Gå til innhold

Dødsannonser, tekst og kors.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Men jeg forstår ikke hvorfor det kan bety noe for deg at enkelte tror de skal "reise hjem til gud"? 

Du har urovekkende mange følelser og ordbruk knyttet til dette. Når de fleste ikke-kristne rett og slett ikke bryr seg. 

Anonymkode: e9a8e...b05

Hvor har jeg skrevet at det betyr noe for meg? Jeg kommenterte din standardkommentar om misunnelse. Som alle kommer med når de ikke har noe annet å fare med.

Anonymkode: 0e4a2...4d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt må man synke for å henge seg opp i hva som står i dødsannonser, og dele disse (riktignok sladde mesteparten, men dog) på kvinneguiden? Her har noen i dyp sorg utformet en annonse med det de ønsket å formidle i den situasjonen. Og så kommer kg'ere og sier buhu, dette har ikke jeg behov for å vite, bare skriv navnet på avdøde og kast ham i graven. Tror neppe det hjelper TS, men prøv gjerne å tenke på hvordan du hadde følt det om du gravla din nærmeste og måtte lese kritikk av dødsannonsen din etterpå. På kvinneguiden, av alle steder. 

Anonymkode: 7a2dc...631

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor langt må man synke for å henge seg opp i hva som står i dødsannonser, og dele disse (riktignok sladde mesteparten, men dog) på kvinneguiden? Her har noen i dyp sorg utformet en annonse med det de ønsket å formidle i den situasjonen. Og så kommer kg'ere og sier buhu, dette har ikke jeg behov for å vite, bare skriv navnet på avdøde og kast ham i graven. Tror neppe det hjelper TS, men prøv gjerne å tenke på hvordan du hadde følt det om du gravla din nærmeste og måtte lese kritikk av dødsannonsen din etterpå. På kvinneguiden, av alle steder. 

Men du henger deg jo oppi dette selv med å kommentere dette. Du er ikke noe bedre selv om å ha meninger. Opptatt at andre ikke skal ha meninger. Men ok at du selv har det?

Anonymkode: f834b...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at det er ferie, og at noen sliter med å fylle tiden sin med noe meningsfullt. 😳

Anonymkode: 23638...51b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe av dette er nytt? Har sett mange gamle annonser med markering av tidligere avdøde, syns det er en fin ting jeg.

Anonymkode: 85eef...bc3

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen tvil om at det er ferie, og at noen sliter med å fylle tiden sin med noe meningsfullt. 😳

Anonymkode: 23638...51b

For å være på KG er ikke meningsfullt? hvorfor er du her du da? Logg deg ut å finn på noe fornuftig da vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Som feks. denne? 👇  16 personer som pårørende. 13 som er døde med kors bak. Veldig spesielt.

IMG_1687901276716.thumb.jpg.c686856d0caffb9b199a61dba3ea3420.jpg

Det var vel en gammel person da tenker jeg. Og antar de avdøde har egne barn, så da er de levende på mange måter representerert ved sine foreldre. 

Kan si meg enig at det slo litt spesielt ut på denne annonsen, men det er likevel ikke noe merkelig annonse 

Anonymkode: 85eef...bc3

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker som så, at alle mennesker reagerer ulikt i sorg. Og inne på begravelsesbyrået, der man skriver teksten/velger ut symbol og tekst, så får de pårørende ganske frie tøyler.

La folk holde på som de vil.

Når min far døde etter sykdom, så valgte vi det enkelt, men det var opp til oss. Hva andre gjør, får de surre med selv. 

Anonymkode: 1bc34...35c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Man synker vel like langt om dødsannonser som i andre ting her på kg. som feks. "lettkledd kollega". "lav fødselsvekt".  "hvordan er hun bedre enn meg" "Brenna og trettenstuen og habilitet- hvordan påvirker sakene deres inntrykk av AP og støre?". osv.. kunne fortsette i evigheter..... evigheter...evigheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Men du henger deg jo oppi dette selv med å kommentere dette. Du er ikke noe bedre selv om å ha meninger. Opptatt at andre ikke skal ha meninger. Men ok at du selv har det?

Nei, jeg henger meg ikke opp i hvordan folk utformer dødsannonser. Jeg henger meg opp i TS' mangel på folkeskikk.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Man synker vel like langt om dødsannonser som i andre ting her på kg. som feks. "lettkledd kollega". "lav fødselsvekt".  "hvordan er hun bedre enn meg" "Brenna og trettenstuen og habilitet- hvordan påvirker sakene deres inntrykk av AP og støre?". osv.. kunne fortsette i evigheter..... evigheter...evigheter...

Du sammenligner å diskutere habilitetsregler i regjeringen med å kritisere folks personlige valg av tekst i dødsannonser? Virkelig? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor står det buhuu da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du sammenligner å diskutere habilitetsregler i regjeringen med å kritisere folks personlige valg av tekst i dødsannonser? Virkelig? 

Er det du som blir kalt viktigper? Spør for en nabo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor har jeg skrevet at det betyr noe for meg? Jeg kommenterte din standardkommentar om misunnelse. Som alle kommer med når de ikke har noe annet å fare med.

Anonymkode: 0e4a2...4d5

Men du klarer ikke forklare hvorfor du har noe i mot at andre tror de skal hjem til gud? 

Jeg er ikke-troende, og skulle ønske jeg hadde troen på å møte mine nærmeste igjen. Det eneste man har å tape på å tro dette er jo det samme som alle oss andre - at det bare blir mørkt en dag. Så jeg misunner de som går gjennom livet uten denne "vissheten". 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når etterlatte skriver et tåredryppende, langt avskjedsbrev og får det på trykk i avisa. Det syns jeg blir kleint. 

Anonymkode: ecfe8...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Når jeg leser dødsannonser å det står tekst som: flytte hjem til jesus.. så undres jeg om den som døde ble skuffet? For jeg tenker at den som er død, ikke vet at den er død. 

En annen stygg uskikk jeg ser, det blir mer å mer av i dødsannonsene. Er alle pårørende som allerede er døde. Men blir påført med et kors ved siden av. Jeg tenker at nærmeste familie VET at familiemedlemmer er døde. Fremmede, naboer og kjente gir fae.. i å vit hvem som er hva i en dødsannonse. De leser kun den dødes navn og vil vite når personen døde å når evt. begravelsen blir.

Er det en ny kulturskikk som ruller innover landet?

Hvem i alle dager er du til å kalle det en stygg uskikk? Seriøst har du så lite å henge deg opp i at du må ta for deg hva som står i dødsannonser av alle ting? Pass dine egne saker det er bare flaut. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan kan en levende tro man flytter hjem til jesus etter sin død?

Hvis en person tror den skal til Jesus når den dør og det ikke skjer fordi ingenting skjer etter døden, hvordan kan den da bli skuffet?

Anonymkode: 7a349...635

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at en eldre dame er død. Hun ble over 90 år, og har en ektemann som døde ti år før henne, og seks barn. Ett av barna (det eldste) er død av kreft kun noen måneder før mora. Mener du seriøst at man da ikke skal føre opp vedkommende i annonsen? 

En dødsannonse handler om levd liv, og hvem som sørger eller ville sørget over avdøde. Man skal ha respekt for hva den avdøde selv ville ha ønsket også. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Når etterlatte skriver et tåredryppende, langt avskjedsbrev og får det på trykk i avisa. Det syns jeg blir kleint. 

Kleint? Har kvinneguiden blitt ondskapens akse, eller hva går det av folk her? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 40 og har aldri lest disse sidene, vet ikke om det finnes på nett et sted.

Sitter dere med papiraviser og leter etter ting å bli krenket over? Eller er det et dypt behov for å føle at andre (i deres øyne) gjør "kleine" ting?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...