Gå til innhold

Får man bot av å kjøre 5 km over i fotoboks?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gps Speedometeret i bilen min viste nøyaktig 85 km, når bilen viser 90. Så altså 85 kjørte jeg i pga et styr med barn i baksetet. 😅 det jeg lurer på er om man får bot av å kjøre 5km for fort i fotoboks, eller om det er over 5? La ikke merke til noe blits.

og er fotoboksene alltid påslått? 

Anonymkode: 69163...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Gps Speedometeret i bilen min viste nøyaktig 85 km, når bilen viser 90. Så altså 85 kjørte jeg i pga et styr med barn i baksetet. 😅 det jeg lurer på er om man får bot av å kjøre 5km for fort i fotoboks, eller om det er over 5? La ikke merke til noe blits.

og er fotoboksene alltid påslått? 

Anonymkode: 69163...c94

Nei får ikke bot for 5km over

Anonymkode: 27843...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I prinsippet kan man få bot for 1-10 over ja, men det skjer sjelden i praksis ettersom det er lagt inn en liten margin i fotobokser og manuell fartsmåling gjort av UP.

Anonymkode: 4a4ce...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all sannsynlighet ikke. Det er noe misvisning på bilens speedometer, og minimum et par km/t i fratrekk på fotoboksen.

Fotoboksene er ikke alltid påslått.  Det er ikke blits lengre, slik det var før.

De er som oftest heller ikke programmert for å gi bøter for mindre overtredelser.

Endret av Kokeplate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kokeplate skrev (1 time siden):

Med all sannsynlighet ikke. Det er noe misvisning på bilens speedometer, og minimum et par km/t i fratrekk på fotoboksen.

Fotoboksene er ikke alltid påslått.  Det er ikke blits lengre, slik det var før.

De er som oftest heller ikke programmert for å gi bøter for mindre overtredelser.

For det første, de står alltid på. Det slutt på at de må dele på ett kamera over større område. For det andre, det er ikke fotoboksen som deler ut bøter, det er politiet som tar den avgjørelsen.

Anonymkode: 4758d...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

For det første, de står alltid på. Det slutt på at de må dele på ett kamera over større område. For det andre, det er ikke fotoboksen som deler ut bøter, det er politiet som tar den avgjørelsen.

Anonymkode: 4758d...275

Nei, de står ikke alltid på. Det handler om når man ønsker at de skal stå på og ikke.

Her kan duse at de er i funksjon bare omtent 90% av tiden: 

https://www.nrk.no/norge/fotobokser-skal-ta-70.000-flere-fartssyndere-i-ar-1.15979693

Det at politiet er myndigheten som sender ut bøtene endrer jo ingen verdens ting fra det jeg skrev.

Endret av Kokeplate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Misvisning på speedometeret er noe herk!

Må regne ut marginer på både fotoboks og i bilen. 

Anonymkode: d4bd5...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...