Gå til innhold

Ble jeg voldtatt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg er ei jente på 22 år som var på byn på lørdag, og det som skjedde var at jeg drakk så mye alkohol at jeg ble godt full. Men en som jeg var litt med han fikk meg med seg hjem, og jeg var så full og bare la meg på sengen påkledd. Og jeg husker han sa at jeg måtte kle av meg, så begynte han å kle av meg. Jeg bare låg der, og jeg husker han fingret meg, og plutselig så hadde han samleie med meg. Jeg husker ikke om jeg sa noe til det. Jeg var bare full og ute av stand til noe egentlig. Men så våknet jeg senere av at han hadde samleie med meg på nytt. Men jeg sovnet igjen og våknet og da sov han, og jeg fikk panikk og tok klærene mine og kom meg ut der i fra. Jeg føler meg så forferdelig nå. Jeg er usikker på om jeg ble voldtatt eller ikke. Jeg husker ikke om han spurte meg om å ha sex eller ikke. Jeg fikk med meg at han brukte kondom på et vis. Har ikke kjent smerter eller ubehag nedentil etterpå heller. Men føler meg ekkel for at han hadde sex med meg. Hva kan jeg gjøre? jeg vet ikke navnet hans og husker ikke adr hans heller. 

Anonymkode: a2841...d09

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er voldtekt. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel ikke gjøre noe om du ikke husker om du samtykket eller ikke? Ikke drikk så mye neste gang

Anonymkode: 88e6b...0af

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ja dette er voldtekt. Du hadde såpass nedsatt bevissthet pga mye alkohol at du ikke var i stand til å gi noe kompetent samtykke. Ta kontakt med dixi ressurssenter og anmeld han, han har bevisst valgt å utnytte seg av at du var så full og bevisst valgt å voldta seg. Husk at de fleste voldtektsmenn er folk man kjenner og som ellers er "greie " folk, viktig å vise klart og tydelig at holdninger som ført til at han tillot seg dette ikke er ok!

Anonymkode: 4be4d...72a

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

I mitt hode er nå dette nærmest definisjonen på en sovevoldtekt 🤬

Du bør ta kontakt med overgrepsmottaket i din kommune så snart som mulig.

Håper du får god og kyndig hjelp raskt ♥️

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

. Hva kan jeg gjøre? jeg vet ikke navnet hans og husker ikke adr hans heller. 

Anmeld uansett.politiet går gjennom informasjon på mobilen din og kan finne ut hvor du har vært via lokasjonsdata. 

Og snakk med dixi om å få timer hos psykolog asap. Veldig viktig å snakke om det som skjedde og ikke fortrenge det 

Anonymkode: 4be4d...72a

• Liker 2
Skrevet

Anmeld dette. Dumt du ikke kan hans navn. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du bare var full og ikke dopet?

Anonymkode: 995c2...827

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette er voldtekt.

følg rådene lengre oppe i tråden med dixi.

Anonymkode: f7bc7...069

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei jeg er ei jente på 22 år som var på byn på lørdag, og det som skjedde var at jeg drakk så mye alkohol at jeg ble godt full. Men en som jeg var litt med han fikk meg med seg hjem, og jeg var så full og bare la meg på sengen påkledd. Og jeg husker han sa at jeg måtte kle av meg, så begynte han å kle av meg. Jeg bare låg der, og jeg husker han fingret meg, og plutselig så hadde han samleie med meg. Jeg husker ikke om jeg sa noe til det. Jeg var bare full og ute av stand til noe egentlig. Men så våknet jeg senere av at han hadde samleie med meg på nytt. Men jeg sovnet igjen og våknet og da sov han, og jeg fikk panikk og tok klærene mine og kom meg ut der i fra. Jeg føler meg så forferdelig nå. Jeg er usikker på om jeg ble voldtatt eller ikke. Jeg husker ikke om han spurte meg om å ha sex eller ikke. Jeg fikk med meg at han brukte kondom på et vis. Har ikke kjent smerter eller ubehag nedentil etterpå heller. Men føler meg ekkel for at han hadde sex med meg. Hva kan jeg gjøre? jeg vet ikke navnet hans og husker ikke adr hans heller. 

Det kan jo høres ut som voldtekt med din forklaring ja, men hvis man er så full at man ikke husker, så kan man jo også ha samtykket uten å huske det.
Da er det jo skummelt å anklage noen for det også. 
Voldtekt er ille, men det er jo enda verre om noen blir dømt uskyldig. 

Skrevet

Hvis du ikke husker om du har sagt nei eller ikke, så er det jo i en gråsone. Hvis du hadde husket at du hadde sagt nei og han gjorde det allikevel så hadde det klart vært en voldtekt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
JaVel skrev (Akkurat nå):

Hvis du ikke husker om du har sagt nei eller ikke, så er det jo i en gråsone. Hvis du hadde husket at du hadde sagt nei og han gjorde det allikevel så hadde det klart vært en voldtekt. 

Så hvis man sover er det ikke voldtekt, fordi hun sa ikke, nei? 

Anonymkode: 8204d...da7

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette er helt klart voldtekt. Ingen gråsone. Håper du går til voldtektsmotaket der du bor. 

Ikke les flere av svarene du får her inne. Du vil få mye rare meninger som ikke holder mål i virkeligheten. Mange menn som vil forsvare dette.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-kriminalitet/vanskelig-a-bevise-sovevoldtekt/2180286

Domstolene har vel ofte kommet til at graden av beruselse må være ganske høy. Man må være bevisstløs.  «Åpne øyne»vurderingen? I den såkalte Hemsedal-saken som skapte mye debatt omkring både lov og rettsprosess i 2016, var offeret sterkt beruset. Taxisjåføren beskrev henne som at hun ikke hadde «kontakt med livet» og ble båret som en «potetsekk». Men fordi hun hadde øynene oppe og dette ble dokumentert på bilder, mente man at hun ikke «sov». Dermed ble den tiltalte frikjent. 
Det er lett å være kritisk til dette og dommen. Det blir stort fokus på offeret. 
Samleie med en som sover tungt, er å regne som voldtekt. 

Anonymkode: 1ba11...f41

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Vanskelig å si, særlig på grunn av alkoholen involvert. Som andre tidligere har kommentert, så kan man ha gitt samtykke uten å huske det etterpå. Og det gjelder særlig om begge var fulle og hadde vansker med å gjøre kloke beslutninger.

Når det er sagt, så skader det ikke å anmelde. Det er bokstavlig talt det politet er for; å finne ut om noen har gjort noe ulovlig eller ikke. Og i det minste kan du sikkert få bedre svar av dem enn på et forum på nettet. Men du bør heller ikke bli overrasket om saken ble henlagt fordi det er så store usikkerheter og vanskelig å bevise hvem som sa/gjorde hva.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ble med han hjem og ga han en åpen invitasjon når du la deg i sengen hans.

Anonymkode: c7aef...4b9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hvis man sover er det ikke voldtekt, fordi hun sa ikke, nei? 

Hun skrev at hun var full, ikke at hun sov. 

Anonymkode: 2547f...f65

AnonymBruker
Skrevet

Du husker å ha lagt deg på senga, du husker at klær blir tatt av, du husker at han fingrer deg, du husker at han brukte kondom og du husker at han hadde samleie med deg. Dersom alt dette var noe du ikke ville og du ga uttrykk for til han at du ikke ville, så ville du nok ha husket det også...

Anonymkode: a1318...76e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun skrev at hun var full, ikke at hun sov. 

Anonymkode: 2547f...f65

Men  våknet jeg senere av at han hadde samleie med meg på nytt. Men jeg sovnet igjen og våknet og da sov han, og jeg fikk panikk og tok klærene mine og kom meg ut der i fra.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du husker å ha lagt deg på senga, du husker at klær blir tatt av, du husker at han fingrer deg, du husker at han brukte kondom og du husker at han hadde samleie med deg. Dersom alt dette var noe du ikke ville og du ga uttrykk for til han at du ikke ville, så ville du nok ha husket det også...

Anonymkode: a1318...76e

Mange mldr her ja. Ts her. Jeg husker små glimt av ting, jeg var full ja men var jo ikke fullstendig bevistløs. Alt jeg tenkte på var å ligge meg for å sove. Jeg lå med klær på og han kledde av meg, jeg husker litt at han fingret meg, husker lyden av gummi men husker han hadde samleie med meg langt bak, aner ikke om jeg sa ja eller nei. Aner ikke om jeg ville eller ikke ville heller så. Men jeg tror jeg bare glemmer dette og later som det ikke har skjedd. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...