AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #1 Skrevet 27. juni 2023 Min venninne klager stadig på at tenåringen hennes har det rotete på rommet. Ja ja tenker jeg, det er jo slik tenåringer er. Helt til hun viste meg rommet hans. Jeg trodde min tenåring var rotete men dette var jo så ekstremt at det kunne vært på tv 🤮 Jeg kunne ikke gå inn da lukten var så jævlig at jeg brakk meg. Det var samme lukten som i matavfalls dunken som står ute.. og som ikke har blitt reingjort på 1 år. Ikke bare var det klær over hele gulvet, men råtten mat, og 20 tallerken med muglet mat på. innimellom alt dette lå det brukte snus på gulvet, søppel og dritt. Jeg tåler mye når det kommer til lukter, men dette var så ille at jeg ikke klarte å gå inn. Mor orker ikke mer, da hun maser og maser mens ungdommen ikke bryr seg. Men dette er jo ikke en ukes dritt, det er jo måneder. Til og med finklærne hans har morkent pga uhygienisk rom. Legger jo våte trenings bager med våte håndduker på gulvet der det ligger å surner Anonymkode: 78a7b...590 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #3 Skrevet 27. juni 2023 Han høres ikke helt frisk ut Anonymkode: 66e6d...c61 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #4 Skrevet 27. juni 2023 Karmaisabitch skrev (5 minutter siden): Det sier jo litt om foreldrene? Jeg tenker samme. De må jo inn og vaske ned og ta et skikkelig tak her. Anonymkode: 78a7b...590 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #5 Skrevet 27. juni 2023 Dette er jo grunn til å sende bekymringsmelding til barnevernet. Det er direkte omsorgssvikt. Anonymkode: 06076...440 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #6 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er jo grunn til å sende bekymringsmelding til barnevernet. Det er direkte omsorgssvikt. Anonymkode: 06076...440 Mor mener ungdommen skal rydde selv, men når det går så langt som dette må hun jo ta et skippertak! Vi har ungdommer selv som kan legge igjen et tallerken eller andre ting på rommet, men det får ikke stå mer enn maks 2 dager.. jeg rydder ofte rommet hans, og lufter, skifter sengeklær og vasker. Han ser selv hvor koselig og godt det er når det er reint og fint. og blir motivert til å holde orden. Men at det i hele tatt er mulig å sove på rommet til denne gutten jeg snakker om er jo grusomt å tenke på. Vet barnevernet har vært inne før, og hun er under ett eller annet i kommunen, jeg har ikke spurt hva. Men huset ser jo så ekkelt ut. Lukter. lite og trangt og tørker klær på kjøkkenet i mat osen Anonymkode: 78a7b...590 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #7 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mor mener ungdommen skal rydde selv, men når det går så langt som dette må hun jo ta et skippertak! Vi har ungdommer selv som kan legge igjen et tallerken eller andre ting på rommet, men det får ikke stå mer enn maks 2 dager.. jeg rydder ofte rommet hans, og lufter, skifter sengeklær og vasker. Han ser selv hvor koselig og godt det er når det er reint og fint. og blir motivert til å holde orden. Men at det i hele tatt er mulig å sove på rommet til denne gutten jeg snakker om er jo grusomt å tenke på. Vet barnevernet har vært inne før, og hun er under ett eller annet i kommunen, jeg har ikke spurt hva. Men huset ser jo så ekkelt ut. Lukter. lite og trangt og tørker klær på kjøkkenet i mat osen Anonymkode: 78a7b...590 Fy flate!! 😮 Er mor ressurssterk? Viss eg hadde hatt barnevernet på døra tidlegare så hadde eg sett himmel og jord i bevegelse for å vaske ned ungdomsreiret! Anonymkode: 5c7b3...473
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #8 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Fy flate!! 😮 Er mor ressurssterk? Viss eg hadde hatt barnevernet på døra tidlegare så hadde eg sett himmel og jord i bevegelse for å vaske ned ungdomsreiret! Anonymkode: 5c7b3...473 Hun er ikke ressurssterk nei, grunnet egen helse. Men hun er ikke dum. Hun er smart og oppegående mentalt, men klarer ikke gjennomføre selv om tanken er der Anonymkode: 78a7b...590 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #9 Skrevet 27. juni 2023 52 minutter siden, AnonymBruker said: Fy flate!! 😮 Er mor ressurssterk? Viss eg hadde hatt barnevernet på døra tidlegare så hadde eg sett himmel og jord i bevegelse for å vaske ned ungdomsreiret! Anonymkode: 5c7b3...473 Ja eg tar meir i ressursbenk enn deG Anonymkode: ad18e...7f2
GammelKaktus Skrevet 27. juni 2023 #10 Skrevet 27. juni 2023 Greit at helsen til mor ikke er på topp men evner hun ikke å få ungdommen til å rydde må hun ha hjelp. Bare det at de har hatt barnevernet inni bildet før burde jo være en real oppvekker her. Må jo være noe med ungdommen og, man har normalt rot og så har man det du beskriver, det er ikke normalt. Som regel så tar de jo i et tak når det blir mye rot. Hva tenker du her da, hjelpe de selv eller bekymringsmelding? 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #11 Skrevet 27. juni 2023 At en tenåring ikke rydder er ikke så rart, men at en mor ikke tar tak og rydder før det blir så ille er verre. Det er ikke bra å sove på rom med mugg og fukt, og som forelder er det vel vanlig å måtte gjøre noen skippertak på ungdomsrommene av og til? Anonymkode: 5b8f6...323 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #12 Skrevet 27. juni 2023 FrøkenMånestråle skrev (11 minutter siden): Greit at helsen til mor ikke er på topp men evner hun ikke å få ungdommen til å rydde må hun ha hjelp. Bare det at de har hatt barnevernet inni bildet før burde jo være en real oppvekker her. Må jo være noe med ungdommen og, man har normalt rot og så har man det du beskriver, det er ikke normalt. Som regel så tar de jo i et tak når det blir mye rot. Hva tenker du her da, hjelpe de selv eller bekymringsmelding? Nei, jeg hjelper ikke til med dette rommet. Da måtte jeg hatt verneutstyr og maske. Det hjelper de kanskje der og da men så fortsetter det i samme mønster. Dette må de ta tak i selv og få veiledning på. Det er altfor omfattende for meg. Vet det er venner innom og hjelper til med husarbeid, og hun skryter mye av de og hvor heldig hun er som har gode venner som bryr seg.. føler det er et lite stikk mot meg som ikke tilbyr meg å vaske huset hennes. Men det er hennes ansvar, og ikke minst mannen. Hun løfter ikke en finger for andre enn seg selv. Hun er en som bare skal ha, gir ingenting selv til andre. Derfor har hun venner i korte perioder og en del utskiftning. Få hun har over tid Anonymkode: 78a7b...590
GammelKaktus Skrevet 27. juni 2023 #13 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg hjelper ikke til med dette rommet. Da måtte jeg hatt verneutstyr og maske. Det hjelper de kanskje der og da men så fortsetter det i samme mønster. Dette må de ta tak i selv og få veiledning på. Det er altfor omfattende for meg. Vet det er venner innom og hjelper til med husarbeid, og hun skryter mye av de og hvor heldig hun er som har gode venner som bryr seg.. føler det er et lite stikk mot meg som ikke tilbyr meg å vaske huset hennes. Men det er hennes ansvar, og ikke minst mannen. Hun løfter ikke en finger for andre enn seg selv. Hun er en som bare skal ha, gir ingenting selv til andre. Derfor har hun venner i korte perioder og en del utskiftning. Få hun har over tid Anonymkode: 78a7b...590 Skjønner den, men da tenker jeg at når hun i tillegg har en mann og de ikke klarer å ordne opp på rommet til tenåringen så er dette en bekymringsmelding verdig for dette er ikke normalt og det er tydelig at alle i huset trenger hjelp for ressurssterke er de iallfall ikke. Om du legger inn en bekymringsmelding hos barnevernet eller kommunen bare sånn at de blir obs på hvordan han har det. Synes dette var veldig spesielt, en ting er rot, men muglet mat og at det lukter så ille at du ikke klarer å gå inn er ikke normalt, dette lever stakkaren i liksom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå