AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Del Skrevet 4. juli 2023 Er invitert i svogers bryllup til høsten. De har dårlig råd av diverse grunner. Derfor har de ønsket at gjestene bidrar med noe i stedet for gaver. Alle har forståelse for det. I utgangspunktet var det snakk om at gjestene skulle bidra med mat, kaker, hjelp til å ordne lokalet, pynte, dekke på. Nær familie som en bestemor og far har bidratt med en mindre sum penger for blant annet mat. Noen i familien jobber som kokk så da skal hun bidra med litt av maten. Bryllupet skal være 1t fra byen de fleste bor i. Det er lite overnattingsmuligheter. Noen har leid hytte sammen. Men det er ikke nok steder å overnatte. Noen bor på et lite hotell 25min fra. Mens andre må ordne med sjåfør. Dette koster jo selvsagt. Nå ble jeg spurt (spurt direkte når min mann ikke var til stede) om at de tenkte jeg kunne bidra med rydding dagen derpå. Lokalet skal være klart til kl 12. Og festen varer til 02-03. Mulig de har spurt andre også. Mulig jeg overreagerte, men jeg sa rett ut "helt ærlig, dere skal ha et "gratis" bryllup hvor alle bidrar, vi må reise et stykke og betale overnatting til 2300kr natten, jeg står ikke opp dagen derpå for å rydde som gjest, men jeg bidrar gjerne med å bake el". De ble litt perlene og sa de tenkte jeg kunne hjelpe med det da det var det som gjensto i tillegg til at jeg er jo vant å stå opp tidlig med barn😱 Dette blir vår ene dag/natt uten barn på LENGE og jeg vil ikke stå opp tidlig litt bakfull for å rydde. Nå går det vist rykter i familien om at jeg prøver å skape problemer for brudeparet. Hva syns dere? Er dette normalt? Selv om de har dårlig råd, kunne de ikke ventet med å gifte seg og spart litt? Betalt noen ungdommer fot å rydde og vaske? Anonymkode: b6fc0...329 31 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 Populært innlegg #2 Del Skrevet 4. juli 2023 Dette synes jeg er å gå for langt fra brudeparets side. Om det er så viktig og gifte seg men man ikke har råd, så får man ta det uten den store festen. Skjønner fullt ut at du sa nei. Bake kake og sånne ting er selvfølgelig kurant å be om hjelp til. Anonymkode: d8152...b09 56 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Del Skrevet 4. juli 2023 Enig med deg! De kunne ventet til de har råd. Kake er kjempefint Anonymkode: 38fe1...58a 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Del Skrevet 4. juli 2023 En ting er å hjelpe til med ting i forveien, en annen ting er å hjelpe til dagen derpå fyllesjuk… Anonymkode: 5903b...db1 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 4. juli 2023 #5 Del Skrevet 4. juli 2023 Jeg hadde galant tatt en "egenmelding". Sove lenge og du kan gjøre akuratt som du vil om kvelden i stedet for å sitte på en dårlig stol i et kjedelig bryllup. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Del Skrevet 4. juli 2023 Hahahaha. Du er vant til å stå opp tidlig hver bidige dag så derfor har du sikkert lyst til å gjøre det dagen derpå også?😆 Altså hallo. Anonymkode: ece55...a8f 40 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Del Skrevet 4. juli 2023 Fint at du klarer å sette grenser for deg selv. Mange som strever med det. Anonymkode: ddaad...40a 35 4 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Del Skrevet 4. juli 2023 Flott at du setter grenser! Og tydelig at brudeparet ikke har barn selv.. Anonymkode: 65369...3a1 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Del Skrevet 4. juli 2023 Jeg pleier bare å svare; "Jeg skal sjekke med Lars". Hans familie, hans problem. Og om ryktene hadde gått om meg i hans familie skal jeg lovet at han hadde tatt opp røret og filleristet de som snakket. Uansett, jeg har hjulpet egen familie ved tilsvarende events. Da bretter vi bare opp ermene i det folk begynner å forlate lokalet, og tar ryddingen på tampen av kvelden. Men nå er vi ikke en familie som er helt i bunnen av spritflaska når festen er ferdig. Anonymkode: 33776...c54 27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 4. juli 2023 #10 Del Skrevet 4. juli 2023 Veldig spesielt å be gjester i bryllup hvis man har dårlig råd. Skulle utsatt bryllupet 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Del Skrevet 4. juli 2023 Om de ikke har råd til å betale noen for å ordne opp, må de stå opp og gjøre det selv. Anonymkode: 4a42c...e97 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #12 Del Skrevet 4. juli 2023 solietta skrev (1 minutt siden): Veldig spesielt å be gjester i bryllup hvis man har dårlig råd. Skulle utsatt bryllupet Ble også spurt om å rydde dagen derpå. Samme brudepar sendte invitasjon til kun kirke og i invitasjon fulgte det ned gavelistene som paret ønsket😅 Anonymkode: 03115...22f 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #13 Del Skrevet 4. juli 2023 Det er lov å spørre, det er lov å si nei, men jeg syns måten du svarte på var langt, langt over streken. Jeg hadde også blitt svært perpleks, og jeg ville ikke spurt deg igjen. Ærlig talt, kunne du ikke sagt med et smil: Å nei, det har jeg virkelig ikke lyst til å gjøre. Det er vår første natt alene uten barn på evigheter, og jeg håper jeg er trøtt og sliten i tillegg. Å nevne penger var skikkelig ufint av deg. Anonymkode: d7bbf...097 34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #14 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ble også spurt om å rydde dagen derpå. Samme brudepar sendte invitasjon til kun kirke og i invitasjon fulgte det ned gavelistene som paret ønsket😅 Anonymkode: 03115...22f Invitasjon til (gratis) kirke. Spørsmål om å rydde. Samt bestillingsliste? Det vennskapet/relasjonen tror jeg ville vært slutt der og da. Anonymkode: 33776...c54 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #15 Del Skrevet 4. juli 2023 Er det mulig å ha så dårlig råd? Anonymkode: 1249f...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visla Skrevet 4. juli 2023 #16 Del Skrevet 4. juli 2023 Helt greit å si nei, men måte du sa nei på var ganske frekk! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #17 Del Skrevet 4. juli 2023 Dette skulle jo de ha tatt med mannen din som faktisk er i familie, ikke med deg! Anonymkode: 67ece...cc1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #18 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er lov å spørre, det er lov å si nei, men jeg syns måten du svarte på var langt, langt over streken. Jeg hadde også blitt svært perpleks, og jeg ville ikke spurt deg igjen. Ærlig talt, kunne du ikke sagt med et smil: Å nei, det har jeg virkelig ikke lyst til å gjøre. Det er vår første natt alene uten barn på evigheter, og jeg håper jeg er trøtt og sliten i tillegg. Å nevne penger var skikkelig ufint av deg. Anonymkode: d7bbf...097 Visla skrev (7 minutter siden): Helt greit å si nei, men måte du sa nei på var ganske frekk! Det er brudeparet som, etter å få hjelp til det meste som trengs, er frekke som spør om enda mer hjelp dagen derpå! Anonymkode: 67ece...cc1 18 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 4. juli 2023 #19 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er invitert i svogers bryllup til høsten. De har dårlig råd av diverse grunner. Derfor har de ønsket at gjestene bidrar med noe i stedet for gaver. Alle har forståelse for det. I utgangspunktet var det snakk om at gjestene skulle bidra med mat, kaker, hjelp til å ordne lokalet, pynte, dekke på. Nær familie som en bestemor og far har bidratt med en mindre sum penger for blant annet mat. Noen i familien jobber som kokk så da skal hun bidra med litt av maten. Bryllupet skal være 1t fra byen de fleste bor i. Det er lite overnattingsmuligheter. Noen har leid hytte sammen. Men det er ikke nok steder å overnatte. Noen bor på et lite hotell 25min fra. Mens andre må ordne med sjåfør. Dette koster jo selvsagt. Nå ble jeg spurt (spurt direkte når min mann ikke var til stede) om at de tenkte jeg kunne bidra med rydding dagen derpå. Lokalet skal være klart til kl 12. Og festen varer til 02-03. Mulig de har spurt andre også. Mulig jeg overreagerte, men jeg sa rett ut "helt ærlig, dere skal ha et "gratis" bryllup hvor alle bidrar, vi må reise et stykke og betale overnatting til 2300kr natten, jeg står ikke opp dagen derpå for å rydde som gjest, men jeg bidrar gjerne med å bake el". De ble litt perlene og sa de tenkte jeg kunne hjelpe med det da det var det som gjensto i tillegg til at jeg er jo vant å stå opp tidlig med barn😱 Dette blir vår ene dag/natt uten barn på LENGE og jeg vil ikke stå opp tidlig litt bakfull for å rydde. Nå går det vist rykter i familien om at jeg prøver å skape problemer for brudeparet. Hva syns dere? Er dette normalt? Selv om de har dårlig råd, kunne de ikke ventet med å gifte seg og spart litt? Betalt noen ungdommer fot å rydde og vaske? Anonymkode: b6fc0...329 Støtter deg fullt ut. Drit i slekta og hva de mener om det. Ha det hyggelig og sov litt ut dagen etterpå det er deg vel undt . Det får være måte på hva det forventes av gjestene!!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #20 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dette skulle jo de ha tatt med mannen din som faktisk er i familie, ikke med deg! Anonymkode: 67ece...cc1 Men menn kan jo ikke rydde, og ts er jo så flink til å stå opp tidlig! 🙄 Anonymkode: 534ed...082 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå