Gå til innhold

Ble jeg voldtatt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor full var han da? Hvis han var edru eller tilnærmet edru så vil jeg si det er utnyttelse, minst.

Hvis han var omtrent like full som deg og du ikke husker om du gav uttrykk for at du ikke ville så njæ..

Anonymkode: 9de63...da7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men jeg tror jeg bare glemmer dette og later som det ikke har skjedd. 

det tror jeg faktisk du gjør rett i. Dvs. sett en strek over det. Arkivér det i hjernen ett eller annet sted under "opplevelser jeg aldri noensinne vil ha igjen". Og så åpner du den skuffen bittelitt hver gang du skal ut på fest, slik at du blir påminnet om å aldri mer bli så full at du mister kontrollen over degselv 

Anonymkode: cdb05...86c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

det tror jeg faktisk du gjør rett i. Dvs. sett en strek over det. Arkivér det i hjernen ett eller annet sted under "opplevelser jeg aldri noensinne vil ha igjen". Og så åpner du den skuffen bittelitt hver gang du skal ut på fest, slik at du blir påminnet om å aldri mer bli så full at du mister kontrollen over degselv 

Anonymkode: cdb05...86c

😳🫣

Anonymkode: 8204d...da7

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange mldr her ja. Ts her. Jeg husker små glimt av ting, jeg var full ja men var jo ikke fullstendig bevistløs. Alt jeg tenkte på var å ligge meg for å sove. Jeg lå med klær på og han kledde av meg, jeg husker litt at han fingret meg, husker lyden av gummi men husker han hadde samleie med meg langt bak, aner ikke om jeg sa ja eller nei. Aner ikke om jeg ville eller ikke ville heller så. Men jeg tror jeg bare glemmer dette og later som det ikke har skjedd. 

Anonymkode: a2841...d09

Ut fra din beskrivelse er fingringa og det første samleiet i en gråsone hvor det er usikkert om det var en voldtekt siden du tilsynelatende var bevisst og i det minste i teorien kunne sagt nei.

Det andre samleiet derimot høres ganske klart ut som en sovevoldtekt.

• Liker 1
Gjest Elooon
Skrevet

Ja det er voldtekt. Hvorfor i svarte driver folk å knuller noen som er alt for full eller sover? Fordi det er eneste måten de får seg noe på? 

Anmeld selv om du ikke vet navnet og adresse. Du kan kanskje beskrive han? Husk, ikke drikk deg så full mer. Det er ikke lurt i det hele tatt, fordi det er mange desperate som ikke får seg noe ellers der ute og risikerer å voldta noen.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Nei du kan jo ikke si at det er voldtekt når du ikke vet om du sa ja eller nei. Kasnkje han var like full? Skremmende å lese at så mange sier det er voldtekt! Enn om det ikke var det? Stakkars mann som blir dømt for en voldtektsmann om han ikke er det! Nå får dere faen meg gi dere! 

Et lite tips, ikke drikk deg sanseløs neste gang!

AnonymBruker
Skrevet
Mysticgirl skrev (1 minutt siden):

Nei du kan jo ikke si at det er voldtekt når du ikke vet om du sa ja eller nei. Kasnkje han var like full? Skremmende å lese at så mange sier det er voldtekt! Enn om det ikke var det? Stakkars mann som blir dømt for en voldtektsmann om han ikke er det! Nå får dere faen meg gi dere! 

Et lite tips, ikke drikk deg sanseløs neste gang!

Kanskje han var fullere?

Og det var TS som voldtok ham?

Anonymkode: cfaee...ee0

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei jeg er ei jente på 22 år som var på byn på lørdag, og det som skjedde var at jeg drakk så mye alkohol at jeg ble godt full. Men en som jeg var litt med han fikk meg med seg hjem, og jeg var så full og bare la meg på sengen påkledd. Og jeg husker han sa at jeg måtte kle av meg, så begynte han å kle av meg. Jeg bare låg der, og jeg husker han fingret meg, og plutselig så hadde han samleie med meg. Jeg husker ikke om jeg sa noe til det. Jeg var bare full og ute av stand til noe egentlig. Men så våknet jeg senere av at han hadde samleie med meg på nytt. Men jeg sovnet igjen og våknet og da sov han, og jeg fikk panikk og tok klærene mine og kom meg ut der i fra. Jeg føler meg så forferdelig nå. Jeg er usikker på om jeg ble voldtatt eller ikke. Jeg husker ikke om han spurte meg om å ha sex eller ikke. Jeg fikk med meg at han brukte kondom på et vis. Har ikke kjent smerter eller ubehag nedentil etterpå heller. Men føler meg ekkel for at han hadde sex med meg. Hva kan jeg gjøre? jeg vet ikke navnet hans og husker ikke adr hans heller. 

Anonymkode: a2841...d09

Ja, det er definitivt voldtekt. Putt klærne dine i plast og ta dem med til politi/lege og sikre biologiske spor.
Du kan uansett anmelde. Han har brutt Straffelovens § 291 B. Du var for full til å motsette deg handlingen, og da er det voldtekt. Han har alt ansvar alene for å ikke begå overgrep, og du har ingen skyld i det som skjedde.

§ 291.Voldtekt

Med fengsel inntil 10 år straffes den som

a. skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd,
b. har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller
c. ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv.
0 Tilføyd ved lov 19 juni 2009 nr. 74.
🔗

§ 292.Minstestraff for voldtekt til samleie mv.

Straffen er fengsel fra 3 inntil 15 år dersom voldtekten som nevnt i § 291 omfattet:

a. innføring av penis i skjede- eller endetarmsåpning,
b. innføring av penis i fornærmedes munn,
c. innføring av gjenstand i skjede- eller endetarmsåpning, eller
d. dersom lovbryteren har fremkalt en tilstand som nevnt i § 291 bokstav b for å oppnå seksuell omgang.

• Nyttig 1
Skrevet
Mysticgirl skrev (7 minutter siden):

Nei du kan jo ikke si at det er voldtekt når du ikke vet om du sa ja eller nei. Kasnkje han var like full?

Man har ikke lov til å begå overgrep når man er full, og det reduserer ikke straffeansvaret ved å utnytte noen som er i en hjelpeløs tilstand. Det at man ikke er istand til å delta eller svare er aldri et samtykke.

• Nyttig 1
Skrevet

Dersom du må spørre så er nok svaret «nei».

AnonymBruker
Skrevet
T-AA skrev (20 minutter siden):

Dersom du må spørre så er nok svaret «nei».

☝️ Dette.  Mange her som gjør reelle voldtektsoffere en bjørnetjeneste, ved å utvanne begrepet voldtekt.  Husker du ikke om du samrtykket eller ikke, bør du lære deg å sette klarere grenser for deg selv og partner. 

Anonymkode: 7b877...c42

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for avsporinger og brukerdebatt. 

Christina82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...