Spitzy Skrevet 5. juli 2023 #61 Del Skrevet 5. juli 2023 tonebelinda skrev (4 timer siden): Hvis jeg ikke husker feil, så ble vel avstand overholdt blant gjestene. Hun prøvde vel ikke å bortforklare noe. Stod støtt i det og innrømmet feil. Hadde BM gjort det samme med en gang, hadde vi nok glemt hele greia De var for mange til stede. Det var jo 2 situasjoner samme helg, altså du og jeg fikk ikke lov av statsministeren og invitere 2 familemedlemmer som ikke var i samme kohort på besøk, samtidig som hun hadde sushi fest og glemte og telle antall gjester fordi hun hadde vært opptatt med og fortelle oss reglene og ikke satt seg inn i dem selv. Mulig reglene var tullete, men hun var jo med på og lage dem. Jeg synes det var veldig fint at etterforskningen førte til at hun fikk bot, da hele saken var svært provoserende for vanlige folk som hadde det tøft og var ensomme under hennes regi imens hun festet. ja, hun sto støtt i det, med en nervøs latter riktignok, og kom med den knallgode forklaringen om hvor opptatt hun hadde vært og ikke hatt tid til og sette seg inn i sine egne regler. Erna er god til og snakke for seg, men den latteren på direkten var nervøs ikke stødig. Vet ikke helt hvordan hun skulle endret forklaring heller… innrømmet at hun visste reglene, men ga faen? 🤷♀️ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 5. juli 2023 #62 Del Skrevet 5. juli 2023 Stonegiant skrev (3 timer siden): Stemmer ikke Rødt, men merker at jeg ikke bryr meg om denne fillesaken. Han tok et par solbriller? Resten av Stortingen gjør verre ting daglig. en partileder skal være et forbilde. Helt enig i at de fleste andre politikerne i dette landet heller ikke fortjener å sitte i jobbene sine. Er no dritt både når de er korrupte og når de stjeler. Hele bølingen bør skiftes ut 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 5. juli 2023 #63 Del Skrevet 5. juli 2023 Morgan Le Fay skrev (4 timer siden): Nei, ærlig talt. Å være litt for mange under et privat arrangement under Covid er da noe HELT annet enn å drive med simpelt butikktyveri. Videoen av en partileder som faktisk STJELER kommer aldri til å bli borte fra netthinnen. I dette tilfellet er forbrytelsen faktisk verre enn løgnene. Det finnes ingen som helst unnskyldning for sånn oppførsel. For meg er det ubegripelig at et parti vil ha en kjeltring som frontfigur, men dem om det. I utgangspunktet er jeg enig med deg, men der og da var det fryktelig provoserende at jeg satt hjemme og kjedet meg for .. var det 26 helg .. på rad, fordi jeg ikke fikk lov av statsministeren og møte folk uten og risikere bot, samtidig som hun festet. Der og da var det jo en « forbrytelse» , og jeg er veldig glad for at politiet ga henne bot slik hun hadde bestemt at vi andre skulle få om vi våget det samme, selvom boten sikkert var smårips for henne. ja tyveri er alltid simpelt, og moxnes har virkelig driti seg ut. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 5. juli 2023 #64 Del Skrevet 5. juli 2023 Den videoen som Moxnes ville skulle offentliggjøres sier sitt. Han angrer nok veldig på at han ønsket denne offentliggjøringen. Jeg kjenner ingen sympati for Moxnes og håper han synes dette er så ille at han går av som leder. Så kan vi gå videre å luke ut andre personer med høye stillinger som forsvarssjefen, Brenna. Jeg trur det er mye korrupt som skjer i Norge og jeg skulle ønske alt ble gjennomgått grundig. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 5. juli 2023 #65 Del Skrevet 5. juli 2023 Eva-Lena skrev (Akkurat nå): Den videoen som Moxnes ville skulle offentliggjøres sier sitt. Han angrer nok veldig på at han ønsket denne offentliggjøringen. Jeg kjenner ingen sympati for Moxnes og håper han synes dette er så ille at han går av som leder. Så kan vi gå videre å luke ut andre personer med høye stillinger som forsvarssjefen, Brenna. Jeg trur det er mye korrupt som skjer i Norge og jeg skulle ønske alt ble gjennomgått grundig. Helt enig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 5. juli 2023 #66 Del Skrevet 5. juli 2023 Eva-Lena skrev (2 minutter siden): Den videoen som Moxnes ville skulle offentliggjøres sier sitt. Han angrer nok veldig på at han ønsket denne offentliggjøringen. Jeg kjenner ingen sympati for Moxnes og håper han synes dette er så ille at han går av som leder. Så kan vi gå videre å luke ut andre personer med høye stillinger som forsvarssjefen, Brenna. Jeg trur det er mye korrupt som skjer i Norge og jeg skulle ønske alt ble gjennomgått grundig. Er der bare meg som stusser på hvorfor han ville offentliggjøre den? Ja, angre gjør han sikkert, men hadde han forventet at den viste noe annet? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 5. juli 2023 #67 Del Skrevet 5. juli 2023 Er så lei av saken blir bagatellisert. For meg så handler det ikke bare om noen solbriller, men det er prinsippet. Han ble tatt denne gangen, hva med alle de andre gangene vi ikke vet om? Jeg mener personlig at en som synes det er greit å stjele "småting" også kan finne på å utføre mer seriøse økonomisk kriminalitet. Jeg ville aldri stolt på han som statsminister. Jeg er egentlig en som har stemt Rødt fordi de har virket som prinsippfaste politikere, men det gidder jeg ikke lenger. Denne saken har bevist for meg at mange Rødt velgere oppfører seg som cult medlemmer som forsvarer lederen sin samme hva. Finnes det én rødt politiker her som har kommet med en fornuftig uttalelse? Har ikke sett noen. Noe så skuffende. Gidder ikke å stemme på en dritt lenger. De er alle kriminelle i alle partiene og forsvarer hverandre uten skam. Konsekvenser opplever de aldri heller. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 5. juli 2023 #68 Del Skrevet 5. juli 2023 Spitzy skrev (9 minutter siden): Er der bare meg som stusser på hvorfor han ville offentliggjøre den? Ja, angre gjør han sikkert, men hadde han forventet at den viste noe annet? Tipper han regnet med at ikke alt ble filmet. Gudene vet hva han egentlig trudde. Kanskje han har sett en del på Åsted Norge og der er jo flere videoer ganske uklare og vanskelig å se gjerningspersonen. Tipper det er topp kvalitet på kameraene på Gardermoen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 5. juli 2023 #69 Del Skrevet 5. juli 2023 Heisann1234 skrev (2 minutter siden): Er så lei av saken blir bagatellisert. For meg så handler det ikke bare om noen solbriller, men det er prinsippet. Han ble tatt denne gangen, hva med alle de andre gangene vi ikke vet om? Jeg mener personlig at en som synes det er greit å stjele "småting" også kan finne på å utføre mer seriøse økonomisk kriminalitet. Jeg ville aldri stolt på han som statsminister. Jeg er egentlig en som har stemt Rødt fordi de har virket som prinsippfaste politikere, men det gidder jeg ikke lenger. Denne saken har bevist for meg at mange Rødt velgere oppfører seg som cult medlemmer som forsvarer lederen sin samme hva. Finnes det én rødt politiker her som har kommet med en fornuftig uttalelse? Har ikke sett noen. Noe så skuffende. Gidder ikke å stemme på en dritt lenger. De er alle kriminelle i alle partiene og forsvarer hverandre uten skam. Konsekvenser opplever de aldri heller. De siste valgene har jeg stemt blankt. På den måten viser jeg min misnøye med politikken i Norge og min blanke stemme går ikke til noe parti. Velger man å ikke stemme går din stemme til det partiet med flest stemmer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 5. juli 2023 #70 Del Skrevet 5. juli 2023 Eva-Lena skrev (9 minutter siden): Tipper han regnet med at ikke alt ble filmet. Gudene vet hva han egentlig trudde. Kanskje han har sett en del på Åsted Norge og der er jo flere videoer ganske uklare og vanskelig å se gjerningspersonen. Tipper det er topp kvalitet på kameraene på Gardermoen. « kanskje han har sett en del på åsted Norge « 😅😅.. ja mulig du har forklaringen der. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blasfeminist Skrevet 5. juli 2023 #71 Del Skrevet 5. juli 2023 20 minutter siden, Eva-Lena said: Velger man å ikke stemme går din stemme til det partiet med flest stemmer. Hvem er det stemmen din går til om du stemmer blankt, da? Hva blir forskjellen i praksis? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 5. juli 2023 #72 Del Skrevet 5. juli 2023 Spitzy skrev (41 minutter siden): Er der bare meg som stusser på hvorfor han ville offentliggjøre den? Ja, angre gjør han sikkert, men hadde han forventet at den viste noe annet? Typisk krisehåndtering. Et ønske om å prøve å ta mest mulig egen kontroll på situasjon og narrativ. Det hadde vært verre om det var media som igjen hadde tatt han i løgn. Nå er alle fisk oppe på disken, får vi tro. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 5. juli 2023 #73 Del Skrevet 5. juli 2023 blasfeminist skrev (14 minutter siden): Hvem er det stemmen din går til om du stemmer blankt, da? Hva blir forskjellen i praksis? Den vil bare forbli blank og den går ikke til noe parti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 5. juli 2023 #74 Del Skrevet 5. juli 2023 blasfeminist skrev (15 minutter siden): Hvem er det stemmen din går til om du stemmer blankt, da? Hva blir forskjellen i praksis? Var null logikk i det du siterte, ved og stemme blankt gir man jo også i praksis sin stemme til det partiet som får flest stemmer. Grunnen til og stemme blankt, istedenfor og ikke stemme, er etter min mening viktig for og gi et signal, og et annet signal enn at man ikke gidder og stemme fordi en ikke bryr seg. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blasfeminist Skrevet 5. juli 2023 #75 Del Skrevet 5. juli 2023 10 minutter siden, Spitzy said: Grunnen til og stemme blankt, istedenfor og ikke stemme, er etter min mening viktig for og gi et signal, og et annet signal enn at man ikke gidder og stemme fordi en ikke bryr seg. Hvilket signal er det? Er det det gamle "jeg kan mere om politikk enn alle partipolitikere, og jeg stemmer blankt helt til noen av dem finner opp mitt idealparti"? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blasfeminist Skrevet 5. juli 2023 #76 Del Skrevet 5. juli 2023 16 minutter siden, Eva-Lena said: Den vil bare forbli blank og den går ikke til noe parti. En blank stemme og en manglende stemme vil ha nøyaktig like mye å si for utfallet av valget. Du kan godt si at blanke stemmer bør oppfattes som en protest (mot et eller annet), men da bør jo lav valgoppslutning oppfattes som det samme. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 5. juli 2023 #77 Del Skrevet 5. juli 2023 blasfeminist skrev (10 minutter siden): En blank stemme og en manglende stemme vil ha nøyaktig like mye å si for utfallet av valget. Du kan godt si at blanke stemmer bør oppfattes som en protest (mot et eller annet), men da bør jo lav valgoppslutning oppfattes som det samme. Nja, lav valgoppslutning kan oppfattes som at folk er fornøyde eller ikke bryr seg. En blank stemme er en protest. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blasfeminist Skrevet 5. juli 2023 #78 Del Skrevet 5. juli 2023 5 minutter siden, Spitzy said: En blank stemme er en protest. Eller et tegn på at den som stemmer mener at maktfordelingen allerede er perfekt. Helt greit at folk stemmer blankt eller lar være å stemme for min del, men da er de ikke konstruktive om de samtidig sier at de er misfornøyde med politikere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 5. juli 2023 #79 Del Skrevet 5. juli 2023 blasfeminist skrev (24 minutter siden): En blank stemme og en manglende stemme vil ha nøyaktig like mye å si for utfallet av valget. Du kan godt si at blanke stemmer bør oppfattes som en protest (mot et eller annet), men da bør jo lav valgoppslutning oppfattes som det samme. Blanke stemmer medregnes i valgoppslutning, men stemmen går ikke til noe parti. De som velger å ikke stemme noe som helst risikerer at deres manglende stemme går til ett parti de absolutt ikke ønsker å stemme på. Derfor lønner det seg å møte opp og stemme blankt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 5. juli 2023 #80 Del Skrevet 5. juli 2023 Stonegiant skrev (5 timer siden): Stemmer ikke Rødt, men merker at jeg ikke bryr meg om denne fillesaken. Han tok et par solbriller? Resten av Stortingen gjør verre ting daglig. Jeg er enig i at resten av stortinget gjør verre ting daglig, men jeg trodde faktisk på at Moxnes var et bedre menneske enn de andre, så jeg er utrolig skuffet. Å stjele et par alminnelig kjipe solbriller er ikke en stor greie i seg selv, bare flaut og tåpelig, og ikke i nærheten like umoralsk som å bedrive svindel mot befolkningen med falske reiseregninger, løgner om pendlerstatur og å tjene hundretusner urettmessig på boligsalg der de trikser med hvem som bodde hvor når, eller Erna som lager syke nazi-regler for resten av befolkningen mens hun selv bryter dem, eller Trettebergstuen som skaffer alle vennene sine superjobber urettmessig, men… jeg trodde bedre om Moxnes enn om de andre, og dermed er skuffelsen større. Synes likevel saken dras helt ut av proprsjoner. Flaks for Trettebergstuen at Moxnes driver med nasking da, for det fikk jo alle til å glemme hennes tross alt mye alvorligere handlinger umiddelbart. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg