Lawyam Skrevet 6. juli 2023 #61 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Selvfølgelig har det stor betydning for deg at du finner gud der. Det har jeg respekt for. Det beste for deg er jo derfor at kirkene blir brukt, at prestene har noe å gjøre, og at folk flest er medlem av statskirken. Anonymkode: 1ffa8...c67 Prestene kunne for eksempel bruke litt mer tid på å skrive bedre taler og fokusere bedre på den rollen de har slik at de som kom fikk noe mer ut av det og istedenfor å sovne eller bli skremt, ikke ved å bevege seg lengre bort fra rollen de tok på seg som prest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #62 Del Skrevet 6. juli 2023 Lawyam skrev (31 minutter siden): Prestene kunne for eksempel bruke litt mer tid på å skrive bedre taler og fokusere bedre på den rollen de har slik at de som kom fikk noe mer ut av det og istedenfor å sovne eller bli skremt, ikke ved å bevege seg lengre bort fra rollen de tok på seg som prest. Heldigvis har prestene større forståelse for sin rolle enn det du har. For meg har de vært støtte gjennom livets motgang og medgang, selv om jeg har formidlet at jeg ikke er kristen. Og tilrettelagt for at seremoniene rundt dette blir fine. I denne tråden representerer du utelukkende et gufs fra fortiden. Anonymkode: 1ffa8...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. juli 2023 #63 Del Skrevet 6. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Heldigvis har prestene større forståelse for sin rolle enn det du har. For meg har de vært støtte gjennom livets motgang og medgang, selv om jeg har formidlet at jeg ikke er kristen. Og tilrettelagt for at seremoniene rundt dette blir fine. I denne tråden representerer du utelukkende et gufs fra fortiden. Anonymkode: 1ffa8...c67 Selvfølgelig skal de trø støttende til og det er vel en del av jobben? Tilrettelseggelse også, men om det å sette munnkurv på presten var nå det tråden handlet om og jeg svarer ut fra! Endret 6. juli 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #64 Del Skrevet 6. juli 2023 Så lenge det ikke bygges vakre hus til ateistiske seremonier for skattepengene våre, så skjønner jeg godt at ikke-religiøse ønsker å benytte kirker til dette. Enten så får medlemmene av statskirken finansiere sine egne bygg, (og gjett om det da blir masseutsendelse), eller så skal de kunne benyttes av alle. Men prest kan man ikke forlange, og om man gjør det får man tåle at hen preiker kristendom. Man burde derimot får lov å bruke egne egne seremonimestere, fra Human Etisk Forbund, f.eks., i kirkene. Selv har jeg giftet meg i utlandet, så for meg er dette ingen personlig diskusjon. Anonymkode: a27a0...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #65 Del Skrevet 6. juli 2023 - masseutmeldelse - Anonymkode: a27a0...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. juli 2023 #66 Del Skrevet 6. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så lenge det ikke bygges vakre hus til ateistiske seremonier for skattepengene våre, så skjønner jeg godt at ikke-religiøse ønsker å benytte kirker til dette. Enten så får medlemmene av statskirken finansiere sine egne bygg, (og gjett om det da blir masseutsendelse), eller så skal de kunne benyttes av alle. Men prest kan man ikke forlange, og om man gjør det får man tåle at hen preiker kristendom. Man burde derimot får lov å bruke egne egne seremonimestere, fra Human Etisk Forbund, f.eks., i kirkene. Selv har jeg giftet meg i utlandet, så for meg er dette ingen personlig diskusjon. Anonymkode: a27a0...ae3 Det kan de gjerne for meg, fordi en fra HE skal vel heller ikke bli bedt om å snakke om Gud? Jeg hadde protestert like hardt på det! Endret 6. juli 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #67 Del Skrevet 6. juli 2023 Lawyam skrev (Akkurat nå): Det kan de gjerne for meg, fordi en fra HE skal vel heller ikke bli bedt om å snakke om Gud. Nei. det må jo gå begge veier. Anonymkode: a27a0...ae3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #68 Del Skrevet 6. juli 2023 Hehe, dette tviler jeg ikke på at er sant. Har hørt noen som ville la barnet døpes, at de ikke ville ha for mye "jesusprat". Spesielt! Anonymkode: 22d23...372 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 6. juli 2023 #69 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så lenge det ikke bygges vakre hus til ateistiske seremonier for skattepengene våre, så skjønner jeg godt at ikke-religiøse ønsker å benytte kirker til dette. Enten så får medlemmene av statskirken finansiere sine egne bygg, (og gjett om det da blir masseutsendelse), eller så skal de kunne benyttes av alle. Men prest kan man ikke forlange, og om man gjør det får man tåle at hen preiker kristendom. Man burde derimot får lov å bruke egne egne seremonimestere, fra Human Etisk Forbund, f.eks., i kirkene. Selv har jeg giftet meg i utlandet, så for meg er dette ingen personlig diskusjon. Anonymkode: a27a0...ae3 Statskirken har opphørt for lenge siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. juli 2023 #70 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hehe, dette tviler jeg ikke på at er sant. Har hørt noen som ville la barnet døpes, at de ikke ville ha for mye "jesusprat". Spesielt! Anonymkode: 22d23...372 Ja, hvorfor døper folk barnet sitt da? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #71 Del Skrevet 6. juli 2023 Kokeplate skrev (57 minutter siden): Statskirken har opphørt for lenge siden. Du skjønte godt hva jeg mente. Hvis ikke: medlemmer i den norske kirke. Anonymkode: a27a0...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 6. juli 2023 #72 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du skjønte godt hva jeg mente. Hvis ikke: medlemmer i den norske kirke. Anonymkode: a27a0...ae3 Det er da rikelig med medlemmer i kirker, selv om de aldri er i kirken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. juli 2023 #73 Del Skrevet 6. juli 2023 (endret) De får komme også! Hvis de vil! Endret 6. juli 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #74 Del Skrevet 6. juli 2023 Kokeplate skrev (17 minutter siden): Det er da rikelig med medlemmer i kirker, selv om de aldri er i kirken. Hva har det med mitt poeng å gjøre? Anonymkode: a27a0...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 6. juli 2023 #75 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har det med mitt poeng å gjøre? Anonymkode: a27a0...ae3 Alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #76 Del Skrevet 6. juli 2023 Jeg er ateist og synes også at det er rimelig teit å gifte seg i kjerka - spesielt om man gjør det med prest! - om man ikke tror på religion. Det finnes masse andre fine lokaler, trenger ikke å være i kjerka for å få en høytidelig stemning. Jeg skjønner også godt at noen kristne kan synes det er fornærmende eller upassende at noen skal stå å late som om de er kristne i noen minutter for å bruke gudshuset og prest. Anonymkode: 47daf...1a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #77 Del Skrevet 6. juli 2023 Kokeplate skrev (22 minutter siden): Alt. Nei: AnonymBruker skrev (1 time siden): Så lenge det ikke bygges vakre hus til ateistiske seremonier for skattepengene våre, så skjønner jeg godt at ikke-religiøse ønsker å benytte kirker til dette. Enten så får medlemmene av statskirken (ed: den norske kirken) finansiere sine egne bygg, (og gjett om det da blir masseutmelding) eller så skal de kunne benyttes av alle. Men prest kan man ikke forlange, og om man gjør det får man tåle at hen preiker kristendom. Man burde derimot får lov å bruke egne egne seremonimestere, fra Human Etisk Forbund, f.eks., i kirkene. Selv har jeg giftet meg i utlandet, så for meg er dette ingen personlig diskusjon. Anonymkode: a27a0...ae3 Anonymkode: a27a0...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 6. juli 2023 #78 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei: Anonymkode: a27a0...ae3 Jeg kan fortsatt ikke se at det ikke skulle være svært relevant ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #79 Del Skrevet 6. juli 2023 Kokeplate skrev (Akkurat nå): Jeg kan fortsatt ikke se at det ikke skulle være svært relevant ... Hvis du skriver mer enn onelinere så er det enklere for andre enn kun deg selv å forstå hva du mener. Anonymkode: a27a0...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 6. juli 2023 #80 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du skriver mer enn onelinere så er det enklere for andre enn kun deg selv å forstå hva du mener. Anonymkode: a27a0...ae3 Kan du utdype hba som er vanskelig å forstå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå