AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Har selv oppdaget at jeg søker til KG i perioder der jeg er mye ensom. Er det flere som har det slik? Og hvor møter man venner i voksen alder med unntak av jobb? Anonymkode: abc50...eb8 5 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Jeg er ikke ensom. Møter heller ikke folk på jobb ettersom jeg har (100% selvvalgt) hjemmekontor. Hender jeg slår av en prat med naboene men ellers lite sosial kontakt. Passer meg utmerket å leve sånn ettersom jeg er ekstremt introvert. Anonymkode: 47e0e...342 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke ensom. Møter heller ikke folk på jobb ettersom jeg har (100% selvvalgt) hjemmekontor. Hender jeg slår av en prat med naboene men ellers lite sosial kontakt. Passer meg utmerket å leve sånn ettersom jeg er ekstremt introvert. Anonymkode: 47e0e...342 Litt lik situasjon og liker det også best sånn i utgangspunktet. I perioder kan jeg alikevel kjenne veldig på at jeg savner det sosiale livet jeg ser alle andre har. Kunne aldri tenkt meg til kafé 3 ganger i uken + parmiddag på lørdag, men en gang i blant kunne det vært koselig. Anonymkode: abc50...eb8 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har selv oppdaget at jeg søker til KG i perioder der jeg er mye ensom. Er det flere som har det slik? Og hvor møter man venner i voksen alder med unntak av jobb? Anonymkode: abc50...eb8 Hadde vært artig å lage en avstemming på dette, for jeg tror vi er mange ensomme i dette landet. Anonymkode: afadc...b77 1 2 1
Andro Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 Jeg har fått mine nærmeste venner i voksen alder, stort sett ved engasjement i samme aktivitet / felles interesser, og litt ved å møtes via felles kjente. Mine "gamle" venner pleier jeg overfladisk kontakt med av gammel vane, men våre liv har tatt ulike vendinger, og jeg kjenner meg ikke nær dem lenger. De har blitt mer bekjente enn venner kanskje, men vi slår av en prat når vi møtes. Generelt sett kjenner jeg meg ikke ensom, da jeg er et menneske som trives med å være ganske mye alene. Jeg oppsøker folk når jeg føler behov for det, men lever såpass aktivt at det ikke er veldig stort rom for rene sosiale aktiviteter, hverken mtp. tid eller overskudd. Ferier og høytider er et herlig unntak. Mest ensom føler jeg meg egentlig i større, bråkete forsamlinger. Det er en setting jeg ikke trives i, og ikke takler bra. Bl.a. pga. dårlig hørsel. Jeg blir også overstimulert, og faller ut i de situasjonene som andre er som mest sosiale... så jeg trives best i små sammenkomster. En annen setting som kan trigge ensomhetsfølelse er når jeg blir alene på dager der jeg trodde at jeg skulle være sammen med andre. Det er litt absurd, siden jeg kanskje hadde valgt å være alene, dersom vi ikke hadde snakket om å gjøre noe felles. 1 1
norw Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har selv oppdaget at jeg søker til KG i perioder der jeg er mye ensom. Er det flere som har det slik? Og hvor møter man venner i voksen alder med unntak av jobb? Anonymkode: abc50...eb8 Bor du i eller ved en større by? Du kan i hvert fall se om det finnes Facebook-grupper for stedet du bor og prøve å bli med på det som skjer.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 Ja, men også fordi jeg er nyskjerrig og engasjert for alle andre ting enn det jeg burde bruke tid på. Er det noen fra fortiden du kunne tatt kontakt med? Noen aktiviteter du vurderer prøve deg på? Du kan også legge en slags annonse her, eller kanskje på sånne finn en venn sider jeg har hørt det finns på facebook kanskje, eller under vennskap her? Anonymkode: d96d0...1c3
Topsi Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 Jeg er ikke ensom, men jeg er redd for å bli det som eldre, jeg bor et annet sted enn familie, og jeg har jeg venner og kollegaer
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 Jeg har vært ensom i perioder. Fikk meg kjæreste i fjor, men før det savnet jeg å være noen nærmeste, en bestevenn å dele hverdagen med. Har gode venninner, men de bor langt unna så vi sees bare et par ganger i året. Har også et godt forhold til familien min, men som sagt, den følelsen av tosomhet har jeg savnet og til tider følt meg ensom når jeg så alle rundt meg være i gode forhold. Syns livet er rikere nå som jeg har en å elske. Anonymkode: 082e9...b1a 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 Ikke ensom. Trives i eget selskap. Er introvert og for mye "selskap" tapper meg for energi. Har dog gode people skills så de fleste liker meg, åpner seg for meg og jeg kunne nok hatt mye venner om jeg hadde hatt overskudd til det. KG er et sted jeg myser i på dager jeg slapper av og til tider finner underholdning.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har selv oppdaget at jeg søker til KG i perioder der jeg er mye ensom. Er det flere som har det slik? Og hvor møter man venner i voksen alder med unntak av jobb? Anonymkode: abc50...eb8 Leit å høre at du er ensom❤️ Jeg er også mye ensom, og søker mye til KG av den grunn. Det hender jeg starter tråder her inne hvor jeg prøver å dele noe av det vanskelige, men jeg får dessverre ofte mye vonde svar, som gjør at følelsen jeg sitter med blir enda vondere. KG gjør meg dessverre ofte vondt, mange skriver kvasse kommentarer, og jeg klarer ikke unngå å bli negativt påvirket av det. Tror nok bare jeg må holde meg unna KG i de sårbare, ensomme periodene. Føler du det hjelper å være på KG? Det er jo mange fine mennesker her også, men dessverre er det de vonde kommentarene som setter seg fast i meg. Anonymkode: a6527...e55 1 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #12 Skrevet 4. juli 2023 Ja, jeg er ensom. Jeg har venner men når alle er voksne og etablerte og i jobb så er det vanskelig å få til å treffes. Så jeg har liksom ikke noe løsning på det Anonymkode: fd3e3...382 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #13 Skrevet 4. juli 2023 Veldig ensom. Er alenemamma til en på fire, så jeg har ikke mye muligheter til å treffe noen. Sitter bare alene i stua hver kveld. Anonymkode: 59ac9...08d 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #14 Skrevet 4. juli 2023 Engasjer dere i noe! Vennskap og bekjente kommer jo ikke av seg selv. Er man ikke med og deltar på arenaer med andre mennesker blir en heller ikke kjent med nye mennesker. Selv er jeg syk og sengeliggende store deler av dagen. Men er engasjert i ting, og har startet en forening via nett. Av og til får vi til fysiske treff også, og en av mine beste venner nå har jeg truffet via felles engasjement. Start syklubb, bli med på strikketreff eller fotoklubb. Start turgruppe - søndagsturens venner eller noe? Kan passe fint med barn også. Biblioteket arrangerer lesesirkel. Dansestudioet har ‘kjerringdans’ for godt voksne. Karateklubben har nybegynnerkurs for voksne. Bli med i et politisk parti, kjemp for en kampsak. Jeg kunne vært ensom, alt tilsier det. Med mine svært begrensede muligheter til å være sosial. Men jeg er det ikke - vel - ikke lengre. Det var vanskelig i starten da jeg ble syk. Mistet en god del venner, og det var fryktelig sårt. Men jeg har funnet nye arenaer og blitt kjent med nye mennesker. Anonymkode: 272d9...229 1 3 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #15 Skrevet 4. juli 2023 Jeg er både alene og ensom. Har minimal kontakt med familie, er singel, ingen barn og ingen venner. Jeg har en god jobb men å få venner på jobb er vanskelig pga min stilling. Jeg er alene i høytider, bursdager, helger, ferier. Alltid alene. Jeg har forsøkt å få meg både venner og kjæreste. Nå er jeg helt tappet for krefter til å prøve. Blir sviktet hver gang jeg slipper noen innpå meg. Jeg orker ikke å bli sviktet og forlatt mer, det føles så vondt. Føler jeg har gitt litt opp😢 Anonymkode: 96e1d...2ec 8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #16 Skrevet 4. juli 2023 Ja har ingen nære venner. Jeg er ensom Anonymkode: bdf80...cbe 5
Bombasi Skrevet 4. juli 2023 #17 Skrevet 4. juli 2023 Jeg bruker KG utelukkende fordi jeg er ensom. Hadde jeg hatt folk rundt meg så hadde jeg nok ikke brukt så mye tid her inne. 1 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #18 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har selv oppdaget at jeg søker til KG i perioder der jeg er mye ensom. Er det flere som har det slik? Og hvor møter man venner i voksen alder med unntak av jobb? Anonymkode: abc50...eb8 Ja jeg er det. Vanskelig å si det/skrive det siden dette er første gangen jeg skriver dette. Jeg er som deg, havner hit av samme grunn. Gjør ekstra vondt at de årene man skaper relasjoner er da jeg er ensom, det ser mørkt ut i fremtiden. Gift kvinne, 30. 2 barn. Anonymkode: 4b87b...285 3
Rhodiola Skrevet 4. juli 2023 #19 Skrevet 4. juli 2023 (endret) Jeg får mye energi av å være rundt folk (ekstrovert) og er glad i å være sosial. Så forumet ble, til å begynne med, et tidsfordriv etter at isoleringen under pandemien begynte å tære på. De fleste jeg har blitt venner med i voksen alder har jeg møtt i studie- og arbeidssammenhenger. Annet enn det er det venner av venner. Det kunne vært en mulighet å se til frivillighetssentraler, røde kors og andre verv for å møte likesinnede? Endret 4. juli 2023 av Rhodiola
Helene Skrevet 4. juli 2023 #20 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har selv oppdaget at jeg søker til KG i perioder der jeg er mye ensom. Er det flere som har det slik? Og hvor møter man venner i voksen alder med unntak av jobb? Anonymkode: abc50...eb8 Jeg har ikke jobbet de 14 siste årene, så å ha venner på jobb har vært umulig. Derimot har jeg hatt hobby, ja, jeg spiller i korps, og dette har gitt meg et stort sosialt nettverk. Gode venner. Men definer gjerne ensomhet for meg. Er det at du savner den ene? Eller er det at du savner et miljø? Kan bare snakke for meg selv, jeg er alene, men overhodet ikke ensom. Kanskje fordi jeg er litt rar og setter pris på å være alene innimellom. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå