Gå til innhold

Svangerskapspenger...?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg og min samboer ønsker oss så veldig barn. Men problemet er at vi rett og slett ikke føler at vi har råd til å få barn. Vi har en solid gjeld tilsammen, og problemet er at jeg ikke har fast jobb. Og vi klarer oss ikke kun med en inntekt.

Jeg jobber som lærer på en skole, men sliter med å få fast ansettelse. Har jobbet slik i et par år..

Hva slags stønader kan jeg forvente meg dersom jeg skulle bli gravid, selv om jeg ikke har fast jobb?

Takker og klemmer til de som kan gi meg noen oppløftende svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Heisann!  

Jeg og min samboer ønsker oss så veldig barn. Men problemet er at vi rett og slett ikke føler at vi har råd til å få barn. Vi har en solid gjeld tilsammen, og problemet er at jeg ikke har fast jobb. Og vi klarer oss ikke kun med en inntekt.  

Jeg jobber som lærer på en skole, men sliter med å få fast ansettelse. Har jobbet slik i et par år..  

Hva slags stønader kan jeg forvente meg dersom jeg skulle bli gravid, selv om jeg ikke har fast jobb?  

Takker og klemmer til de som kan gi meg noen oppløftende svar...

Det spiller ingen rolle om du ikke har fast jobb. Du får fødselspenger dersom du har vært yrkesaktiv i løpet av minst seks av de ti siste månedene før fødselen. Fødselspengene utgjør enten 100% om du velger en stønadsperiode på 42 uker eller 80% om du velger 52 uker.

I tillegg til dette får du barnetrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...