Gå til innhold

sjokkfelle mot råkjøring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nrk.no/vestland/fleire-byar-testar-_sjokk-felle_-mot-rakoyring-1.16437295

Ref nrk så tester de ut sjokkfelle på veiene mot råkjøring, men hva med motorsyklister og andre tohjulinger? De må jo gå rett på snørra hvis de kjører på en felle som beskrevet... Kan det virkelig gå igjennom...

Anonymkode: b360f...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, AnonymBruker said:

https://www.nrk.no/vestland/fleire-byar-testar-_sjokk-felle_-mot-rakoyring-1.16437295

Ref nrk så tester de ut sjokkfelle på veiene mot råkjøring, men hva med motorsyklister og andre tohjulinger? De må jo gå rett på snørra hvis de kjører på en felle som beskrevet... Kan det virkelig gå igjennom...

Offentlighetens "nullvisjon" for motorsyklister er nok egentlig "null gjenlevende". Til tross for store ord om å redusere alvorlige ulykker klarer de fortsatt ikke engang å få på plass autovern med underskinner bygger om veien for å bedre sikkerheten.

Slike må på plass i alle yttersvinger:

image.png.8b1d31e4521342d0bb048779ad9fbaa7.png 

Og noen plasser setter de opp eggedelere for  å være helt sikker.... 

image.png.2c1da15e6e3783225a4b7551fc12cf75.png

Og flotte nye innretninger for å stemple motorsyklister ihjel...

image.png.baee00194776b8f77d317cbdd9772591.png

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tiuren said:

Offentlighetens "nullvisjon" for motorsyklister er nok egentlig "null gjenlevende". Til tross for store ord om å redusere alvorlige ulykker klarer de fortsatt ikke engang å få på plass autovern med underskinner bygger om veien for å bedre sikkerheten.

Jeg glemte selvfølgelig de nye stolpene i stål med skarpe kanter, men det kan jo løses med underskinner om viljen er tilstede.

image.png.2c08a719fce4dfd4c94685cb757c69fb.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tiuren skrev (10 minutter siden):

Å kjøre motorsykkel er frivillig. Synes det er helt greit at ikke samfunnet betaler enorme summer for å tilpasse veiene til noen få!

Anonymkode: 43a47...38a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tiuren skrev (10 minutter siden):

Siden en ikke må kjøre motorsykkel, er det heller ikke noe staten må ta ansvar for.

Anonymkode: d210f...dac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å kjøre motorsykkel er frivillig. Synes det er helt greit at ikke samfunnet betaler enorme summer for å tilpasse veiene til noen få!

Helt 100% enig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Siden en ikke må kjøre motorsykkel, er det heller ikke noe staten må ta ansvar for.

Helt 100% enig.

Det er faktisk frivillig å la barna leke i lekestativ, så alle kontroller av sikkerhet kan fjernes.

Det er frivillig å ta karuseller på tivoli, man kan ta bort krav og kontroller av sikkerhet.

Det er frivillig å kjøre bil, man kan ta bort alt som hever sikkerheten

Det er frivillig å spise usunn mat, nekt alle som ikke lever sunt rett til sykehus.

Det er frivillig å kjøre båt eller bade, hvorfor betale for gjenoppliving ved drukning...

Lista er ikke utfyllende, den kan bli lang. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fra linken  :

Sitat

Ein evalueringsrapport for det første halve året etter opninga viser at det er mange fordelar med systemet.

Rapporten konkluderer med ein «markant fartsreduksjon». Det er ingen kjende uhell med syklistar eller motorsyklistar, og svært få som har klaga. Men kostnaden er høgare enn vanlege fartshumpar.

Sitat
  • Det er ikkje observert hendingar der syklistar har kjørt over Actibump-lukene, men nokre syklistar har svinga inn på sykkelfeltet straks før lukene
  • Det er observert nedbremsing og unnamanøvre (MC/lett MC) men med kontrollert åtferd
  • Ikkje observert eller motteke informasjon om uønska hendingar som kan knytast til systemet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tiuren skrev (31 minutter siden):

Det er faktisk frivillig å la barna leke i lekestativ, så alle kontroller av sikkerhet kan fjernes.

Det er frivillig å ta karuseller på tivoli, man kan ta bort krav og kontroller av sikkerhet.

Det er frivillig å kjøre bil, man kan ta bort alt som hever sikkerheten

Det er frivillig å spise usunn mat, nekt alle som ikke lever sunt rett til sykehus.

Det er frivillig å kjøre båt eller bade, hvorfor betale for gjenoppliving ved drukning...

Lista er ikke utfyllende, den kan bli lang. 

Mye av dette er direkte feil og fortjener ingen videre kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mye av dette er direkte feil og fortjener ingen videre kommentarer.

Det som ikke kommenteres, kommenterer man ikke.  Om du vil fortjene at andre bruker energi på deg, fortell hva som er feil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er jo bare å holde fartsgrensen, da skjer det ingenting.

Anonymkode: 43b9b...f0c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo bare å holde fartsgrensen, da skjer det ingenting.

Anonymkode: 43b9b...f0c

Det er helt rett, men noen ganger gjør mennesker feil. Mulig de overser et skilt. 

Om "fellen" er mer farlig for motorsyklister (panikkartet unnamanøver på våt vei) så er det ikke rett at de risikerer å miste livet men bilisten får en liten overraskelse. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tiuren skrev (1 time siden):

Jeg glemte selvfølgelig de nye stolpene i stål med skarpe kanter, men det kan jo løses med underskinner om viljen er tilstede.

image.png.2c08a719fce4dfd4c94685cb757c69fb.png

Har du så dårlige kunnskaper om kjøre mc, bør du vel heller parkere den? Siste dødsulykke som var i Heidal, klarte ikke mcfører svingen står det i pressen. Er det da autovernet sin feil at det gikk som det gjorde?

Anonymkode: 21ca4...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Tiuren skrev (2 timer siden):

Det er helt rett, men noen ganger gjør mennesker feil. Mulig de overser et skilt. 

Om "fellen" er mer farlig for motorsyklister (panikkartet unnamanøver på våt vei) så er det ikke rett at de risikerer å miste livet men bilisten får en liten overraskelse. 

Ref linken så er det ingen kjente uhell med motorsyklister eller syklister men jeg tror det vil komme. Som du sier "panikkartet unnamanøver på våt vei" så sier meg enig i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

å kjøre bil er også frivilling men å forholde seg til fartsgresene er ikke - så bilister bør klare bedre og vips så er trafikkbildet tryggere for alle parter... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Druid skrev (2 timer siden):

Fra linken  :

Jeg tror det alikevel vil komme ulykker ved en sånn fartsfelle for tohjulinger, men man får jo se om de blir tatt i bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har du så dårlige kunnskaper om kjøre mc, bør du vel heller parkere den? Siste dødsulykke som var i Heidal, klarte ikke mcfører svingen står det i pressen. Er det da autovernet sin feil at det gikk som det gjorde?

Steikje så dumt svar.... Jeg parkerer stort sett en av motorsyklene mine hver eneste dag i hele MC sesongen. 

Hva i all verden har en enkelt ulykke i Heidal med den saken å gjøre, stort sett er det å velte på MC ikke så farlig (skjer på bane hele tiden). Det er hva man treffer på veien som er problemet. Les deg opp på hva NAF og NMCU mener om saken. 

Endret av Tiuren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tiuren skrev (14 minutter siden):

Steikje så dumt svar.... Jeg parkerer stort sett en av motorsyklene mine hver eneste dag i hele MC sesongen. 

Hva i all verden har en enkelt ulykke i Heidal med den saken å gjøre, stort sett er det å velte på MC ikke så farlig (skjer på bane hele tiden). Det er hva man treffer på veien som er problemet. Les deg opp på hva NAF og NMCU mener om saken. 

Jeg svarte direkte på DU mente er så farlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått blir det en kant på 6 cm man må forsere. Er ikke det en enkel sak for en mc? (Jeg spør fordi jeg ikke veit, ikke ment sarkastisk)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg glemte meg på MC og så avgrunnen åpne seg foran meg. Det gikk helt fint. Har kjent verre dunk, for å si det sånn! 

Kommer gjerne litt an på størrelse på hjul og slikt hvor godt man kjenner det? 

Anonymkode: a50c6...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...