Gå til innhold

Er det bare skeive som går i pride-tog?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
DelvisPresley skrev (7 timer siden):

De fleste homofile får oppleve sex og nærhet, de mest grunnleggende behovene vi har. De færreste, i vestlige land, opplever vold og hat. Nei, i islamske land er det verre, det har du rett i. Eller du sa ikke islamske, men det turte du ikke. Men vet du mente det. For det er stort sett der det er kriminelt å våre homofil (det var du som nevnte det).

Ja, og heterofile som ikke får oppleve kjærlighet må så klart takke seg selv.. Det er vel bred konsensus om at forutsetninger for menns suksess i datingverdenen har endret seg dratisk bare de siste få årene. Da er det urimelig å legge skylde på menn. De har ikke forandret seg så mye.

Du har ikke draget fordi du sutrer. Seriøst. Det er ingenting atraktivt med folk som synes så synd på seg selv at de ignorerer hele verdenshistorien i et veldig tragisk forsøk på å ha det verre enn alle andre.

Sett gjerne istand en parade på mannsdagen, ta gjerne fatt og samle inn fagfolk til å holde foredrag om problematikk relatert til menn spesifikt slik de skeive gjør under pride og kvinnesaksforkjemperne gjør på 8. mars så kommer jeg gjerne å lytter, lærer å støtter der også.

Ta tak i ting menneske så skal du se det skjer positive ting i livet ditt.

Ps, mannsdagen er 19. november, hvert år så om du ikke rekker det i år får du sikkert tid et annet år.

Anonymkode: de714...a0a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Historisk sett så var BDSM kulturen noen av de aller første streite menneskene som støttet pride og skeives rettigheter. Så det er lang tradisjon fra kink-kulturen på å støtte rettighetene til skeive. Om de hører hjemme der i dag er jo diskuterbart, men er vanskelig å kaste ut de aller tidligste supportene som valgte å stå i stormen for retten til kjærlighet. 

Anonymkode: 11b4e...37f

Ok, så bdsm har altså ikke direkte noe med pride å gjøre. De bare er der for å vise støtte. Takk for svar.

Anonymkode: 72eab...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundejente skrev (30 minutter siden):

Er det noen i hele verden som nekter deg som hvit hetero mann kjærlighet?

Alt er relativt, men jo på en måte blir man jo nektet det. Men det kan nok kun heterofile menn forstå. Men strengt tatt blir vel ingen homofile nektet kjærlighet i vestlige land heller?

I vestlige land har homofile alle rettigheter. Lite hat. Stygge kommentarer er uansett bare ord, noe man må tåle. Og hvor mye hat får ikke enkelte heterofile menn hvis de liker en del yngre kvinner enn dem selv? Da er de griser og pedofile, nærmest. 

Tenker angående pride at man nesten må akseptere at ikke vi i vesten har fasiten på alt. Hvorfor sitter vi på vår høye hest og tror at vi vet best? I land med andre kulturer enn oss står religion høyt i kurs, og jeg tror ikke at pride-tog i Oslo dikterer hvordan presidenten/statsministeren i Kenya ser på homofiles rettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pride-Tog" er obligatorisk for alle som vil opprettholde sin "ikke-tenkende" og "ikke-uavhengige" profil. 

FOr resten, ikke så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har ikke draget fordi du sutrer. Seriøst. Det er ingenting atraktivt med folk som synes så synd på seg selv at de ignorerer hele verdenshistorien i et veldig tragisk forsøk på å ha det verre enn alle andre.

Sett gjerne istand en parade på mannsdagen, ta gjerne fatt og samle inn fagfolk til å holde foredrag om problematikk relatert til menn spesifikt slik de skeive gjør under pride og kvinnesaksforkjemperne gjør på 8. mars så kommer jeg gjerne å lytter, lærer å støtter der også.

Ta tak i ting menneske så skal du se det skjer positive ting i livet ditt.

Ps, mannsdagen er 19. november, hvert år så om du ikke rekker det i år får du sikkert tid et annet år.

Anonymkode: de714...a0a

Da spør jeg; hva kom først, høna eller egget? De fleste antar at menn som sutrer, er født med det.. At erfaringer over flere tiår ikke har noen innvirkning på hvordan man er i dag. Mange tror at om man bare slutter med sutringen så løser alt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (24 minutter siden):

Tenker angående pride at man nesten må akseptere at ikke vi i vesten har fasiten på alt. Hvorfor sitter vi på vår høye hest og tror at vi vet best? I land med andre kulturer enn oss står religion høyt i kurs, og jeg tror ikke at pride-tog i Oslo dikterer hvordan presidenten/statsministeren i Kenya ser på homofiles rettigheter.

Jeg tenker også at det er en korrelasjon mellom sterkt religiøse land, de sitt syn på homofile, og kvinners rettigheter. Så jeg sier ikke at vesten har fasiten på alt, men for meg og mine interesser så er det viktig at skeive har rettigheter, for skeives rettigheter og kvinners rettigheter går hånd i hånd. 

(jeg tar på meg min lille sølvfolie-hatt og ser over til USA, hvor skeives rettigheter OG kvinners rettigheter faller sammen, i kor). 

Jatakk til Pride. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva tenker dere skeive om at heterofolk  velger å gå i paraden? Vil dere helst ha toget for dere selv uten "innblanding"?

Anonymkode: 061c0...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva får de som er hetero ut av å gå i en parade som ikke er for deres rettigheter?

Anonymkode: 6f788...9ac

Alle individuelle rettigheter er i bunn og grunn universelle. Det er viktig for min identitet at andres identitet forsvares.

Det er spesielt noe super-streite bør tenke på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen går i pride paradene🏳️‍🌈 Vi er ikke skeiv, men synes det er fint å vise vår støtte på denne måten :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der jeg kommer fra er minst 4/5 såkalte streite. Presten og prestefruen deltar også. 

Anonymkode: a6bcc...584

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva får de som er hetero ut av å gå i en parade som ikke er for deres rettigheter?

Anonymkode: 6f788...9ac

Jeg er kvinne, 40+, gift på 16 året. Og har aldri følt noe tvil i forhold til egen legning. Jeg har heller ingen nære som har opplevd noen vanskeligheter i forhold til dette. 

Jeg og mannen har "hevet oss med" noen ganger når vi er på storbytur, og ser parader og markeringer. 

Det er god stemning. Jeg synes det er veldig positivt at alle er så glade, og trygge på seg selv. Vi tar selvfølgelig ikke helt av med antrekk og ting som ikke er oss, det er mye vi ikke forstår eller kan. Men vi er med på å markere at vi er for et samfunn som har rom for alle. 

For meg personlig? Jeg blir glad av å se at andre er glade. Uansett om det er fordi de for kle seg som de vil, kysse dem de vil, uttrykke seg som de vil. 

Anonymkode: 9cc49...a34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerforfølgelse, avsporinger og svar til dette 

Perelandra, mod. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor langt er hele pride-toget? Jeg orket ikke å se det ferdig.  Ga meg etter en time. 

Anonymkode: 061c0...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...