anon01 Skrevet 30. juni 2023 #61 Del Skrevet 30. juni 2023 (endret) Men kjære vakre vene, ingen av dere har satt dere inn i det. Og bu fuckings hu, dere må se regnbueflagg å høre om pride... Skjerpings folkens. Det var faktisk president Obama som erklærte JUNI for LGBT Pride måned tilbake i 2016. Pride i Oslo er i en uke i Juni. Pride avsluttes i år med parade 1 juli. Andre kommuner markerer Pride ofte andre uker enn stor kommunen Oslo. Denne informasjonen finner dere etter noen korte Google-søk. Endret 4. juli 2023 av anon01 skrivefeil på måned. pride i oslo er i juni. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #62 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så bra skrevet👏👏 Anonymkode: 5ed72...a1e Takk. Vil bemerke en liten skrivefeil. Se på bedrifter f.eks. nå når de får hets for å ikke flagge så blir det faktisk færre av dem. Det er flere og flere som velger å ikke forholde seg til pride måneden og markedsføringen rett og slett fordi man får hets uansett hvordan man forholder seg til det. Anonymkode: 7baff...21d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 30. juni 2023 #63 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ....som synes det er "for mye"....ikke tåler at mennesker kan elske hverandre, uansett legning. Dette gjentar seg gang på gang i disse diskusjonene. Kan noen snart forklare meg hvordan disse henger sammen? Man kan fortsatt tåle og akseptere selv om man mener at det kan bli for mye av noe. For meg er det dømmingen av oss som ikke har noe forhold til Pride det blir for mye av og som en følge av det forbindes regnbuefargene mer og mer som noe negativt. Jeg for min del ytrer meg fordi jeg bryr meg om alle uansett om de er homofile eller ei. Jeg er faktisk oppriktig bekymret for at det intense fokuset på mye vil ha mer og dømmingen av uskyldige som ikke kjenner de har noe sterkt behov for å delta fører til at dette snur seg helt gale veien igjen. Se på bedrifter f.eks. nå når de får hets for å ikke flagge så blir det faktisk færre av dem. Det er flere og flere som velger å forholde seg til pride måneden og markedsføringen rett og slett fordi man får hets uansett hvordan man forholder seg til det. Fokuset på at alle må få være seg selv tenker jeg alle må respektere uansett hvilke standpunkt de tar. Om man ikke er enig så bør man la hverandre være i fred. Anonymkode: 7baff...21d Jeg har i utgangspunktet vært ganske uinteressert i pride, men det jeg ser i diskusjonene å er skremmende Man har som utgangspunkt at de som er imot pride er imot lgbt, men på samme pust sier man at pride handler om aksept for fetisher. Hvis noen er imot offentlig visning av fetisher så stemples ma. Som anti-lgbt. Dette blir nesten som den trojanske hest. Som jeg har sagt tidligere, jeg er imot gruppetenkning, på begge sider. Det er båssetting som gjorde at to dyktige lesbiske lærere som betydde mye for meg ble mobbet bort fra det jeg vokste opp. Jeg er som sagt skeiv selv, en lite omtalt gruppe dog, og jeg ser hvor feil det blir at folk stemples som anti-lgbt når det nesten rett ut sies at pride også er om å normalisere fetisher. 4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #64 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pride er for en gruppe som kan forsvare seg. Hva med de som har downs? Psykisk utviklingshemming? Gruppen som er avhengig av at andre står opp for de? Ikke lenge siden en ble drept fordi han var ett lett bytte. Den dagen eventuelt pride også støtter og er for de så støtter jeg pride 100%. Anonymkode: 5ed72...a1e Det har nettopp vært Special Olympics og Norge gjorde det bra. Fikk du med deg det da? Var imponerende utøvere. Anonymkode: df338...c5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #65 Del Skrevet 30. juni 2023 doomer skrev (2 timer siden): Det må være kødd. Nope, kødder ikke. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Den foregår i USA , foreløpig ikke i Norge. Anonymkode: 5ded0...d14 Joda, det feires i Norge også men mer i det stille. Anonymkode: b667a...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #66 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Joda, det feires i Norge også men mer i det stille. Anonymkode: b667a...c20 Ok. Jeg vet at stolthetsparaden er i juni ihvertfall 🙂 Anonymkode: 5ded0...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #67 Del Skrevet 30. juni 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Synes dere Pride er masete, så er det bare å legge seg i sela for at vi ikke trenger Pride. Dere må dessverre leve med det fram til skeive lever 100% fritt på lik linje med heterofile. Anonymkode: e4467...8d2 Eller kanskje Pride egentlig er kontraproduktivt? Hvis skeive skal leve 100 % fritt på lik linje med heterofile, så må kanskje det å være homofil framstilles som like normalt som det å være heterofil? Altså ingen markering, bare leve livene sine normalt. For ærlig talt er det rart at andre minoriteter diskrimineres i like stor grad, men det er ingen andre som har en hel måned for markering hvert år, eller har flagg oppe på offentlige flaggstenger. Anonymkode: c74b1...27e 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #68 Del Skrevet 30. juni 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Men hvorfor bruker dere som er så lei av Pride så mye tid på å tenke på på Pride? Hvorfor bruke energien på å erge og irritere seg, skrive rasende innlegg om hvor langt alt har gått osv. Anonymkode: 2a033...008 1. Dette er et debattforum. Om man deltar i en tråd på et debattforum som omhandler Pride, så betyr ikke det at man "bruker så mye tid på å tenke på Pride". Om man bruker 1 time i en tråd, så betyr ikke det at man bruker 15 timer til av dagen på å tenke på den samme tråden. 2. Jeg ser ufattelig få rasende innlegg mot Pride her. Som sagt, kritikk og ulike meninger er ikke synonymt med hat. Her er det mange som leser hva de vil lese, ikke hva som faktisk er skrevet. Anonymkode: d40cc...666 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #69 Del Skrevet 30. juni 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Du og andre i denne tråden har den samme, gamle grunnholdningen: Det er greit at skeive finnes, men ikke F om dere vil se dem eller høre om diskrimineringen og hatet de opplever. Så lenge så mange mener dette er Pride nødvendig. Anonymkode: 2a033...008 Men i denne tråden så er det ikke et eneste innlegg som at skeive ikke burde finnes, eller at ingen vil høre om diskriminering og hat. Du leser det du vil lese, i stedet for å lese det som faktisk blir skrevet, og forsøker deretter ¨shame" meningsmotstandere til enighet. Anonymkode: d40cc...666 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #70 Del Skrevet 30. juni 2023 Det som er gøy her er at jo mer man kjemper imot, desto verre blir det. Alle dere som er imot Pride er grunnen til at det kommer til å bli mer og mer av det. Anonymkode: 94abf...e7d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #71 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller kanskje Pride egentlig er kontraproduktivt? Hvis skeive skal leve 100 % fritt på lik linje med heterofile, så må kanskje det å være homofil framstilles som like normalt som det å være heterofil? Altså ingen markering, bare leve livene sine normalt. For ærlig talt er det rart at andre minoriteter diskrimineres i like stor grad, men det er ingen andre som har en hel måned for markering hvert år, eller har flagg oppe på offentlige flaggstenger. Anonymkode: c74b1...27e Har sagt det samme i alle år. Folk får gjøre som de vil, men de trenger ikke å fortelle hele verden det. Anonymkode: 073b2...fa8 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #72 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har nettopp vært Special Olympics og Norge gjorde det bra. Fikk du med deg det da? Var imponerende utøvere. Anonymkode: df338...c5c Og så? Er ol også. Fikk selvsakt med kjenner flere som tok medaljer der. Men, hva har dette med hverandre å gjøre?? Anonymkode: 5ed72...a1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #73 Del Skrevet 30. juni 2023 Dere som klager, velger å la dere provosere. Jeg er lesbisk og legger ikke merke til Pride med mindre jeg velger å delta. I år hadde jeg to dager jeg skulle feste og feiere med vennene mine. Resten av Pride legger jeg ikke noe særlig merke til. Ja, jeg kan se flagg her og der, men med mindre man drar i Parade eller deltar på et event, så får man absolutt ikke Pride trykket opp i ansiktet. At dere er «lei» sier mer om hvor mye tid dere lar deres hjerne fokuserer på dette. Noe som gjenspeiler holdninger. Anonymkode: 99ae2...b1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 30. juni 2023 #74 Del Skrevet 30. juni 2023 Tror det trengs, i fjor ble vi skytet etter... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #75 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det som er gøy her er at jo mer man kjemper imot, desto verre blir det. Alle dere som er imot Pride er grunnen til at det kommer til å bli mer og mer av det. Anonymkode: 94abf...e7d Tror ikke du ser sannheten her. Flere av mine venner er homofile og så? Dette med flagging en evighet og at barn skal bli usikre for det er det de blir alt dette som gjør at folk går imot. Vi som ikke er imot hvem som elsker hvem er fler og fler imot pride. Anonymkode: 5ed72...a1e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #76 Del Skrevet 30. juni 2023 Stoltskeiv skrev (1 minutt siden): Tror det trengs, i fjor ble vi skytet etter... Det er det jammen fler som blir. Anonymkode: 5ed72...a1e 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 30. juni 2023 #77 Del Skrevet 30. juni 2023 Hva med oss som liker horror, blod og gørr, da. Hvorfor må dere tvinge kjærlighet og regnbuer på oss? 😮💨 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #78 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er det jammen fler som blir. Anonymkode: 5ed72...a1e Jepp, og jo mer Pride blir presset frem, jo mer motstand blir det. Anonymkode: 073b2...fa8 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #79 Del Skrevet 30. juni 2023 mingus skrev (28 minutter siden): Hva med oss som liker horror, blod og gørr, da. Hvorfor må dere tvinge kjærlighet og regnbuer på oss? 😮💨 Dahmer var homofil, og likte også horror,blod og gørr. Anonymkode: 5ded0...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #80 Del Skrevet 30. juni 2023 Sier det samme jeg skriver i hver pridetråd: HVOR SER DERE SÅ MYE PRIDEGREIER? HVOOOORRRRR? Jeg bor i sentrum av en av landets største byer, og 98% av alt jeg ser om pride er sutretråder på KG. "Blir for mye" av hva da? Av hvaaaaaaaaaaa.. I hele år har jeg sett 2 prideflagg og jeg tror jeg skumleste én overskrift for en artikkel om temaet for ett par uker siden. That's it. Jeg tror dere henger dere opp i det med vilje, fokuserer ekstremt på dette temaet sånn at dere kan ha noe å klage over. Anonymkode: 82389...d12 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå