Lava Anne Skrevet 6. juli 2023 #181 Del Skrevet 6. juli 2023 Kokeplate skrev (4 minutter siden): Da vet vi litt om moralen din, kriminalitet er greit. Ja, for jeg skrev jo at han ikke bør få bot og slippe unna den straffen som står til lovbruddet. Godt jobba! Nok en glimrende tolkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 6. juli 2023 #182 Del Skrevet 6. juli 2023 Flau sak og selvfølgelig ikke bra og stjele, men synes det er litt drøyt om det skal ende karrieren hans. Ingen er perfekte, heller ikke politikere. Det finnes FrP politikere som har både blitt tatt for sex kjøp og anklaget for voldtekt på jobb uten at det gjorde slutt på karrieren. Alle partiene hadde vel folk på Stortinget som snyltet til seg DYRE leiligheter. Erna Solberg brødet reglene hun selv hadde laget under corona. Det var nettopp to statsråder fra Ap som hadde ansatt venner og kjente på tros av å være klart inhabile også. Ikke bra noe av det, men det finnes ikke perfekte mennesker så skal vi ha politikere må vi akseptere at de ikke er perfekte. Så selv om det er flaut med voksen man som stjeler for 1000 kr så synes jeg det er langt fra det groveste en stortingspolitiker har gjort og blit sittende. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 6. juli 2023 #183 Del Skrevet 6. juli 2023 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Flau sak og selvfølgelig ikke bra og stjele, men synes det er litt drøyt om det skal ende karrieren hans. Ingen er perfekte, heller ikke politikere. Det finnes FrP politikere som har både blitt tatt for sex kjøp og anklaget for voldtekt på jobb uten at det gjorde slutt på karrieren. Alle partiene hadde vel folk på Stortinget som snyltet til seg DYRE leiligheter. Erna Solberg brødet reglene hun selv hadde laget under corona. Det var nettopp to statsråder fra Ap som hadde ansatt venner og kjente på tros av å være klart inhabile også. Ikke bra noe av det, men det finnes ikke perfekte mennesker så skal vi ha politikere må vi akseptere at de ikke er perfekte. Så selv om det er flaut med voksen man som stjeler for 1000 kr så synes jeg det er langt fra det groveste en stortingspolitiker har gjort og blit sittende. Det er ikke som stortingsrepresentant det drøftes han bør trekke seg. Tror det er i det hele tatt vanskelig å trekke seg som stortingsrepresentant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 6. juli 2023 #184 Del Skrevet 6. juli 2023 Hank Amarillo skrev (23 minutter siden): Det er ikke som stortingsrepresentant det drøftes han bør trekke seg. Tror det er i det hele tatt vanskelig å trekke seg som stortingsrepresentant. Tror du forsto hva jeg mente… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 6. juli 2023 #185 Del Skrevet 6. juli 2023 Pippi Lotta skrev (5 minutter siden): Tror du forsto hva jeg mente… Eksemplene du bruker er mange av dem stortingsrepresentanter. Pendlersakene har jo ikke akkurat gått forbi i stillhet, de er vel en pågående skandale på vet ikke hvor lenge(husker ikke når de kom frem). Tadjiik og Ropestad måtte gå av på denne type saker. Trettestuen måtte også gå. osv osv. Er vel ikke akkurat slik at disse sakene ikke har fått oppmerksomhet og konsekvenser. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 6. juli 2023 #186 Del Skrevet 6. juli 2023 (endret) Hank Amarillo skrev (1 time siden): Eksemplene du bruker er mange av dem stortingsrepresentanter. Pendlersakene har jo ikke akkurat gått forbi i stillhet, de er vel en pågående skandale på vet ikke hvor lenge(husker ikke når de kom frem). Tadjiik og Ropestad måtte gå av på denne type saker. Trettestuen måtte også gå. osv osv. Er vel ikke akkurat slik at disse sakene ikke har fått oppmerksomhet og konsekvenser. Tajik var også sykemeldt noen måneder før hun kom tilbake i en lavere stilling. Det som er litt spesielt i rødt er at mimir skrev nylig negativt om at det var typisk om noen på Stortinget gjorde noe dumt og fikk motgang og så ble de sykemeldt. Han latterliggjorde det. Det hadde han tydeligvis ikke sansen for, men da det gjaldt kompisen og kollegaen var det tydeligvis helt i orden. Dobbeltmoral much? Endret 6. juli 2023 av Justlooking Feil setningsoppbygning 😊 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 6. juli 2023 #187 Del Skrevet 6. juli 2023 Justlooking skrev (1 time siden): Tajik var også sykemeldt noen måneder før hun kom tilbake i en lavere stilling. Det som er litt spesielt i rødt er at mimir skrev nylig negativt om at det var typisk om noen på Stortinget gjorde noe dumt og fikk motgang og så ble de sykemeldt. Han latterliggjorde det. Det hadde han tydeligvis ikke sansen for, men da det gjaldt kompisen og kollegaen var det tydeligvis helt i orden. Dobbeltmoral much? Ja, du vet hva dem sier? Dobbeltmoral er bedre enn ingen moral 😂 Neida, det virker som om det er veldig lett å stå og kritisere alt og alle andre, men når det blir "too close to home" er det plutselig ikke like lett å være like prinsippfast som om det skulle gjelde en annen politiker fra et annet parti - tja, si f.eks FrP? Da tviler jeg på at det hadde vært uttalelser som: "Nå er det nok!" "Man må huske på at det er et menneske bak her" osv osv. Jeg velger å gjenta meg selv fra et tidligere innlegg (mulig det var i den andre tråden). Det er helt greit at det tross alt er et menneske som mottar kritikken - MEN så har han da vitterlig satt seg selv i den posisjonen. Dette hadde aldri vært en sak dersom herr Moxnes ikke hadde funnet det for godt å stjele et par solbriller til den nette sum av 1199 kr. Med mindre man er kleptoman, så burde det være en smal sak å ikke gjøre slikt! Og attpåtil så gjør han det på en flyplass, for det bugner av overvåkningskameraer! 🙄 Nei, forskjellen på rett og galt er vel noe man lærer allerede de første leveårene våre, samt forskjellen på hva som er mitt og hva som er ditt. De aller fleste av oss er vel godt utstyrt med det såkalte "moralske kompasset" slik at vi vet at det er ulovlig å stjele. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Simon0078 Skrevet 7. juli 2023 #188 Del Skrevet 7. juli 2023 Dette er fillesak. Terje Søviknes er voldtektsforbryter, men ble likevel olje -og energiminister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 7. juli 2023 #189 Del Skrevet 7. juli 2023 FruR skrev (10 timer siden): Hvorfor er han sykemeldt når han har sommerferie ? Mulig dette har vært spurt om før men det er en lang tråd å lese igjennom dette. Forøvrig mener jeg Moxnes viser dårligere dømmekraft enn hva vi bør forvente av politekere med topp verv . Først ved å stjele og deretter ved hvordan han håndterer situasjonen i etterkant. Når man er sykemeldt, så slipper man kritiske spørsmål fra journalister og eget parti. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 7. juli 2023 #190 Del Skrevet 7. juli 2023 Hank Amarillo skrev (9 timer siden): Eksemplene du bruker er mange av dem stortingsrepresentanter. Pendlersakene har jo ikke akkurat gått forbi i stillhet, de er vel en pågående skandale på vet ikke hvor lenge(husker ikke når de kom frem). Tadjiik og Ropestad måtte gå av på denne type saker. Trettestuen måtte også gå. osv osv. Er vel ikke akkurat slik at disse sakene ikke har fått oppmerksomhet og konsekvenser. Erna Solberg ble sittende som statsminister og partileder etter å ha bryt sine egne regler. Brena er blitt sittende som statsråd etter å ha delt ut jobber til kjente å kjære. I pendler sakene tror jeg det var 3 politikere som måtte fratre verv, mens det var 45 personer som fik reaksjoner fordi de hadde gjort noe galle. Hoksrud brøt loven da han kjøpte sex på en jobb reise og er fremdeles en av partiets mest fremtredende politikere og har blant annet sittet som statsråd. Pedoen fra Oss har både sittet som statsråd og i årevis som ordfører. Eksemplene mine omhandler personer som har hat mange flere verv en bare stortingsrepresentant, og de fleste har beholdt jobbene sinne selv om de har gjort mye være ting en å stjele for 1000 kr. Det ble litt støy ja, men de fortsatte som før eller uten veldig store reaksjoner fra part sit. Siden jeg mener alt jeg nevner her er være en å stjele for 1000kr på privaten, synes jeg det er urimelig om Moxsnes skal få store konsekvenser. Ingen er perfekte, heller ikke politikere. Men for all del han burde jo ikke gjort det, er en veldig flau sak. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 7. juli 2023 #191 Del Skrevet 7. juli 2023 (endret) Pippi Lotta skrev (1 time siden): Erna Solberg ble sittende som statsminister og partileder etter å ha bryt sine egne regler. Brena er blitt sittende som statsråd etter å ha delt ut jobber til kjente å kjære. I pendler sakene tror jeg det var 3 politikere som måtte fratre verv, mens det var 45 personer som fik reaksjoner fordi de hadde gjort noe galle. Hoksrud brøt loven da han kjøpte sex på en jobb reise og er fremdeles en av partiets mest fremtredende politikere og har blant annet sittet som statsråd. Pedoen fra Oss har både sittet som statsråd og i årevis som ordfører. Eksemplene mine omhandler personer som har hat mange flere verv en bare stortingsrepresentant, og de fleste har beholdt jobbene sinne selv om de har gjort mye være ting en å stjele for 1000 kr. Det ble litt støy ja, men de fortsatte som før eller uten veldig store reaksjoner fra part sit. Siden jeg mener alt jeg nevner her er være en å stjele for 1000kr på privaten, synes jeg det er urimelig om Moxsnes skal få store konsekvenser. Ingen er perfekte, heller ikke politikere. Men for all del han burde jo ikke gjort det, er en veldig flau sak. Jeg kan garantere at om det hadde Erna Solberg eller Jonas Gahr Støre som hadde vært på denne videoen og ikke Bjørnar Moxnes, så hadde de måttet gå på dagen. Jeg har vanskeligheter med å skjønne om noen skulle mene noe annet. Jeg påstår heller ikke at du gjør det. Og tilsvarende: om Moxnes hadde hatt én person for mye i forhold til korona-regelverket i en privat fest, så hadde det blitt kritikk, men det hadde lagt seg fort, og ingen snakket om at han burde gå av. Forskjellen på disse sakene er at de fleste kan tenke seg at man kan gjøre en glipp på et krøkkete, nytt regelverk, mens knapt nok noen tenker at det like gjerne kunne vært de som knabbet en gjenstand til over tusen kroner i en butikk. At man ikke stjeler i butikker er en så grunnleggende norm, som selv små barn veldig godt vet, at det selvsagt blir en skandale når en partileder på Stortinget ferskes for noe sånt, og videre når han forsøker å utnytte den tilliten mange har hatt til ham til å lure folk til å tro at han ikke bevisst stjal solbrillene, men at det var et «uhell». Endret 7. juli 2023 av Djækklåsst 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 7. juli 2023 #192 Del Skrevet 7. juli 2023 Janzypants skrev (11 timer siden): Ja, du vet hva dem sier? Dobbeltmoral er bedre enn ingen moral 😂 Neida, det virker som om det er veldig lett å stå og kritisere alt og alle andre, men når det blir "too close to home" er det plutselig ikke like lett å være like prinsippfast som om det skulle gjelde en annen politiker fra et annet parti - tja, si f.eks FrP? Da tviler jeg på at det hadde vært uttalelser som: "Nå er det nok!" "Man må huske på at det er et menneske bak her" osv osv. Jeg velger å gjenta meg selv fra et tidligere innlegg (mulig det var i den andre tråden). Det er helt greit at det tross alt er et menneske som mottar kritikken - MEN så har han da vitterlig satt seg selv i den posisjonen. Dette hadde aldri vært en sak dersom herr Moxnes ikke hadde funnet det for godt å stjele et par solbriller til den nette sum av 1199 kr. Med mindre man er kleptoman, så burde det være en smal sak å ikke gjøre slikt! Og attpåtil så gjør han det på en flyplass, for det bugner av overvåkningskameraer! 🙄 Nei, forskjellen på rett og galt er vel noe man lærer allerede de første leveårene våre, samt forskjellen på hva som er mitt og hva som er ditt. De aller fleste av oss er vel godt utstyrt med det såkalte "moralske kompasset" slik at vi vet at det er ulovlig å stjele. Hva med det moralske kompasset om at det er ugreit å snylte på skatten, å kjøre for fort, å parkere ulovlig…? Djækklåsst skrev (2 timer siden): Jeg kan garantere at om det hadde Erna Solberg eller Jonas Gahr Støre som hadde vært på denne videoen og ikke Bjørnar Moxnes, så hadde de måttet gå på dagen. Jeg har vanskeligheter med å skjønne om noen skulle mene noe annet. Jeg påstår heller ikke at du gjør det. Og tilsvarende: om Moxnes hadde hatt én person for mye i forhold til korona-regelverket i en privat fest, så hadde det blitt kritikk, men det hadde lagt seg fort, og ingen snakket om at han burde gå av. Forskjellen på disse sakene er at de fleste kan tenke seg at man kan gjøre en glipp på et krøkkete, nytt regelverk, mens knapt nok noen tenker at det like gjerne kunne vært de som knabbet en gjenstand til over tusen kroner i en butikk. At man ikke stjeler i butikker er en så grunnleggende norm, som selv små barn veldig godt vet, at det selvsagt blir en skandale når en partileder på Stortinget ferskes for noe sånt, og videre når han forsøker å utnytte den tilliten mange har hatt til ham til å lure folk til å tro at han ikke bevisst stjal solbrillene, men at det var et «uhell». Erna Solberg er ikke uintelligent, hun LAGDE DE REGLENE, og brøt dem med vilje, for hun er selvsagt i stand til å telle til 10. At man selv følger reglene man pålegger andre, er en selvfølge. Jeg reagerer derimot ikke på at AP, som satt i opposisjon under corona, brøt de latterlige reglene på et nachspiel ved en anledning. Erna lagde nazi-regler som ødela livet til utallige mennesker, men gadd ikke å selv forholde seg til dem. Det anser jeg som tusen ganger verre enn et pinlig naskeri. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 7. juli 2023 #193 Del Skrevet 7. juli 2023 Djækklåsst skrev (3 timer siden): Jeg kan garantere at om det hadde Erna Solberg eller Jonas Gahr Støre som hadde vært på denne videoen og ikke Bjørnar Moxnes, så hadde de måttet gå på dagen. Jeg har vanskeligheter med å skjønne om noen skulle mene noe annet. Jeg påstår heller ikke at du gjør det. Og tilsvarende: om Moxnes hadde hatt én person for mye i forhold til korona-regelverket i en privat fest, så hadde det blitt kritikk, men det hadde lagt seg fort, og ingen snakket om at han burde gå av. Forskjellen på disse sakene er at de fleste kan tenke seg at man kan gjøre en glipp på et krøkkete, nytt regelverk, mens knapt nok noen tenker at det like gjerne kunne vært de som knabbet en gjenstand til over tusen kroner i en butikk. At man ikke stjeler i butikker er en så grunnleggende norm, som selv små barn veldig godt vet, at det selvsagt blir en skandale når en partileder på Stortinget ferskes for noe sånt, og videre når han forsøker å utnytte den tilliten mange har hatt til ham til å lure folk til å tro at han ikke bevisst stjal solbrillene, men at det var et «uhell». Jeg er enig i at å bryte corona reglene er det minst alvorlige av eksemplene mine. Det å kjøpe sex mens man er på jobb eller dele ut gode offentlige jobber til venner er grovere en hva Erna gjorde. Jeg vet ikke Erna eller Jonas hadde måtte gå, tviler på at det hadde vert på dagen uansett. Men jeg synes ikke noen politikere burde måtte gå for noe slikt. Det er flaut, men ikke så grovt at det for meg gir mening å kaste noen for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 7. juli 2023 #194 Del Skrevet 7. juli 2023 Pippi Lotta skrev (Akkurat nå): Jeg er enig i at å bryte corona reglene er det minst alvorlige av eksemplene mine. Det å kjøpe sex mens man er på jobb eller dele ut gode offentlige jobber til venner er grovere en hva Erna gjorde. Jeg vet ikke Erna eller Jonas hadde måtte gå, tviler på at det hadde vert på dagen uansett. Men jeg synes ikke noen politikere burde måtte gå for noe slikt. Det er flaut, men ikke så grovt at det for meg gir mening å kaste noen for det. Andre har gjort mye feil. Det har hatt forskjellige grader av konsekvenser. Samfunnsrefseren, som jeg og mange andre som ikke stemte på Rødt, hadde stor respekt for og syntes var bra, viste seg å være en simpel tyv. Jeg er utrolig skuffet over dette. Fremtidig refsing av velferdsprofitører og andre politikere fra han vil i all fremtid virke hult. Det er noe med bjelken i eget øye? Når det gjelder skyldspørsmålet, så bør folk ta inn over seg to ting. Han ser ut til å stjele med forsett på videoen fra butikken OG ikke minst: Han godtok forelegget. Det er på mange måter det samme som å tilstå. Han kunne latt en domstol avgjøre. 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 7. juli 2023 #195 Del Skrevet 7. juli 2023 AP hegner ellers godt om sine egne. Den eneste saken som når opp til denne i absurditet er fra 2008: Høsten 2008 ble det avdekket at Saera Khan hadde ringt spåkoner gjennom teletorgtjenester for flere hundre tusen kroner med mobiltelefonen betalt av Stortinget. Hun betalte tilbake og tok ikke gjenvalg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 7. juli 2023 #196 Del Skrevet 7. juli 2023 A new man skrev (30 minutter siden): Andre har gjort mye feil. Det har hatt forskjellige grader av konsekvenser. Samfunnsrefseren, som jeg og mange andre som ikke stemte på Rødt, hadde stor respekt for og syntes var bra, viste seg å være en simpel tyv. Jeg er utrolig skuffet over dette. Fremtidig refsing av velferdsprofitører og andre politikere fra han vil i all fremtid virke hult. Det er noe med bjelken i eget øye? Når det gjelder skyldspørsmålet, så bør folk ta inn over seg to ting. Han ser ut til å stjele med forsett på videoen fra butikken OG ikke minst: Han godtok forelegget. Det er på mange måter det samme som å tilstå. Han kunne latt en domstol avgjøre. Det har du selvfølgelig lov til å mene, jeg mener noe annet. Men tror ikke det er noe bjelke i øyet, blir litt drøyt å sammenligne velferdsprofetører med tyveri av et par solbriller. Tror de fleste er enige i at han er skyldig nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 7. juli 2023 #197 Del Skrevet 7. juli 2023 Pippi Lotta skrev (Akkurat nå): Det har du selvfølgelig lov til å mene, jeg mener noe annet. Men tror ikke det er noe bjelke i øyet, blir litt drøyt å sammenligne velferdsprofetører med tyveri av et par solbriller. Tror de fleste er enige i at han er skyldig nå. Ja. Tyveri er langt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 7. juli 2023 #198 Del Skrevet 7. juli 2023 A new man skrev (26 minutter siden): AP hegner ellers godt om sine egne. Den eneste saken som når opp til denne i absurditet er fra 2008: Høsten 2008 ble det avdekket at Saera Khan hadde ringt spåkoner gjennom teletorgtjenester for flere hundre tusen kroner med mobiltelefonen betalt av Stortinget. Hun betalte tilbake og tok ikke gjenvalg. Du kan da ikke mene at det å bruke flere hundre tusen kroner av arbeidsgiver sine penger kan sammenlignes med å stjele for tusen kr på privaten? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 7. juli 2023 #199 Del Skrevet 7. juli 2023 Fra nrk.no: «Hege Haukedal Liadal er ikke den første på Stortinget som har levert fiktive reiseregninger. I fjor innrømmet Frp-politiker Mazyar Keshvari at han hadde fått utbetalt reisepenger han ikke hadde krav på. Moxnes og Grøvan forstår at slike hendelser svekker tilliten til politikere på Stortinget. – Jeg tror veldig mange reagerer på at politikere som har millionlønn, en rekke frynsegoder og som i tillegg roter og tusker med regningene for å få noen ekstra kroner, provoserer mange. Det har jeg full forståelse for, sier Bjørnar Moxnes.» Han kan kanskje finne en annen rolle innad i partiet fremover. Men Moxnes som en riksrefser funker ikke mer. Han har ingen cred som det lenger. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 7. juli 2023 #200 Del Skrevet 7. juli 2023 Pippi Lotta skrev (5 minutter siden): Du kan da ikke mene at det å bruke flere hundre tusen kroner av arbeidsgiver sine penger kan sammenlignes med å stjele for tusen kr på privaten? Kr 1199 vel? Nei, få saker kan sammenlignes og det har svært lite for seg. At en leder for et kommunistparti stjeler nazidesignersolbriller er absurd og latterlig. Det er bare spåkonesaken som kan måle seg. «Kjære spåkone, hvordan vil de neste målingene til FRP se ut?» 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg