AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Del Skrevet 2. juli 2023 Syns det er litt ekstremt hvor vanlig det er her inne, mye mer enn på andre nettforum jeg har vært aktiv på. I veldig mange av de populære trådene som blir laget her inne kommer jeg over kommentar fra administrator om at tråden er ryddet for bruker angrep, krenkende utsagn osv. Folk er så ekstremt kjappe til å dømme og tråkke ned andre, og dette er særlig kvinner svarer andre kvinner. Skal ikke kvinner stå sammen og bygge hverandre opp? Jeg har selv blitt utsatt for personangrep for latterlige ting her, virker som terskelen er veldig lav. Ser en nedlatende eller frekk kommentar i nesten hver tråd. Og det å diskutere med folk er utrolig vanskelig uten at noen plutselig tillegger deg meninger du ikke har, rett ut lyver om hva du har skrevet, eller trekker ut en ting fra et innlegg og setter det på spissen imens de ignorer rest av innlegget. Til og med FreakForum, en side bestående hovedsakelig av rusmisbrukere og kriminelle, behandler hverandre med mer respekt, forståelse og empati enn det jeg ser her inne, og det er generelt høyere nivå på debattene der inne. Hvorfor tror dere dette kommer fra? Hvorfor er det slik her inne på kvinneguiden? Anonymkode: ff2c6...c4e 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 2. juli 2023 #2 Del Skrevet 2. juli 2023 Det er en klassiker for folk som ikke har argumenter, at de bygger stråmenn, kjører hersketeknikker og går på person. Noen gjør det for å dempe folk de ikke liker, noen gjør det for å bearbeide vonde følelser og tar det ut på uskyldige folk, mens atter andre bare er for dumme til å ha en skikkelig samtale. Jeg tror at strategien er å rapportere alle avsporinger og personangrep, og at man stiller til veggs dem som driver med hersketeknikker som latterliggjøring, bagatellisering osv. Altså skrive "Jeg ser hva du prøver på". Siden er åpen for alt som kan krype og gå, og det blir ekstra ille der kvinner er samlet. Hit kommer menn som hater kvinner, menn som later som de er kvinner og kvinner med Stockholdssyndrom. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mannssjåvinistisk Skrevet 2. juli 2023 #3 Del Skrevet 2. juli 2023 (endret) Det er vel hovedsakelig kvinner på kvinneguiden og hovedsakelig menn på FreakForum? Kanskje det er en sammenheng der? Jeg har hørt det fra flere kvinner i mitt liv at måten kvinner behandler hverandre på, kan være helt på trynet noen ganger. Flere kvinner som har sagt til meg at kvinner behandler andre kvinner mye verre, enn menn behandler kvinner. Veldig ofte de klager på at de baksnakker hverandre osv. Og det kan jeg egentlig være litt enig i. Jeg har opplevd at det blir ofte drama kvinner imellom, og da ofte pga. veldig trivielle grunner. Noen ganger får jeg helt sjokk når jeg hører måten kvinner snakker om andre kvinner til meg, jeg blir liksom sittende der som et spørsmålstegn. Endret 2. juli 2023 av mannssjåvinistisk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Del Skrevet 2. juli 2023 Fordi mange her sliter (psykisk) Anonymkode: f1dda...19d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bovina sancta Skrevet 2. juli 2023 #5 Del Skrevet 2. juli 2023 (endret) Mitt inntrykk er at det er veldig mange veldig usikre og sårbare mennesker her inne. Alle er nok ikke like intelligente heller. De er på jakt etter svare på hva som er riktig og feil, og har ikke alltid ressursene til å ta et steg tilbake og se ting i det større bildet, analysere det som blir skrevet og sette det inn i mulige kontekster. Å bli motsagt selv på enkle "sannheter" de har i livet er vanskelig og føles utrygt når man er veldig sårbar. Så har de kanskje ikke så mye å stille opp med av motargumenter. Enten fordi disse mangler (de har ikke analysert "sannheten" sin) eller de klarer ikke å sette ord på det. Da er det "fight or flight", og for mange er det såpass viktig å holde sin "sannhet" i hevd at de er villig til å gjøre slike ting for å "få rett". Min lekmannsanalyse der altså. Jeg pleier bare å se vekk i fra slikt for egen del. Livet er for kort til å la meg vippe av pinnen. Noen er her for å være drittsekk selvfølgelig, men det er uansett ikke vits i å være ekkel tilbake. Endret 2. juli 2023 av Bovina sancta 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Del Skrevet 2. juli 2023 Bovina sancta skrev (1 minutt siden): Mitt inntrykk er at det er veldig mange veldig usikre og sårbare mennesker her inne. Alle er nok ikke like intelligente heller. De er på jakt etter svarer på hva som er riktig og feil, og har ikke alltid ressursene til å ta et steg tilbake og se ting i det større bildet, analysere det som blir skrevet og sette det inn i mulige kontekster. Å bli motsagt selv på enkle "sannheter" de har i livet er vanskelig og føles utrygt når man er veldig sårbar. Så har de kanskje ikke så mye å stille opp med av motargumenter. Enten fordi disse mangler (de har ikke analysert "sannheten" sin) eller de klarer ikke å sette ord på det. Da er det "fight or flight", og for mange er det såpass viktig å holde sin "sannhet" i hevd at de er villig til å gjøre slike ting for å "få rett". Min lekmannsanalyse der altså. Jeg pleier bare å se vekk i fra slikt for egen del. Livet er for kort til å la meg vippe av pinnen. Noen er her for å være drittsekk selvfølgelig, men det er uansett ikke vits i å være ekkel tilbake. God analyse syns jeg, kan nok stemme for mange her inne. Mange sårbare som ikke tåler å bli motsagt i en diskusjon som du sier og at, folk ikke tåler at argumentene de kommer med blir motbevist av hard fakta. I stedet for å innrømme at de har feil og ta lærdom ut av det, er det ofte de heller graver seg dypere og dypere ved bruk av dårlige argumenter, nedlatende tone og personangrep. Ydmykhet er ikke så lett for alle. Det går ikke akkurat inn på meg når folk kommer med personangrep til meg uten grunn, syns mer synd på at de føler det er nødvendig. Men finner det veldig sjokkerende hvor utbredt og normalisert det er her inne, jeg har kun vært her en månedstid og kommer over det utrolig ofte. Anonymkode: ff2c6...c4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Del Skrevet 2. juli 2023 Tror du at det sitter mange lykkelige, fornøyde med livet, mennesker? Anonymkode: 6e46f...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Del Skrevet 2. juli 2023 Det er fordi det er så mange lettkrenkede folk her inne. Man skal kunne mene all verdens tullball uten at det kommer noen og setter litt på plass og tar en ned på jorden igjen. Anonymkode: 8fea3...55a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Fordi mange her sliter (psykisk) Anonymkode: f1dda...19d Selv om mange sliter psykisk er ikke det slik at *psykisk syk= frekk. Selv om er deprimert, har angst, ptsd, bipolar osv så er en da vel et medmenneske med empati og følelser for andre. Sånne folk som deg som er så rask med å dømme og tror at alle som sliter med psyken er dårlige mennesker som ikke evner å oppføre seg sivilisert på et forum er et større problem. Slutt å gi skylden over på mennesker som sliter med psyken for alt her i denne verden. Av og til er folk frekk og jævlig helt uten noen diagnoser, de værste er faktisk 'bare' dritsekker, og det er ikke en diagnose i seg selv. Anonymkode: 0ebaf...d61 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #10 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Selv om mange sliter psykisk er ikke det slik at *psykisk syk= frekk. Selv om er deprimert, har angst, ptsd, bipolar osv så er en da vel et medmenneske med empati og følelser for andre. Sånne folk som deg som er så rask med å dømme og tror at alle som sliter med psyken er dårlige mennesker som ikke evner å oppføre seg sivilisert på et forum er et større problem. Slutt å gi skylden over på mennesker som sliter med psyken for alt her i denne verden. Av og til er folk frekk og jævlig helt uten noen diagnoser, de værste er faktisk 'bare' dritsekker, og det er ikke en diagnose i seg selv. Anonymkode: 0ebaf...d61 Sliter selv med angst og bipolar. Anonymkode: f1dda...19d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #11 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sliter selv med angst og bipolar. Anonymkode: f1dda...19d Er du frekk mot andre her inne da? I så fall legger du da mesteparten av skylden over på dine diagnoser da? Anonymkode: ff2c6...c4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #12 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du frekk mot andre her inne da? I så fall legger du da mesteparten av skylden over på dine diagnoser da? Anonymkode: ff2c6...c4e Nei. Men mange gjør det. Anonymkode: f1dda...19d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #13 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns det er litt ekstremt hvor vanlig det er her inne, mye mer enn på andre nettforum jeg har vært aktiv på. I veldig mange av de populære trådene som blir laget her inne kommer jeg over kommentar fra administrator om at tråden er ryddet for bruker angrep, krenkende utsagn osv. Folk er så ekstremt kjappe til å dømme og tråkke ned andre, og dette er særlig kvinner svarer andre kvinner. Skal ikke kvinner stå sammen og bygge hverandre opp? Jeg har selv blitt utsatt for personangrep for latterlige ting her, virker som terskelen er veldig lav. Ser en nedlatende eller frekk kommentar i nesten hver tråd. Og det å diskutere med folk er utrolig vanskelig uten at noen plutselig tillegger deg meninger du ikke har, rett ut lyver om hva du har skrevet, eller trekker ut en ting fra et innlegg og setter det på spissen imens de ignorer rest av innlegget. Til og med FreakForum, en side bestående hovedsakelig av rusmisbrukere og kriminelle, behandler hverandre med mer respekt, forståelse og empati enn det jeg ser her inne, og det er generelt høyere nivå på debattene der inne. Hvorfor tror dere dette kommer fra? Hvorfor er det slik her inne på kvinneguiden? Anonymkode: ff2c6...c4e Enig. Det må være at andre damer har så store problemer selv i livet med forskjellig, at når de ser andre ha problemer så liker de det. Og gleder seg over det. Utroskap, aborter, ensomhet. De fleste opplever noe av det og da vil de heve seg over andre og føle seg bedre. Mange damer og som liker å ha makt og liker å være stygge mot andre damer. Er ikke bare barn som mobber... Anonymkode: b5bf5...99a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #14 Del Skrevet 2. juli 2023 Det er en del utrolig dumme spørsmål og innlegg her. Dummere enn noe annet forum jeg har vært på. Noen ganger blir det bare for fristende å være litt frekk. Ikke bra så klart, forsvarer det ikke men det kan være en forklaring. Anonymkode: 474e1...46e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #15 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Sliter selv med angst og bipolar. Anonymkode: f1dda...19d Og? Du vet da lite om hva andre er eller gjør. Du sier jo selv at du ikke er frekk med andre pga dine diagnoser, hvorfor skulle andre være det bsre pga diagnoser? Skjønner ikke slutningen din, den gir absolutt ingen mening. Anonymkode: 0ebaf...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #16 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og? Du vet da lite om hva andre er eller gjør. Du sier jo selv at du ikke er frekk med andre pga dine diagnoser, hvorfor skulle andre være det bsre pga diagnoser? Skjønner ikke slutningen din, den gir absolutt ingen mening. Anonymkode: 0ebaf...d61 ok. Anonymkode: f1dda...19d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #17 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er en del utrolig dumme spørsmål og innlegg her. Dummere enn noe annet forum jeg har vært på. Noen ganger blir det bare for fristende å være litt frekk. Ikke bra så klart, forsvarer det ikke men det kan være en forklaring. Anonymkode: 474e1...46e Er enig at det er mye dumt her inne ja, men er det ikke da bedre og heller rulle med øyne og la være å svare? Ser ikke helt poenget med å svare bare for å være frekk og rakke ned på noen? Da er du ikke helt frisk psykisk tenker jeg da. Anonymkode: ff2c6...c4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #18 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): God analyse syns jeg, kan nok stemme for mange her inne. Mange sårbare som ikke tåler å bli motsagt i en diskusjon som du sier og at, folk ikke tåler at argumentene de kommer med blir motbevist av hard fakta. Nå er ikke fakta det mest framtredende på KG da. AnonymBruker skrev (1 time siden): I stedet for å innrømme at de har feil og ta lærdom ut av det, er det ofte de heller graver seg dypere og dypere ved bruk av dårlige argumenter, nedlatende tone og personangrep. Ydmykhet er ikke så lett for alle. Det går ikke akkurat inn på meg når folk kommer med personangrep til meg uten grunn, syns mer synd på at de føler det er nødvendig. Men finner det veldig sjokkerende hvor utbredt og normalisert det er her inne, jeg har kun vært her en månedstid og kommer over det utrolig ofte. Anonymkode: ff2c6...c4e Anonymkode: dc6ff...244 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #19 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nå er ikke fakta det mest framtredende på KG da. Anonymkode: dc6ff...244 Nei, det har jeg i grunn merket. Artig hvor utbredt det er å kommentere misinformasjon og i mange av disse kommentarene oser det av selvtillit i tillegg. Anonymkode: ff2c6...c4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #20 Del Skrevet 2. juli 2023 Lurer på om psykopaten Harald er her. Husker han sa i dokumentaren om han at han frekventerte diverse forum😅 Anonymkode: bb298...ce0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå