AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #21 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 3.7.2023 den 18.31): Nei, det synes jeg ikke er noe rart. Men noen ganger kan man jo lure på hvor mye fantasi foreldrene hadde 😛 Jeg kjenner f.eks. et søskenpar som heter Jan og Janne. Gutt og jente, nesten like navn. Anonymkode: 6c371...90f Jeg vet om søsknene Martin og Martine, og Herman og Hermine🤣 Og tvillingsøstrene Amalie og Emilie… Det er faktisk helt sant🙄 Anonymkode: 9b514...289 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. juli 2023 #22 Del Skrevet 9. juli 2023 De navnene du nevner er ikke så like at jeg ville tenkt over det. Jeg kjenner et søskenpar som heter Ida og Frida, det synes jeg er altfor likt og jeg ville ikke gitt barna mine så like navn. Jeg kjenner også en søskenflokk på fire hvor tre av barna har navn som begynner på samme bokstav, men ikke den fjerde og det synes jeg også er litt rart. Hvorfor fortsatte de ikke trenden? Uansett så bestemmer man jo selv hva barna skal hete, men man bør kanskje ha tenkt gjennom om navnene vil medføre en belastning i form av stadige kommentarer fra andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. juli 2023 #23 Del Skrevet 9. juli 2023 Jeg synes ikke de bør være for like, både av praktiske grunner (lett at folk rundt sier feil), og fordi det virker som om man ser på ungene som et "sett". De er selvstendige individer og bør behandles som det fra de er små. Det virker også veldig fantasiløst å bruke veldig like navn på ungene. Jeg kjenner f.eks. søskenparene Martine og Magnus (han blir ofte feilaktig kalt Martin), Tina og Tale og Christina og Christian. Synes det blir altfor likt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå