Gå til innhold

Synd mange rasister har funnet vei til kvinneguide

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I det siste har det vært strøm av rasister til kg.  Mange kom fra gamle vg debatt men i disse dagene har også flere kommet fra document.no

De ødelegger kg, fordi deres eneste oppgave uansett debatt er å legge skyld på innvandrere.  De deltar ikke i debatt uteom malplasserte kommentarer om innvandrere.

Tema: ikke lett å leie bolig. Svar: fordi alle innvandrere får

Tema: Kommune gir ikke startlån. Svar: fordi alle innvandrer får.

Tema: dårlig barnehage. Svar: på grunn av ansatte med innvandrer bakgrunn.

Tema: Hvordan har folk råd til bolig. Svar:  ett av malplassert svar:  staten gir gratis lån til alle innvandrere

Osv osv.  Det presenteres som at innvandrere får fullt av penger fra nav, derfor nektes nordmann høyere uføre.

Det har vært nyttig å være på kg som kvinne, men dette forumet holder på å bli ødelagt.

Anonymkode: 10159...004

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I det siste har det vært strøm av rasister til kg.  Mange kom fra gamle vg debatt men i disse dagene har også flere kommet fra document.no

De ødelegger kg, fordi deres eneste oppgave uansett debatt er å legge skyld på innvandrere.  De deltar ikke i debatt uteom malplasserte kommentarer om innvandrere.

Tema: Hvordan har folk råd til bolig. Svar:  ett av malplassert svar:  staten gir gratis lån til alle innvandrere

Osv osv.  Det presenteres som at innvandrere får fullt av penger fra nav, derfor nektes nordmann høyere uføre.

Det har vært nyttig å være på kg som kvinne, men dette forumet holder på å bli ødelagt.

Hvordan kan du kalle det rasisme eller er det dine rasistiske holdninger som ligger i grunn til helnorske folk?

Anonymkode: 41a3f...d5e

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan kan du kalle det rasisme eller er det dine rasistiske holdninger som ligger i grunn til helnorske folk?

Jeg snakker om folk som ellers ikke deltar i debatt, men bare er innom debatten for å legge igjen slike kommentarer.   

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Setningen din er nonsens. På flere måter enn én.

Anonymkode: f68be...c97

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kollegaer av meg de trodde at alle norskfødte hadde boliger og arve og penger og arve, de ble helt paff da jeg sa at jeg har ikke ei eneste krone og arve, ikke noe etter mine besteforeldre på mors siden som er døde, ikke etter mine besteforeldre på fars siden som er døde og ikke noe etter mine foreldre. Ikke kommunal bolig og ikke hjelp til lån av kommunen. og privat leie da vil de helst ha barnløse så det er også nærmest umulig pluss prisene er skyhøye.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Kollegaer av meg de trodde at alle norskfødte hadde boliger og arve og penger og arve, de ble helt paff da jeg sa at jeg har ikke ei eneste krone og arve, ikke noe etter mine besteforeldre på mors siden som er døde, ikke etter mine besteforeldre på fars siden som er døde og ikke noe etter mine foreldre. Ikke kommunal bolig og ikke hjelp til lån av kommunen. og privat leie da vil de helst ha barnløse så det er også nærmest umulig pluss prisene er skyhøye.

Selvsagt finnes det nordmenn også som Ikke arver etc. men de aller fleste nordmenn arver, de får store beløp til konfirmasjon, forskudd arv, biler, førerkort etc spandert av foreldre. 

Det burde være lettere for fattige innfødte å få lån til permanent bolig, startlån eller andre ordninger. Til og med startlån og OBOS boliger og lignende, som skal hjelpe unge på boligmarkedet krever en viss inntekt eller formue. Alternativt burde man ha flere billige kommunale boliger, ikke kun for rusmisbrukere og alkoholikere. Det er fryktelig urettferdig lagt opp, når alle skal eie eget bolig etter fylt 30, men det er så dyrt at kun de som arver, får hjelp, sparer, har god inntekt får det til. 

Anonymkode: 20b2d...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke noe nytt det. Florerer av rasister, misogynister og folk som hater tjukke og uføre.

Anonymkode: 69d2f...6f6

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke noe nytt det. Florerer av rasister, misogynister og folk som hater tjukke og uføre.

Anonymkode: 69d2f...6f6

Guilty as charged. Jeg er både tjukk og ufør, og hater begge delene.

Anonymkode: 3babe...423

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Akkurat når det gjelder det der med innvandrere i barnehage. Jeg syns det er dumt at barn, som tilbringer store deler av dagen i barnehagen og holder på å utvikle språket skal tilbringe dagene med en som snakker utydelig norsk. 

Man kan fint ha innvandrerbakgrunn og snakke perfekt norsk, bedre enn mange norske også, men akkurat det der med de som snakker gebrokkent norsk, det syns jeg faktisk at barna skal få slippe å venne seg til. 

Resten av de eksemplene du nevner er jeg fullstendig enig med deg i at er tullete. Men sånne kommentarer er det vel egentlig best å overse, så får de ikke noe for det. 

Anonymkode: 50499...a41

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri vært rasist, men er dømmende mot kulturelle særtrekk som:

- Barnebruder

- at kvinner er eiendeler/manglende respekt

- Paralellsamfunn/ikke tilpasse seg samfunnet som har tatt dem inn

- kriminalitet 

- Religiøst hykleri

Har null problem med hudfarge/utseende og glemmer helt disse trekkene hvis de er noenlunde kulturelt vestlige.

Anonymkode: 12f13...2f0

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Alt du skriver der stemmer jo? De kommer til Norge og får langt mer økonomiske rettigheter enn nordmenn, de får full dekning i folketrygden uten å ha måttet bidra til den.

Når en kommunene må bruke stadig mer penger på innvandring så er det på bekostning av noe annet.

Anonymkode: 71ce3...f04

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommentarer om innvandrere på en tråd som handler om noe helt annet(avsporing) er jo ikke tillatt heller.

Men at tema innvandring er mer aktuelt nå enn noen gang må også du innfinne deg med. Selv om interessen ikke skulle være helt på topp.

Og ved å mene det at å diskutere slike temaer da er man utelukkende en rasist, den holdningen kaller jeg både naiv og bortforklarende.

Anonymkode: 32d8e...38c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vondt til tider å lese. Men mange indre demoner kommer til uttrykk, når man kan gjemme seg bak anonymitet.

Tenk om vi måtte brukt bank-id for å logge på. Da hadde tonen antagelig vært rausere ❤️❤️ 

Endret av Tradegy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke mange rasister hær, som rett ut har noe mot andre etnisiteter. Men om man bruker den helt feile definisjonen som inkluderer religion, kultur og legning så mener jeg at man har bør ha rett til å sette fokus på problemer.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handler nok mest om at de fleste rasister er ensomme utskudd uten tilhørighet. Kvinneguiden er Norges største forum så her får de mere stimulering av dopaminreseptorene via svar og nye kommentarer og tråder, mer aktivitet enn inne på rasistforumer hvor de er 4 stk. 

Det beste er å ikke svare i trådene dems, la de chatte seg i mellom og ikke gå inn i noe diskusjon for de er ikke her for å endre seg uansett. De er her for å få dopaminboost ved adrenalinkick og provosering.  De er deprimerte stakkars sjeler som er like avhengig av forum som andre er avhengig av rusmidler (samme reseptorer i hjernen som stimuleres av stadig oppdateringer og notifications når noen quoter de og svarer de) 

Anonymkode: 00fcf...01b

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være noen, men stort sett er det mer innvandringskritiske innslag som kommer.  Det er ikke rasisme. 

Viktig at man kan ha åpne dialoger, men selvfølgelig på et  plan der man ikke angriper eller sårer noen.

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har aldri vært rasist, men 

Classic 

Anonymkode: 6ffd3...48e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er på ingen måte unikt for KG. Er sånn på alle sosiale medier.

Anonymkode: dc7aa...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Classic 

Anonymkode: 6ffd3...48e

Kan du ikke heller ta tak i det jeg sier? Stiller du deg bak noen av de kulturelle unotene jeg nevner?

Glemte forøvrig:

- Blodskam

- Grooming

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng

Å mene at innvanrding har ført til problemer i samfunnet er ikke rasistisk. Det kan selvsagt være at de tar feil på noen områder (aner ikke hvilke argumenter man sikter til her), men at det er rasistisk er feil i de fleste tilfellene.

Dersom man tar inn flere enn man klarer integrere og gi arbeid til, så blir det problemer. Ikke fordi de er svarte/ brune/whatever (ikke alle er det), men fordi det vil slite på individer og samfunn. Det vil føre til stadig flere mennesker som sliter med å få seg arbeid fordi det er for mange om beinet. Noe som også betyr at sjefer kan tilby lavere lønninger fordi folk er mer desperate. Lavere lønninger og mer arbeidsledighet = fattigdom. Mer fattigdom = mer kriminalitet

Vi må selvsagt ha grenser der vi vet at vi faktisk sikrer gode liv til de som kommer hit og de som allerede bor her. Nytter ikke ta inn 2 millioner innvandrere når det vil bli et kaos som ødelegger flere liv enn det hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...