Gå til innhold

Marte - Jordmorliv

molly83

Anbefalte innlegg

molly83 skrev (På 24.2.2025 den 21.44):

På hvilken måte er samfunnet skakkjørt når det gjelder familieliv?  

Mar123 gav et svar som jeg selv kunne skrevet. Og ja - selvfølgelig handler det om prioriteringer, slik du svarer. Og det er der Marte/jordmorliv kommer med Perspektiver som kan få folk til å prioritere annerledes 🤷🏻‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

molly83 skrev (På 24.2.2025 den 22.02):

Skjønner, og er delvis enig, men tenker vi kan organisere hverdagen vår etter barna enda mer enn vi gjør. Mange kan f. eks gå ned på levestandarden i fht hus, bil, reiser etc. I hvertfall de årene barna er små. Dessuten har vi en av verdens beste ordninger for fødselspermisjon. Jeg synes derfor vi klager for mye på samfunnet, når det ofte er en del ting vi kan få til selv om vi vil det nok.

Jeg er enig i at vi kan få til mye av dette selv, og ikke minst tenker jeg at vi er skikkelig heldige som bor i et land hvor vi kan velge mye frihet og likevel har det ok økonomisk. Sånn sett liker jeg ikke måten det «sutres» på. Det jeg mener er at jeg virkelig tror det ville vært enda bedre å leve i Norge dersom det politisk ble lagt opp til 6 timersdager eller 4-dagers uker. Skjønner jo st det er en helt utrolig stor omveltning, men tror vi kunne sysselsatt så mange langtidssykemeldte på den måten. I tillegg til at mange av de ungdommene som faller utenfor i ung alder, kanskje allerede i barneskolen, ville kunne bli fulgt opp bedre dersom foreldrene ikke kom hjem så sent hver dag. Tror rett og slett vi ser flere og flere utbrente barn fremover. Og det er litt skummelt. For hele samfunnet

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (1 time siden):

Mar123 gav et svar som jeg selv kunne skrevet. Og ja - selvfølgelig handler det om prioriteringer, slik du svarer. Og det er der Marte/jordmorliv kommer med Perspektiver som kan få folk til å prioritere annerledes 🤷🏻‍♀️

Klart hun kan prioritere anderledes når mannen har høy lønn. 

De færreste kan leve på partner slik hun gjør. 

Hos oss tjener jeg og min mann mindre enn hennes mann alene. Og vi har begge utdanning. 

Det handler stort sett om penger 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Loboto skrev (På 25.2.2025 den 23.09):

Klart hun kan prioritere anderledes når mannen har høy lønn. 

De færreste kan leve på partner slik hun gjør. 

Hos oss tjener jeg og min mann mindre enn hennes mann alene. Og vi har begge utdanning. 

Det handler stort sett om penger 

Men er det så fryktelig mange kvinner som heller vil være hjemme med barn på hjemmeskole enn å jobbe nå i 2025 , dersom de kunne klart det økonomisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...