Fame Skrevet 5. juli 2023 #21 Del Skrevet 5. juli 2023 To år og et IVF forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 5. juli 2023 #22 Del Skrevet 5. juli 2023 Første var ikke planlagt. Andre satt på andre prøveperiode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 5. juli 2023 #23 Del Skrevet 5. juli 2023 Det er jo mye som spiller inn, noe prevensjon henger lenge i kroppen etter at en slutter mens andre typer er det nok med at en glemmer å ta 1 dag også sitter det en spire der. Tror også stress og mye testing rundt når det er best å ha sex i forhold til hvor en er i syklusen fort kan ødelegge for mulighetene til graviditet. Samtidig som så klart kroppens egen evne til å gi og danne liv spiller en veldig stor rolle. For oss så kom første spire innen et halvt års prøving, gikk også veldig radikt på de to neste. Men vi var veldig avslappet rundt det og bare hadde sex uten prevensjon når vi begge hadde lyst, uten noen testing/utregninger av når det var størst sjanse for befruktning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. juli 2023 #24 Del Skrevet 5. juli 2023 Vi brukte over 1 år på å bli gravide første gang, og EN prøveperiode, som ikke engang føltes som en skikkelig prøveperiode, for å bli gravide andre gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #25 Del Skrevet 5. juli 2023 10 mnd. I denne perioden hadde vi 1 SA og 1 MA. Anonymkode: bd3ff...dff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow91 Skrevet 5. juli 2023 #26 Del Skrevet 5. juli 2023 Sluttet på pillen i oktober, positiv test i mars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #27 Del Skrevet 5. juli 2023 Vi var begge 36 år gamle og satt på første forsøk. Anonymkode: 8f19d...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #28 Del Skrevet 5. juli 2023 Jeg sluttet på p-piller i november. Prøvde i desember og i mai (brukte kondom i feb/mars/april av eget valg) og ble gravid i mai ❤️ hadde normal syklus på 28-32 dager fra pilleslutt. Så det tok 2 prøveperioder, men hadde som sagt en liten pause mellom de to. Anonymkode: 747b5...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 5. juli 2023 #29 Del Skrevet 5. juli 2023 Nesten to år med begge de to første. Sistemann ble til på første forsøk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #30 Del Skrevet 6. juli 2023 Sluttet på prevensjon i januar 2022, er enda ikke gravid. Anonymkode: 1dff1...f7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #31 Del Skrevet 6. juli 2023 Første kom på første forsøk, andre tok det et helt år før vi fikk til og tredjemann satt på første forsøk igjen. Man vet aldri før man prøver! Jeg var i slutten av 20-åra og i begynnelsen av 30- åra da jeg fikk barna relativt tett. Mannen er 8 år eldre. Anonymkode: 3e5eb...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #32 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 4.7.2023 den 22.14): Har 5 barn. Det lengste det har tatt har vært 2 sykluser (1 av barna). På de 4 andre har det gått på første forsøk. Fikk dem da jeg var 17, 22, 34, 25 og 27. Lykke til, bare ikke stress så går nok dette veldig bra 🙂 Anonymkode: 783d2...e01 Stress har ingen ting med saken å gjøre, om du ikke vet det. Jeg bare nevner det fordi det er en av de mest irriterende tingene langtidsprøvere hører. Det er ingen dokumentasjon på at stress over å ville bli gravid demper fertilitet. Du er åpenbart superfertil, men det er helt normalt å måtte prøve i ett år før den sitter. Anonymkode: 05d8e...e61 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. juli 2023 #33 Del Skrevet 7. juli 2023 Nr.1: prøvde ikke Nr.2: 13 mnd Nr.3: 14 mnd Nr.4: 12 mnd Måtte også igjennom fire aborter for å få disse fire her til slutt. Føles derfor mye mer heftig og langtekkelig enn månedene egentlig ser ut sånn på papiret. Ett års prøving er ikke uvanlig så. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 8. juli 2023 #34 Del Skrevet 8. juli 2023 To år og så ett ivf forsøk ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #35 Del Skrevet 8. juli 2023 Jeg sluttet på prevansjon mars, hadde sex rundt det appen min regnet ut som når jeg skulle ha eggløsning. Vi ble ikke gravide før pp7 hvor vi gikk all in med eggløsningstest, og sex i dagene før og etter eggløsning. Da satt den😅 Anonymkode: aa683...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #36 Del Skrevet 9. juli 2023 2 1/2 år. Ett prøverørsforsøk med tre innsett - ble gravid første gang, negativ de to andre. Ble gravid på andre prøverørsforsøk, og har nå ei datter på 2 år 🙂 Anonymkode: ab8c6...d70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #37 Del Skrevet 9. juli 2023 Anonym over. Glemte å nevne at når jeg ble gravid på første prøverørsforsøk, mistet jeg kort tid etter. Anonymkode: ab8c6...d70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #38 Del Skrevet 9. juli 2023 Første ble jeg gravid på p-piller, da var jeg 26. Andre sluttet jeg på hormonspiral og ble gravid på første eggløsning, da var jeg 38. Nr 3 tok 3 mnder, med 1 kjemisk først, 39 år. Nå prøver vi på nr 4, sluttet på minipillen i januar og er 40. Problemet nå er rett og slett å få tid og rom til sex, med en tenåring og to små😅 Anonymkode: b7579...e9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #39 Del Skrevet 9. juli 2023 Første tok 13 mnd. Jeg var 26 da barnet ble født. Nummer to tok tre mnd. Jeg var 29 da hun ble født. Brukte eggeløsningstester. Nummer tre ble til på første mulighet. Jeg var 38 da hun ble født. Så her har det altså gått raskere for hvert barn selv om jeg var en god del eldre ved siste fødsel enn ved første. Samme mann. Anonymkode: d3a50...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #40 Del Skrevet 10. juli 2023 1: Prøvde ikke, 19 år 2: Andre EL, 25 år Prøver nå på nummer 3, 34 år. Har første EL om ca én uke etter fjerning av hormonspiral 🙂 Anonymkode: 4e9fa...918 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå