AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #21 Del Skrevet 2. juli 2023 Jo da statistisk sett så er det jo alder som spiller litt rolle. Jeg var i relasjon med en som det var ganske stor alderforskjell, han var eldre enn meg. Etter jeg avsluttet det, eskalerte det, og han er norsk. stygge trusler og hva han ville gjøre mot meg, skade meg hardt, han dukket opp på samme steder som meg også...😢 han var eiesyk og voldelig også ekstremt kontrollerende, å dra ute på byen hatet han. Tillatelse fra han måtte jeg alltid ha Anonymkode: e3677...2f5 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #22 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Den store risikofaktoren er fremmedkultur. Ifølge VGs database over partnerdrap i Norge i perioden 2000-2019, var 49 prosent av gjerningspersonene innvandrere. Hold deg unna partner ned annen kulturbakgrunn, og du er mye sikrere. Anonymkode: b23bf...f86 Men det vil jo si at 51% ikke var innvandrere, så da bør man jo heller holde seg unna nordmenn hvis man skal følge tankerekken din. Anonymkode: fa483...e80 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #23 Del Skrevet 2. juli 2023 Ja, holder meg unna eldre kvinner. Bitre og farlige. Anonymkode: a3d27...abe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #24 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det vil jo si at 51% ikke var innvandrere, så da bør man jo heller holde seg unna nordmenn hvis man skal følge tankerekken din. Anonymkode: fa483...e80 Du glemmer at det er veldig mange flere etnisk norske som bor her i landet enn folk med utenlandsk bakgrunn, så den prosentvise sjansen for å bli drept av en etnisk norsk partner er veldig mye mindre... Anonymkode: 889c4...7a1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #25 Del Skrevet 2. juli 2023 Man bør holde seg unna menn, da 96% av de som begår partnerdrap er menn. Anonymkode: 385f7...49a 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #26 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det vil jo si at 51% ikke var innvandrere, så da bør man jo heller holde seg unna nordmenn hvis man skal følge tankerekken din. Anonymkode: fa483...e80 Eh, tror ikke du skjønner statistikk overhodet. Altså, innvandrere i Norge utgjør ca. 18%. Om du deler dette på ca. to får du andel menn, altså rundt 9%. Mange av disse vil være mindreårige, så da sitter du igjen med et enda mindre tall. Og når de fleste voldelige innvandrermenn er muslimer, så sitter du igjen med et enda mindre tall som da er voksne menn med muslimske bakgrunn. La oss si at tallet de utgjør av befolkningen kanskje er da 2-3%? Når denne lille prosentandelen da står for 49% av partnedrap er det en EKSTREM overrerepresentasjon. Da blir det bare utrolig flåsete og kunnskapsløst å si at "ja, men 51% var ikke innvanderere, hold deg heller unna nordmenn." Etnisk norske menn er jo UNDERREPRESENTERT i denne statistikken. Anonymkode: 19322...86b 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 2. juli 2023 #27 Del Skrevet 2. juli 2023 (endret) De færreste tenker slik som deg. Men da jeg så tråden tenkte jeg det egentlig var innvandrere det handlet om. Eller rasisme, om du vil. Endret 2. juli 2023 av Rotemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #28 Del Skrevet 2. juli 2023 Rotemor skrev (7 minutter siden): De færreste tenker slik som deg. Men da jeg så tråden tenkte jeg det egentlig var innvandrere det handlet om. Eller rasisme, om du vil. Fordi? Anonymkode: 2fd43...93d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #29 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jo da statistisk sett så er det jo alder som spiller litt rolle. Jeg var i relasjon med en som det var ganske stor alderforskjell, han var eldre enn meg. Etter jeg avsluttet det, eskalerte det, og han er norsk. stygge trusler og hva han ville gjøre mot meg, skade meg hardt, han dukket opp på samme steder som meg også...😢 han var eiesyk og voldelig også ekstremt kontrollerende, å dra ute på byen hatet han. Tillatelse fra han måtte jeg alltid ha Anonymkode: e3677...2f5 Hadde han oppført seg anderledes mot en jevnaldrende dame, tror du? Anonymkode: e42ee...6a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #30 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde han oppført seg anderledes mot en jevnaldrende dame, tror du? Anonymkode: e42ee...6a9 Det vet jeg ikke. Jeg tror nok ikke det. Men jeg bare nevner at det kan ha litt å si alderforskjell. Men jeg tror denne mannen er sånn mot flere kvinner.🤷🏼♀️det ligger i hans personlighet Anonymkode: e3677...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #31 Del Skrevet 2. juli 2023 Gliffy skrev (7 timer siden): Partnerdrap er jo ikke så sannsynlig , statistisk sett. Tjaaaaaaaaa det spørs hvordan man måler det. I følge FN så har kvinner mye større risiko for å bli drept av en partner enn å dø av kreft, malaria, aids og trafikkulykker TIL SAMMEN. Så med tanke på hvor mye fokus det er på sikkerhet ift trafikk og kreft og sånn så burde jo egentlig kvinner holdt seg langt unna menn. Selvom ikke alle blir drept så er det 1 av 10 i Norge utsettes for grov partnervold, globalt er tallene 1 av 3. Anonymkode: 9df47...c9a 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #32 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hold deg unna partner ned annen kulturbakgrunn, og du er mye sikrere. Anonymkode: b23bf...f86 Etnisitet er ikke fellesnevneren eller trusselen. Kjønnet er . Anonymkode: 9df47...c9a 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #33 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Etnisitet er ikke fellesnevneren eller trusselen. Kjønnet er . Anonymkode: 9df47...c9a Og...stor aldersforskjell vitner om en halvpsyko maktgreie. Sorry. Anonymkode: ba74d...ed2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #34 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og...stor aldersforskjell vitner om en halvpsyko maktgreie. Sorry. Anonymkode: ba74d...ed2 Ja, ingen sier i mot det. Anonymkode: 9df47...c9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #35 Del Skrevet 2. juli 2023 Aldersforskjell kombinert med stor formue og en fet livsforsikring gjør utvilsom en person mer utsatt for å bli drept av sin yngre partner. Anonymkode: a151c...415 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #36 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aldersforskjell kombinert med stor formue og en fet livsforsikring gjør utvilsom en person mer utsatt for å bli drept av sin yngre partner. Anonymkode: a151c...415 Eller omvendt, hvis den yngre partneren finner ut hun (!) ikke vil være kjøpt og betalt lenger, at det ikke lønner seg for henne. Kvinne som vil forlate mann er den største risikofaktoren for partnerdrap, mannlig krenkelse i kombinasjon med narsissisme. Tror nok en del menn med en utrolig æreskjær/narsissistisk personlighet vil jakte på "svakere" partnere på alle plan for å få den "beundringa"/makta de trenger. Anonymkode: ba74d...ed2 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #37 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Partnerdrap har kun med makt å gjøre. Så de tingene du nevner stemmer godt det. Men jeg er ikke kjent med at det finnes noen norsk statistikk på stor aldersforskjell ved partnerdrap, det pleier jo å omtales i media og da er det normale aldersforskjellen på 0-5 år stort sett. Det er sikkert noen unntak men er interessert i om ts har fra et sted at stor aldersforskjell er normalen? Anonymkode: 9df47...c9a Samme erfaring her. Min eksmann var over 20 år eldre enn meg. Han var gift i 15 år med en mer jevnaldrende dame før meg, og oppførte seg ordentlig mot henne. Med meg ble det etter hvert et helvete med utroskap, psykisk vold, økonomisk vold og til slutt trusler og fysisk vold. Jeg dro tidsnok, forstår jeg nå. Han var for øvrig etnisk norsk. Anonymkode: ebaa4...9f1 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #38 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har lagt merke til at noen slike partnerdrap er i forhold med f.eks. en betydelig eldre etnisk norsk mann og yngre asiatisk kvinne. Andre er med en utenlandsk mann (ofte muslimsk bakgrunn) og en etnisk norsk kvinne. Og, mange partnerdrap er i par hvor begge er utenlandske, og kvinnen vil ha mer frihet mens den muslimske ektemannen motsetter seg dette på voldelig, fatalt, vis. Uansett, er også flere partnerdrap i forhold med etnisk norsk uten stor aldersforskjell. Synes det er rart å opprette en tråd med fokus på at aldersforskjell dreper? Kjæresten min er 20 år eldre enn meg, vi er begge etnisk norsk og ingen av oss er voldelige. Anonymkode: 19322...86b Han sier jo ikke at aldersforskjell dreper, men at det er større risiko, noe som er veldig logisk. Maktbalansen i slike forhold er ofte forskjøvet mot den eldre mannen. Anonymkode: ebaa4...9f1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #39 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Eller omvendt, hvis den yngre partneren finner ut hun (!) ikke vil være kjøpt og betalt lenger, at det ikke lønner seg for henne. Kvinne som vil forlate mann er den største risikofaktoren for partnerdrap, mannlig krenkelse i kombinasjon med narsissisme. Tror nok en del menn med en utrolig æreskjær/narsissistisk personlighet vil jakte på "svakere" partnere på alle plan for å få den "beundringa"/makta de trenger. Anonymkode: ba74d...ed2 Det som skjedde når den etnisk norske mannen begikk dobbeltdrap i Kirkenes. Hun ønsket å forlate ham, ba om hjelp fra politiet, men fikk det ikke. Han drepte henne og barnet hennes. Anonymkode: ebaa4...9f1 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 3. juli 2023 #40 Del Skrevet 3. juli 2023 Slike diskusjoner blir litt utfordrende når påstandene er langt flere enn kildehenvisningene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå