riktignok ikke så flink til å uttale meg skriftlig, men du kan iallefall ikke pålegge meg å ha skrevet ting jeg ikke har skrevet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 6. november 2002 #49 Del Skrevet 6. november 2002 Dorian har nå plukket frem boken med alle de stygge ordene :-) Men du har selvsagt helt rett Dorian. Tenker nok pipen ville fått en annen lyd hvis det var Waco som var offer for en voldtekt. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 6. november 2002 #50 Del Skrevet 6. november 2002 Dorian, poenget er at jeg tar ikke med meg folk jeg ikke vil knulle opp i senga, slik unngår jeg å våkne opp med en stake i rompa. Det er litt synd at du ikke forstår slike enkle ting... litt synd.... Waco Men man lærer jo noe nytt hver dag =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorian Skrevet 6. november 2002 #51 Del Skrevet 6. november 2002 Waco: Nøkkelordet her er SOVE, ikke SENGA Hvor personen som utfører overgrepet i utgangspunktet befant seg er da uinteressant? dorian - strek - nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. november 2002 #52 Del Skrevet 6. november 2002 waco, har du aldri vært på fest, nachspill eller lignende der du har blitt full og det har vært fremmede menneker du har snakket med? Dersom du har det, og en av de fremmede r*vp**te deg, ville du fremdeles tatt skylden og syntes det var helt berettiget? (tror jeg har spurt deg om dette før, men ... ting tar tid... og du kan ikke engang skylde på ditt kjønn, for det er tydeligvis menn her som greier å forstå.) (Ja, jeg kanskje trakkaserte deg litt her nå vennen, unnskyld, men du provoserer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #53 Del Skrevet 6. november 2002 si meg waco: tror du de fleste voldtekter skjer i senger?? at det er baren å unngå å havne i en seng sammen med noen, og så slipper man å bli voldtatt?? verden er jammen enkel.. og hva gjør DU for å unngå den situasjonen som Dorian så søtt beskrev her i stad? det kan skje når du er på vei hjem fra byen, vet du.. passer du på å ikke gå allene gjennom parker.. og passer du på å ikke se for sexy ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 6. november 2002 #54 Del Skrevet 6. november 2002 Gjest, når man er veldig avslappet med seg selv, så slipper man anstrenge seg for å være mest mulig sexy i andres øyne.... Jeg har bare sagt at jeg unngår situasjoner hvor jeg kan risikere å bli voldtatt eller ranet, jeg kan ikke forstå hvorfor slike gode råd skal bli tatt så negativt? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #55 Del Skrevet 6. november 2002 fint for deg at du er fornøyd med deg selv (selv om all denne gnålinge om alle andres feil gjør at jeg ikke er fult så sikker på at selvsikkerheten din er bunnsolid) men spm var; jobber du med å ikke være sexy slik at du ikke skal være for fristenende for voldtektsforbrytere? og hvor i alle dager oppholder du deg? siden du mener du ikke går på steder der du kan bli voldtatt.. finnes det virkelig voldtektssikre soner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #56 Del Skrevet 6. november 2002 her kommer noen mer matnyttige tips. disse kles og oppførselgreierne er det vel ikke så veldig mye hjelp i..mest wacoprat, spør du meg -få lagd deg pepperspray (har en i veska, og den er vond) (her er mulighetene uendelige..hvor godt er f.eks en blanding av hårspray og plumbo i øynene? tennveske kombinert med å kaste en fyrstikk er også et fint alternativ) -anskaff en hylende alarm du kan trykke på hvis du føler deg truet, eller blir angrepet (få en som overgår bilalarmer) -gå gjerne med nøkler i hånden. ypperlig til å kjøre inn i ballene eller øynene på noen (sårbare punkter er som kjent øyne, baller, tinning, skarplegg, osv) -ha gjerne fornuftige sko med armert tupp (lett å både sparke og løpe) det beste er å handle først og spørre siden. når det gjelder våpen (stunguns, kniver, lettere geværer/pistoler, nunchaka)bør du kunne håndtere dem skikkelig før du tar dem med ut på gata. en avveining vil alltid være at våpenet kan bli brukt mot deg selv, om du skulle miste det. begynn med kampsport, eller ta et enkelt kurs i selvforsvar. dette gir i tillegg god trim! begynn med oppdrett av spanske mastiffer, og ha alltid minst to slike kjøtere med deg. med det rette utstyret kan de gå som blindehunder..(den hvite stokken kan du også benytte til å stikke overfallsmenn. bare monter et knivblad på tuppen). kanskje du kan overrumple såpass at du får tid til å komme deg unna. er du heldig, trenger du ikke komme deg unna etterpå, men kan avslappet kalle opp politiet og fortelle dem at det ligger en sterkt skadet overfallsmann og venter på dem. dette er gode alternativer til å bure seg inne, legge på seg 20 kilo,og la barten gro.. *ravna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 6. november 2002 #57 Del Skrevet 6. november 2002 Det tipset med nøklene ravna... Det gjør jeg alltid. Har de inni hånden nede i lomma. Etter to voldtektsforsøk lærer man seg noen små knep :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr. ian Skrevet 6. november 2002 #58 Del Skrevet 6. november 2002 Vel, waco, grunnen til at gode råd blir negativt mottatt er som regel at de blir gitt av feil person. Og med det mener jeg IKKE at du er feil person, altså Men hvis vi sammenligner med den berømmelige lensmannen: råd og tips som kommer fra menn ang. et så ømtålelig tema som voldtekt vil nødvendigvis (av kvinner) bli betraktet med de skeptiske brillene på. Hvordan hadde dette blitt mottatt om lensmannen hadde vært en ung kvinne i miniskjørt? Sikkert er det i alle fall at debatten hadde blitt en helt annen, noe som viser at budbringeren i slike tilfeller må ta på silkehanskene. Og utvise ekstra respekt for innholdet i ytringene Ellers beklager jeg forressten at jeg påsto at du beviselig skjønner lite, bevis er en drøy påstand... dorian - hakke bevis for noe som helst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #59 Del Skrevet 6. november 2002 jepp, vinga ganske effektivt når man treffer mykt vev med nøkler.. tror kanskje også kirurgiske instrumenter kan ha noe for seg? de er jo så skarpe at det bare trengs et lite snitt før du nesten har skilt hodet fra kroppen. det er som å skjære i smør. noen som vet hvor man bestiller slikt? det er faktisk lett å skade noen hvis man bare kommer over den barriæren man har mot å gjøre noe slikt. andre gode forslag mottas med takknemlighet *ravna* (som også har tatt affære med slike kryp før) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 6. november 2002 #60 Del Skrevet 6. november 2002 "gjør vi oss selv en bjørnetjeneste?" Vi har nå diskutert voldtekt, og egentlig tror jeg vi alle mener det samme. Det blir og vil alltid være voldtekteren sin feil!!! Og vi har også vært inne på at nei ikke betyr ja, men faktisk nei! Og det får meg til å tenke på barneoppdragelsen. Når vi vil at barna skal gjøre noe som de absolutt ikke vil, hva gjør vi da (med hånden på hjertet)?? F.eks hvis barnet ikke vil spise opp skorpene, hvis barnet ikke vil kle på seg, hvis barnet ikke vil noe som helst... ER det ikke da lett å komme med følgende diverse triks *med et lurt smil om munnen* .. du får ikke lov til å spise opp skorpene... du kan ikke ta på deg lua......du får ikke lov til...... Dette synes barn er morsomt, og med en liten vri så får vi barna til å gjøre som vi vil (vel ikke alltid da... Men hva uttrykker vi egentlig her, ordene "du får ikke lov" - blir til noe positivt. Ergo kan man si at nei betyr ja.... Dette "lærer" man allerede i ung alder, og siden vi alle vet at gutter er treg i oppfattelsen, så kanskje dette er noe som henger igjen når de blir eldre... Kanskje de rett og slett tror at nei betyr ja, og at det kan føre til at de gjør ting som man ikke burde.. Hvem vet :-? Bare en liten ettertanke fra meg, ikke ta det bokstavelig da dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå