AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Del Skrevet 29. juni 2023 Hei Lurer på om jeg kan bruke ananas på pigmentering på kroppen om kvelden når jeg er innendørs? Og så vaske det bort etter noen minutter. Er veldig sjeldent jeg går i sola. Holder meg mest i skygen. Tagger deg @Roci stoler alltid på svarene dine 🙂 Anonymkode: c226b...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 29. juni 2023 #2 Del Skrevet 29. juni 2023 Når det gjelder bruk av div. fruktsafter og "husgeråd" etc. i hudpleie, så må jeg innrømme at jeg er skeptisk. Mye av årsaken til det er at det er umulig å vite konsentrasjonen av aktive ingredienser, i dette tilfellet askorbinsyre (c-vitamin) og et enzym kalt bromelain, og da er det svært vanskelig å gjøre antakelser om bl.a. mulige hudirritasjoner. På den andre siden inneholder kanskje ikke ananas tilstrekkelig konsentrasjon til å ha effekt. men det vet man jo ikke. Jeg kan verken anbefale eller fraråde deg når det gjelder dette, men du kan jo forsøke og se hvordan det går, og ha noe beroligende krem i beredskap i tilfelle du får en reaksjon. Og bruk solkrem når du er utendørs selv om du oppholder deg i skyggen. All bruk av aktive ingredienser gjør huden mer solsensitiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå