Gå til innhold

Er det innafor at far skriver dette

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min ex sendte melding til vår 13 åring hvor han skrev. Pappa har gjort det slutt med kjæresten, kanskje det blir roligere når pappa er alene. 13 åringen viste ikke at han hadde kjærest, for de ble sammen for 3 uker siden. Jeg har ikke sagt noe og far har ikke møtt 13 åringen siden november. Jeg syntes det var smakløst å gjøre dette mot ungen, hvordan hadde du reagert på det?

Anonymkode: 96dfc...56d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min ex sendte melding til vår 13 åring hvor han skrev. Pappa har gjort det slutt med kjæresten, kanskje det blir roligere når pappa er alene. 13 åringen viste ikke at han hadde kjærest, for de ble sammen for 3 uker siden. Jeg har ikke sagt noe og far har ikke møtt 13 åringen siden november. Jeg syntes det var smakløst å gjøre dette mot ungen, hvordan hadde du reagert på det?

Jeg tenker: ikke skap drama. Hvordan har du reagert på det når 13 åringen fortalte deg?

Anonymkode: 0a4c9...c84

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tenker: ikke skap drama. Hvordan har du reagert på det når 13 åringen fortalte deg?

Anonymkode: 0a4c9...c84

For når far mener roligere så er det for far har skapet mye drama når han gikk inn i forholdet, far sendte meg melding og ba meg og ungene holde oss langt unna han og hans nye frue, far regelrett sa ifra seg all samvære for minstebarnet gjennom hele sommeren for han hadde planer med den nye kjæresten, og det er bare litt som han har styrt med alle barna i løpet av 3 korte uker.

jeg har ikke gjort noe enda, men ex har tidligere fått beskjed at han skal skjerme barna fra alle sine forhold, han sier seg enig men så sender han slike meldinger

AnonymBruker
Skrevet

Dumt av far. Men gjort er gjort. Ikke noe du kan gjøre til eller fra. Håper han stiller opp for barnet i sommer da.

Anonymkode: 4dfab...af7

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ha tatt det som en anledning til å snakke med 13-åringen om far. Hvis jeg forstår det rett avsluttet han samvær på grunn av ny kjæreste og nå vil han starte igjen fordi det er slutt? På en måte er det lettere at han sier det selv, da slipper du å sette han i et dårlig lys. Jeg tror rett og slett jeg ville ha nevnt at noen mennesker er slik at de setter alle andre på vent når de går inn i et forhold. Jeg ville også ha sagt at 13-åringen bestemmer selv hvor mye han ønsker å komme far i møte og at han ikke skulle ha dårlig samvittighet hvis han ønsket mindre kontakt enn det far ville. Jeg ville også ha gjort det klart at jeg aldri kommer til å velge bort barnet.

Disse tingene hadde jeg kanskje ikke tatt opp så direkte hvis det ikke var for at far holdt på som han gjorde. For dette må dere snakke om, det bør ikke bli sånn at barnet føler at han har plikt til å stille opp hver gang far kommer luskende tilbake etter et nytt forhold har tatt slutt. Det vil være et selvutslettende mønster som han risikerer å ta med seg videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...