AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Del Skrevet 2. juli 2023 Gps Speedometeret i bilen min viste nøyaktig 85 km, når bilen viser 90. Så altså 85 kjørte jeg i pga et styr med barn i baksetet. 😅 det jeg lurer på er om man får bot av å kjøre 5km for fort i fotoboks, eller om det er over 5? La ikke merke til noe blits. og er fotoboksene alltid påslått? Anonymkode: 69163...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 2. juli 2023 #2 Del Skrevet 2. juli 2023 Nei. Det er prosentvis for lavt til å få bot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Del Skrevet 2. juli 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Gps Speedometeret i bilen min viste nøyaktig 85 km, når bilen viser 90. Så altså 85 kjørte jeg i pga et styr med barn i baksetet. 😅 det jeg lurer på er om man får bot av å kjøre 5km for fort i fotoboks, eller om det er over 5? La ikke merke til noe blits. og er fotoboksene alltid påslått? Anonymkode: 69163...c94 Nei får ikke bot for 5km over Anonymkode: 27843...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #4 Del Skrevet 3. juli 2023 I prinsippet kan man få bot for 1-10 over ja, men det skjer sjelden i praksis ettersom det er lagt inn en liten margin i fotobokser og manuell fartsmåling gjort av UP. Anonymkode: 4a4ce...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 3. juli 2023 #5 Del Skrevet 3. juli 2023 (endret) Med all sannsynlighet ikke. Det er noe misvisning på bilens speedometer, og minimum et par km/t i fratrekk på fotoboksen. Fotoboksene er ikke alltid påslått. Det er ikke blits lengre, slik det var før. De er som oftest heller ikke programmert for å gi bøter for mindre overtredelser. Endret 3. juli 2023 av Kokeplate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #6 Del Skrevet 3. juli 2023 Kokeplate skrev (1 time siden): Med all sannsynlighet ikke. Det er noe misvisning på bilens speedometer, og minimum et par km/t i fratrekk på fotoboksen. Fotoboksene er ikke alltid påslått. Det er ikke blits lengre, slik det var før. De er som oftest heller ikke programmert for å gi bøter for mindre overtredelser. For det første, de står alltid på. Det slutt på at de må dele på ett kamera over større område. For det andre, det er ikke fotoboksen som deler ut bøter, det er politiet som tar den avgjørelsen. Anonymkode: 4758d...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 3. juli 2023 #7 Del Skrevet 3. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (46 minutter siden): For det første, de står alltid på. Det slutt på at de må dele på ett kamera over større område. For det andre, det er ikke fotoboksen som deler ut bøter, det er politiet som tar den avgjørelsen. Anonymkode: 4758d...275 Nei, de står ikke alltid på. Det handler om når man ønsker at de skal stå på og ikke. Her kan duse at de er i funksjon bare omtent 90% av tiden: https://www.nrk.no/norge/fotobokser-skal-ta-70.000-flere-fartssyndere-i-ar-1.15979693 Det at politiet er myndigheten som sender ut bøtene endrer jo ingen verdens ting fra det jeg skrev. Endret 3. juli 2023 av Kokeplate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #8 Del Skrevet 3. juli 2023 Misvisning på speedometeret er noe herk! Må regne ut marginer på både fotoboks og i bilen. Anonymkode: d4bd5...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå