Gå til innhold

Hvordan kan man rettferdiggjøre det å føde/produsere et barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes dette er viktig å ta opp.

Du velger jo ikke livet selv, er noen som tar livsvalget for deg. 

At du skal bli til.

Skal igjennom livsløpet, der alt er bestemt på forhånd.

Kan ikke si nei, angrerett har man ikke.

10år med grunnskole der staten skal programmere deg så godt som mulig.

----

Mitt poeng er at det er ekstremt egoistisk valg å få barn, pga mennesket som blir til ikke har noe valg. Man kan ikke legge ansvaret over på mennesket etterpå. At man skal forvente at alle klarer/vil leve livsløpet. Livet handler stort sett om tvang.

Anonymkode: 34b7b...cb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synes dette er viktig å ta opp.

Du velger jo ikke livet selv, er noen som tar livsvalget for deg. 

At du skal bli til.

Skal igjennom livsløpet, der alt er bestemt på forhånd.

Kan ikke si nei, angrerett har man ikke.

10år med grunnskole der staten skal programmere deg så godt som mulig.

----

Mitt poeng er at det er ekstremt egoistisk valg å få barn, pga mennesket som blir til ikke har noe valg. Man kan ikke legge ansvaret over på mennesket etterpå. At man skal forvente at alle klarer/vil leve livsløpet. Livet handler stort sett om tvang.

Da er løsningen at ingen får flere barn slik at noen bestemmer at de ikke skal få livet slik at det til syvende og sist ikke lenger er spørsmål om 'egoismen' ved å sette liv til verden, men egoismen ved å velge for dem at de ikke skal komme til?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant. Tror det er best at ingen får barn så menneskeheten går under

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jq, det høres jo så rettferdig ut, spesielt ovrnfor dem som ønsker å leve og oppleve familieliv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"hvordan kan man rettferidggjøre det å føde/produsere et barn" det kan rettferdiggjøres med tro, blant annet.

* vi er her for en grunn, ingenting er tilfeldig

* vi valgte å bli født her i forrige dimensjon, men dette kommer ikke frem i vår nåværende bevissthet

Anonymkode: 51c93...917

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg bak deg ts, la oss stemme inn at de som får barn må forate samfunnet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fame skrev (1 time siden):

Helt sant. Tror det er best at ingen får barn så menneskeheten går under

Nå vi er vi vel tippet 8milliarder, galskap.

Derfor bør vi stoppe all produksjon av mennesker fullstendig.

Det finnes ingen grunnlag for å ha menneskeliv på jorden, dyra og naturen styrer seg selv. Et menneskeliv består i utgangspunktet av å overleve.

Men i dag er det såpass ut av kontroll, materialismen og kapitalismen styrer oss 100%. På tide å avvikle mennesket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg rettferdiggjøre det med at meg og min mann har mye genuin kjærlighet å gi! Det er det denne verden trenger barn som er oppfostret med ekte kjærlighet dem er i mer stand til å lære kjærlighet og gi videre. Det man sår dobler seg. Så kjærlighet i barna dine så slipper man å ha dårlig samvittighet!💜

Anonymkode: a4025...a0f

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå vi er vi vel tippet 8milliarder, galskap.

Derfor bør vi stoppe all produksjon av mennesker fullstendig.

Det finnes ingen grunnlag for å ha menneskeliv på jorden, dyra og naturen styrer seg selv. Et menneskeliv består i utgangspunktet av å overleve.

Men i dag er det såpass ut av kontroll, materialismen og kapitalismen styrer oss 100%. På tide å avvikle mennesket.

Det er ikke overbefolkning som er problemet. Er feil bruk av resurser. Overkonsumering masseproduksjon og sist men ikke minst egoisme folk skal ha overflod med penger til luksus til dem selv. Hele Afrika hadde blitt reddet hvis dem rikeste i verden hadde samlet seg og brukt penger dem bruker på seg sine egne hobbyer til å bygge ressurser for hele landet.  Grådighet! Ingen i verden trenger rikdom! Det er nok av plass til masse flere milliarder mer mennesker som er selvforsynte på land som kan dyrkes mat og avle sine egne dyr i et samfunn man tar vare på hverandre når det gjelder resurser. Er enkelt å tro det er overpopulasjon når dem fleste bor i byer.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når man ymter frempå om at livet ikke er verdt å leve, så er det jammen ikke greit å velge utveien heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da bør alle dyr i verden spørre om de skal føde flere dyr da? Fisker? Kuer?

Nei...vi bør alle slutte å føde og la verden gå under...😂🤦

Jeg får spørre min 4 åring om hun vil kravle tilbake til livmoren min eller bli ute i verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del tror jeg at vi har valgt det livet vi lever selv før vi ble født (ikke at livet før/etter døden er lineær i tid, men fra et linært ståsted kaller jeg det "før"). At å leve et liv på denne jorden er for å danne seg erfaringer, og at enkelte ting er forutbestemt av oss selv, og at alle erfaringer (både forferdelige og fantastiske opplevelser) har like mye verdi sånn sett fordi de er alle nyttige erfaringer. 

Å reprodusere seg er en del av alle dyrs natur. Det er ikke noe galt i det.

Anonymkode: d2b4d...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg rettferdiggjøre det med at meg og min mann har mye genuin kjærlighet å gi! Det er det denne verden trenger barn som er oppfostret med ekte kjærlighet dem er i mer stand til å lære kjærlighet og gi videre. Det man sår dobler seg. Så kjærlighet i barna dine så slipper man å ha dårlig samvittighet!💜

For et jævla vås og så utrolig egoistisk. 

Anonymkode: c7fbf...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Minner meg om ei dame på tiktok som hadde saksøkt foreldrene sine fordi de fikk henne uten hennes tillatelse. 

Anonymkode: d1b08...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som frivillig barnløs/barnefri må jeg si at dette er noe av det mest tåpelige jeg har lest her inne, TS. 

Anonymkode: 6457d...4a3

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikke overbefolkning som er problemet. Er feil bruk av resurser. Overkonsumering masseproduksjon og sist men ikke minst egoisme folk skal ha overflod med penger til luksus til dem selv. Hele Afrika hadde blitt reddet hvis dem rikeste i verden hadde samlet seg og brukt penger dem bruker på seg sine egne hobbyer til å bygge ressurser for hele landet.  Grådighet! Ingen i verden trenger rikdom! Det er nok av plass til masse flere milliarder mer mennesker som er selvforsynte på land som kan dyrkes mat og avle sine egne dyr i et samfunn man tar vare på hverandre når det gjelder resurser. Er enkelt å tro det er overpopulasjon når dem fleste bor i byer.

Nettopp. Feil fordeling og feil bruk av ressurser. Altfor dårlig styring på bruk av skadelige kjemikalier etc. 

Anonymkode: 980f3...8d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

For et jævla vås og så utrolig egoistisk. 

Anonymkode: c7fbf...bbf

Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere her inne som mener embryo bør spørres om de vil bli født...dere hater deres foreldre? Dere ser stygt på de som har barn eller er gravid..

He he .. galskap verden... velkommen inn

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Minner meg om ei dame på tiktok som hadde saksøkt foreldrene sine fordi de fikk henne uten hennes tillatelse. 

Anonymkode: d1b08...8da

Takk; dagens første gapskratt. ;) Ja, kan minne om noe sånn. Vi får bare samle oss mot våre foreldre. Hvis de i tillegg har satt flere barn til verden må de være ekstremt lette å få has på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...