Zimba91 Skrevet 28. november 2024 #241 Skrevet 28. november 2024 Ser ikke ut som om det hjemmelivet heller er så ideelt- hun syter og klager over allslags plager, vondter, kritiske folk, (dvs alle som mener noe annet enn henne) lite søvn… Hun liker seg best på sofaen med dyne der hun blir servert kaffi og hjemmebakt brød. Ungene skal ikke eksponeres for skole, men at hun tjener penger på de ved å eksponere de i sosiale medier er helt innafor…? Jeg skjønner ikke greia…. 12 11
solsolsol Skrevet 28. november 2024 #242 Skrevet 28. november 2024 Jeg måtte slutte å følge henne, utrolig uinspirerende konto. Er masse bra unschoolingkontoer der ute med inspirasjon i massevis uten at de utleverer ungene sine. 2
Katten89 Skrevet 2. desember 2024 #243 Skrevet 2. desember 2024 Livet hennes fremstår for meg som et mareritt 😅. Tre barn hjemme på fulltid (hvorav en er liten baby), ukentlige besøk på Leos og 0 egentid og fred 🤪 9
Moongirl Skrevet 2. desember 2024 #244 Skrevet 2. desember 2024 Frister ikke å følge deres livsstil, nei. Lite inspirerende og lite glede. Hun strutter ikke akkurat av energi av deres livsvalg, som hun mener bastant er det beste for alle. 4
Stavangebrud2012 Skrevet 4. desember 2024 #245 Skrevet 4. desember 2024 Virker helt grusomt, null voksentid. Det er gull med tid til barna, men hjelper mye tid når man er sliten og uinspirert? Da tenker jeg man kanskje blir en vel så god mor av å være påkoblet og uthvilt. Hun virker noe lei og deppa i postene i det siste. I tillegg må hun jo ha kontant dårlig samvittighet for om hun følger opp barnet som skal gå på skolen godt nok. Masse Leos og lite skole virker det som. Og hun må hele tiden forsvare hvor bra det å være hjemme. Hvorfor dette behovet å hele tiden understreke hvor bra det er å være hjemmeværende. Er man sikker på sitt valg trenger man vel ikke å hele tiden søke bekreftelse på valget man har tatt!? 9 2
molly83 Skrevet 4. desember 2024 Forfatter #246 Skrevet 4. desember 2024 Stavangebrud2012 skrev (5 timer siden): Virker helt grusomt, null voksentid. Det er gull med tid til barna, men hjelper mye tid når man er sliten og uinspirert? Da tenker jeg man kanskje blir en vel så god mor av å være påkoblet og uthvilt. Hun virker noe lei og deppa i postene i det siste. I tillegg må hun jo ha kontant dårlig samvittighet for om hun følger opp barnet som skal gå på skolen godt nok. Masse Leos og lite skole virker det som. Og hun må hele tiden forsvare hvor bra det å være hjemme. Hvorfor dette behovet å hele tiden understreke hvor bra det er å være hjemmeværende. Er man sikker på sitt valg trenger man vel ikke å hele tiden søke bekreftelse på valget man har tatt!? Ja, enig. Blir egentlig litt tung selv av å følge henne, samtidig er jeg litt nysgjerrig på hvor lenge de holder ut dette.
Zimba91 Skrevet 4. desember 2024 #247 Skrevet 4. desember 2024 Et konstant rotete hus, dynen i sofaen, Leos lekeland( som er uhygienisk og skittent) - og konstant klaging ispedd «så heldige vi er» har faktisk gjort at jg er mer fornøyd enn jg noen gang har vært. Jeg trives med å bidra for fellesskapet og barna utvikler seg sunt på skolen. Jg setter pris på å på stolte fjes på fotball/ håndball , danseoppvisninger og skoleavslutninger. Og vi hadde heller ikke blitt noen gode foreldre hvis vi skulle trødd oppi hverandre 24/12 med unntak av noen turer på Leos samt treffe andre trøtte utslitne hjemmevenneforeldre, jeg tror ikke disse foreldrene hadde vært i jobb om de ikke hadde barn heller. 9 1 3
molly83 Skrevet 7. desember 2024 Forfatter #248 Skrevet 7. desember 2024 Nå skal jeg «ta en Marte» for å beskrive mitt liv som er helt annerledes, men allikevel såå fantastisk. Herlig hverdag, stod opp klokka 06, og rakk akkurat en kaffekopp i stua før begge barna kom ned. De har blitt så selvstendige og raske til å ordne seg før skolen. Eldste forteller at han gleder seg til mattetimene på skolen fordi de skal sitte to og to og løse likninger idag. Jeg må si jeg er glad jeg har så gode kollegaer på jobb, for idag skal vi starte et nytt prosjekt sammen. Det blir såå gøy🙌 Og i kveld er det rett ut på håndballtrening etter middag, spennende å se utviklingen de har hatt sammen. For ett liv!! Takknemmelig❤️ 5 4 3
elskersommer Skrevet 7. desember 2024 #249 Skrevet 7. desember 2024 molly83 skrev (3 timer siden): Nå skal jeg «ta en Marte» for å beskrive mitt liv som er helt annerledes, men allikevel såå fantastisk. Herlig hverdag, stod opp klokka 06, og rakk akkurat en kaffekopp i stua før begge barna kom ned. De har blitt så selvstendige og raske til å ordne seg før skolen. Eldste forteller at han gleder seg til mattetimene på skolen fordi de skal sitte to og to og løse likninger idag. Jeg må si jeg er glad jeg har så gode kollegaer på jobb, for idag skal vi starte et nytt prosjekt sammen. Det blir såå gøy🙌 Og i kveld er det rett ut på håndballtrening etter middag, spennende å se utviklingen de har hatt sammen. For ett liv!! Takknemmelig❤️ Åååå❤️ jeg er så enig med deg. Har selv to døtre som alltid har elsket skole. Mitt mål som mammaen er og støtte de 100% på skolen og være med i idretten hun ene var i.. ja det var kaotisk. Men nå har jeg fått to jenter som studerer videre i livet for å bli det de ønsker. Å jeg er en superstolt mamma ❤️ 1
Katten89 Skrevet 6. januar #250 Skrevet 6. januar Hvorfor tenker dere at kontoen hennes er så poppulær? Er det virkelig så mange som ønsker seg et sånt liv? eller liker folk bare tanken på det?
molly83 Skrevet 6. januar Forfatter #251 Skrevet 6. januar Katten89 skrev (7 timer siden): Hvorfor tenker dere at kontoen hennes er så poppulær? Er det virkelig så mange som ønsker seg et sånt liv? eller liker folk bare tanken på det? Vet ikke, men er vel noe med at alt som skiller seg ut fra mengden gjør folk nysgjerrige. Det er ikke i mine tanker at jeg ønsker et slikt liv, men er bare nysgjerrig , også liker jeg å irritere meg litt🙈😅
Anim92 Skrevet 24. februar #253 Skrevet 24. februar Katten89 skrev (På 6.1.2025 den 12.11): Hvorfor tenker dere at kontoen hennes er så poppulær? Er det virkelig så mange som ønsker seg et sånt liv? eller liker folk bare tanken på det? Jeg ønsker meg vel ikke 100% et sånt liv, med hjemmeskole osv. men hun har noen særs gode innlegg om at samfunnet vårt er helt sinnsykt skakkjørt når det gjelder familieliv. Strengt tatt plager jeg litt meg selv med å følge henne, for jeg vet at jeg ikke har sjans å gi barna mine en sen barnehagestart. Men det er sånn det burde vært. 5
molly83 Skrevet 24. februar Forfatter #254 Skrevet 24. februar Anim92 skrev (20 minutter siden): Jeg ønsker meg vel ikke 100% et sånt liv, med hjemmeskole osv. men hun har noen særs gode innlegg om at samfunnet vårt er helt sinnsykt skakkjørt når det gjelder familieliv. Strengt tatt plager jeg litt meg selv med å følge henne, for jeg vet at jeg ikke har sjans å gi barna mine en sen barnehagestart. Men det er sånn det burde vært. På hvilken måte er samfunnet skakkjørt når det gjelder familieliv? 1
Mar124 Skrevet 24. februar #255 Skrevet 24. februar Jeg er ikke i nærheten av å pnske meg hennes liv, men er enig i at samfunnet legger til rette for alt annet enn det beste for barna når det legges opp til to foreldre i fulle jobber, nesten gratis barnehage og sfo. Jeg tenker barna våre hadde hatt skikkelig godt av å få være litt mer hjemme, f.eks slippe å gå på sfo i 1. og 2. klasse, ikke fulle dager i bhg. Tror vi sol samfunn kunne fått mange sykemeldte, utslitte kvinner i jobb dersom arbeidsdagen var 6 timer/ evt.4 dagers uke. Derfor følger jeg henne. Hun skriker litt høyt om noe jeg mener er viktig. Jeg tror imidlertid at både gode skoler og gode barnehager er fine steder å være for barn (bare ikke så mye som de er nå). Vi har vært heldige med både bhg og skole for våre barn, måtte bytte barnehage en gang grunnet misnøye, så vet at kvaliteten på barnehagen og skolen er viktig for trivsel og utvikling! 9 1 3
molly83 Skrevet 24. februar Forfatter #256 Skrevet 24. februar Mar124 skrev (6 minutter siden): Jeg er ikke i nærheten av å pnske meg hennes liv, men er enig i at samfunnet legger til rette for alt annet enn det beste for barna når det legges opp til to foreldre i fulle jobber, nesten gratis barnehage og sfo. Jeg tenker barna våre hadde hatt skikkelig godt av å få være litt mer hjemme, f.eks slippe å gå på sfo i 1. og 2. klasse, ikke fulle dager i bhg. Tror vi sol samfunn kunne fått mange sykemeldte, utslitte kvinner i jobb dersom arbeidsdagen var 6 timer/ evt.4 dagers uke. Derfor følger jeg henne. Hun skriker litt høyt om noe jeg mener er viktig. Jeg tror imidlertid at både gode skoler og gode barnehager er fine steder å være for barn (bare ikke så mye som de er nå). Vi har vært heldige med både bhg og skole for våre barn, måtte bytte barnehage en gang grunnet misnøye, så vet at kvaliteten på barnehagen og skolen er viktig for trivsel og utvikling! Skjønner, og er delvis enig, men tenker vi kan organisere hverdagen vår etter barna enda mer enn vi gjør. Mange kan f. eks gå ned på levestandarden i fht hus, bil, reiser etc. I hvertfall de årene barna er små. Dessuten har vi en av verdens beste ordninger for fødselspermisjon. Jeg synes derfor vi klager for mye på samfunnet, når det ofte er en del ting vi kan få til selv om vi vil det nok. 3 2
Katten89 Skrevet 25. februar #257 Skrevet 25. februar Jeg tenker at selv om man ikke har hjemmeskole så kan man droppe SFO og ha masse tid sammen. mange foreldre kan jobbe redusert og ha barna i skole og bhg kortere tid. Ingen grunn til å droppe det helts bhg og skole har masse fordeler også 3
Zimba91 Skrevet 25. februar #258 Skrevet 25. februar Tror ikke det handler så mye om det. Hun har aldri jobbet, og kommer sikkert heller aldri i jobb når ungene blir større heller. Rakker ned på alle «stakkarene» som jobber og har barna på skole el i bhg Jeg for min del kunne f.eks. aldri levd med å selge ungene og livet mitt på sosiale medier. Det belastningen tror jeg mine barn vil være glad for at de slapp. 6
Alice123 Skrevet 25. februar #259 Skrevet 25. februar Zimba91 skrev (36 minutter siden): Tror ikke det handler så mye om det. Hun har aldri jobbet, og kommer sikkert heller aldri i jobb når ungene blir større heller. Rakker ned på alle «stakkarene» som jobber og har barna på skole el i bhg Jeg for min del kunne f.eks. aldri levd med å selge ungene og livet mitt på sosiale medier. Det belastningen tror jeg mine barn vil være glad for at de slapp. Som en annen bruker skrev her inne, så hadde Marte vært hjemmeværende også uten unger.
molly83 Skrevet 25. februar Forfatter #260 Skrevet 25. februar Blir spennende å se hvordan barna fungerer i samfunnet når de blir ungdommer og om hun velger å gå tilbake til jobb da. Lurer på hva hun tenker om å være rollemodell for barna i fht at barna ser at foreldrene jobber og bidrar i samfunnet. Hva tenker hun hvis barna hennes ikke vil jobbe, men bare gå hjemme? 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå