monja Skrevet 2. november 2002 #1 Del Skrevet 2. november 2002 Leser i VG at flere og flere vil ha asken av seg selv spredt på "åpent hav" og i "høyfjellet" etter sin død. Min samboer har tenkt på dette og vil gjerne at urnen tømmes ut over høyfjellet - som han elsker, og jeg kan bare si meg enig med han. Har ikke lyst til å ende i jorda jeg :x http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=7395381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 2. november 2002 #2 Del Skrevet 2. november 2002 Jeg forstår godt at mange vil "spres for alle vinder" etter sin død, men tenker at det må være trist for de etterlatte å ikke ha et gravsted å gå til... Jeg ville ikke likt å ikke ha et gravsted for mine foreldre(når den tid kommer!) og besteforeldre, så selv vil jeg kremeres og graves ned på en kirkegård, først og fremst av hensyn til de etterlatte (for jeg vil vel ikke merke så mye til det likevel...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 2. november 2002 #3 Del Skrevet 2. november 2002 Hei Vi har jo et familie gravsted i Fredriksatad,men har i Oslo er det knapphet på plasser og det er nesten tvang med kremasjon. Det er ikke vanlig i min famile at slik gjøres,men må man så man for å få plass på kirkegården i viksla jord. Tenker på at vi begge skal kremeres og spres over :Håper at det blir en stund til enda . hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 5. november 2002 #4 Del Skrevet 5. november 2002 tror dere vi vil merke forskjell på om vi blir spred med vinden eller lagt rett i jorda? tror at asken også vil havne i jorda en gang. tror det er mye bedre for de etterlatte og ha et sted og gå til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. november 2002 #5 Del Skrevet 5. november 2002 For meg spiller det ingen rolle hvor jeg havner. Har ingen tro på noe som helst etter døden og de får gjøre hva de vil med meg. Tror denne askespredningen er nok en moteting som er adoptert fra USA eller andre land. Man ser jo ofte sånt på filmer o.l. Jeg vil kremeres pga plass og sånt, men hvor de gjør av aska er det samme for meg. Bare de ikke setter meg på peishylla i en urne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 5. november 2002 #6 Del Skrevet 5. november 2002 Jeg vil kremeres, men ut over det kan de gjøre hva de vil med meg. Har heller ikke noen problemer med at familiemedlemmer ønsker å spre asken. Jeg har ikke behov for å gå til kirkegården for å minnes familie og venner. Mine holdninger har kanskje sammenheng med at jeg bor langt unna gravstedene til min famile og at kirkegården derfor ikke har noen betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 5. november 2002 #7 Del Skrevet 5. november 2002 Går jo an å ha gravsted selv om asken er spredt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 5. november 2002 #8 Del Skrevet 5. november 2002 Har overhodet ingen betydning for meg hva de gjør med meg. Har planer om å være død innen den tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 5. november 2002 #9 Del Skrevet 5. november 2002 Jeg vil gjerne bli spredd i Oslofjorden! Det er jo ikke graven som teller, men de minnene man har inne i seg. Om noen av mine vil spres utover, så hadde jeg syntes det var greit. Men om mine ikke vil spre meg utover når den tid kommer, så spiller det jo ikke så stor rolle for meg... Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 7. november 2002 #10 Del Skrevet 7. november 2002 Kunne også tenkt at mitt siste hvilested ble havet! har aldri klart å leve uten å se havet og det ville jo være en verdig avslutning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jen. Skrevet 7. november 2002 #11 Del Skrevet 7. november 2002 Kunne egentlig gjerne sittet på peishylla, jeg. Det er egentlig ikke så farlig hva som skjer, for jeg er jo der ikke til å oppleve det uansett. Men i jorda har jeg faktisk veldig liten lyst til å komme. Planen min, i den grad det er en plan, er å bli skutt opp i en nyttårsrakett og bli spredd rundt på den måten på et sted som har betydd mye for meg. Men det spørs om jeg får "de etterlatte" med på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulverheksa Skrevet 7. november 2002 #12 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg skal donere meg selv til vitenskapen. Har lyst til å gøre nytte for meg etter min død også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 7. november 2002 #13 Del Skrevet 7. november 2002 Før jeg kremeres vil jeg gjerne at brukbare deler kan brukes til å redde andres liv, er positiv til både organdonasjon og forskning. Men det som er igjen (mesteparten, regner jeg med...) vil jeg helst ha samlet på ett sted - i jorda - liker ikke tanken på å spres for alle vinder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå