Gå til innhold

dagens frustrasjon: Folk som vil gifte seg i kirka, men tåler ikke at presten nevner gud og jesus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg aner ikke hva du kverulerer om her, men tenker jeg setter strek for min deltakelse i denne meningsløse «debatten» du fører med deg selv her. 

Anonymkode: a27a0...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg aner ikke hva du kverulerer om her, men tenker jeg setter strek for min deltakelse i denne meningsløse «debatten» du fører med deg selv her. 

Anonymkode: a27a0...ae3

Jeg lurer bare på hva som fremstår som uklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lawyam skrev (12 timer siden):

Selvfølgelig skal de trø støttende til og det er vel en del av jobben? Tilrettelseggelse også, men om det å sette munnkurv på presten var nå det tråden handlet om og jeg svarer ut fra!

Det er stygt av deg å bruke ordet "munnkurv". Jeg trodde en del av det å ha et kristent livssyn handlet om å hvordan man behandler andre? 

Prestene har alltid respektert at det kristne budskapet skal tones ned. Jeg respekterer at det likevel må være et element, som kravet til tre salmer i en begravelse. Da har jeg gjerne fått veiledning til å velge tekster uten direkte kristent budskap. 

Anonymkode: 1ffa8...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kokeplate skrev (10 timer siden):

Det er da rikelig med medlemmer i kirker, selv om de aldri er i kirken.

Som ikke vil være medlemmer lenger om vi ikke får bruke kirka til dåp, bryllup og begravelser. Da vil hele prinsippet og subsidiering via skattepenger forsvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lawyam skrev (11 timer siden):

Ja, hvorfor døper folk barnet sitt da?

Tradisjon. Det er høytidelig og flott med dåp i kirka, og en del av familiens historie. Det er noe jeg har vært med på for alle slektninger som har kommet etter meg. Selv om ingen av oss er kristne lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...