AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Del Skrevet 4. juli 2023 Har slitt med smerter fra korsryggen som stråler ned i den ene foten i 3-4 år. I gode perioder er jeg smertefri, men de periodene er sjeldne. Det hjelper å holde seg i aktivitet. Blir verre om jeg sitter mye i ro. Nå er jeg inne i en dårlig periode med mye smerter. Går turer hver dag, men tenker jeg må trene mer styrke. Tips til gode øvelser? Anonymkode: ab142...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Del Skrevet 4. juli 2023 Sliter voldsomt med prolaps i korsryggen. Ingen form for styrketrening i rygg eller underkropp funker - da blir det store smerter etterpå. Men trapper funker! Knalltrening for rumpe og lår uten smerter i rygg etterpå. Men ta kontakt med fysio, så viser hn/hun deg hva som kan funke for akkurat din rygg Anonymkode: 316b0...fd8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Del Skrevet 4. juli 2023 Let opp strekk øvelser for falsk isjias, funket gull hos meg for å bli kvitt stråling i lår. Vanlig prolaps har for meg gått over av seg selv på 6-8 mnd. Utover det vanlige kjernemusklaturøvelser for styrke og støtte. Anonymkode: 86554...f1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #4 Del Skrevet 5. juli 2023 Markløft, seteløft. Rygghev på maskin har funket for meg og min vonde korsrygg, selv om forskning tilsier at det er gluteus maximus muskelen som får mest belasning og ikke korsryggen. Men alt henger jo sammen, så 🤷♀️ Anonymkode: 958c2...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #5 Del Skrevet 5. juli 2023 Det er ikke så rart. tror endel som har vondt i korsryggen, egentlig har vondt i muskelfeste i gluteus maximus. Anonymkode: 059c5...8de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #6 Del Skrevet 6. juli 2023 For meg hjelper det å tøye ved å sitte i skredderstilling og bøye overkroppen så langt frem som jeg klarer. Når jeg gjør det et par dager etter trening, forsvinner som regel smertene i korsryggen. Anonymkode: 79ef2...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #7 Del Skrevet 6. juli 2023 Det beste jeg har gjort for min tidligere vonde korsrygg noensinne har vært å rulle på en stor ball (yogaball?), på ryggen. Rulle i 5 minutter to ganger om dagen fjernet alle mine korsryggplager Anonymkode: 5544f...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 7. juli 2023 #8 Del Skrevet 7. juli 2023 Broøvelser på gulv med progresjon til ball og deretter slynge 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå