Brunello Skrevet 21. oktober 2023 #61 Del Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er mulig det, men poenget med at man må normalisere med forekomst av hver gruppe er vel fornuftig? Hvis halvparten av alle dødsfall i trafikken skjedde med Toyota Prius 2021-modell, så kan man si at det er like sannsynlig å dø i en helt annen bil. Men det er god grunn til å se nærmere på nettopp Prius 2021 fordi det er en kraftig overhyppighet. Anonymkode: c2559...2f5 Det er andelen innvandrere og nordmenn og innvandrermenns andel av populasjonen du roter med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #62 Del Skrevet 21. oktober 2023 Brunello skrev (1 minutt siden): Det er andelen innvandrere og nordmenn og innvandrermenns andel av populasjonen du roter med. Dette er vel den aktuelle posten som startet diskusjonen: Posteren legger altså til grunn at om 51% av drap skjer av «ikke innvandrere» så bør man holde seg unna «ikke innvandrere». Dette er et oppsiktsvekkende utsagn så lenge majoriteten er «ikke innvandrere». Er du enig i det? Anonymkode: c2559...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 21. oktober 2023 #63 Del Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 2.7.2023 den 16.08): Men det vil jo si at 51% ikke var innvandrere, så da bør man jo heller holde seg unna nordmenn hvis man skal følge tankerekken din. Anonymkode: fa483...e80 Bevares. Jeg må bare protestere på matematikken din. Det er 16% innvandrere i Norge. Hvis det stemmer at de står for 49% av drapene så er det mer risikabelt å være sammen med en innvandrer enn en nordmann. Omtrent 5x så risiabelt. Til sammenligning så er det 9x så farlig å være sammen med en mann som en kvinne.(alle menn sett under ett) Kan ikke argumentere mot den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21. oktober 2023 #64 Del Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dette er vel den aktuelle posten som startet diskusjonen: Posteren legger altså til grunn at om 51% av drap skjer av «ikke innvandrere» så bør man holde seg unna «ikke innvandrere». Dette er et oppsiktsvekkende utsagn så lenge majoriteten er «ikke innvandrere». Er du enig i det? Anonymkode: c2559...2f5 Jeg er ikke uenig i statistikken som er fremlagt. Det jeg kommenterte er at det ble blandet inn kvinner og barn, slik at det ble fremstilt som at det var en mye lavere prosentandel enn totale innvandrere som stod for kriminaliteten. For da måtte en gjort det for etniske norske også, og da kommet til omtrent samme forholdstall. Uansett er dette ekstremt små størrelser. Av landets 1,1 millioner innvandrere blir 4 drept av partneren i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #65 Del Skrevet 21. oktober 2023 Nei jeg stoler på dømmekraften min har en god narsissisrmt/psykopat/ needy/kontrollerende-radar Anonymkode: 59d12...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 21. oktober 2023 #66 Del Skrevet 21. oktober 2023 Majer skrev (På 2.7.2023 den 3.52): Eller tenker dere ikke noe over det? Høres fordomsfullt ut å skulle gå og tenke på det når det tross alt uansett rammer under 1%. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elisa1819 Skrevet 21. oktober 2023 #67 Del Skrevet 21. oktober 2023 Jeg tenker 10 - 15 års aldersforskjell er for de spesielt interesserte, og det er mange særinger og skrudde sjeler i de forholdene. Og så tror jeg vel ofte andre ting enn likeverdig kjærlighet er involvert i de forholdene i høyere grad, ting som makt og penger og sånn. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 12. mars 2024 Forfatter #68 Del Skrevet 12. mars 2024 13 år gammel jente drept i Danmark av ekskjæresten på 17 som har en ny kjæreste på 13. Det er veldig unormalt med den aldersforskjellen og her skjedde det drap. Rart at folk enda ikke ser sammenhengen. Lurer på hvordan aldersforskjellen er ved partnerdrapene som har skjedd i Norge det siste året. Kunne mye vært forhindret? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 12. mars 2024 Forfatter #69 Del Skrevet 12. mars 2024 Brunello skrev (På 21.10.2023 den 11.33): Jeg er ikke uenig i statistikken som er fremlagt. Det jeg kommenterte er at det ble blandet inn kvinner og barn, slik at det ble fremstilt som at det var en mye lavere prosentandel enn totale innvandrere som stod for kriminaliteten. For da måtte en gjort det for etniske norske også, og da kommet til omtrent samme forholdstall. Uansett er dette ekstremt små størrelser. Av landets 1,1 millioner innvandrere blir 4 drept av partneren i året. 4 som blir drept av partneren i året? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #70 Del Skrevet 12. mars 2024 Jeg er ikke så redd for drap når jeg dater, heldigvis. Men tar selsvagt normale forholdsregler. Men én grunn til at jeg er skeptisk til stor aldersforskjell, er at disse parene oftere går fra hverandre. Statistisk tar færre parforhold slutt der partene er jevngamle. Jeg vil jo ha en partner å etablere meg med, stifte familie med og helst være med livet ut. Så derfor er jeg litt skeptisk til å gå mye opp (eller forsåvidt ned) i alder. Anonymkode: ee8a3...55f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #71 Del Skrevet 12. mars 2024 Herregud for en idiot- tråd. Det er ikke aldersforskjellen eller etnisitet som er grunnen til partnerdrap. Å date en som er eldre øker ikke sjansen for å bli drept. Men å date en som er psykisk syk, derimot, gjør det. KG er vel det forumet som er blant de værste til å grise med fakta, løgn og statistikk som sjimpanser i en iskremsjappe. Ting blir ikke sant bare fordi en skakkjørt stakkar sitter og troller om det på KG. Men beklager at jeg avbrøt. Bare fortsett. 👍 Anonymkode: 24c59...d75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 12. mars 2024 Forfatter #72 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herregud for en idiot- tråd. Det er ikke aldersforskjellen eller etnisitet som er grunnen til partnerdrap. Å date en som er eldre øker ikke sjansen for å bli drept. Men å date en som er psykisk syk, derimot, gjør det. KG er vel det forumet som er blant de værste til å grise med fakta, løgn og statistikk som sjimpanser i en iskremsjappe. Ting blir ikke sant bare fordi en skakkjørt stakkar sitter og troller om det på KG. Men beklager at jeg avbrøt. Bare fortsett. 👍 Anonymkode: 24c59...d75 Her var du nødt til å benytte deg av hersketeknikker istedenfor å se fakta som ligger ganske tydelig foran deg. Interessant 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 20. desember 2024 Forfatter #73 Del Skrevet 20. desember 2024 Her har vi enda en sak. Ganske stor aldersforskjell uavhengig av relasjon. Dere som ikke tror aldersforskjell er en medvirkende faktor må tro på meg nå? https://www.vg.no/nyheter/i/1MXeOQ/politiet-rykket-ut-til-avdoedes-bolig-kort-tid-foer-drapet-fjernet-siktede 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #74 Del Skrevet 20. desember 2024 Nei, det tenkte jeg ikke på da jeg var 18 år og traff en 8 år eldre mann. Lever fremdeles, og nå begynner denne mannen å bli gammel uten å ha vist tendenser til å være voldelig eller ønske å skade meg. Anonymkode: 93e51...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goodbeforelong Skrevet 20. desember 2024 #75 Del Skrevet 20. desember 2024 Det er sikkert en av mange komponenter. Mange branner startet med det elektriske også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtusssa Skrevet 20. desember 2024 #76 Del Skrevet 20. desember 2024 Majer skrev (6 minutter siden): Her har vi enda en sak. Ganske stor aldersforskjell uavhengig av relasjon. Dere som ikke tror aldersforskjell er en medvirkende faktor må tro på meg nå? https://www.vg.no/nyheter/i/1MXeOQ/politiet-rykket-ut-til-avdoedes-bolig-kort-tid-foer-drapet-fjernet-siktede Hvordan trekker du slutningen til at det er en medvirkende årsak? Det er veldig mange mennesker som bruker rullator som dør innen 10 år i forhold til de som ikke bruker rullator. Er rullator da en medvirkende årsak til hyppig dødelighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 20. desember 2024 Forfatter #77 Del Skrevet 20. desember 2024 Skogtusssa skrev (1 minutt siden): Hvordan trekker du slutningen til at det er en medvirkende årsak? Det er veldig mange mennesker som bruker rullator som dør innen 10 år i forhold til de som ikke bruker rullator. Er rullator da en medvirkende årsak til hyppig dødelighet? Nei, men alderdom er. Akkurat det samme som når en eldre man finner en yngre kvinner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #78 Del Skrevet 20. desember 2024 Tyve år eldre etnisk norsk mann her også. Gjorde livet mitt til et helvete, men jeg kom meg vekk og ut av byen.. Anonymkode: 5681c...43f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 20. desember 2024 #79 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 12.09): https://forskning.no/kriminalitet-psykologi-psykologimasterne/derfor-dreper-menn-partneren-sin/2006728 Stor aldersforskjell der drapsmannen er eldre, er en risikofaktor ifølge forskningen. Her har vi et par saker: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/21-ar-for-dobbeltdrapet-i-kirkenes_-_-utvilsomt-at-han-ville-drepe-1.13571057 22 års aldersforskjell https://www.vg.no/nyheter/i/abjBrE/mann-56-tiltalt-for-aa-ha-drept-kona-og-datteren-med-oeks-og-kniv 14 års aldersforskjell Jeg har selv vært gift med en 26 år eldre mann, og der var det både psykisk mishandling, vold og behovet for totalkontroll/sykelig sjalusi inne i bildet. Jeg tror det bunner i at de egentlig forstår at de når som helst kan miste sin unge kone til yngre, kjekkere menn, og blir helt rabiate. Anonymkode: ebaa4...9f1 Det er i så fall en viss logikk i det. Dersom de selv ser på lav alder som noe verdifullt, så er det ikke så rart om de tror andre tenker slik også, som igjen vil si at de selv lett kan byttes ut av en yngre mann. Jeg er glad du kom deg bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå