Gå til innhold

Ridende politi som ikke kan klatre opp sin hest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ridd på politihest, jeg er 1,79 og trengte hjelp for å komme opp. De hestene er høye.

Anonymkode: 5956d...df4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne hesten er ca 155cm høy til ryggen, om ikke enda lavere. Du ser hvor høyt opp han må løfte benet for å rekke opp til stigbøylen.  Så på en hest som er 30 cm høyere , og med enda kortere stigbøyler på en vanlig ridesal enn på en westernsal så skjønner du vel at man trenger noe å stå på?! 

Anonymkode: fa243...ad4

Jeg ser den. Poenget mitt er at politiet kan ikke gå på let etter trapp. Det kan man ikke. Det kan man ikke i situasjoner, og det ser dumt ut. 

Anonymkode: 28d18...8bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Poenget med politi på hest er vel at de er på hesten? Ellers er det jo ikke så stort poeng i  å ha en hest. Eller hva?

Anonymkode: 73cb4...3da

Nettopp. De gjør ikke bakkearbeid i det hele tatt mens de er ridende patrulje. De skal ikke gå av hesten. Ved en nødssituasjon kan de selvsagt hoppe av hesten å gi livreddende hjelp eller hoppe på noen som prøver å stikke av , men det har typ aldri vært behov for det da de tilkaller kjørende eller gående patrulje ved situasjoner som trenger det 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Poenget med politi på hest er vel at de er på hesten? Ellers er det jo ikke så stort poeng i  å ha en hest. Eller hva?

Anonymkode: 73cb4...3da

Rytterkorpset er vell hovedsaklig for «show». De gjør jo litt patruljering, men sier seg jo selv at hest ikke er det beste fremkomstmidlet som politi. Hele rytterkorpset ble nylig nesten nedlagt pga kutt. Så det er nok ikke den største ressursen innad i politiet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser den. Poenget mitt er at politiet kan ikke gå på let etter trapp. Det kan man ikke. Det kan man ikke i situasjoner, og det ser dumt ut. 

Hvorfor skal de gå på let etter en trapp? De sitter på hesten til enhver tid og stiger ikke ned. Må ha vært lunsj eller at hun mistet noe på bakken siden du så hun på bakken. 

Hvilke situasjoner er det du tenker på egentlig? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så var pistolen ladd eller hvordan var det med det?

Anonymkode: 2c541...f41

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja men ikke like autoritært å bruke ponnier på 110cm 😆

Men i byen er rask av og påstigning viktigere enn høy toppfart.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rytterkorpset er forebyggende og handler om tilstedeværelse. Fornuftig av hun å finne en trapp/noe å stå på da hun skulle opp på hesten. Synest at du fremstår som vel kritisk og nærmest leter etter feil her. Det handler om hvordan en ser på en situasjon😉😉

Anonymkode: 98b3e...bfe

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ltfutt skrev (3 minutter siden):

Men i byen er rask av og påstigning viktigere enn høy toppfart.

Nei, ridende politi skal hverken av hesten eller løpe rundt i full fart. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, ridende politi skal hverken av hesten eller løpe rundt i full fart. 

Selvsagt skal dem av hesten. Kan dem pågripe folk fra hesteryggen?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg var idag formiddag foran Oslo Spectrum i området mellom SAS hotell og Spectrum vitne til at en politikvinne hadde vansker med å klatre opp sin hest. Dette var en helt rolig hest. Hun dro da etter seg hesten til trappene flirende til den andre politikvinnen og klatret så opp fra oversiden av trappene med ladd pistol.

Jeg finner dette provoserende med tanke på terror vi er rammet av. Dette med tanke på hva slags rolle dette vedkommende har og oppgaver er ment å kunne gjennomføre. 

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Hesten var i fin form. Hun var i fin form. Hun lo og fliret og sa hun måtte ha trapp.

Dette er politi med ladd pistol som skal kunne reagere rask i en akutt situasjon. Eller er det meningen at politiet skal ha med seg trapp?

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Igjen - Dette er politiet med ladd pistol. Du skal ikke på let etter trapp i Oslo sentrum. 

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har kanskje ikke slått deg men hun går med ladd pistol. 

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Man ser tydeligvis en person som rir som seg selv fremfor en politikvinne med ladd pistol i tjeneste.

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis hun ikke kan håndtere en hest, hvordan skal hun kunne håndtere en ladd pistol. 

var pistolen virkelig så tung når den var ladd at hun ikke kunne komme opp på hesten??????????

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så var pistolen ladd eller hvordan var det med det?

Anonymkode: 2c541...f41

https://www.dagbladet.no/meninger/derfor-er-denne-saken-sa-viktig/79712354

Heldigvis er det ikke slik her hjemme. Politimannen som de siste dagene har sittet tiltalt for vold og tjenesteforsømmelse hadde natt til 30. oktober i fjor en ladd pistol på hofta, men han verken brukte eller truet med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ltfutt skrev (5 minutter siden):

Selvsagt skal dem av hesten. Kan dem pågripe folk fra hesteryggen?

Det er ikke ridende politi sin rolle nei. I nødstilfeller kan de gjøre det, men da skal de av hesten og ikke opp på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

https://www.dagbladet.no/meninger/derfor-er-denne-saken-sa-viktig/79712354

Heldigvis er det ikke slik her hjemme. Politimannen som de siste dagene har sittet tiltalt for vold og tjenesteforsømmelse hadde natt til 30. oktober i fjor en ladd pistol på hofta, men han verken brukte eller truet med den.

Hva har han med dama på hesten å gjøre? 🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har han med dama på hesten å gjøre? 🤣

Var det leit å få det bekretftet fra en journalist at politiet går med ladd pistol?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Igjen - Dette er politiet med ladd pistol. Du skal ikke på let etter trapp i Oslo sentrum. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva har ladd pistol med hvordan hun kommer deg på hesten å gjøre?

Man bør kun bruke stigbøylene til å komme seg på i nødsituasjoner, det er ekstremt belastende for hestens rygg og salen vil bli skjev over tid. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva har det med saken å gjøre om pistolen er land eller ikke?

Anonymkode: 97ebd...ef8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Heldigvis har politiet klare instrukser på å bruke hender og armer når de skal avfyre en ladd pistol - ikke beina.

Er det du som også har så mye hat mot kvinner i forsvaret? Eller er det bare kvinner generelt du sliter med?

Du forstår i hvert fall ikke hest, ridning, ridende politi, hestehelse. Om det var en akuttsituasjon hadde politibetjenten helt sikkert kommet seg opp uten hjelp. Fordi dette tydeligvis var en helt rolig dag på jobben, så ble den mest skånsomme måten for hest og rytter valg for å stige opp.

Si meg, har du noen gang forsøkt å stige opp på en hest på 175-180 i mankehøyde? Det har jeg. De første gangene slet jeg med å komme meg opp, valgte derfor for hestens og min skyld å stå på noe, inntil jeg både var tøyelig nok og sterk nok. Hvis jeg hadde hatt en ekstra tung styrketrening samme dag eller dagen før, eller hadde vært syk, så var det også det beste for både hesten og meg at jeg brukte noe å stå på. Normalt kom jeg meg fint opp uten hjelp, men for hestens skyld brukte jeg likevel ofte noe å stå på.

Du har virkelig lite peiling på hest, ridning og politi!

Anonymkode: c4482...ee2

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
velociraptor skrev (Akkurat nå):

Hva har ladd pistol med hvordan hun kommer deg på hesten å gjøre?

Man bør kun bruke stigbøylene til å komme seg på i nødsituasjoner, det er ekstremt belastende for hestens rygg og salen vil bli skjev over tid. 

Poenget mitt er at dette er politiet. 

Politiet bør kunne komme seg opp på sin hest. Enn å måtte lete etter trapp.

Om hesten er for høy, skaff en lavere hest.

Man kan ikke løpe etter folk, arrestere folk fra ryggen på en hest. Man må kunne klatre opp, klatre ned, enn å måtte se seg etter trapp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvis hun ikke kan håndtere en hest, hvordan skal hun kunne håndtere en ladd pistol. 

Det du så var en rytter som faktisk håndterte hesten på en god måte. At du ikke forstår det, vitner bare om dine manglende kunnskaper.

Hvordan hun skal kunne håndtere en ladd pistol - som alle andre, men hendene og armene.

Eller mener du hun burde kunne avfyre en pistol presist med... beina?

Anonymkode: c4482...ee2

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...