Gå til innhold

Dra alene på klassisk konsert? Blir man sett på som en særing?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil se Mahlers 1. symfoni i Grieghallen i høst. Men har ingen bekjente som liker Mahler, så må i så fall dra alene. Blir man sett på som sær hvis man drar alene?

Anonymkode: 2e79a...41a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Jeg vil se Mahlers 1. symfoni i Grieghallen i høst. Men har ingen bekjente som liker Mahler, så må i så fall dra alene. Blir man sett på som sær hvis man drar alene?

Anonymkode: 2e79a...41a

Nei, hvorfor skulle du det? Finnes et par her på kvinneguiden som synes sånt er teit, men i den virkelige verden går det helt fint. Min erfaring er også at det ofte er fullt hus på klassiske konserter, så da merker ingen om du er alene. 

Anonymkode: b96b5...6c4

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går lett alene på klassiske konserter😊

Anonymkode: f0edf...fce

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg går lett alene på klassiske konserter😊

Anonymkode: f0edf...fce

Me too 😊 

Anonymkode: a2770...96f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nyter klassisk musikk best alene. Da er det aldri noen som svakt rusker meg i hånda og søker øyekontakt for å sjekke "om jeg også fikk med meg DEN fantatiske oppbyggingen". Jeg vil ikke forstyrres, bare oppleve det jeg hører.

Anonymkode: d418b...b61

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skulle sett på deg som sær? Folk har nok med sitt og driver ikke å funderer om hvem i salen som sitter alene og ikke. 

Jeg går på fotballkamp, kino, konserter osv alene når jeg er på jobbreiser. Eneste jeg ikke gjør alene er å gå på restaurant eller kafé. Det synes jeg er litt stusselig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, tror ikke noen andre blir hverken å legge merke til det eller bry seg. Spesielt ikke på klassiske konserter med henviste sitte plasser. Problemer er mer hvilke følelser du selv har som kan skinne igjennom. Når jeg var yngre å dro på aktiviteter alene ble jeg gjerne nervøs å innesluttet, dette løsner seg med erfaring. Om du drikker så ta deg noen glass vin eller øl før du drar, hjelper på.

Anonymkode: cf470...348

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mange eldre som går på klassiske konserter, og det ville jo vært veldig trist om de skulle slutte med det om ektefellen falt fra og de ikke hadde noen andre å gå med. 

Anonymkode: b96b5...6c4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt vanlig å gå på klassiske konserter alene. Kanskje mer vanlig enn andre typer konserter. Jeg gjør det ofte. Ingen ser rart på meg.

Gå, kos deg, Mahlers første er fantastisk å oppleve i en konsertsal!

Anonymkode: 7e964...010

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kubbe fint ha dratt på klassisk konsert alene. Nydelig å sitte alene og lytte til sånn musikk.

Anonymkode: 9fe7c...23d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Mest sannsynlig vil ingen se på deg engang.

Anonymkode: c8494...130

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg hadde lagt merke til deg hadde jeg vært full av beundring og tenkt at du var en sann musikkelsker med et helt spesielt forhold til Mahler 😂

Anonymkode: 8f0eb...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke merkelig i det hele tatt! Syns heller det vitner om at du er et kultivert menneske som virkelig setter pris på klassisk musikk.

Anonymkode: 15ff3...37f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått alene mange ganger. Tror det er vanlig. 

Nyt konserten - Mahlers 1. har jeg spilt flere ganger selv, en skikkelig klassiker😊

Anonymkode: 3210c...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg drar til og med på rock og pop-konserter alene, og der må man stå helt mutters alene blant alle par og vennegjenger og det vises godt at man er Viggo venneløs 😄

På klassiske konserter er det sitteplass og mye mindre tydelig at man er alene :) Tror og det er mange som drar alene.

Du må jo dra! Det hadde jeg definitivt gjort ❤️ 

Anonymkode: 4da8a...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...