Gå til innhold

Barnets mor til med barnet utenlands

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts, hvorfor har mor passet til barnet? Tenker spesielt på at dere selv snart skal på ferie. Hadde vært praktisk å ha det under kontroll i god tid da. 

Anonymkode: 6788b...640

Vi har id-kortet hans og trenger ikke pass til vår ferie, så har ikke tenkt over at passet har ligget hos henne.. Hun har hatt det siden hun trengte kopi av det ifbm nav (?) i høstferien i fjor.

Anonymkode: 4c8cb...429

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det var ikke mors ferie uke. Mor hadde spurt om å få ha ungen ekstra denne uken. 

Anonymkode: f3b1a...33f

Altså er det hennes ferieuke.

Hvordan den avtalen ble laget er ikke relevant. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men kan den som har samvær ta med barnet utenlands uten å klarere det med den som har hovedomsorgen? 

I sin samværstid, selvsagt. Hun er da ikke underlagt fars velvilje.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (1 time siden):

I sin samværstid, selvsagt. Hun er da ikke underlagt fars velvilje.

Lurer på hvordan svarene hadde vært om "annehver helg pappa", hadde tatt med ungen til Tyrkia uten å si i fra til mor...

Anonymkode: 3b808...8aa

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lurer på hvordan svarene hadde vært om "annehver helg pappa", hadde tatt med ungen til Tyrkia uten å si i fra til mor...

Siden du siterer meg så kan jeg fortelle at svaret hadde vært nøyaktig det samme.

DU kjønnsdiskrimerer, ikke legg det på meg.

(Jeg synes dog at man kommuniserer dette)

Endret av Rotemor
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (4 minutter siden):

Siden du siterer meg så kan jeg fortelle at svaret hadde vært nøyaktig det samme.

DU kjønnsdiskrimerer, ikke legg det på meg.

(Jeg synes dog at man kommuniserer dette)

Ser for meg overskriftene. Alle helgepappaer i Norge har dratt til utlandet med barna uten å si noe til mor. De planlegger å komme hjem samme dag som mor skal ta med barna på ferie. 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart det ikke er bra. Men det er heller ikke ulovlig. TS kan uansett ikke gjøre noe med den situasjonen akkurat nå. Annet enn å eventuelt avlyse egen ferie hvis hun mener det blir for mye for barnet.

For fremtiden bør TS beholde passet hos seg. Men hun kan uansett ikke nekte å utlevere det når mor vil ta med barnet utenlands.

Jeg skjønner godt at TS er forbannet. Men det hjelper ikke. Og jeg tilhører vel dem som ikke helt forstår vitsen med et hylekor av typen : ja mor/far er håpløs. Spørsmålet til dere indignerte er vel hva dere foreslår at TS skal gjøre med situasjonen? Hvis hovedbekymringen er at gutten lett blir stresset så er vel ikke full konfrontasjon det beste akkurat nå? Eller?

Anonymkode: e46ea...768

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ser for meg overskriftene. Alle helgepappaer i Norge har dratt til utlandet med barna uten å si noe til mor. De planlegger å komme hjem samme dag som mor skal ta med barna på ferie. 😅

Hvorfor drar du meg inn i sånt sprøyt. Stå for din egen dritt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville avlyst turen. Hadde selv aldri villet dra på to ferier rett etter hverandre. Ville aldri forventet det av et barn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle? Djisses for en dramaqueen du er. 
Du har meldt deg ut av diskusjonen nå. 

Anonymkode: cc506...88d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Alle? Djisses for en dramaqueen du er. 
Du har meldt deg ut av diskusjonen nå. 

Anonymkode: cc506...88d

Det var da veldig til sterke reaksjoner på litt humor 😅 

Jeg syns de burde avlyse turen. Ungen trenger ikke to ferier til utlandet på rappen. 

AnonymBruker
Skrevet

For en idiotmor. Hun burde vite hvilket opplegg hennes eget barn behøver.

Men det er ikke så mye dere får gjort nå, annet enn å være forberedt på en slitsom reisedag hvor dere har minst mulig stress og styr, og legge inn et par knusende rolige dager etter ankomst så barnet får lande. Og ja, i fremtiden følger dere samværsavtale slavisk, og passer på å ha noen slakke dager hjemme før dere skal på tur. Spør mor om samvær da, så er det nei hver gang fordi dere har lært.

Anonymkode: 41dfd...bcb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det var da veldig til sterke reaksjoner på litt humor 😅 

Jeg syns de burde avlyse turen. Ungen trenger ikke to ferier til utlandet på rappen. 

Hva menet du med humor? Det har jeg ikke sett fra deg.

• Liker 1
Skrevet

Har mor foreldreansvar? Hvis ikke har hun ikke en gang lov til å bare reise. 

Synes ikke det er noe rart å reagere på det hun gjør, samarbeidsviljen kan ikke være så stor når hun ikke en gang kan snakke med dere om reising. 

AnonymBruker
Skrevet

Iskald beregning av mor. Hun tar med barnet på ferie, kommer hjem bare noen timer før far m/ fam skal reise på ferie. Hun har kanskje beregnet at flyet er forsinket sånn at far m/ fam må avlyse ferien, å da er mor den snille som har tatt med barnet på ferie, mens far og bstemor er drittsekkene som ikke reiser på ferie med barnet. Eller de får et utslitt barn med på ferie, å hele ferien blir ødelagt fordi at mor ikke har tatt hensyn til barnets behov. Vinn vinn for mor. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig bra ts at du ser behovene til barnet. Du gjør en veldig god jobb med tanke på at du tar hensyn og prøver å tilrettelegge for at barnet skal ha det fint. Synd at ikke mammaen til barnet klarer å gjøre det samme. 

Anonymkode: 2542f...806

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Iskald beregning av mor. Hun tar med barnet på ferie, kommer hjem bare noen timer før far m/ fam skal reise på ferie. Hun har kanskje beregnet at flyet er forsinket sånn at far m/ fam må avlyse ferien, å da er mor den snille som har tatt med barnet på ferie, mens far og bstemor er drittsekkene som ikke reiser på ferie med barnet. Eller de får et utslitt barn med på ferie, å hele ferien blir ødelagt fordi at mor ikke har tatt hensyn til barnets behov. Vinn vinn for mor. 

Ingenting som tyder på det du skriver her. Dette er jo et barn som ikke trives på ferietur i følge HI. Som blir utslitt etter en hyttetur. Som blir stresset av inntrykk og endringer. Så antakelig var turen til Tyrkia et spontant innfall av mor og noe hun gjorde mest for egen del. (Men det kan man vel kanskje si om TS og hennes mann også).

Anonymkode: e46ea...768

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...