Sillymilly Skrevet 4. august 2023 #61 Del Skrevet 4. august 2023 Vi ryddet selv etter vårt bryllup. Hadde spurt noen nære venner om de ville hjelpe til, og det ville de. De sendte melding dagen etter og spurte når vi skulle møtes til rydding, men da var vi nesten ferdige så de slapp Vi har små barn, og hadde ikke barnevakt på bryllupsnatta så da var vi tidlig oppe og fikk ryddet selv med barna på slep. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 7. august 2023 #62 Del Skrevet 7. august 2023 De av dere som mener TS svarte frekt, hva mener dere brudeparet gjorde da? "siden du står opp tidlig med barna", det er jo en veldig frekk måte å spørre på? Vi vet vel alle her at det er brudeparet som har fortalt en litt annen historie til slekta siden det nå går rykter om TS og sabotasje. Dette i seg selv er tragisk, hvis det er en større snakkis hadde jeg vurdert å ikke dra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #63 Del Skrevet 7. august 2023 Kan ikke de rydde selv? Anonymkode: fe4d8...aef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #64 Del Skrevet 8. august 2023 Det viser seg i mange tråder at det er veldig ulik praksis / synspunkter på ting som dette, så tror ikke vi finner noe fasitsvar på dette. I min familie / omgangskrets er det veldig vanlig med forskjellig dugnader i forhold til selskap, både praktisk ( pynting /rydding) og ta med en rett eller en kake feks. Dette går jo på rundgang, så du stiller opp for andre - andre stiller opp for deg. Men, dersom noen av en eller annen grunn ikke har kapasitet/mulighet en gang til å hjelpe til, så er det selvfølgelig helt i orden, ingen som knyster et ord om det. Vi er sammensveiset familie i flere generasjoner med både søsken / søskenbarn / mye venner ( ja - er på bygdas 😂), og ønsker i de fleste sammenhenger å være sammen flest mulig. De som ikke er vant med dette i det hele tatt, syns nok slikt er merkelig - det kan jeg forstå ( du skriver svogers, så antok dette ikke er vanlig i din familie?). At du sier nei syns jeg er helt greit, og det må de akseptere - men at de kanskje syntes det var et uventet kvasst svar er jo mulig… Anonymkode: 973e1...b85 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. august 2023 #65 Del Skrevet 8. august 2023 Jeg skjønner godt at du sa nei. Jeg skjønner heller ikke hvordan dårlig råd er et argument for at gjestene skal rydde? Forstår at de ønsker at gjestene skal bidra med mat og drikke, men å rydde er jo gratis? De kan jo bare gjøre det selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #66 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det viser seg i mange tråder at det er veldig ulik praksis / synspunkter på ting som dette, så tror ikke vi finner noe fasitsvar på dette. I min familie / omgangskrets er det veldig vanlig med forskjellig dugnader i forhold til selskap, både praktisk ( pynting /rydding) og ta med en rett eller en kake feks. Dette går jo på rundgang, så du stiller opp for andre - andre stiller opp for deg. Men, dersom noen av en eller annen grunn ikke har kapasitet/mulighet en gang til å hjelpe til, så er det selvfølgelig helt i orden, ingen som knyster et ord om det. Vi er sammensveiset familie i flere generasjoner med både søsken / søskenbarn / mye venner ( ja - er på bygdas 😂), og ønsker i de fleste sammenhenger å være sammen flest mulig. De som ikke er vant med dette i det hele tatt, syns nok slikt er merkelig - det kan jeg forstå ( du skriver svogers, så antok dette ikke er vanlig i din familie?). At du sier nei syns jeg er helt greit, og det må de akseptere - men at de kanskje syntes det var et uventet kvasst svar er jo mulig… Anonymkode: 973e1...b85 Vil også bare nevne at det er ikke alltid like lett heller dette i forhold til nye «inngifte» som ikke er vant med sånn dugnad i «alle» anledninger.. Noen er ikke vant med det, men syns det er koselig, og tenker at man blir inkludert ved å bli spurt om å bidra. Andre syns dette er mas og upassende. Andre blir kanskje såret eller fornærmet dersom de ikke blir spurt, hvorfor blir ikke de inkludert i forberedelsene etc på lik linjen med de andre… og dermed oppstår det av og til leie situasjoner, selv om det egentlig ikke var ment vondt fra noen av partene… Anonymkode: 973e1...b85 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #67 Del Skrevet 9. august 2023 Hvordan går det ts? Noen oppdateringer? Anonymkode: 5c6b3...b81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #68 Del Skrevet 9. august 2023 On 8/8/2023 at 9:56 PM, AnonymBruker said: Vil også bare nevne at det er ikke alltid like lett heller dette i forhold til nye «inngifte» som ikke er vant med sånn dugnad i «alle» anledninger.. Noen er ikke vant med det, men syns det er koselig, og tenker at man blir inkludert ved å bli spurt om å bidra. Andre syns dette er mas og upassende. Andre blir kanskje såret eller fornærmet dersom de ikke blir spurt, hvorfor blir ikke de inkludert i forberedelsene etc på lik linjen med de andre… og dermed oppstår det av og til leie situasjoner, selv om det egentlig ikke var ment vondt fra noen av partene… Anonymkode: 973e1...b85 Dette er veldig sant, og samtidig tenker jeg «alle» burde ha vett nok i hodet til ikke å forsøke å pådutte en nyinngiftet svigerinne (TS) den kjipeste oppryddingsjobben (dagen etterpå, tidlig) selvom det er vanlig med dugnad i 'alle anledninger' i slekten. Anonymkode: cd480...17d 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2023 #69 Del Skrevet 6. oktober 2023 Bare «beklager det passer ikke» 😝 Anonymkode: 479f6...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2023 #70 Del Skrevet 7. oktober 2023 Hvorfor ikke bare si at du ikke orker i stedet for å svare så frekt? Tipper forholdet til svigerfamilien blir noe dempet fremover når du svarer så krast. Det er også urimelig å klage til brudeparet over at dere må betale for overnatting. Jeg ville gledelig hjulpet søsknene mine, svigerfamilie eller nære venner med klargjøring eller rydding etter bryllup. Synes det er veldig spesielt med alle her i tråden som ikke ville løftet en finger for å hjelpe sine nærmeste. Selvsagt innenfor rimelighets grenser - ikke greit dersom samme person blir bedt om å lage mat, pynte lokaler, rydde osv. Men her høres det jo ut som brudeparet har prøvd å spørre ulike personer om ulike oppgaver, og det er virkelig ikke all verden å rydde et par timer etter festen. Anonymkode: 971ab...136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå